Feedback

DrivetestBMW Seria 1

BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8
4.3
Test drive BMW Seria 1 zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 16.01.2020
Noua filozofie

Noua generație BMW Seria 1 a fost prezentată la jumătatea anului trecut. Modelul producătorului german nu a trecut doar printr-un tratament estetic, ci a "suferit" transformări majore direct pe "coloana vertebrală". Pentru prima dată în istoria lui Seria 1, modelul de clasă compactă renunță la platforma cu roți motrice spate și adoptă o arhitectură cu punte motoare față.

Nu este pentru prima dată când BMW propune clienților o astfel de rețetă, însă decizia oficialilor pare de această dată ceva mai greu de digerat de fanii mărcii.

Trecerea la noua arhitectură a adus atât o mulțime de modificări în ceea ce privește proporțiile, iar aceste lucruri se traduc diferit în limbajul de design. În același timp, lungimea și ampatamentul sunt mai mici, în timp ce spațiul oferit la interior crește.

Primul contact cu noua generație BMW Seria 1 l-am avut cu versiunea de top M135i xDrive.

 

BMW Seria 1
BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8

  • Pret de pornire 28.560 €
  • Pret model testat 62.705 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Ajuns la a treia generație, BMW Seria 1 continuă tradiția și propune și o versiune de top. În cazul de față, vorbim despre varianta M135i xDrive.

Primele generații care au purtat indicativul M și au trecut și prin mâinile inginerilor diviziei de performanță mizau pe motoare de 3.0 litri cu șase cilindri, însă pentru noul Seria 1, BMW a schimbat complet rețeta.

Sub capota versiunii M135i xDrive se află cel mai puternic motor de serie pe benzină cu 4 cilindri din portofoliul BMW. Acesta dezvoltă 306 cai putere între 5.000 și 6.250 rpm și 450 Nm începând cu 1.750 rpm.

BMW propune mai multe hărți (a se citi moduri) pentru funcționarea motorului, de la Eco Pro la Sport. În modul Eco Pro, răspunsul motorului la impulsurile trimise prin intermediul accelerației este ușor întârziat. Nu vei aștepta mult până vei primi reacția acestuia, însă agilitatea propulsorului se simte ușor anesteziată.

În modurile Sport/Sport Individual, motorul de 2.0 litri răspunde extrem de rapid și vioi, iar uneori, o apăsare brutală a pedalei de accelerație poate duce și la apariția unui comportament necivilizat din partea acestuia. Indiferent cum pui problema, în Sport sau Sport Individual trebuie să ai reflexe bune și atenția orientată doar către condus (aviz celor care obișnuiesc să facă și alte lucruri în timp ce condus) dacă nu vrei să fii suprins de reacțiile rapide ale motorului.

În modul Sport, sunetul motorului devine mai expresiv, însă nu are acea dramă cu care eram obișnuiți.

Resursele sunt gestionate de o transmisie automată Steptronic Sport cu opt rapoarte. În modul Eco Pro am simțit cum transmisia are mici bâlbâieli pe retrogradare, însă senzația oferită nu este una care pe care să nu o poți trece cu vederea. În modul Sport, cutia este extrem de rapidă și uneori, brutală (produce și mici smucituri în momentul schimbărilor de treaptă). În funcție de cât de mult îți dorești să te implici în acest proces, transmisia poate fi controlată și manual, fie cu ajutorul selectorului de pe consola centrală, fie prin intermediul padelelor aflate în spatele volanului.

Este greu să găsești greșeli făcute de perechea motor-transmisie, însă habitaclul nu este la fel de animat fără sunetul unui șase în linie.

Consum

Pentru un Hot Hatch premium de clasă compactă, partea de consum nu ar trebui să influențeze foarte mult decizia clientului. Pentru că atunci când alegi un Hot Hatch este cât se poate de clar că vrei ca benzina din rezervor să fie "transformată" în plăcere pură atunci când stai în spatele volanului.

În cazul lui BMW M135i xDrive, consumul mediu mixt anunțat de producătorul german este de 7.1 litri/100 de kilometri. În oraș, modelul bavarez va consuma, conform datelor din fișa tehnică, 8.3 litri/100 de kilometri, în timp ce în regim extra urban, consumul promis de nemți va fi de 6.3 litri/100 de kilometri.

Dacă aruncăm o privire în "ograda" concurenței, vedem că Mercedes-AMG A35 4Matic propune un consum mediu mixt de 7.3 litri/100 de kilometri, în timp ce Audi S3 Sportback se laudă cu un consum mai mic cu 0.3 litri/100 de kilometri comparativ cu valoarea trecută în dreptul bavarezului din test.

La volanul lui BMW M135i xDrive am parcurs puțin peste 400 de kilometri, iar 150 dintre aceștia au fost rulați pe autostradă sau drumuri naționale. Au fost cazuri în care am abuzat de pedala de accelerație, dar au fost și drumuri parcurse în zile în care traficul din Capitală poate să dea peste cap orice consum oficial. La finalul testului, computerul de bord a indicat 11 litri/100 de kilometri.

Performanţe

În cazul unui Hot Hatch, poți trece cu lejeritate peste capitolul dedicat consumului, însă cel care scoate în evidență performanțele ar trebui să fie unul parcurs cu atenție.

BMW M135i xDrive poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.8 secunde. Valoarea este una cât se poate de bună pentru un Hot Hatch de clasă compactă, însă atât Mercedes-AMG A35 4Matic, cât și Audi S3 Sportback reușesc timpi mai buni cu 0.1 secunde. Valorile sunt apropiate, semn că BMW și-a făcut temele și de această dată și a pregătit un model care se poate duela cu ușurință cu rivalii din segment.

Cât despre viteza maximă a lui M135i xDrive, aceasta este limitată electronic la 250 km/h, aceeași valoare fiind trecută de Audi și Mercedes-Benz în fișele tehnice ale modelelor AMG A35 și S3 Sportback.

Interior

Odată cu trecerea la noua platformă, BMW Seria 1 promite mai mult spațiu la interior. Fără să ai valori oficiale în față, vei descoperi un habitaclu mai "aerisit" atât în partea din față, dar mai ales în dreptul pasagerilor care vor călători pe locurile din spate.

Scaunele față sport oferă un suport lateral excelent, iar tetierele sunt integrate. Deși eram pregătit să urmez câteva tratamente cutanate pentru viitoarele dureri de spate, am fost plăcut surprins că scaunele oferă un confort bun, chiar și atunci când stai înțepenit în mașină mai mult de două ore.

La nivelul cabinei vei descoperi materiale plăcute la atingere, finisate bine, însă în zonele inferioare ale habitaclului apare și plastic dur. 

Locurile din spate vin cu suficient loc pentru genunchi și cap, însă cei care au o înălțime mai mare de 1.8 metri s-ar putea să fie ușor deranjați de plafonul coborât. 

Noul Seria 1 propune spații de depozitare pe care le poți încadra în media segmentului. Pe fețele ușilor poți depozita sticle de apă (există o cavitate specială) și alte mărunțișuri, consola centrală "adăpostește" două suporturi pentru pahare, iar telefonul mobil poate sta într-un suport special (disponibil și cu un sistem pentru încărcare wireless). Atât cotiera, cât și torpedoul oferă spații bune pentru depozitarea unor obiecte ceva mai mari.

Butonul pentru pornirea motorului a fost mutat pe consola centrală, porturile USB sunt acum disponibile și în versiune USB-C, iar instrumentarul digital de bord poate avea o diagonală de până la 10.25 inch. În centrul planșei de bord se află ecranul sistemului de infotainment care poate fi comandat în versiuni de 8.8 și 10.25 de inch.

Preţ de achiziţie

Noua generație BMW Seria 1 poate fi comandată pe piața din România atât cu motoare pe benzină, cât și cu unități diesel. Cea mai accesibilă versiune poartă indicativul 118i și este echipată cu motorul de 1.5 litri cu trei cilindri care oferă 140 de cai putere și 220 Nm. Prețul de pornire pentru varianta de mai sus este de 27.600 de euro, atunci când vei miza pe o cutie manuală cu șase trepte.

În cazul versiunii M135i xDrive, prețul de pornire ajunge până la 48.600 de euro. Sună mult, însă vestea interesantă este că, pus în contextul pieței și al concurenților direcți, acest preț este cel mai "accesibil" din zona hot hatch-urilor premium.

Mercedes-AMG A35 4Matic are un preț de pornire de 48.800 de euro, cu doar 200 de euro mai mult decât M135i xDrive, în timp ce Audi S3 Sportback îți poate da calculele peste cap, în condițiile în care, pe piața din România, modelul constructorul din Ingolstadt are un preț de 51.200 de euro.

La nivelul listei de dotări care intră în acest preț, cele trei modele concurente oferă aproximativ aceleași lucruri, poate cu un plus pentru Audi. Care e, însă, și cel mai scump. Cert e că în niciunul dintre cazuri nu vorbim de dotări spectaculos de bogate, iar dovada este faptul că, în echiparea testată, mașina din imagini costă aproape 63.000 de euro. 

O sumă imensă pentru o compactă, dar - asta e realitatea anului 2020 - decentă dacă o raportăm la concurenții direcți.

Siguranţă

În cursul anului trecut, BMW Seria 1 a trecut prin testele organizate de Euro NCAP. Iar rezultatul a fost unul bun pentru modelul de clasă compactă, acesta fiind "decorat" cu cinci stele Euro NCAP.

În dreptul capitolului dedicat protecției pasagerilor adulți, Seria 1 a primit 83% din punctajul maxim. Pentru protecția copiilor, modelul german a fost notat cu 87%, în timp ce capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (bicicliști, motocicliști) a primit 76%.

Sistemele de siguranță pregătite de nemți au funcționat corect, iar pentru acest lucru, Seria 1 a fost notat cu 72%.

Iar pachetul de siguranță gândit de BMW este unul consistent. Standard, modelul de clasă compactă va fi echipat cu Collision and Pedestrian Warning cu funcție City Braking și Lane Departure Warning. Opțional, clienții vor putea bifa pachetul Driving Assistant care propune următoarele sisteme: Lane Change Warning, Proactive Driving Assistant și Rear Collision Warning.

Pentru un plus de confort, BMW a integrat pe Seria 1 și sistemul Active Cruise Control cu funcție Stop&Go. Mașina va putea opri complet și va porni în mod automat, în funcție de timpul de staționare. Tot pentru ceva mai mult confort, nemții propun sistemele Parking Assistant (care poate efectua diverse manevre de parcare), dar și asistentul pentru mersul cu spatele.

 

Ţinută de drum

De-a lungul timpului, BMW a fost unul dintre puținii constructori care a ținut să ofere mașini cu un o ținută de drum orientată către sportivitate. Iar cu noul Seria 1 și cu trecerea la o platformă cu roți motrice față, acest lucru putea genera o "breșă în matrice".

Partea bună este că inginerii au integrat pe modelul de clasă compactă un sistem special pentru controlul tracțiunii. Acesta a fost introdus în premieră pe i3 S și propune o tehnologie instalată la nivelul unității centrale de comandă, și nu în dreptul unității DSC (Dynamic Stability Control). Astfel, timpii de transfer se îmbunătățesc, iar nemții spun că reacția sistemului este de 10 ori mai rapidă. În același timp, tehnologia limitează și fenomenul de subvirare, specific mașinilor cu roți motrice față. Alături de acest sistem, BMW introduce și Performance Control, sistem care gestionează inteligent frânele pentru un control și mai bun atunci când vrei să duci lucrurile la limită.

Ținuta de drum a versiunii M135i xDrive este una echilibrată, modelul de clasă compactă având un comportament aproape neutru, cu mici momente subviratoare.

În modul Comfort, suspensia absoarbe cu încredere neregularitățile de la nivelul asfaltului, însă pe denivelările scurte apar vibrații și uneori și sunete mai puțin plăcute. Știu că vorbim despre un Hot Hatch, dar cred că în modul Comfort nemții puteau veni cu o setare și mai "moale". În modul Sport suspensiile devin mult mai rigide și, bineînțeles, mai greu de suportat pe drumurile din orașe. Nu vă recomandăm această setare în mediul urban, mai ales că nu se potrivește deloc cu mediul.

Poziția la volan este joasă și îți permite să "citești" rapid comportamentul mașinii, iar direcția oferă un feedback excelent chiar și în modul Comfort.

Vizibilitate

Deși avem în față un Hot Hatch, nu trebuie să uităm că acesta face parte din segmentul compact. Pe scurt, o clasă care nu pune prea multe probleme atunci când aducem în discuție partea de vizibilitate.

Oglinzile laterale sunt bine proporționate raportat la dimensiunile generale ale mașinii, însă luneta poate să-ți provoace mici atacuri de panică dacă ai probleme cu spațiile închise. Montanții A îți vor da ceva bătăi de cap atunci când abordezi cu rapiditate virajele strânsă, iar acest lucru s-ar putea să-l faci destul de des, ținând cont că tocmai te-ai așezat pe scaunul unui Hot Hatch.

Aceste neajunsuri vor fi întâlnite și la alte modele din același segment, motiv pentru care, M135i xDrive nu ar trebui penalizat excesiv.

Problemele de vizibilitate ar putea fi trecute rapid cu vederea dacă îți arunci ochii pe ecranul central. Mulțumită camerei video pentru mersul cu spatele și a senzorilor de parcare, orice manevră în spații înguste devine un lucru facil.

Tehnologie

Deși vorbim despre un model de clasă compactă, BMW a pregătit un adevărat "festin" pentru pasionații de tehnologie.

Instrumentarul de bord este unul digital și, în funcție de modul de conducere ales, acesta propune versiuni diferite pentru afișarea informațiilor. Ecranul central cu diagonală de până la 10.25 inch este echipat cu cel mai recent sistem de infotainment dezvoltat de nemți. Acesta propune un meniu asemănător cu cel al telefoanelor inteligente, cu ferestre care pot fi personalizate și cu notificări pe care le poți accesa printr-o simplă atingere.

Sistemul nemților este compatibil deocamdată doar cu Apple CarPlay. Android Auto va veni cel mai probabil în cursul acestui an.

Există un asistent virtual inteligent și chiar și un meniu în limba română. Conform reprezentanților companiei, au fost traduse și verificate peste 10.000 de linii de meniu, astfel încât clienții din România să beneficieze de o experiență cât mai bună. De asemenea, manualul de utilizare și clipurile care explică funcțiile mașinii sunt și ele disponibile în limba română.

Odată cu noul sistem de infotainment își face apariția și serviciul Real Time Traffic Information (RTTI, informații despre trafic în timp real). Acesta este activ și pe piața din România și este capabil să evalueze întârzierile generate de trafic pe traseul ales, dar poate clasifica și rutele în funcție de eficiență.

Tot la acest capitol putem trece sistemul de iluminare ambientală cu opt nuanțe, noul Head-up Display color cu diagonala de 9.2 inch sau aplicația mobilă BMW Connect care permite controlul și verificarea de la distanță a automobilului.

Pentru prima dată, Seria 1 poate fi comandat cu un hayon acționat electric, în timp ce iubitorii de tehnologie vor putea comanda sistemul BMW Digital Key. Astfel, șoferul va putea utiliza telefonul inteligent pentru a deschide/închide mașina și pentru a porni motorul. Constructorul german utilizează tehnologia NFC (Near Field Communication) pentru a oferi acest echipament: conform reprezentanților companiei, sistemul funcționează chiar și atunci când bateria telefonului este complet descărcată. Motorul va porni doar după ce șoferul a fost identificat, iar telefonul mobil a fost poziționat într-o zonă specială.

Design

Așa cum menționam și în deschidere, trecerea la o nouă platformă a determinat modificări importante în dreptul designului. Dar noul Seria 1 arată bine și reușește să atragă rapid atenția celor din jur.

În partea frontală apare o grilă mai mare, iar în cazul versiunii M135i xDrive elementele ornamentale au un design special. Farurile sunt și ele diferite și pot fi comandate în versiunea Adaptive Full-LED, în timp ce toate versiunile vin cu terminații cromate pentru sistemul de evacuare. Pentru varianta de top, acestea au diametrul de 100 de mm.

Pachetul exterior pregătit de BMW este completat de jantele din aliaj ușor M cu diametrul de 18 inch.

Nu ne-a placut

  • Puțin prea rigidă în modul Comfort
  • Sunetul motorului amplificat prin boxe
  • Designul ușor șters comparativ cu o versiune "civilă"
Date tehnice - BMW Seria 1 BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
4319
Putere maxima CP (rpm)
306 (4500)
Latime mm
1799
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (1750)
Inaltime mm
1434
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1525
Acceleratie 0-100 km/h s
4.8
Ampatament mm
2670
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
380
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 1

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Absolut nicio tehnologie nu bate la ora actuala tehnologia Diesel. Cum s-a vazut si in testul asta. 11 l/100 de km... cu 40% din distanta parcursa in extraurban... nu stiu... ma rog... fiecare alege sa-si cheltuie banii cum crede de cuviinta. Personal, eu nu vreau sa cheltuiesc mult pe combustibil. Mai ales ca nu vad niciun mare avantaj la Otto fata de Diesel. E doar un pic mai silentios. In rest, ai doar dezavantaje fata de Diesel.

    Si in conditiile astea, toata presa injura Dieselul. Daca asta nu e distopie, nu stiu ce e.
    15 29
  • Anonim
    La drum lung si mai ales pe autostrada nu bate nimeni dieselul la consum ! Nu degeaba toate camioanele , autocarele , dubele merg pe motorina . Cat despre masina testata este o cutiuta cu prea multi cai putere nu cred ca o sa rupa la vanzari cel putin in varianta asta de motorizare .
    14 18
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Aceasta masina este doar o cutie cu 4 roti mult prea scumpa pentru ce ofera si grila aia in forma de rinichi tot nu o suport. Aia de la Bmw sunt chiar atat de prosti din moment ce nici macar nu stiu sa faca o grila ca lumea si ofera acesti doi rinichi pe post de grila.Un hachback oras cu care oricum cei iesi putin pe autostrada si printr-o calatorie cu motor destul de puternic dar foarte scumpa(porneste de la 30.000 iar modelul testat este 62.705 deci foarte scump si nici macar nu e suv de teren cu portbagaj mare si spatiu mare)
    8 20
  • someone
    @ cornel: intrebare: versiunea M135 vine si cu manuala? daca tot e vorba despre un driving machine
    4 2
  • Deci aproape 70 de mii pt un 2.0T. Superb!
    4 0
  • Andrei
    O masina ridicola. O tractiune fata si 4 cilindri de 62000 euro (uneori impinge si spatele). Cat despre avantajele Diesel-ului, in afara de consum nu exista alte avantaje. Discutia legata de consum la o masina de 62000 euro este si mai ridicola.
    17 2
  • @PMC, confirmând afirmaţia lui @Andrei, avantajele concrete şi ştiute de toată lumea ale Diesel-ului se numesc consumul şi cuplul motor. Totuşi, niciodată un Diesel nu va putea concura, ca rafinament şi sportivitate, cu un Otto – nu este numai concluzia mea (“întâmplător” aflându-se şi specialişti printre dânşii).

    Dacă vrei, totuşi, un Diesel foarte bun, îţi pot vinde…Insignia mea biturbo. Am dat 13.500 € pe ea, când era rulată 175.000 km. Acum a ajuns la 207.000 km şi motorul nu dă niciun semn că ar fi “obosit”. Demarajul nu pare grozav (undeva la 9 sec. de la 0-100 km/h), dar, din viteza a treia încolo, devine rachetă la depăşiri…Totul merge brici pe ea (funcţii, comenzi, senzori fel de fel, navigaţia de origine Buick, clima dual-zone, conectivitatea Wi-Fi, cameră marşarier ş.a.m.d.). Şi ai avea cam tot ce ţi-ar trebui, ba încă mai mult decât ţi-ai dori…Ceea ce cu siguranţă nu există se cheamă sistemul de comunicaţii OnStar, ajuns la Opel abia prin 2016.
    Revizii efectuate doar la reprezentanţă (carnet de service la zi, devize, facturi). Este un Diesel capabil de viteze foarte mari (chiar dacă este un JTD la bază, ameliorat însă de GM Powertrain Europe, cu sediul în Torino).
    Îmi dau seama că uzura morală (maşină produsă în 2014) reclamă o scădere considerabilă a preţului de vânzare, aşa că 10.000 € reprezintă, în opinia mea, o valoare justă. Mai jos n-aş putea accepta, că doar scrie “limuzină” în talonul ei.
    De ce vreau să “scap” de ea? Fiindcă ţintesc una practic identică (arhitectural), dar cu semnătură OPC, adică (vârful de gamă pe) benzină…Nu fiindcă m-aş fi săturat de ea sau fiindcă ar prezenta “vicii ascunse” (nici vorbă de aşa ceva). Eu nu sunt şi nici nu-mi permite conştiinţa să devin samsar.
    7 15
  • Greu de inteles de ce 2 test drives la aceeasi masina stim motivatia cu oferitul dar puteti refuza
    TopGear a comparat M135x.ul cu AMG35 daca tot baga aceiasi cai putere la mica intelegere si amindoua au fost rau criticate cu mercedes desfiintat
    15 0
  • @someone

    Doar automată pentru M135i xDrive.
    4 0
  • @Cornel Șocariciu
    Cum ti s-a parut ca tinuta de drum feeling comparativ cu un Focus ST?
    0 0
  • andrei
    frumos motor. dar am o intrebare: in ce tara te poti bucura de el? ca in romania sigur nu. cand stai bara la bara e irelevant cati cai ai. cand vrei sa mergi legal la fel (si asta ar trebui sa facem toti, ca soferi), deci unde poti sa ii dai in goarna si sa fie si legal? nu veniti cu povestile cu germania ca am fost, nu ai 20km linistiti fara o limita ca se lucreaza la vreo banda de autostrada. nici nu apuci sa ii dai mult ca gata, alta limita.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru