Test de anduranta Episodul 2

0864
Episodul 2 zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 07.06.2011
Duster ajunge în Moldova

După o săptămână destul de plină, Duster se prezintă la raport. De această dată cu câteva sute de kilometri în plus, dovadă că ne-am propus să alergăm puţin primul SUV produs la Mioveni. După ce am văzut că Duster se descurcă binişor în oraş, ba chiar este o maşină foarte practică atunci când cauţi un loc de parcare pe borduri înalte, am scos modelul românesc şi în afara oraşului.

 

Bucureşti - Bacău - Bucureşti

Weekendul ne-a prins la volanul lui Duster pe drumul dintre Bucureşti şi Bacău. Traseul a însumat puţin peste 300 de kilometri şi a presupus aproximativ 4 ore petrecute la volan. Am pornit destul de târziu din Bucureşti pe una dintre cele mai circulate şi mai îndoliate şosele din ţara noastră, drumul european E85.

Din fericire şoseaua este bună şi viteza poate fi menţinută undeva la 120 de km/h, cu excepţia localităţilor. După primii kilometri am fost nevoiţi să ridicăm volumul sistemului audio, până aproape de jumătate, pentru a estompa din zgomotul transmis în habitaclu. Dieselul este destul de gălăgios la turaţii înalte, fără a mai socoti şi zgomotul la rulare.

Am trecut cu bine pe lângă Buzău şi Râmnicu-Sărat, însă la Focşani am dat piept cu grindina şi ploaia.

O ploaie torenţială, de care am trecut însă în siguranţă, Duster păstrând o aderenţă bună chiar şi în modul 4x2. Principala problemă au reprezentat-o însă ştergătoarele, care nu reuşesc să se achite de îndatoririle elementare. Plus că sunt destul de mici pentru a acoperi o bună suprafaţă a parbrizului.

 

Gropile nu există pentru Duster

De la Bacău ne-am îndreptat spre o localitate foarte apropiată urbei moldovene, Mărgineni, unde Duster ne-a dovedit principalul său atu: confortul. Am rulat cu viteză peste gropi şi am asistat amuzaţi la slalomul celorlalţi. Ca să fim sinceri, a contat mult şi dimensiunea pneurilor de serie, 215/65 R16, care au filtrat mai bine suprafaţa denivelată.

La întoarcere am ales aceeaşi rută, escapada de weekend aducând, în total, încă 620 de kilometri pe computerul de bord al modelului românesc. 620 de kilometri pe care am reuşit o medie de consum de 6.5 litri la 100 de kilometri.

Costuri de exploatare test-drive (5.3 lei/litrul de motorină)

Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 202 km 7.9 litri/100 km 16 litri 85 lei
Extraurban 619 km 6.5 litri/100 km 41 litri 217 lei
TOTAL 821 km   57 litri 302 lei

 

Comentarii (37)

  • Nu ati mentionat nimic despre cum se comporta motorul in depasiri.
    Din ce am observat eu, motorul 1.5 este foarte puternic facand din duster o masina foarte sprintena, depasirile sunt floare la ureche. Chiar si la deal, trage de rupe.
    21 15
  • mircea
    @Dacia
    Vor veni update-uri legate de toate caracteristicile lui Duster ]n urm[toarele două luni. Implicit unul în care vom vorbi exclusiv despre motor şi cutie.
    18 1
  • o veti testa si pe serpentine?
    19 1
  • suspensii confortabile = barca, deci nu-i neaparat un +
    stabilitate pe carosabil umed? la viteze mari in viraje sau cum ati ajuns la concluzia asta? probabil meritul gumelor noi
    6 115
  • @Mla - suspensii confortabile nu inseamna neaparat barca ... poate sa fie un vaporas :)

    @AM - ce pneuri aveti pe masina ? (vorbesc de marca si model, ca dimensiunile le vad mai sus:P)
    7 41
  • Nu au spus ca-i barca, ci doar ca sunt confortabile. Chiar n-ai condus Duster-ul? Atunci de ce mai scrii aiurea? Sau te roade invidia d-le consilier skoda?
    52 5
  • barca inseamna sa n-ai control asupra masinii, insa Automarket afirma contrariul sustinand ca are tinuta de drum si stabilitate buna.

    ps: nu va mai dati cu parerea fara sa fi condus masina
    50 1
  • saracii ingineri de la porsche, bmw, etc... inca umbla cu suspensii rigide, in vreme ce dacia a descoperit suspensiile moi, confortabile si ultra stabile
    11 89
  • @MLA
    ah e clar, te incadrezi in limita 14 - 18 ani care inca se viseaza in nu-stiu-ce supercar-uri... teribilismul varstei, ce sa-i faci... copilu ai auzit vreodata exprimarea "compromis intre confort si stabilitate"?
    87 8
  • ****
    automarket pot sa spun decat un cuvant "bravo" incepeti usor prin testare sa ne relatati si costurile ...km cati mai multi !!!.....si poate vedem la testare si un filmulet cu va jucati cu duster pe drumuri forestiere sau in zone unde puteti sa puneti la incercare sistemul de tracțiune integrală.
    23 0
  • Duster aratâ bine în natură.

    Referitor la pneuri eu am văzut că au Continental CrossContact (modelul nu-l ştiu, dar după formă este LX),

    De la producător
    "Anvelopa bine echilibrată pentru vehicule 4x4 medii şi grele."
    "Datorită umărului exterior deschis, această anvelopă oferă manevrabilitate bună şi frânare de calitate chiar şi pe teren. Cele 4 şanţuri mari şi adânci de pe circumferinţă, cu deschiderea mai largă decât baza asigură o rezistenţă foarte bună la aquaplanare şi reduce deteriorările anvelopei prin evitarea capturării de pietre. Datorită nervurilor şi striaţiilor pronunţate, cele trei rânduri de blocuri de pe circumferinţă asigură un răspuns precis la schimbările de direcţie şi performanţe foarte bune în linie dreaptă, garantând în acelaşi timp o rulare silenţioasă şi uşoară."
    26 0
  • Iar Dacia ? daca nui Golanu e Gusteru ridicat in slavi si toate celea , de parca so inventat roata la Miloveni . Sant satul de ele
    5 53
  • ms Ignis :) , acum m-am uitat pe pozele de la episodul 1 si am vazut modelul, probabil ai dreptate cu LX. Niste pneuri bune fac toti banii, parerea mea, la orice masina. La prafosul asta, avad in vedere ca amortizoarele sunt "ca noi", stabilitatea pe drum ar trebui sa fie la maximul posibil in orice conditie... si cum nu-i masina de curse prin "stabilitate" se intelege sa nu sari de pe drum la 100km/h, ca nu-i masina de F1 ce draq.
    6 1
  • @unckle
    sunt anvelopele standard din fabrica
    13 0
  • lamuriri
    Duster-ul testat de noi este echipat cu Continental CrossContact. Mulţumim!
    14 0
  • Cristi
    @AM "foarte practică atunci când cauţi un loc de parcare pe borduri înalte"
    Stiind ca locurile de parcare legale nu ar trebui separate de carosabil prin borduri inalte, intreb:

    1- Ce exact incurajati prin aceasta afirmatie?

    2 - Care este masina practica pentru parcat intr-o statie de autobuz/ pe banda a doua?
    8 46
  • YMihai
    @ Cristi
    Cristi, au primit Dusterul in teste... trebuie sa scrie ceva... De bine daca se poate. Abia astept concluziile, tinand cont ca am condus masina (cu motor pe benzina) la inceputul anului, plina iarna... pe teren si zapada afanata. Nu cere mai mult decat poti obtine ... in curand o sa ne explice de ce avem nevoie de 4 cricuri k sa urcam masina mai sus :))))))
    3 25
  • @Cristi
    1. poti parca pe trotuar atat titmp cat lasi 1 metru pentru circulatia pietonilor

    2. majoritatea bordurilor in Romania sunt inalte
    47 2
  • BaditzaEx
    Bravo Automarket !
    din ce in ce spre mai bine,si ca format & tip al stirilor cat si al testelor ( din ce in ce mai practice si mai obiective ) , asteptam urmatoarele teste cu Dusterul.
    30 1
  • ha ha ha
    ha ha ha
    Cata invidie, frate ... in loc sa ne bucuram ca se chinuie cineva ca sa mearga treaba si la noi si in functie de parerile celor care testeaza se incearca imbunatatiri, noi ne aruncam sa scriem din start ca nu e bine, fara insa ca sa aducem argumente viabile care sa ne sustina afirmatiile ... Dusterul pentru ce ofera, este O.K . Sa va spun ceva : si la Mercedes, cine vrea ceva in plus, scoate banu si baietii rezolva treaba ... am vazut ca, pentru ceva bani in plus, se pot aduce si la Duster imbunatatiri ... clientul doreste, clientul plateste si primeste ...am avut Logan odata si mi-au picat injectoarele ... s-a intimplat ... gurile rele ca nu e buna masina ... cei de la Dacia, au spus ca este din cauza combustibilului ... motorina ... si asa a fost ... a ajuns apa si au picat ...am avut ocazia sa alimentez din afara tarii ... a mers ceas masina ... nici nu se compara motorina noastra cu a lor ... fuge masina de sub tine ... pina si-n Republica Moldova sau in Ungaria, sau la sarbi este mai de calitate motorina ... nu tu fum, nu tu putere redusa ....
    17 1
  • Pe langa motorina (care la noi este spalatura de pe fundul butoiului care merge la export...) mai sunt si alti factori care determina defectele, printre ei ar fi si stilul de mers, calitatea injectorului etc..

    Inca nu s-au nascut legende despre motoare renault cu milioane de kilometri fara probleme, desi renault face diesele common-rail de vre-o 10 ani . . . asta nu spune ca-s proaste, dar nici nu spune ca-s la fel cu motoarele Mercedes.
    3 26
  • 300 de km in 4 ore deci medie de 75 de km pe ora. Ati condus ca la curse incalcand toate regulile de circulatie ca voi miticii e smecheri!!!! Naspa tara in care nimeni nu respecta nici o regula. Da si a trebuit sa dati volumul la muzica deoarece era zgomot mare de la motor...halal! Ce peisaje, civilitate, ce buna crestere, da-i muzica la maxim ca asa stiti voi din pantilimonu vostru jegos?! Poate nu o fi Pantelimon, oricum 60-70% dintre romani sunt badarani stridenti cu atitudini de mahalagii. Sa nu va mirati ca tara e naspa daca locatarii ei sunt niste hahalere. Da, majoritatea romanilor, nu doar politicienii pe care presa - lingusitoare cum e fata de opinia publica - ii tot acuza.
    7 42
  • @unckle
    ba sunt exista motoare renault cu 1 milion de km, doar ca n-ai auzit tu de asa ceva... la "milioane" (plural) de km ORICE masina e deja oale si ulcele... in fine, consider ca pentru Dacia motorizarile sunt foarte bune... daca succesul Dacia creste in continuare, atunci inseamna ca oamenii sunt foarte receptivi la ce are de "spus" Dacia si implicit Renault va fi dispus sa ofere motorizari mai puternice.
    29 1
  • Vezi ca din exces de zel "mister corectitudine" bagi de la tine... unde vezi tu scris ca au dat volumul la maxim?? baietii de la Automarket au scris ca au dus volumul sistemului audio "până aproape de jumătate" , adica pe la 18, ceea ce inseamna ca daca ai geamurile ridicate nu deranjezi pe nimeni. Nu fii ipocrit si ne da noua lectii de civism cand tu imprumuti cuvinte din vocabularul lui Gigi Becali (vezi 'hahalere")
    31 3
  • O realitate grotesca se descrie cu exactitate folosind si cuvinte mai dure. Becali nu e proprietar si peste vocabularul limbii romane. Altfel m-ai pus punct nu, pai ce ma cred mai destept?? Fac pe corectul si va dau voua lectii de civism! Nu va dau nici o lectie, constat si descriu lumea in care traiesc. De vreme ce doar mie mi se pare socanta, inseamna ca realitatea nu se va schimba si ca voi sunteti componente ale ei, care o faceti sa functioneze pe mai departe. Sa traiti bine!
    5 39
  • @al
    cuvinte dure? uuuh durule..! ne iei pe noi cu fraze bombastice doar-doar or cadea in adulatie cativa prosti, huh? constati, observi zici... tin sa te anunt ca esti un prost observator (cum ramane cu "volumul maxim"?) , dar ai o mandrie stupida ce te impiedica sa recunosti asta
    39 4
  • @al
    Te chinui degeaba cu ei, nu merita efortul.
    6 30
  • Carlos
    @FLONE
    ce ne cereti? sa acceptam snobismul camuflat sub forma "inaltei moralitati"?
    30 3
  • cobalt
    e de bine
    Felicitari Automarket pentru "Testul de anduranta". Informatii cu adevarat folositoare.

    Ma uimeste pe zi ce trece calitatea comentariilor de pe aici. Invazia userilor can-can/libertatea. Nu merita efortul sa le explici lucruri elementare.

    Am o sugestie pentru site poate trimiteti mai departe la tehnic, aveti sistemul de vot pentru comentarii , functioanlitatea asta se imbina cel mai bine cu ascunderea "default" a comentariilor slab cotate, ceea ce nu exista momentan. Comentariile nu dispar doar sunt collapsed(nu imi vine cuvantul in romana), metoda este foarte buna pentru a da puterea utilizatorul de a "scoate" din lista tampeniile.
    Ex: Parca hotnews are asa ceva.
    14 1
  • BaditzaEx
    @al & FLONE
    cum isi baga unghia-n gat bozgorii si incearca sa minimalizeze orice lucru bun si bine facut in tarisoara asta ?!:)), am invatat sa depistez usor bozgorii prin prisma vocabularul lor - stricat si prin apelativul < miticii >*

    * = apelativ folosit preponderent de populatia de etine maghiara ( dar care au buletin ro ) pt a-si arata < Superioritatea > / Aversitatea fata de natia care le-a dat sa pape & bea,dar ei prefera sa o suga !!!
    21 2
  • BaditzaEx
    Dacia & vecinii
    Imi place, este un produs bunicel la un pret derizoriu,mi l-as lua ??? - Nu prea datorita interiorului,dar ma gandesc bine sa-mi iau unul si sa colind Harghita,Covasna ( Tinutul Secuiesc Nu Exista si nu va exista ) ,impreuna cu cativa amici inarmati cu cateva Dustere Tricolore pt a le reimprospata mintea persecutatelor noastre minoritati despre cum si cui apartine tara asta !!! ;-)
    11 3
  • AVEM SI NOI CEVA DE LAUDAT!!!
    VEDETI DOAR CATE DUSTER PLEACA LA EXPORT PE PLATFORMELE TIP TIR, SI NU E DE VINA DOAR PRETUL MIC CI FAPTUL CA E O MASINA ECHILIBRATA IN RAPORT PRET-CALITATE-PERFORMANTE! EU STAU IN OCCIDENT SI AICI SE VEDE DIFERENTA DE MENTALITATE SI GANDIRE PENTRU RATIUNE SI NU IMAGINE CA IN ROMANIA....ASA CA LUATI AMINTE CEI CE NU ATI INTELES CU CE SE MANANCA ADEVARATA CIVILIZATIE!!! NOTA PENTRU DUSTER 10+, DESI SUNT UN POSESOR DE VW DIN PURA INTAMPLARE, ASA CA....
    3 3
  • Toti ardelenii le spun sudistilor si in special bucurestenilor mitici. Nu ma luasem de produsul tarisoarei ci de locatarii ei. Initial am zis ca am exagerat dar din raspunsuri deduc ca e chiar mai grav decat credeam.
    2 10
  • @al
    Tu te-ai luat de baietii de la Automarket pe niste chestii inventate si de aici ai facut asa o extrapolare fara a avea nimic concret... Nu inteleg cum de nu te-au banat pana acum pentru nesimtirea asta... In primul rand incropesti un asa-zis calcul in care ii acuzi de viteza excesiva, cand ei specifica: "viteza poate fi menţinută undeva la 120 de km/h, cu excepţia localităţilor". Nu iei in calcul traficul si faptul ca ar fi putut face un popas.

    Apoi ii acuzi de incalcarea normelor de convietuire sociala pe motiv ca au dat volumul sistemului audio la maxim, cand ei scriu: "am dat volumul sistemului audio, pana APROAPE DE JUMATATE" , caz in care nu deranjeaza pe nimeni.
    Si totusi tu esti ala ofensatu' si defilezi cu bat in c*/ prin fata noastra... hai du-te neica unde a intarcat mutu iapa...
    10 2
  • doarme lumea
    mai plimbati si voi dusteru ca o sa rugineasca :)))))
    3 7
  • alt ion
    @ion
    ia vezi mai bine, mintea ta nu-i ruginita? ca nu s-a miscat prea mult la comentariul asta
    7 1
  • florin@gmail.com
    Ștergătoarele pot fi schimbate.
    Ștergătoarele,fără brațele oscilante ,numai gumele pot fi schimbate cu altele de la modelele noi,moderne,fără sprijin metalic și un pic mai lungi.Am văzut pe You Tube cu le-a schimbat în două minute,foarte repede și acoperă unghiul mort neșters.Căutați mai insistent ,fiind un clip de amator din Timișoara inteligent făcut la garaj.Am ajuns bătând Duster și apoi tot mai departe din aproape în aproape pe You Tube.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru