Test de anduranta Episodul 5

4163
Episodul 5 zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Bogdan Paraschiv
Marti, 28.06.2011
Duster, la prima ieşire în off-road

Mulţi dintre voi au aşteptat încă de la începutul lunii acest episod cu Duster pentru că SUV-ul din Mioveni a prezentat încă de la lansare simptomele unui model extrem de capabil în off-road. Masa redusă, unghiul de atac şi de degajare, garda la sol, bosajele largi, cuplul dieselului, cutia de viteze optimizată şi nu în ultimul rând preţul redus au fost premizele unei adevărate jucării pentru băieţii mari, care preferă noroiul, şleaurile şi pantele abrupte.

Deşi ne propuneam un episod off-road ceva mai încolo, am profitat de ocazia oferită de organizatorii concursului "Cel mai 4x4" şi ne-am decis să murdărim puţin maşina pe care o avem în garaj. Ce-i drept, traseul gândit de organizatori nu a solicitat la maxim capacităţile maşinii, dar a fost suficient pentru a trage nişte concluzii preliminare. De la început trebuie să subliniem că Duster se descurcă fluierând pe segmentele de teren accidentat cu un grad de dificultate mic.

 

Şleauri traversate fără probleme

 

Ne-am avântat pe o porţiune de drum cu şleauri adânci, uscate însă de toropeala unor zile de iunie caniculare. Am urcat la volan, ne-am potrivit scaunul şi oglinzile pentru off-road şi am pornit-o lejer peste dâmburile înşirate de-a lungul.

Porţiunile mai dificile au fost reprezentate de o serie de şleauri, adânci de aproximativ 20 de centimetri, pe deasupra cărora am trecut fără probleme. Garda la sol, de 21 de centimetri, ne-a ajutat mult în acest sens.

 

Sistemul de tracţiune integrală nu a fost extrem de solicitat, însă l-am cuplat pentru un plus de aderenţă pe buzele şleaurilor. Motorul şi-a făcut datoria cu sârg, ne-a oferit cuplu acolo unde am avut nevoie şi nu a transpirat decât atunci când am urcat dincolo de plaja de cuplu.

 

Treapta întâi, utilă în off-road

 

Aţi blamat cutia de viteze introdusă de Dacia din cauza primului raport, extrem de scurt. Am blamat şi noi maşina atunci când am rulat în oraş. Aici însă ne-am dat seama cel mai bine de utilitatea ei. Proba a fost o pantă cu o înclinare ceva mai pronunţată. Am cuplat treapta întâi şi am aşteptat răbdători coborârea lentă. Frâna de motor este extrem de utilă, însă va trebui să ne convingem de eficienţa ei şi pe porţiuni alunecoase, acoperite de noroi sau de iarbă udă.

Nu în ultimul rând, proba de off-road traversată în cadrul concursului "Cel mai 4x4" ne-a reconfirmat o calitate pe care am mai elogiat-o şi în episoadele trecute.

Suspensia este extrem de confortabilă, reuşind să filtreze excelent orice suprafaţă de rulare.

Concluziile primei ieşiri în off-road cu Dusterul nostru de anduranţă sunt pozitive. Maşina este capabilă de multe, cu condiţia de a nu-i duce la extrem limitele. Noi vom încerca totuşi să o facem în episoadele viitoare, când sperăm că vremea ne va ajuta să încropim un traseu ceva mai dificil.

 

Mod de rulare Kilometri parcurşi Consum mediu Combustibil consumat Costul combustibilului
Urban 295 8.5 litri/100 km 25.4 litri 135 lei
Extraurban 278 6.5 litri/100 km 19 litri 100 lei
Total Ep. 5 573   44.4 235 lei
EPISOADE ANTERIOARE
TOTAL Ep. 4 2114    123.6 litri   655 lei 
TOTAL Ep. 3 612   47.3 litri 250 lei
TOTAL Ep. 2 821   57 litri 302 lei
  TOTAL TEST 4120 6.9 litri/100 km
80% extraurban
20% urban
272.3 litri 1442 lei

Comentarii (15)

  • pe-acolo o dacia 1300 merge mai lejer ca dusterul vostru
    14 98
  • Contactul cu realitatea
    @Dust
    Poate ar trebui sa-ti schimbi Dacia 1300 si sa vezi ce inseamna Dacia in prezent
    96 11
  • Daniel
    @Dust
    te sustin ... ''dai'' la dacia 1300 pe acolo, nici nu simte, nu te ustura nici la buzunar, rupi norma de off-road ; spun din proprie experienta (daca mai ai si arcuri de break)
    16 52
  • off-road
    Parerea mea e ca traseul pe care ati testat voi nu e tocmai pe masura unui suv. Dusterul il iei ca sa te bagi prin mocirla pana la praguri, sa te bagi prin rau si pe drum forestier, ma gandesc eu. Cu un Logan eu ma bag pe un drum de ala fara probleme, la fel cu un Linea sau Aveo (cele cu garda mai mare) desi cred ca as incerca si un ceed pe-acolo, ca ar trebui sa mearga si ala.
    As vrea sa vad Dusterul cum iese din rau ca un Pathfinder (bine, nu chiar asa) si ca nu ramane mort in balta ca Touaregul (pe bune, bagati-l in apa pana trece de praguri si nu mai misca) si sa il vad ca urca o coasta ca lumea cu 800Kg in spate ...
    16 36
  • Carlos
    Atentie !
    E greu sa cititi articolul?? baietii au recunoscut ca au testat in "offroad cu dificultate mica" cu ocazia concursului "Cel mai 4x4" ... apropo, pe traseul asta a iesit Hyundai ix35 "Cel mai 4x4 al DECENIULUI" .. hahahhahah ... bine ca n-au spus al secolului ... revenind la subiect: Bogdan Mirica a promis ca vor testa Duster-ul si in offroad mai serios... trebuie doar sa aveti rabdare!

    @eee
    inceteaza cu Ceed in offroad ca deja o dai in ridicol... suspensia la ceed te rupe de coloana si la o gura de canal neadusa la nivel, daramite in offroad (fie el de dificultate mica) ... plus garda la sol e mica... iar Linea cu ampatamentul ei... oh, come on!!
    68 3
  • :)))
    Parerea mea este ca toate masinile Dacia sunt de rahat incepand cu inchiderea usi .....au tabla foarte subtire daca dai cu pumnul in ele se indoaie .....si pe drum daca mergi cu 100 intr-o curba mai mare esty mort .......mai bine incercati land rover ,audi,bmw,etc
    4 77
  • _/_duster
    dupa parerea mea decat sa imi iau un duster mai bine imi iau un mitsubishi L 200 decat dacia''duster'' cica motor la un suv cu 4x4 de 1.5? diferenta intre cele 2 masini este de2.500 euro ,dar va rog sa ma skuzati una e duster si alta mitsubishi....dupa parerea mea DACIE a fost si ramane cea mai proasta marca de masini din lume, degeaba incerca sa impresioneze lumea ca nu are cu ce. multumesc
    6 78
  • @
    De ce nu il testati la limita ?
    Acuma stau si ma intreb daca acest articol nu l-ati scris din pat ?
    In primul rand, tot vorbiti de suspensia confortabila (la fiecare episod ati zis), si de texte care au fost publicate in alte articole.
    Dorim sa faceti un comparativ cu Hyundai ix35 care ati zis, ca este cel mai 4x4 al deceniului, sau cu Tiguan care este cumparat in Romania.
    10 65
  • ...
    ba ala nu e chiar un traseu off-road cautati si voi ceva mai greu pentru dusterul asta...asa cum au spus altii,,noroi dar nu chiar pana la praguri pentru ca nu cred ca o sa mai iasa tinand seama de cauciucurile din dotare.
    7 20
  • Chiar nu intelegeti...
    ... ca e pentru cei de la sate?
    4 28
  • Duster nu e pentru fitosi
    s-o spunem pe sleau...
    Posesorii masinii si presa internationala o apreciaza, asa ca sincer nu prea conteaza impresiile unor ba'/inosi de pe forum
    48 8
  • *****
    iar abureala de 2 lei .....chiar nu se poate murdari masinutza de noroi ???
    4 9
  • hmm
    "eee", in primul rand Duster nu e suv, e crossover.....e o mica diferenta. In al doilea rand ....orice suv bagat in noroi pana la praguri nu iese decat tractat daca nu are anvelope de noroi. .....iar comparatia Aveo si Duster e stupida...uite cateva motive cu o importanta critica in off-road: diferenta de garda la sol si de tractiune.
    24 2
  • @Duster nu e pentru fitosi
    @Duster nu e pentru fitosi
    In primul rand: Esti de o impertinenta maxima sa spui ca oricine are o parere diferita despre Dacia este un "basinos".
    In al doilea rand: Se pare ca te crezi foarte important pe aici: "de pe forum"
    Se pare ca tu inca nu ai dat branza jos de pe tine ca sa iti dai seama ca asta nici macar nu este un forum,sunt doar comentarii la un articol.
    In al treilea rand: Am vazut ca ai aberat si la Episodul 8 - Invitatie in interior zicand ca Ford Focus este o masina de fite.Mare prostii poti sa mai spui.O masina de familie mica,fara pretenii premium,chiar SH este pentru tine o maina de fite?
    Te rog frumos sa te lasi de melteneala si sa nu mai pui botul tot timpul cand cineva nu slaveste Dacia,pentru ca se pare ca este prea mult pentru creierasul tau micut,deja umplut cu idei preconcepute si o sustinuta evlavie fata de "eterna" marca Dacia.
    10 2
  • MUDSTER Romania
    Salut !
    Daca sunteti posesori de Dacia Duster, va invitam sa cautati concepul MUDSTER Romania – modificari pentru Dacia Duster + MUDSTER, un Duster modificat exclusiv in Romania . Articole, poze, filmulete, produse si sfaturi le puteti gasi pe site sau ne puteti contacta !!! Va asteptam !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru