Volvo va marca în 2014 despărţirea definitivă de Ford prin inaugurarea unei platforme moderne

de Bogdan Mirică
Marti, 04.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a anunţat că va investi 11 miliarde de dolari într-o platformă modulară de tipul celei MQB de la Volkswagen. Ea va fi folosită în premieră pe noua generaţie XC90, aşteptată în 2014.

Inspiraţi probabil de eficientizarea producţiei în cadrul Grupului Volkswagen, care a dezvoltat majoritatea noilor modele pe o platformă modulară comună, botezată MQB, şi cei de la Volvo plănuiesc o strategie similară.

Susţinuţi serios de patronii chinezi, suedezii vor să investească nu mai puţin de 11 miliarde dolari într-o platformă nouă, botezată SPA (Scalable Product Arhitecture), şi într-o structură comună de propulsie (VEA - Volvo Engine Arhitecture). Ambele proiecte vor viza departamentele de cercetare Volvo din Suedia şi vor reprezenta cele mai mari investiţii industriale ale ţării.

Urmareste Automarket
Noua platformă modulară SPA va găzdui viitoarele modele ale constructorului suedez, urmând ca acestea să împărtăşească o mare parte din componente.
Soluţia va ajuta şi la eficientizarea procesului de producţie.

Hakan Samuelsson, recent investitul preşedinte Volvo, a declarat: ”Aproape jumătate din cele 11 miliarde de dolari, investiţi între 2011 şi 2015 vor ajunge în Suedia pentru a crea infrastructura necesară noii platforme şi noii familii de motoare”.

Aproape o treime din investiţie vizează extinderea facilităţilor de producţie. De asemenea, se vor face modificări importante la uzina din Olofstrom pentru a putea asigura producţiei platformei modulare.

Platforma SPA ne face independenţi din punct de vedere tehnologic, fără legături cu alte companii din trecut, cum este Ford.

Peter Mertens
Directorul Departamentului de Cercetare şi Dezvoltare Volvo
Peter Mertens, directorul departamentului de cercetare şi dezvoltare Volvo, a confirmat strategia Volvo: ”Platforma SPA ne face independenţi din punct de vedere tehnologic, fără legături cu alte companii din trecut, cum este Ford. Noua arhitectură va acoperi aproximativ două treimi din întregul nostru volum de vânzări.
Cu aproximativ 40% din componente comune în cadrul unor modele de dimensiuni diferite, vom reduce costurile şi vom eficientiza asamblarea. Mai mult, reducerea costurilor şi folosirea unor componente comune ne vor ajuta să ne concentrăm atenţia asupra unor elemente individuale, care contează mult mai mult pentru clienţii noştri”
, a concluzionat Mertens.

Primul model care va beneficia de noua platformă comună SPA este SUV-ul XC90, a cărui nouă generaţie este aşteptată în 2014.

via just-auto (inreg.)

Comentarii (20)

  • ADRIAN FLORARU
    BRAVO VOLVO UN VIITOR MAI BUN IN MATERIE DE INGINERIE......
    28 1
  • Daca pana acum unele persoane erau in dubii cu privire la statutul Volvo de marca premium, din 2014 sper sa se lamureasca toata lumea.
    24 1
  • AndreiRN
    Adica chinezi care lucrau la VW in china au luat proiectul si l-au dat inginerilor de la Volvo sa faca si ei la fel si acuma platforma Volvo va fi produsa in paralel cu cea VW.
    5 26
  • Nu-i vorba numai despre asta, Andrei. Incapute pe mana galbejitilor, Volvo si Saab se bat acum cu pumnii in piept ca au rupt orice conexiune cu platformele si motorizarile americane, desi au primit in ultimii ani o multime de elogii pentru a lor "personalitate distincta" - nota bene: fiind deci vorba despre o calitate certa la ordinea zilei - ceea ce contura o situatie neverosimila, in care fanii Volvo si Saab, in pofida impresiei si pretentiei lor de "originalitate", deveneau, fara voia lor, dar in mod constient, posesori de facto ai produselor Ford si GM ! Eu ii inteleg si ii felicit numai pe aceia care au ramas fideli "suedezelor" plamadite inainte de "americanizarea" lor. Dar spaima de-a dreptul paralizanta de a nu ramane "de caruta" ii determina pe multi sa inchida ochii si sa ia in brate prezentul cu tot cu balariile lui......Petre Ţuţea: "Diferenta dintre conformisti si plosnite este ca primii au sistem nervos".
    12 16
  • Crocodilul
    Pe intelesul tuturor: Volvo vindea produse Ford in perioada trecuta la suprapret, in viitor vor vinde chinezisme la suprapret. 50% din investitii vor avea loc in Suedia pentru extinderi de fabrici si linii de asamblare, 50% in China pentru proiectare etc. Curat marca premium!
    5 19
  • @Crocodilul:

    Ce-ti mai place s-o tragi de coada! Nu e chiar asa cum zici matale... daca Volvo imprumuta tehnologii de la Ford pentru a-si completa un anumit proiect asta nu ii face neaparat mai slabi, acele tehnologii erau doar o completare eventual, in plus, erau imbunatatite dupa standardele Volvo.

    Despre Jaguar si Land Rover ca sunt sub tutela Tata Motors ce zici, sunt indienisme?

    Nu stiu ce e atat de greu de inteles...
    16 6
  • Crocodilul
    Problema este, domnul Mario, nu faptul ca Volvo completa un proiect cu tehnologii Ford, ci faptul ca se baza aproape exclusiv pe tehnologii Ford: platforme tehnice, motoare etc. fara de care ce mai ramane de Volvo- doar tabla sau rotile?
    Spre exemplu: S40 se bazeaza pe platforma C1 a Ford, S60 pe platforma D3 a concernului american, S80 pe aceeasi platforma D3. La motoare nu mai vorbesc. Stiu ca sunt cativa useri pe forum care dau minus la tot ceea ce se comenteaza impotriva Volvo, dar adevarul doare.
    10 16
  • E greu sa ii convingi pe romanasii ca poate fi premium si o masina non-germana.
    18 8
  • daca te uiti in trecut volvo a avut ,,completari tehnologice,, de la reno motoare, celebrele taca taca de 1,9 td de pe v40+ platforma de vw passat in 95 asa ca volvo nu a fost o marca originala de la inceputuri avand completari,acum bravo lor ca vor sa fie independenti si cum spunea cineva mai sus multa lume va privi alfel volvo
    8 10
  • Serios? Lexus si Infiniti sunt cat se poate de non-germane si cat se poate de premium, mai mult decat Volvo , oricum.
    5 9
  • @Giga: cand faci parte dintr-un concern, te supui deciziilor concernului respectiv. Hai sa dam cu pietre-n Volvo si Saab cand suntem absolut constienti ca nu aveau alta alternativa.
    Asadar, clientii Volvo si Saab din vremea respectiva erau posesori de prduse Volvo si Saab, exact asa cum clientii Bentley, Bugatti si Rolls Royce de acum nu sunt posesori de produse Vag si BMW.

    @Crocodilul: diesel n-are de la Ford, are de la PSA, 2.4D fiind de conceptie Volvo, iar benzina, motorul de 2.5 Turbo de pe Focus RS este construit de Volvo. Platforma de passat n-a avut niciodata, motorul de 1,9d de provenienta VAG a fost folosit intr-o perioada, incheiata dealtfel.

    Cat despre "bazatul exclusiv pe tehnologii Ford", inseamna ca Ford se bazeaza exclusiv pe tehnologii de siguranta Volvo, si pe motoare performante Volvo.
    8 3
  • AndreiRN
    Una este reclama si alta este realitatea dar omul de rand este programat sa absoarba reclama si sa o si creada.
    De aceea si marele succes obtinut prin reclame.
    2 5
  • Tu habar nu ai de realitate.
    5 1
  • LauCalin
    @ztele, eu stiam ca 2.4 de 140 CP a fost luat de la Audi, care l-a randul lui l-ar fi preluat de la VW. Se intampla undeva prin '96-'97 daca nu ma insel. Si a fost in productie pana prin 2006-2007, cam asa ceva.
    On topic: lasa-i sa vorbeasca ce vor despre marci non germane (care nu sunt la fel de mari in opinia lor), in functie de cultura lor auto. Ca toti o avem, nu?
    1 0
  • @ LauCalin
    Faci o confuzie! :)
    Motoarele diesel(D5252 T) preluate de la Audi VW in anii '90 aveau cilindreea de 2.5 litri(2461 cmc), acestea fiind utilizate pe 850 si pe prima serie de V70(facelift-ul de la 850), spre exemplu.
    Pentru urmatoarele generatii au folosit motoare diesel de conceptie Volvo, realizate dupa modelul benzinarului propriu in cinci cilindri, acestea ajungand sa aiba acum 2400 cmc
    3 0
  • 2.4 de 140 CP este D5, de conceptie Volvo.
    Volvo a avut 2 motoare 2.0 si 2.4 Diesel in anii 80 si 90, de la VW, pe 740 si 940.
    2 0
  • @ztele, marcile mentionate de tine si-au conservat ideologiile de constructie care le individualizeaza, dar motorizarile sunt, desigur, germane (doar Bentley mai uzeaza de fostul V8 de RR). Nu zic, nici GM nu este pura 100% pura in privinta motoarelor (Diesel), dar, totusi, n-ai inteles apelul meu la rememorarea valorilor retro ! Dintotdeauna suedezii (ca si japonezii) au imprumutat cu usurinta licente pe plan tehnic, chiar si inainte de criticii ani '90, cand au intervenit pe fir americanii. Insa nu atat de flagrant cum se preteaza acum chinezii si coreenii, mai ales primii, care imita pur si simplu fara rusine......
    Ii stimez pe suedezi pentru respectul lor ancestral fata de integritatea mediului natural, siguranta personala si un stil de viata sanatos, dar industria auto (exceptand......Scania) nu mi se pare punctul lor forte. Iar inspiratia de a inventa, totusi, ceva util si, de ce nu, frapant, a fost intotdeauna mai aproape de Saab decat de Volvo. Este frumos insa efortul ambelor companii nordice de a-si fi faurit un renume si cred ca, in genere, au reusit ! Nu le-am blamat, cum crezi tu, ci doar am subliniat ca nu-mi place bravada la care se dedau acum, cand s-au vazut afara din "troaca" americana si luate in brate de nababii cu ochi oblici......Galbejitii, intr-adevar, se scalda in lovele cum nici n-au visat yankeii, dar sunt sigur ca, la un moment dat, suedezii vor regreta asistenta tehnica de peste Ocean......Iar daca Volvo si Saab urmaresc sa sondeze cu tupeu cea mai mare piata auto din prezent (China, fireste), vor constata surprinse ca GM-ul local le va opune o emulatie crancena, mai ales ca, paradoxal, GM China tinde sa eclipseze si puterea, si faima lui GM North America, de aceea va deveni curat China Motors (CM) in curand......Nu ca mi-ar conveni asa ceva, dar viitorul se pravaleste asupra noastra ca un bolovan scapat de sub control!
    Oricum, nimeni nu este perfect......Asta-i tot !
    2 3
  • Eu nu cred in China. E doar un balon care se va sparge si vor reveni la statutul de servitori si mana de lucru ieftina.
    Doar o luna sa nu mai cumparam noi restul produse made in china si-i bagam pe aia in faliment.
    Bentley si Rolls au fost predestinate sa fie "Crown Jewels" a companiilor-mama, de-aia si-au pastrat (relativ) ideologiile. Saab si Volvo nu. Dar, s-au descurcat onorabil.
    3 1
  • In sfarsit, ztele, suntem de acord si noi intr-o privinta (chinezariile) :) Sa fie intr-un ceas bun!
    3 3
  • LauCalin
    Eu ma refeream la 2.4 130 CP (scuze, nu 140) din anii '90 despre care am auzit ca ar fi fost cumparat de la nemti. Primul din serie "D" fabricat de Volvo stiu ca a fost D5-ul de 163 CP (320Nm) care prima data a echipat fostul S60. Si imi amintesc ca a fost un motor interesant, primul diesel la care s-a folosit aluminiul.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru