Test de anduranta Opel Astra

1.6 Benzina Turbo 200CP S/S Aut6 Innovation
00850
Opel Astra zoom
de Cornel Șocariciu, Foto | Ciprian Mihai
Luni, 07.05.2018
3 luni alături de Opel Astra 1.6 Turbo de 200 CP

Până în acest moment, garajul Automarket avea un singur membru dedicat testelor de anduranță: un Volkswagen Tiguan în versiunea Comfortline echipat cu o sumedenie de echipamente opționale și cu motorul de 2.0 litri TDI de 150 de cai putere. Dacă acest model îi revine familistului Mircea, Volkswagen Tiguan are de acum un partener paralel de "joacă" pe Automarket: un Opel Astra K.

Modelul de clasă compactă o să-mi fie alături, la bine și la rău, timp de trei luni. În toată această perioadă, Opelul nostru o să ne ajute să trecem cât mai ușor peste zilele aglomerate din București, dar o să ne facă viața mai frumoasă în călătoriile lungi pe care deja le-am programat pentru sezonul cald.

Și cum în garajul propriu exista un model de clasă compactă, trecerea nu o să fie una care să necesite prea multe zile de acomodare. În următoarele trei luni o să vă povestesc despre interior, despre comportamentul dinamic al lui Astra, dar și despre tehnologiile pe care Opel le-a integrat pe modelul de clasă compactă. Dar până să intrăm cu adevărat în subiect, trebuie să îi facem o introducere corespunzătoare modelului de test.

Prezentarea mașinii

Versiunea hatchback a lui Opel Astra K poate fi comandată în cinci niveluri de echipare. Prețul de pornire pentru compacta din Russelsheim pleacă de la 15.210 euro cu TVA (echipare Selection). În cazul de față, avem un Astra în versiunea de top Innovation, prețul de pornire pentru aceasta fiind de 19.660 de euro.

Dar sub capotă se află cel mai potent motor pe care îl poți pune pe un Astra "civil": 1.6 litri benzină de 200 de cai putere (preț de pornire 23.400 de euro). Resursele unității sunt gestionate nu de o cutie manuală cu șase trepte, așa cum mi-aș fi dorit, ci de o transmisie automată cu convertor de cuplu și cu șase rapoarte. Poate așa o să-mi treacă dorința de a conduce mașini cu transmisii manuale în traficul crunt din București.

Opel spune că această configurație motor-transmisie va avea un consum de carburant în regim mixt de 6.1 litri la 100 de kilometri.

În traficul din orașe, Astra K 1.6 Turbo spune că o să te "taxeze" cu 7.8 litri/100 de kilometri, în timp ce în regim extraurban, consumul o să se ajungă chiar și la 5.2 litri/100 de kilometri.

Și cum Astra K 1.6 Turbo se vrea a fi o versiune blândă a unui Hot Hatch, vă mai spun că accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 7.2 secunde, iar viteza maximă este de 235 km/h.

De dragul comparațiilor, vă amintesc de Peugeot 308 GT (1.6 turbo, 205 cai putere, 7.5 secunde pentru 0-100 km/h și 235 km/h, viteză maximă) și de Renault Megane GT (1.6 litri turbo, 205 cai putere, 0-100 km/h în 7.1 secunde și viteză maximă de 230 km/h).

Opțiunile suplimentare de pe versiunea de test au costat 4.690 de euro. Cel mai scump pachet este cel Innovation.  Acesta include sistemul de navigație Navi 900 IntelliLink, farurile cu LED IntelliLux, instrumentarul de bord Multi Color Graphic și stopurile cu LED (1.870 de euro). Vopseaua Pull Me Over Red a costat încă 220 de euro, iar prețul pachetului de iarnă (prima versiune) a fost de 290 de euro. Acesta din urmă include scaune față încălzite și volan încălzit.

Siguranța rămâne unul dintre punctele pe care trebuie să le bifezi atunci când îți cumperi o mașină nouă. În cazul de față, Astra K 1.6 Turbo a fost echipat suplimentar cu pachetul de asistență la condus (versiunea a doua). Acesta include un indicator de distanță, un sistem de evitare și reducere a impactului coliziunilor frontale, un sistem de evitare impact/coliziunie, un indicator pentru menținerea benzii de rulare și sistemul cruise control adaptiv. De asemenea, pachetul vine și cu un sistem capabil să recunoască semnele de circulație. 

Ecranul tactil cu diagonala de 7 inch este inclus în echiparea Innovation, iar sistemul de infotainment este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Opel Astra K 1.6 Turbo Aut6
Echiparea Innovation (Selecție)
Airbag-uri față, laterale, cortină
Controlul dinamic al tracțiunii
ESP
Servodirecție asistată electric, variabilă în funcție de viteză
Asistent la plecarea în rampă
ABS
Frână de mână electrică
Aer condiționat automat cu reglare pe două zone
Sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inch
Conexiuni pentru AUX și USB
6 difuzoare
Cruise control 
Computer de bord
Senzori de parcare spate
Start/Stop
Proiectoare de ceață
Oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite
Geamuri electrice față și spate
Inserții cromate în jurul geamurilor laterale
Senzori de ploaie
Volan îmbrăcat în piele reglabil pe înălțime și pe adâncime
Tapțierie din stofă
Senzori presiune pneuri
Cotieră centrală față
Aer condiționat automat cu reglare pe două zone
Opel OnStar
Deschidere și pornire fără cheie
23.400 euro
OPȚIUNI SUPLIMENTARE pe mașina de test
1870 euro: Pachet Innovation (sistem de navigație Navi 900 IntelliLink și faruri cu LED IntelliLux Matrix Light
790 euro: Pachet asistență la condus 2 (sisteme evitare coliziune și coliziune frontală, control automat finamic faruri, recunoaștere semne circulație)
420 euro: Pachet scaune ergonomice Sport pentru șofer și pasager
330 euro: Jante aliaj de 17 inch
290 euro: Pachet iarnă 1 (scaune față încălzite, cruise control cu limitator de viteză, volan încălzit, comenzi radio pe volan)
220 euro: Vopsea
200 euro: Plafon negru
150 euro: Pachet acustic
120 euro: Geamuri spate fumurii
100 euro: Asistent parcare cu senzori față și spate
80 euro: Flex Adapter Center Stack (pregătire pentru suport telefon sau pentru difuzor parfum)
60 euro: Roată de rezervă (space-saver)
30 euro: Covorașe din cauciuc față și spate
20 euro: Șuruburi antifurt pentru roți
10 euro: Brichetă și scrumieră detașabilă
0 euro: Tapițerie stofă/vinil Athena, Jet Black
4690 euro
TOTAL: 28.090 euro

Comentarii (6)

  • inexorabil
    Făcând abstracție de design-ul general, care nu-mi place ca la generația precedentă, motorul este o bijuterie…Iar prețul total nu mi se pare demoralizant.

    Pe mine, unul, mă vor interesa – pe parcursul aventurii deja anunțate – abordarea rutieră și senzațiile stârnite pilotului, nu consumul. Evident că vor fi expuse și punctele slabe. Dar, chiar dacă apelez la un clișeu, concluzia finală va conta cel mai mult, nu?

    Sunt curios cum va fi calificată transmisia. Teoretic, n-ar trebui să apară probleme:

    http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/mh7/

    Ei, da, “manuala” ar fi determinat o "plajă" nițeluș mai rapidă (cu 0,4 sau 0,5 sec.), dar nu creează neapărat impresia că mașina ar fi mai ușor de controlat. Vorbesc din punctul de vedere al unui utlizator bivalent.

    Așadar, drum bun și fără incidente, Cornel! Sunt pe fază ;)
    13 6
  • La Opel primesti lejer intre 12-18% discount la pretul ala de lista asa ca oferta este una excelenta in momentul de fata.
    10 3
  • photoshop la poza cu saritura
    6 2
  • Frumos model. Pare potrivita masina cu zburatorul de ocazie, seamana siluetele. Succesuri!
    5 1
  • someone
    pentru combinatia de motor 1.6 cu AT performantele mi se par foarte bune la o compacta
    6 0
  • @inexorabil

    Pentru comportamentul dinamic pregătim ceva special ;), așa că voi avea ce să povestesc despre "senzațiile stârnite pilotului".
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru