Volvo V40 D4 Drive-E: o versiune diesel de 188 cai putere care consumă doar 3.8 litri/100 km

de Bogdan Mirică
Luni, 23.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo extinde gama actualului V40 cu un nou motor diesel de 2.0 litri, creat în laboratoarele proprii. Unitatea va echipa versiunea D4 Drive-E şi va dispune de 188 de cai putere.

Volvo a anunţat că versiunea 2015 a modelului V40 va beneficia de îmbunătăţiri importante la capitolul motorizări. După ce V60 a primit noua generaţie a dieselului D4 Drive-E, dezvoltat în regim propriu de suedezi ca o dovadă a desprinderii de moştenirea Ford, un alt model scandinav primeşte agregatul cu patru cilindri.

În cazul lui V40, noul motor D4 va avea aceeaşi capacitate de 2.0 litri, dar va fi capabil să livreze 188 de cai putere. Propulsorul va beneficia de un sistem de injectoare cu senzori de presiune dezvoltate de Denso, care va permite emisii mai mici şi un control precis al carburantului folosit.

Alături de o transmisie manuală, versiunea D4 a modelului V40 emite doar 99 de g/km şi se laudă cu un consum mediu de numai 3.9 litri/100 de kilometri. Sunt exact cifrele de consum şi emisii ale vechiului Volkswagen Golf 6 Bluemotion, însă puterea este mult superioară acestuia.

Esential 225 de km/h este viteza maximă pe care o poate atinge Volvo V40 D4 Drive-E.
99 g/km promite să emită Volvo V40 D4 Drive-E alături de o cutie manuală.
3.8 litri/100 de kilometri este consumul anunţat de Volvo pentru versiunea D4 Drive-E.
Nici performanţele nu vor fi văduvite, acceleraţia de la 0 la 100 de km/h fiind realizată în aproximativ 6.8 secunde.
De asemenea, viteza maximă se opreşte la un mulţumitor 225 de km/h.

Alături de noul diesel D4, Volvo V40 va beneficia şi de noul motor pe benzină de 2.0 litri bi-turbo, introdus deja pe XC60 şi pregătit să ofere 242 de cai putere sub indicativul T5.

Planurile Volvo pentru următorii ani vizează o independenţă din punct de vedere al soluţiilor de propulsie. Michael Heiss, şeful departamentului de dezvoltare al motoarelor Volvo anunţă că gama Drive-E pe benzină va include patru agregate, cu puteri cuprinse între 150 şi 300 de cai. De asemenea, gama Drive-E diesel va avea şi ea patru unităţi, gata să garanteze între 130 şi 230 de cai. Toate aceste motoare noi au fost create de Volvo şi vor fi produse în Suedia.

Acelaşi Fleiss recunoaşte că gama unităţilor diesel şi benzină ar putea include şi propulsoare cu trei cilindri, de 1.5 litri, similare celor oferite deja de către rivalii de la BMW.

Comentarii (7)

  • Suleyman Cunoscatoru
    Vreau sa vad si eu la noi in tara unde trebuie sa merg din 500 in 500metrii pe un drum cu a-1-a si tot sa accelerez si sa franez ce 3,8l scot eu si daca rezista injectoarele alea mai mult ca la un 2.0TDI.
    6 26
  • redalert
    Faţă de celălalt articol a scăzut puerea cu două mârţoage şi a crescut consumul cu 0,6 l şi emisiile cu 11 g/km. Şi probabil că ăsta nu-i tot adevărul
    8 9
  • Catalin
    Nu cred nicio cifra de consum furnizata de niciun producator auto. Toate testele de consum sunt facute in laborator, pe banc, dupa un standard aplicat pentru toate masinile. Se fac simulari care nu au nicio relevanta cu lumea reala. Daca e dat consum de 4 % extraurban inseamna ca e 5% real si daca e 6% in oras, real va fi undeva la 8 %.
    Cu alte cuvinte: Numai minciuni!!!
    11 6
  • gigi_frana
    ce-si mai pierd si astia timpul si banii dezvoltand motoare, cand lumea asta a fost deja binecuvantata cu motoare "WV" si bemveu' ?

    vii in anul 2014 cu 2.0 188 CP...pai bemveu' are de 4 ani motor ca asta

    consum de 3.8?pai si un 1.9 TDI din 2000 consuma mai putin ...ulei,bineinteles :)

    deci draga Volvo, lasa-ne in pace cu motoare d-astea, si vedeti-va in continuare de chinejii vostrii....
    3 22
  • @Catalin: cifrele de consum oficiale SUNT REALE si se ating usor pe orice masina (pe majoritatea masinilor, ca sa fiu mai exact). Nu e vorba de niciun laborator. Conditia este ca soferul sa inteleaga un minim de notiuni despre dinamica, mase si inertie, forte cinetice si sa aiba un bun simt al previziunii in trafic. Atat.

    Cine e obsedat, poate experimenta mai departe, incercand sa gaseasca sweet-spot-ul schimbarii treptelor de viteza(+/-), se poate ajuta de relief (joaca cu AC-ul pe coborare, de ex), de repartitia incarcaturii in masina, presiunea in pneuri, etc - dar astea deja fac ca consumul sa coboare sub cel oficial si nu se mai aplica unui sofer obisnuit.

    Dar... e firesc ca doar putini sa inteleaga lucrurile astea. Majoritatea trag de masini pana le rup si se mira ca nu le bate consumul cu ce scrie in carte. De asemenea, iar e firesc sa primesc o gramada de minusuri la postarea asta cu care sunt sigur ca am deranjat pe multi.
    18 4
  • Catalin
    @mntsn :
    Daca o sa cauti pe internet o sa gasesti cum diversi producatori auto fac aceste teste in laboratoare special amenajate si nu pe strada sau pe circuit. Nu neg ca nu poti sa atingi un consum de 4% pe autostrada. Am reusit sa scot consumul asta cu un Golf 6 1,6 tdi 90 CP dar doar pe o distanta foarte scurta.
    In Bucuresti la 3 dimineata singur pe strada conducand extrem de incet am scos consum de 6,4% dar tot la fel p[e o portiune foarte scurta.
    Ideea e ca nu vei putea sa atingi cifrele furnizate de producator decat daca conduci intr-un mediu"steril", adica trafic 0, inclinatie drum 0, daca nu ai mancat dimineata ca sa nu atarne greu cele mancate, rezervorul masinii umplut maxim 10% si tot asa.
    Sunt cifre care nu sunt compatibile cu viata reala indiferent daca adopti un stil de condus conservator si respecti toate bunele maniere necesare unui consum redus.
    Si inca o chestiune: in testele care se fac in laboratoare nu intervine deloc frecarea cu aerul, adica masinile sunt conduse pe banc(dyno platform) si simuleaza accelerari usoare, franari usoare, schimbari de viteza foarte bine calculate ca acel consum sa iasa cat mai mic.
    Si ca sa inchei: Am avut un FF2 1.8 TDCI 205.000 km si am scos pe A3 consum de 3,6% si m-a depasit un Tico, un Matiz si o Dacie 1300 mi-a dat rusinica :)).
    PENTRU TOTI cei interesati sa achizitioneze o masina noua, luati consumurile oficiale si inmultiti-le cu 20% pentru a afla consumul real in conditii normale de condus pentru a evita criticile si discutiile inutile ca masina nu consuma cat e in carte.
    4 8
  • Mediu steril? Frecare zero cu aerul? Rugamintea mea este sa nu mai dezinformezi, nu de alta, dar unii chiar te-ar putea crede. Ce daca ai inclinatie de drum +10%? Cu siguranta va urma apoi un -10%. Ce faci atunci?

    Pe autostrada la 110-115 esti in media de consum, peste viteza asta aerul opune foarte multa rezistenta si cea mai mare parte a puterii se va consuma pt a bate aerul. Normal ca se va consuma mai mult combustibil, insa nici in testele de stabilire a consumului nu se pretinde nicaieri ca se merge cu 130 km/h si se consuma cu pipeta.

    In rest, sfatul tau de la final este unul foarte bun, cu precizarea ca consumul ar trebui inmultit chiar cu 30%. Pt berbeci chiar cu 50%. Pe langa marea masa de ignoranti scandalizati ca-i fura producatorii la consum, care deja au pus mana pe pix sa-si faca inmultirile, mai exista si cei care chiar stiu sa conduca si obtin consumurile oficiale, dovada ca am luat si plusuri la postarea precedenta. Multam ;)
    9 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru