Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile lansează o ediție aniversară de 50 de ani pentru modelul Polo. Pe piața natală, aceasta pornește de la 28.200 de euro. (Miercuri, 11 Iunie)
-
Pentru a marca cele cinci decenii împlinite de modelul Polo, Volkswagen tocmai a prezentat o grafică specială inspirată de ediția Polo Harlequin din anii '90. (Joi, 01 Mai)
-
Constructorul german de automobile pregătește o ediție specială pentru Golf GTI. Aceasta marchează 50 de ani de la debutul acestui model celebru și va fi prezentată cu ocazia cursei de 24 de ore de la Nurburgring. (Joi, 20 Martie)
-
Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale marchează 75 de ani de la debutul unei legende. Este vorba despre modelul Transporter, sau Bus dacă vrei, comercializat în peste 12.5 milioane de exemplare de-a lungul anilor. (Luni, 10 Martie)
-
Șeful de design al mărcii din Wolfsburg a confirmat întoarcerea butoanelor fizice pe viitoarele modele. Butoanele vor reveni începând cu noul model electric ID.2all. (Sambata, 08 Martie)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
Nu cred, nicio sansa....
Razvan, corect! Cu cat ai masina mai mare cu atat esti mai barbat.
Automarket:
"Este soluţia ideală pentru un client din segmentul mini, care pune CALITATEA GERMANA mai presus de EMOTIA FRANTUZEASCA a lui Citroen C1 sau Renault Twingo."
Pai cum sa nu isti tot felul de subintelesuri cu expresii, in opinia mea, cam deplasate?! Conform acestei declaratii pun pariu ca Bogdan Mirica este fan al acestei masinute. Ori asta in meseria de jurnalist nu prea trebuie sa se vada.
Glumeam
In care definitie a jurnalismului auto se specifica acest lucru?! Sunt o gramada de jurnalisti auto mult, mult mai cunoscuti si din presa straina care spun mult mai "pe fata" ca sunt fani ale anumitor marci/modele, si cu argumentele care i-au convins pe, personal.
Nu vad o problema in asta.
Toata chestia este sa nu exagereze ori sa fie partinitori fara sa aiba argumente solide.
Apoi, textul scos de tine din articol, nu prezinta decat realitatea stiuta de toata lumea. Nu rezulta faptul ca ar fi vreun fan neaparat, din acel text.
Pur si simplu aduce aminte aminte celor ca uita sau nu stiu, ca zapada este alba.
Masina asta se preteaza pentru oras, iar daca faci doar cateva mii de km intr-un an in afara lui nu cred ca e o asa tragedie.
Pentru cel care nu si-a spus numele: tocmai asta e, realitatea stiuta de toata lumea e ca masinile alea mici frantuzesti inspira incredere si fiabilitate, ma refer aici in primul rand la C1 si 107. De cand au apartut sunt tot undeva sus. De-asta in testul de fata mereu se aduc in discutie.
ps: replica nu se refera la jurnalism auto, ci la jurnalism in general. Ideea e ca un jurnalist nu trebuie sa influenteze publicul... un neavizat ar intelege din expresia aia caUp! e buna ca e nemteasca si C1 nu prea e buna ca e frantuzeasca. La asta m-am referit.
Reprezinta o solutie, chiar daca temporara, pentru locurile de parcare din ce in ce mai putine.
Pentru ca la cateva astfel de masini, datorita lungimii de putin peste 3,5 metri, se mai poate castiga un loc de parcare, pentru un model asemanator.
Si cum in capitala masinile sunt cam de 5 ori mai numeroase decat locurile de parcare existente, masinile de dimensiuni mai mici devin foarte utile.
Mai este si aspectul ca o masina de acest gen este folosita preponderent in oras. De fapt, cred ca multi folosesc masina cel putin 80% din luna, mai mult in oras.
Personal, mai conduc si un Ford Ka si masinuta este excelenta cand am nevoie sa gasesc un loc de parcare in aglomeratie. Iar acum ceva ani mai aveam si un Renault 5, care s-a dovedit foarte fiabil, in ciuda celor 19 ani pe care-i avea de la fabricatie. Pe vremea aceea, masinile erau construite sa reziste mai mult. De asemenea, o masinuta foarte utila in oras. Mi-as dori ca Renault sa reia povestea de succes a modelului. Chiar daca am aproximativ 1,88 metri inaltime, am constatat ca aceste masinute sunt bine gandite pentru sofer, in asa fel incat spatiul rezervat acestuia sa fie suficient. Sunt masini care consuma destul de putin si ar mai fi un aspect, vad destul de des in traficul din capitala multe masini care transporta numai soferul.
Alt avantaj ar fi acela ca aceste masini, daca ar fi majoritare, poate ar scadea rata accidentelor mortale, atat in oras cat si in afara acestuia. Pentru ca impactul s-ar produce intre autoturisme din aceeasi clasa, care au lonjeroanele situate cam in acelasi plan, ceea ce ar reprezenta o disipare mai buna a fortelor. Nu in ultimul rand, aceste masini mai scad viteza si tentatia de a goni a unora, cand se deplaseaza in afara orasului. Ceea ce poate avea tot rezultate pozitive, pentru ca fiecare stim ca nu avem drumuri si nici macar autostrazi decente pentru asa ceva. Mai bine se ajunge la destinatie ceva mai tarziu decat deloc...
Sa revin la subiectul testului, respectiv Up!, cred ca ofera anumite avantaje. Este spatioasa si nu cred ca a primit degeaba acel premiu prestigios. Si constat ca portbagajul ofera o valoare buna. Asa cum spuneam, cred ca viitorul apartine masinilor de mici dimensiuni. Insa aspectele care ma atrag la acest model se cam opresc aici. Am auzit motorasul acestei masini si mi se pare cam zgomotos. Nu am o parere prea buna despre motoarele in trei cilindri, cu foarte mici exceptii. Poate noul motor al celor de la Ford, disponibil deja pe Focus, sa se prezinte mai bine. De asemenea, cred ca era bine ca motorul 1.0 benzina in 3 cilindri al lui Up! sa ofere macar cativa cai putere in plus. La capitolul design, consider masinuta fada, terna, nu ma atrage si nu imi spune nimic deosebit. Inteleg scopul unei astfel de masini, insa nu ma atrage sa o testez, asa cum se prezinta. Din punctul meu de vedere, alegerea unei masini din aceasta clasa, ar fi necesar sa insemne si o alegere emotionala. Sa exprime mai multa veselie si design indraznet, atat la interior cat si la exterior. Unii constructori au reusit acest lucru, de exemplu Chevrolet cu Spark si Fiat cu noul Panda. Sau Renault cu Twingo. Poate unii considera ca exista diferente de calitate intre Up! si aceste modele, insa lucrurile au evoluat si in cazul acelor constructori amintiti anterior. Iar motorasul in doi cilindri de pe Panda, chiar daca este la randul lui zgomotos, cel putin a primit un premiu important si poate sa ofere mai multa putere.
Un motor in 3 cilindri care ofera 60 CP mi se pare o ''solutie'' atat de veche... cred ca se putea mai bine, macar 5 CP in plus. Iar dotarile ridica destul de mult pretul acestei masini.
Cat priveste tripletii, C1, 107 si Aygo, au dezavantajele lor. Am vorbit cu multi proprietari de astfel de modele si chiar la un service foarte mare, pentru ca ma gandeam la un moment dat la un astfel de model, ca o a doua masina, de folosit de catre familie in oras. Toti mi-au spus acelasi lucru: problema la aceste modele este ambreiajul, care cedeaza destul de repede si necesita inlocuire. Au spus cei de la Top Gear ca aceste masinute se repara usor, pentru ca bara fata este prinsa doar in doua suruburi, insa costurile reduse isi au preturile lor ulterioare.
Cum spuneam la inceputul comentariului, nu exista masina perfecta. Si cred ca aceste masinute mici este cazul sa castige cat mai mult teren, ca o varianta pana mai exista combustibili fosili si o solutie pentru aglomeratiile din marile orase si nu numai. Uitandu-ma insa in curtea concurentei si testand modelele oferite de acestea, am constatat progresele pe care le-au realizat. Fara sa fac reclama, prefer un motor cu 4 cilindri de cilindree redusa si ceva mai silentios, distributie pe lant, care ofera ceva mai multa putere, la un pret apropiat de Up! si cu dotari cel putin la fel de ok. Sau chiar un motoras in doi cilindri, premiat si cu o putere mai buna. Acestea cred ca ar insemna solutiile in cazul masinilor mici, pentru viitorul apropiat. Atata vreme cat masinile din aceasta clasa mai sunt realizate sa consume combustibili fosili.
Da, ai mare dreptate: în condiţiile atât de draconice şi haotice ale traficului metropolitan de astăzi, este nevoie capitală de aceste "maşinuţe", care însă necesită, într-adevăr, mai multă putere, fiindcă altfel te cam calcă pe bombeuri, deplasându-se de obicei în dorul lelii prin faţa ta...
De aceea, eu susţin cu fermitatea reeditarea vechiului 900 turbo.
Ar părea maşina ideală pentru abordarea furnicarului auto hiperfluu din oraşe...Iar eu nu pun accentul pe consum redus.
Până la urmă, de ce să fac economie, chiar amărăştean fiind? Viaţa actuală duduie de atâtea porcării cărora le închinăm totul, începând cu cardinalul Ban şi sfârşind cu neînsemnatul Suflet :D
Sau orasele europene sunt suficient de mici ca sa poti merge pe jos si sa mai faci si ceva miscare.
De fapt a aparut o noua generatie care nu se inghesuie in autobuz sau nu merg decat pana la frigider si inapoi la TV sau computer.
Personal nu am nevoie de asa "masina".
Daca vreau sa evit traficul ma sui pe motor.
Ramane de vazut cat de fiabil este motorul de pe Up!, cel de pe tripleti timp de 8 sau 9 ani castigat titlul de Motorul Anului la cilindreea lui.
Andrei, dar si in afara exista tren sau avion... atunci de ce sa mai avem masini? ;)
Nici cale ferata nu am pe aproape.
Asa ca pt mine tot camionul pica cel mai bine.
Maestre, ma bucur sincer cand citesc comentariile frumoase pe care le postezi! Sper ca nu este tarziu ca raspund acum, in ultima vreme am deschis ceva mai rar aici. Si sper ca pe viitor sa am ocazia mai des sa raspund gandurilor bune, care imi aduc multa bucurie.
@LauCalin
Motorizarea aceasta de numai 60 CP nu imi spune mare lucru. Sunt in continuare retinut in privinta anumitor motoare in 3 cilindri. De aceea spuneam, ca daca tot este sa fie de cilindree mica, macar aceste motoare sa dezvolte mai multa putere. Cum este motorul de 85 CP de la Fiat. Prefer in general un motor cu 4 cilindri si ceva mai multa putere, cum este de exemplu 1.2 benzina 81 CP de pe Chevrolet Spark, la care ma refeream in ceea ce priveste distributia pe lant.
De acord cu aspectele de care spui, legate de scopul pentru care a fost gandit Up!, precum si faptul ca fiecare model are plusurile si minusurile sale.