Drivetest Opel GT (2006-2009)

Opel GT (2006-2009) zoom
de Dragoș Băltățeanu, AUTOCAR
Marti, 14.08.2007
Parfum american

Opel are la ora actuala una dintre cele mai complete game de modele. Ii lipsea insa o masina icon, un model care sa atraga atentia. Raspunsul celor de la Opel nu a intarziat sa apara. Opel a decis resuscitarea unui nume care a definit un coupe al anilor 60: GT.

Noul Opel GT este un roadster cu doua locuri si configuratie clasica: motor longitudinal amplasat in fata si tractiune spate. Opel GT vrea sa inlocuiasca oarecum modelul Speedster care a fost precedentul roadster al marcii germane. Actualul produs insa este bazat pe o platforma americana a grupului GM. Sub aspectul placut se afla sasiul folosit in Statele Unite de modelele Saturn Sky si Pontiac Solstice. Opel si Saturn impart in ultima vreme multe elemente tehnice. Deja modelele Astra si Vectra sunt vandute in America sub brandul Saturn. Opel GT este, asadar, prima masina dezvoltata in SUA care ajunge in Europa sub marca Opel. Cel mai european element de pe modelul GT este motorul cu patru cilindri de doi litri turbo ce dezvolta 264 CP.

Per total, Opel GT este departe de o masina perfecta. Finisarile si materialele folosite nu sunt la standarde europene, parfumul american facandu-si simtita prezenta. Portbagajul este mic si devine inexistent atunci cand adaposteste soft-top-ul pliabil manual. In plus accesul este dificil, capota portbagajul deschizandu-se in sens invers pentru a putea adaposti plafonul. Lipsa de spatiu util este acuta si la interior. In afara de un torpedou mic si ingust si un spatiu acoperit amplasat intre cele doua scaune nu mai exista nici un spatiu de depozitare. Nu ai unde sa pui o sticla de apa sau o harta, nu mai vorbim de telefonul mobil. Portierele nu au buzunare in interior, iar pe consola centrala nu exista nici macar o scrumiera.

Fata de concurenta formata din BMW Z4 sau Honda S2000, Opel GT este serios penalizat din start. Motivul pentru lipsa de spatiu este sasiul modelului GT. Acesta este bazat pe acelasi concept cu modelul Corvette. Are un tunel central tubular care traverseaza partea centrala a masinii si care penalizeza spatiul. Insa amplasarea motorului in fata si transmisia spate fac din GT o masina extrem de echilibrata in ceea ce priveste distributia greutatii. Rotiile sunt de dimensiuni identice atat in fata cat si spate ceea ce se traduce printr-un automobil cu comportament neutru.

Intr-adevar, suspensile independente si amplasarea motorului fac din GT o masina neutra pe viraje. Ma asteptam ca spatele sa plece mai usor dar nu a fost cazul. Pentru supravirare e nevoie de decuplarea ESP-ului si multa pedala de acceleratie. Suspensia este excelenta pe drumuri normale dar poate fi usor destabilizata de denivelari si schimbari de inclinare a drumului. In oras, suspensia absoarbe bine denivelarile, GT-ul fiind chiar un automobil confortabil. Spre deosebire de alte roadstere, cum ar fi de exemplu Nissan 350Z roadster, Opel GT este mult mai usor de condus in oras. Pedala de ambreiaj nu este grea, motorul de doi litri turbo este elastic si placut in utilizare, iar cutia de viteze isi face bine datoria. Levierul mai agata intre schimbarile de trepte dar nu suparator.

Revenind la motor, acesta ofera suficient cuplu de la turatii joase pentru a forta pneurile spate chiar si atunci cand pleci incet de pe loc. Sunetul in cele doua evacuari este rezonabil fara a fi deranjant.

Acceleratia pana la 100 km/h data de constructor este 5,7 secunde. Pozitia la volan este buna, desi reglajele sunt putine.

Cei mai mari dintre noi vor avea ceva probleme in a isi gasi o pozitie confortabila. Volanul este ceva cam mare dar se potiveste stilului masinii, directia fiind asistata atat cat trebuie. Cu plafonul deschis, zgomotul la vant este pregnant, iar curentul de aer devine enervant peste 100 km/h. Pe viitor ar fi necesar si un paravant intre cele doua scaune. Opel GT atrage atentia. Este automobilul de care Opel avea nevoie pentru a accede in lumea masinilor dupa care intorci capul. Privit din fata, GT abordeaza un look agresiv si o capota lata ce aduce aminte de varul indepartat Corvette. Linia este supla din lateral, iar spatele este completarea armonioasa a intregului.

Cu plafonul pus, zgomotul la vant este diminuat, desi in anumite parti apare un suierat specific. Spatiul pare si mai claustrofobic, deci recomandam rularea cu plafonul pus doar in caz de vreme rea sau nevoie de saptiu in portbagaj. Plierea soft-top-ului in portbagaj este simpla si poate fi facuta de singura persioana. Este suficienta apasarea butonului din topedou sau cel de pe telecomanda pentru deschiderea portbagajului si apoi actionarea levierului care desprinde plafonul de rama parbrizului. Soft-top-ul se plieaza cuminte in portbagaj, ocupand apoape tot spatiul. Pentru repunerea sa pe pozitii, pasii trebuie repetati in ordine inversa plus cuplarea manuala a doua capse care fixeaza zonele laterale ale soft-top-ului de capota portbagajului. De remarcat ca luneta este din sticla.

Pretul unui Opel GT in Romania este de 26.471 euro fara TVA sau 31.500 euro cu TVA.

Nu ne-a placut

  • Finisari aproximative
  • Portbagaj mic
  • Lipsa spatiilor de depozitare

Ultimele teste

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru