Ştiri despre Renault
-
Grupul Renault achiziționează participația de 51% din uzina de la Chennai, India. Fabrica a fost deținută, anterior, de Nissan. (Vineri, 01 August)
-
Renault va deschide, în 2027, un nou centru expozițional la Flins, la doar 40 de kilometri de Paris. Vizitatorii vor putea admira aici sute de modele clasice, multe dintre ele încă funcționale. (Miercuri, 25 Iunie)
-
Luca de Meo, cel care a condus în ultimii cinci ani grupul Renault, și-a anunțat demisia. Potrivit presei din Franța, de Meo va conduce grupul Kering, care activează în industria luxului. (Luni, 16 Iunie)
-
Pentru al patrulea an consecutiv, Renault este partenerul turneului de tenis Roland-Garros. Cu această ocazie, francezii vor prezenta noul concept Renault 4 Savane 4x4. (Vineri, 16 Mai)
-
Noul Renault Austral facelift poate fi comandat acum în România. SUV-ul francez este disponibil în trei niveluri de echipare, cu două motorizări, iar prețurile încep de la 31.000 de euro cu TVA inclus. (Luni, 28 Aprilie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Baieti destepti astia de la Renault, stiu care e potretul clientului roman asa ca i-au oferit suspensii de drumuri grele standard pt modele gen megane, nu cumva sa-ti sara cartofii din portbagaj la fiecare groapa.
Una peste alta, masinuta asta e o mica bomba pe roti. De felul meu nu prea suport Renault pt calitatea f proasta a finisajelor si a rezistentei indoielnice, dar pt un tanar de pana in 25 de ani nu gasesc masina mai potrivita sub 20 000.
O masina reusita, dar parca generatia veche arata cel putin la fel de bine.
Desi are cu 53CP mai putin, Colt-ul are o acceleratie mai mica cu doar 0.5s fata de Clio. Pe langa asta Colt-ul consuma si cu aproape 5 litri mai putin in mediul urban care dupa parerea mea e mai important decat diferenta aia de 0.5s.
Daca luam in calcul fiabilitatea Renault-urilor si materialele folosite de Renault, deja Colt-ul e o alegere mai buna.
Opel corsa OPC arata de 10 ori mai bn si in interior si in exterior nu mai vb
masini franceze calitate de 2 bani
raportul calitate/pret e imbatabil pe piata, singura senzatie similara o ofera focus RS (ok, aia e mai faina, dar la alt pret).
de banii astia, nu ai alta optiune. si chiar cu 5000 de euro in plus nu primesti ceva mai bun.
Interesanta sesiunea foto, dar imagini statice gasesc pe tot netul, ceva miscare, ceva atitudine...sau nu a iesit din cauza franei de motor, un viraj pe 3 roti...
1. Motorul nu este cel mai puternic din clasa, ci Mini JCW are motor mai puternic.
2. Motorul are un cuplu normal de aspirat. Ma mir ca asemenea jurnalisti nu au observat legatura de proportionalitate intre cilindree si cuplu.
3. Diferentele de comportament intre Clio 197 şi Clio 200 de la test sunt insesizabile pentru un simplu jurnalist.
4. Motorul este suficient de elastic, insa senzatia ca poti sa accelerezi de la 3000 de ture fara sa retrogradezi este data de etajarea foarte scurta a cutiei. Precum ziceam si mai sus, cuplul este specific unui motor de 2.0 litri aspirat.
5. Limitarea nu este la 8000 de rpm, ci mai jos. De altfel daca nu schimbi imediat cum se aude bipul motorul da in limitare.
6. Sunetul acela gros, care de fapt nici gros nu prea e, este al evacuarii, nu al motorului
7. Despre consum ai scris mult dar nu ai spus nimic. Doar ca aceste creste daca mergi alert. Nu m-as fi aşteptat la asta. Din nou trebuia amintit de etajarea foarte scurta a cutiei care dezavantajeaza mai ales la mersul pe autostrada.
8. Este adevarat ca noul Clio are trepte un pic doar mai lungi decat vechiul Clio, insa fata de concurente le are mult mai scurte. Sa dau doar un exemplu: la 1000 rpm in ultima treapta de viteza Clio are 32,8 km/h, Ibiza are 43,1, Mini are 37,5 iar Opel 37. Aasadar, cine are cutie lunga? De fapt viteza maxima la Clio e de 223, cu 2 mai putin decat Opel si Seat si mult sub Mini, care are 238 km/h. Motivul pentru care Clio atinge totusi o viteza asa de mare este dat de faptul ca motorul sau este unul de turatie, nu un turbo ca la concurenta.
9. Reprizele din pacate nu sunt bune, penru ca e un motor aspirat, asa ca la mai toate felurile de reprize ar lua bataie pe paine de la concurentele turbo cu un cuplu mult mai mare.
10. Clio RS este o masina sport deci daca trebuie sa te iei de ceva din interior, ia-te de elementele care tin exclusiv de partea sportiva: volan, pedale, schimbator, scaune. Dar la astea nu prea ai ce comenta. Iar in ceea ce priveste calitatea materialelor se pare ca mai sunt chiar si acum ziaristi afectati de vorbele din popor. Clio nu are doar materiale de calitate medie, cel putin nu in comparatie cu ce competitori are. In ceea ce priveste pozitionarea butoanelor de cruise control şi esp, criticarea pozitiilor lor este gratuita mai ales atunci cand nu stii cum se folosesc. Si mai ales cand.
11. Din nou ni se aduce aminte ca Renault Clio e cel mai puternic din segementul sau. Iar fals.
12. Sistemul de franare pe toată masina este brembo. Renault nu este producator de sisteme de franare. El doar le cumpara de la altii. Faptul ca pe etrierul spate nu scrie brembo nu e din cauza originii Renault. Motivul e si mai simplu. Etrierul e prea mic pentru a avea unde sa mai scrii brembo. .
13. Daca ajung la plusuri si minusuri ma ia cu rasul. Sistemul audio este la fel ca cel de pe Clio normal, deci cam greu sa fie mai slab.
14. Interiorul sincer sa fiu nu cred ca are cum sa fie mai monoton decat la un Polo. Nu ai amintit de ornamentele cu Renault Sport, tusele de galben sau turometrul modificat. Repet, pentru ceea ce e facuta masina, nu e deloc monoton. Poate vroiai mai mult bling bling. Era nevoie la o masina sport.
15. Asta cu discurile neventilate spate este cea mai tare. Pentru ce sa aiba asa ceva? Ai mers cu masina foarte tare pe curbe si ai observat ca primele care incep sa aiba fading sunt franele de pe spate? Sincer ma indoiesc. Daca nu este nevoie, de ce sa pui asa ceva? Doar pentru aspectul vizual? Iar bling bling?
16. La nu ne-a plăcut scrii: „Puntea fata are etrieri Brembo, pe cand puntea spate foloseste piese Renault” iar in test ai scris „de care se foloseste doar puntea fata, puntea fata fiind infranata de catre sistemele Renault”. Am explicat mai sus de ce nu ai dreptate.
17. Este vorba de un facelift, nu de o noua generatie. Deci e normal ca modificarile sa fie doar superficiale. Repet, un facelift. S-a inteles?
In fine, masina e foarte tare, pacat ca testul a trebuit sa fie scris de un pasionat de ursuleti, asa cum spune cineva mai sus, care nu poate sa scoata un test suficient de pertinent.
[ON-TOPIC] Frumoasa masina. :D
am un prieten cu Clio RS fara facelift si daca o conduce lejer in oras scoate consum 11.5 - 12 % , ceea ce mi se pare absolut normal pentru o masina cu 2000cmc si 200 de cai... Clio RS are o greutate de 1240 kg.
In fisa tehnica Corsa OPC are consum mixt 7.9 %, iar Clio RS 8.2% si 11 CP in plus fata de OPC. Nu cred ca OPC ar consuma mult mai putin in oras, in asa fel incat Clio RS sa fie dat exemplu rau
*INTERIOR
Nu stiu ce va asteptati voi la interior, dar stiu ca majoritatea clientilor acestei masini nu sunt atrasi de briz-brizuri si alte artificii inutile...
Masina are pedalier din aluminiu, scaune fata tip sport sau optional RECARO ( de ce nu ati aratat scaunele?! ), volan din piele cu zone anti-alunecare si insertii crom satinat, tablou de bord cu specific RS ( cadran turometru pe fond galben), consola centrala fina cu aspect lucios, geamuri spate cu tenta inchisa.
*Nu dispunea de bluetooth modelul testat de voi, dar cine da 18.150 de euro nu are problema in a da inca 170 de euro (TVA inclus) pentru un Radio CD MP3 Plug & Music - Bluetooth, kit maini libere + audio-streaming (mp3 Bluetooth prin telefon mobil sau alt dispozitiv mobil) + USB
*La 18.150 euro masina asta are cel mai bun raport calitate/pret de pe piata! Sa va intre bine in cap ! Un punctaj 8/10 ne insulta inteligenta !
cooper jcw costa un pic mai mult...deci clio ramane cel mai puternic din clasa .... segmentul "premium" se exclude ... la 25-28kE iti iei una mai serioasa
ba "desteptule" ce masina "premium" SPORT iti iei in clasa mica la 25-28 euro?
ESTE ABSURD / ILOGIC / IRATIONAL !
O injectie de adrenalina sau un Clio RS ? Nu, multumesc! Injectia e posibil sa doara, asa ca prefer un Clio RS...
invata sa citesti, si pe urma mai discutam ;)
astept raspunsul tau dupa ce suna clopotelu' .. ca in ora daca scrii risti sa te dea afara educatoarea ;)
daca totusi nu reusesti sa intelegi - scrie pe adresa redactiei si poate iti explica ei ce masini poti cumpara pe 25-28k euro din clasa compactelor sportive
( apropo' , cand o sa mergi la scoala o sa inveti ca se mai scrie 28k pentru a prescurta 28.000 ... vine din zona informaticii , dar a "prins" destul de bine la forumurile din romania , si nu numai )
@Marius
WOOOWWW. ai un site de review-uri, ca ma intereseaza...
pentru Clio RS, tot respectul. este un filmulet de la top gear pe youtube cu un Clio RS si un Focus RS ca sa vada daca Focusul poate sa il lase in spate.. il recomand ..
Oricat m-am straduit nu am putut sa nu observ stilul rautacios in care a fost scris acest test..Nu sunt partinitor dar as avea cateva obiectii de facut domnul Toma.
1. Cum puteti afirma o asemenea gogomanie: "aspectul sau nu a fost deloc modificat fata de cel al generatiei precedente". Probabil ati condu cu ochii inchisi si nu ati vazut sistemul audio nou, preluat de pe Laguna si megane, probabil nu ati observat ceasurile de bord inlocuite, cel putin turometrul. Cum puteti afirma asemenea tampenii. Asta inseamna ca nu ati mers cu modelul precedent, cel de dinainte de facelift, ceea ce va face impotent in a analiza modificarile operate de Renault.
2. As fi scris mai multe dar am vazut abia acum ca cineva inaintea mea (nr. Marius) a avut grija sa puncteze foarte bine ceea ce vroiam si eu sa zic.
La mai multe d-nul Toma!
Pai daca as avea 17.000 de euro castigati la loto si as fi un amarat de bugetar cu salariu de 7 milioane, nu mi-as cumpara Polo nici de-al dracu! As strange din fund un an de zile si as pune de-o parte o suta de euro in fiecare luna, numai ca sa-mi iau Clio RS. As manca numai varza cu mamaliga 1 an de zile, numai sa-mi vad in fata blocului Clio RS, proprietate personala !
"Nu ne-a placut
Sistemul audio slab in comparatie cu Clio "
Ba voi sunteti TOTAL pe dinafara!
Sistemul audio este acelasi cu cel de pe Clio normal... adica Radio cd-mp3 4X20W + 2 tweetere, cu afisaj separat si satelit de comanda volan. Optional se poate si mai mult.
Daca asa ati facut intregul review, apai m-am lamurit...
Eu cred ca nu prea aveati ce sa scrieti la minusuri si v-ati gandit sa inventati, nu-i asa?
pozitive la adresa lui Clio RS ....
poate pana deseara o sa aiba 85 de puncte ;)
referitor la sistemul audio -- sincer cred ca merita investiti 500E pe un sistem un pic mai "adevarat" - asa ca nu prea vad rostul comentariului negativ la adresa lui ( sincer as prefera ca producatorii sa ofere si optiunea de a avea o gaura in bord in locul banalului 4x20W CD+MP3 )
@dan
ai si tu o problema... obsesiva as putea spune!
TRATAMENT URGENT!
care sunt motivele pentru care consideri ca am o problema "obsesiva" ??
poate faptul ca am facut referire la modificarea notei acordate acestei masini in 2 comentarii diferite? ... ma indoiesc
poate faptul ca am raspuns un pic ma agresiv acelui domn care m-a luat un pic peste picior ? ... nu are legatura cu "obsesia" ( in definitia ei - dat fiind faptul ca nu am facut asta decat odata.. )
poate pentru ca fac mai mult de 1 comentariu la acest review ? - posibil ...
poate ne sugerati si un tratament domnu' pisiholog ;)
( rugam cititorii sa ignore acest comentariu, este adresat exclusiv dobitocului de deasupra )
feeling-ul la volan, calitatea materialelor si performantele unui Clio RS sunt mult peste ce poate oferi un colt czt... n-are rost sa dezbatem aici... Materialele in clasa micilor sportive sunt sunt dintre cele mai bune la CLIO, in nici un caz de calitate medie cum se exprima scribul nostru...
Cu siguranta e mult mai amuzant de condus decat un Mini Cooper S sau Fiat 500 Abarth...
CZT e cool, dar nu e decit un Colt upgradat. Masina asta are modificari mult mai serioase.
Portbagajul are 288 l. De ce ati trecut liniuta in fisa tehnica?
CER MAI MULTA ATENTIE LA DETALII ! Masina asta chiar merita mai mult din partea voastra!
*Pt cei care se mira si sunt veniti mai devreme pe lumea asta, trebuie sa stie ca Renault Clio Sport este o masina legendara!!!
renault clio nu se compara cu fiat 500, dar nici cu mini cooper derivat in "s" (versiune premium sportiva cu o utilizare preponderent stradala) si "jcw" (dezvoltat special pt circuit)...
versiunile turbo iti asigura de asemenea un plus si la consum, nu mai este nevoie de turatii inalte pt performante extreme! de aceea consider aberanta nota data la capitolul motor/transmisie!
mai postati si argumente pertinente si nu doar comment uri de cls 1 "clio e cel mai tare din clasa": hahahaha
Cu toate ca acuzi lipsa de pertinenta in comentariile celor de mai sus, tu nu te ridici la nivelul lor... de fapt gradul tau de pregatire tehnica e slab spre inexistent... Clio n-are nevoie sa fie turbo, pentru ca face compensarea prin cilindree, iar motorul aspirat va fi intotdeauna mai fiabil, va raspunde mai bine la acceleratie si nu va avea intarzierea turbo-ului. Motorul aspirat e Alfa & Omega, sa-ti intre bine in cap!
In Romania un Cooper jcw e 28.900 euro... ti se pare ca 10.700 euro sunt putini? La RS dotari precum jantele din aliaj de 17'' , farurile de ceata sau senzorii lumina si ploaie sunt dotari banale, pe cand la cooper s trebuie sa le cauti pe lista de optionale...
si astea sunt numai cateva...
doar pentru ca esti nou in lumea auto si nu ai auzit pana acum de Clio RS, nu inseamna ca nu are CEL MAI BUN SASIU sau ca nu este cea mai populara masina de pe segment cu peste 70.000 de exemplare vandute in lumea larga
de ce sa-ti iei niste masini mai slabe, cand ai Clio RS la 18.000 ?! idiot sa fii sa faci altfel ! Motorul aspirat de turatie inalta va ramane intotdeauna solutia cea mai buna pentru o masina sport adevarata !
asa ca... Vive la France! Clio RS forever!
Ai privit vreodata lista de dotari a unui Clio? Nu cred, pt ca altfel nu te faceai de ras mentionand fiesta st... Poate tehnic sta mai bine, hai sa vedem:
Sigur, fiesta st are 2000cmc si e normal aspirat, dar de aici incolo totul merge prost pentru fiesta comparativ cu Clio...
in primul rand are un deficit de putere de vreo 53 de cai ! De asemenea cuplu , acceleratia 0-100, viteza maxima si autonomia sunt si ele mai mici... ca sa nu mai vbim de franele de pe fiesta care sunt predispuse la fading, lucru care nu se intampla la Clio... mai e suspensia inteligenta de pe Clio si mule, multeee altele care nu stau sa le insir, dar care dovedesc superioritatea unui Clio RS... modificarile sunt mult mai radicale la Clio, pentru ca e o masina conceputa de RenaultSPORT, divizia speciala ce activeaza in Formula 1. Numele asta spune tot
Asa ca forumistule gaste-ti de lucru in alta parte...