Feedback

DrivetestVolkswagen Up (3 usi) (2011-2016)

1.0 60CP Man Move Up!
Test drive Volkswagen Up (3 usi) (2011-2016) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 23.04.2012
Cave lupum

Prin 2002 vedeam pe strada din oraşul meu natal primul Lupo. Era un fel de Polo intrat la apă. Mi-a rămas atunci în cap numele, probabil cel mai simpatic atribut al maşinii de atunci. La un deceniu de la prima mea întâlnire cu Lupo am avut ocazia de a conduce urmaşul său pe străzile din România.

Din numele simpatic de atunci nu au mai rămas decât două litere şi un semn de exclamare, Up!, însă maşina promite a fi mult mai distractivă decât vechiul pui de lup german.

Volkswagen Up (3 usi) (2011-2016)
1.0 60CP Man Move Up!

  • Pret de pornire 8327 €
  • Pret model testat 10.655 €
  • Taxa auto 45 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Ne-am îndeletnicit cu condusul la volanul unui exemplar entry-level, echipat cu cea mai economică versiune a modelului german. Este vorba despre motorul de 1.0 litri, în versiunea de 60 de cai putere, asistat de o transmisie manuală clasică, cu cinci rapoarte.

Motoraşul cu trei cilindri nu vine să sperie pe nimeni, propunându-şi doar să mişte decent ansamblul care cântăreşte doar 929 de kilograme. O face bine, reuşind să dea dovadă de resurse nebănuite, pe măsură ce te avânţi către zonele înalte ale turometrului.

Cuplul motor, de 95 de Nm, se resimte abia după ce sari de 3000 de rotaţii, moment în care cei trei cilindri încep să toarcă melodios. E un sunet care smulge întotdeauna un zâmbet împachetat într-o uşoară uimire.

Maşinuţa se mişcă binişor, ajutată de o transmisie cu cinci rapoarte, destul de scurte pentru a favoriza acceleraţia. Timoneria nu este una dintre cele mai precise, însă etajarea rapoartelor va fi pe gustul tuturor.

Consum

Micul Up! este un campion de consum. Aviz celor care îşi doreau de mult o maşină pe benzină care să consume cât un diesel. În fişa tehnică, Volkswagen ne promite un consum mixt de 4.5 litri la 100 de kilometri, cu un 5.6 în oraş şi un 3.9 în afara lui.

Noi ne-am oprit pe la 6 litri/100 de kilometri în oraş, în vreme ce în afara lui ne-am mulţumit cu 4.2 litri/100 de kilometri. Dacă nici asta nu e o maşină zgârcită, atunci care?

La finalul testului am bifat 500 de kilometri la volanul lui Up!. Vreţi să ştiţi câtă benzină se mai afla în rezervor? Undeva între sfert şi jumătate.

Raportat strict pe hârtie la rivalii săi, Up! este devansat insesizabil doar de Toyota Aygo, care are un consum mixt de 4.4 litri la 100 km. Trebuie notat însă că Renault Twingo are performanţe identice cu germanul, deşi are cu 15 CP în plus sub capotă.

Performanţe

Volkswagen Up! nu se vrea o maşină care câştigă duelurile la semafor sau face liniuţe pe autostradă. Un model de oraş nu pune mare preţ pe performanţe. Asta se vede şi pe hârtie, unde VW anunţă un sprint de la 0 la 100 de km/h în 14.4 secunde.

Trebuie însă precizat că Up! se mişcă extrem de bine până la 80 de km/h, timpul de accelerare fiind o surpriză plăcută.

Rivalii se mişcă însă mai bine la acest capitol, tripleţii C1, Aygo şi 107 fiind ceva mai rapizi. Trebuie să ţinem cont însă că ei au şi 8 CP în plus.

Up! recuperează la capitolul viteză maximă, acul ceasului de bord fiind dispus să se oprească abia la 160 de km/h.

Interior

Interiorul lui Up! aminteşte de minimalismul primului Volkswagen Beetle, maşina poporului. Totul este croit pentru a satisface nevoile pasagerilor şi nu pentru a lua ochii cu detalii estetice inutile. În habitaclul lui Up! cuvântul de ordine este disciplină, planşa de bord fiind organizată cu o rigoare tipic germană.

Partea bună? Avem o ergonomie ce cu greu poate fi egalată. Poţi naviga prin toate funcţiile cu ochii închişi. Totul este simplificat şi la îndemână. Partea mai puţin bună? Unii l-ar putea considera puţin cam monoton şi tern.

Germanii au fost conştienţi şi de acest aspect şi au apelat la o soluţie de compromis. Au creat un habitaclu aerisit cu ajutorul unei planşe de bord de culoare albă şi a unor feţe de uşi de aceeaşi culoare. Plasticul nu este cel mai prietenos, fiind destul de dur. Finisajele sunt însă exemplare, iar senzaţia generală este aceea de durabilitate.

Atmosfera este înviorată şi de navigaţia portabilă, o pată de culoare în peisajul rigorii germane.

Un alt aspect ce trebuie luat în considerare este spaţiul interior. În Up! pot călători patru pasageri fără probleme. Pe bancheta spate există suficient loc pentru picioare.

Şi pentru ca surpriza să fie completă, portbagajul impresionează la rându-i: 251 de litri, aproape dublu faţă de ce oferă tripleta franceză. În concluzie, avem portbagajul unui model de segment B.

Preţ de achiziţie

Cine s-ar fi gândit că Volkswagen ar putea veni vreodată cu un preţ de pornire mai mic decât al rivalilor săi francezi. Se întâmplă în segmentul mini, acolo unde Up! pleacă de la numai 8327 de euro cu TVA. O valoare mult mai mică decât cea a oricărui triplet C1, 107 şi Aygo.

Ba mai mult, versiunea de echipare testată de noi, cea intermediară Move Up!, costă 9594 de euro, adică mai puţin cu 400 de euro decât preţul de pornire al unui Toyota Aygo.

Renault Twingo nu poate fi inclus în comparaţie, fiind disponibil într-o singură versiune, cea de 75 de cai, al cărei preţ de pornire este de 10.200 de euro.

Siguranţă

Fiat 500 le-a demonstrat tuturor că o maşină de segment mini poate oferi siguranţă de cinci stele. Având în vedere pedigree-ul modelelor Volkswagen şi punctajul obţinut de Polo şi Golf, Up! nu putea dezamăgi la testele EuroNCAP.

Cele şase airbaguri oferite în standard, alături de sisteme de siguranţă ca ABS şi ESP au adus cinci stele micului model german.

Şi pentru că Up! se vrea a fi un deschizător de drumuri, modelul german vine echipat cu o tehnologie oferită în premieră în acest segment: City Emergency Braking. Sistemul funcţionează la viteze mai mici de 30 km/h, pe o distanţă de 10 metri. Dacă maşina din faţă frânează, iar şoferul este ocupat cu schimbarea melodiei, apelarea telefonului sau deschiderea torpedoului, maşina frânează automat pentru a evita un impact.

Este ajutată aici de un set de discuri ventilate pe faţă şi de frânele cu tambur ale lui Polo, pe spate.

Ţinută de drum

O maşină de oraş, Up! se dovedeşte alegerea confortabilă în multe situaţii. Cu toate acestea, suspensiile nu-i pot proteja complet pe cei din interior atunci când pe şosea se formează cratere uriaşe.

Manevrabilitatea este bună în oraşe, dimensiunile reduse şi direcţia asistată electro-mecanic ajutându-l pe cel de la volan să strecoare Up!-ul fără probleme, oriunde. Raza de bracaj este mică, iar cursa volanului va fi pe placul publicului feminin. Un adevărat Up!grade urban.

Un drum în afara oraşului va schimba puţin percepţiile. Up! nu creează un sentiment de nesiguranţă la viteze mari. Maşina se ţine bine pe cauciucurile sale mici. În curbe însă, ruliul îşi face apariţia şi devine uneori destul de deranjant. Este un tribut plătit de suspensia confortabilă.

Vizibilitate

Nu ţi-ai fi imaginat niciodată că o maşină atât de mică poate fi invadată de lumină. Suprafaţa vitrată generoasă îţi oferă o comunicare excelentă cu exteriorul şi, implicit, o vizibilitate bună.

Montanţii sunt croiţi pentru a nu încurca şoferul, oglinzile se dovedesc pe cât de utile, pe atât de plăcut desenate, iar oglinda retrovizoare, deşi mică, surprinde tot ce se întâmplă în spatele lunetei bine proporţionate. Deci, fără probleme la parcare. Aviz fetelor care încă priveau sceptice noul Up!.

Tehnologie

Pe lângă sistemul City Emergency Braking, disponibil în premieră în acest segment, Up! oferă o gamă largă de opţionale. Dacă nu vreţi totuşi să cheltuiţi prea mulţi bani, trebuie să ştiţi că Volkswagen vă pune la dispoziţie, în cazul nivelului de echipare intermediar, testat de noi, scaune încălzite pe două trepte, un sistem audio cu conexiune auxiliară şi CD Player, aer condiţionat manual, oglinzi şi geamuri electrice.

Cu puţin peste 300 de euro vă puteţi cumpăra un sistem de navigaţie portabil, care vă oferă însă şi informaţii despre parametrii maşinii. Sistemul este extrem de uşor de folosit, înglobează un ghid pentru condusul ecologic şi se montează/demontează într-o secundă. Ar fi indicat să nu-l uitaţi montat pentru că hoţii sunt destul de vigilenţi în România.

Trebuie amintită şi navigaţia cu hartă 3D, care vă indică traseul printr-o topografie fidelă a mediului înconjurător. Până şi Pasajul Victoriei din Bucureşti este redat printr-un tunel pe harta 3D.

Design

Să punem Up! pe lângă ceilalţi fraţi ai săi. Seat Mii pare o replică căreia i s-au lipit o serie de faruri pentru a avea un element distinct. Skoda Citigo este ceva mai bine închegată, însă imaginea generală este puţin fadă. Modelul german pare a fi cel mai atrăgător dintre toate.

Este soluţia ideală pentru un client din segmentul mini, care pune calitatea germană mai presus de emoţia franţuzească a lui Citroen C1 sau Renault Twingo.

Într-adevăr, Up! nu vine cu un design nebunesc, curajos şi intrigant. Este cuminte, poate prea cuminte, dar plăcut, cu elemente care vor cuceri publicul.

Pe mine, personal, m-au încântat capacele clasice pentru roţi, portierele extrem de mari şi hayonul complet din sticlă.

Date tehnice - Volkswagen Up (3 usi) (2011-2016) 1.0 60CP Man Move Up!
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
999
Lungime mm
3540
Putere maxima CP (rpm)
60 (5000)
Latime mm
1641
Cuplu maxim Nm (rpm)
95 (3000)
Inaltime mm
1489
Viteza maxima km/h
160
Greutate kg
929
Acceleratie 0-100 km/h s
14.4
Ampatament mm
2420
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
35
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
251
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Up (3 usi) (2011-2016)

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • Lexmark
    Cat subiectivism!!!
    Se poate sa faceti si voi macar un test drive cu modelele VAG la modul obiectiv ???
    Nu cred, nicio sansa....
    33 44
  • Razvan
    Mai muncesti putin, si iti iei macar o masina de clasa mica
    Varza! Hai, poate pentru fete...
    16 34
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Masinuta asta chiar are portbagaj mare raportat la dimensiuni! Hayonul din sticla face toti banii!
    31 12
  • Lexmark, daca citeai cu atentie textul ai fi vazut ca masina asta nu este doar laudata. Motiv pentru care testul este unul subiectiv. Cu toate astea in mare masura sunt de acord cu ce spune Automarket. Si sti de ce? Pentru ca si eu am condus masina asta.

    Razvan, corect! Cu cat ai masina mai mare cu atat esti mai barbat.

    Automarket:
    "Este soluţia ideală pentru un client din segmentul mini, care pune CALITATEA GERMANA mai presus de EMOTIA FRANTUZEASCA a lui Citroen C1 sau Renault Twingo."
    Pai cum sa nu isti tot felul de subintelesuri cu expresii, in opinia mea, cam deplasate?! Conform acestei declaratii pun pariu ca Bogdan Mirica este fan al acestei masinute. Ori asta in meseria de jurnalist nu prea trebuie sa se vada.
    29 11
  • Vasilica
    @LauCalin
    Ce folos are sa citesc daca eu din primu si ultimu rand aflu toata informatia!

    Glumeam
    3 0
  • Razvan
    @LauCalin
    Da, LauCalin, unui barbat i se potrivesc muschii iar unei femei mai degraba o pereche de balerini. Daca un barbat are 1,85 inaltime si ceva kg, nu prea poti sa zici ca un "up!" il prinde bine. Uite, ca sa fii impacat si tu (imi pare ca esti un fan VW), vorbind de clasa mica, deci imediat urmatoare, din gama lor consider ca Polo este suficient de masculin, spre deosebire de un Opel Corsa ori un Renault Clio. Unii iau in seama aspecte de genul, si nu sunt putini si nici cocalari
    3 2
  • up
    adica 6627euro prin programul rabla. e un pret f ok pentru ce poate masinuta asta. o sa apara multe pe strazile noastre.
    19 9
  • LauCalin
    "...Conform acestei declaratii pun pariu ca Bogdan Mirica este fan al acestei masinute. Ori asta in meseria de jurnalist nu prea trebuie sa se vada."

    In care definitie a jurnalismului auto se specifica acest lucru?! Sunt o gramada de jurnalisti auto mult, mult mai cunoscuti si din presa straina care spun mult mai "pe fata" ca sunt fani ale anumitor marci/modele, si cu argumentele care i-au convins pe, personal.
    Nu vad o problema in asta.
    Toata chestia este sa nu exagereze ori sa fie partinitori fara sa aiba argumente solide.

    Apoi, textul scos de tine din articol, nu prezinta decat realitatea stiuta de toata lumea. Nu rezulta faptul ca ar fi vreun fan neaparat, din acel text.
    Pur si simplu aduce aminte aminte celor ca uita sau nu stiu, ca zapada este alba.
    5 6
  • Lol
    La cat de urat este acest cotet prefer tripletii.
    12 21
  • Bau Bau
    TAR TAR
    Un alt tar tar nemtesc ridicat in slavi ! Cu puternicul motor de 60 CP !!! Noapte buna Volkswagen !
    12 15
  • Mult peste ce ofera cele 3 cazane sau clocitoare!
    7 17
  • Razvan, cunosc oameni cu "gabarit" destul de mare care conduc Fiat 500 Abarth. Era mai simplu sa-si ia un Bravo si totusi nu au facut-o. De-asta zic ca o masina mica nu poate fi neaparat o problema, depinde de situatie, evident. Dar mi se pare o stupizenie ca intr-un oras ca Bucurestiul, unde aproape mereu mergi in coloane si in orele de varf faci cateva ore pentru cativa km sa iti iei un Passat de exemplu. Important e cum te simti tu in masina, iar daca esti mai masiv conteaza mult si impresia de spatiu pe care ti-o lasa o masina.
    Masina asta se preteaza pentru oras, iar daca faci doar cateva mii de km intr-un an in afara lui nu cred ca e o asa tragedie.
    Pentru cel care nu si-a spus numele: tocmai asta e, realitatea stiuta de toata lumea e ca masinile alea mici frantuzesti inspira incredere si fiabilitate, ma refer aici in primul rand la C1 si 107. De cand au apartut sunt tot undeva sus. De-asta in testul de fata mereu se aduc in discutie.
    ps: replica nu se refera la jurnalism auto, ci la jurnalism in general. Ideea e ca un jurnalist nu trebuie sa influenteze publicul... un neavizat ar intelege din expresia aia caUp! e buna ca e nemteasca si C1 nu prea e buna ca e frantuzeasca. La asta m-am referit.
    19 2
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Plusuri si minusuri
    Nu exista masina perfecta. Si trebuie sa recunosc ca imi plac aceste masini mici, destinate traficului din marile orase.

    Reprezinta o solutie, chiar daca temporara, pentru locurile de parcare din ce in ce mai putine.

    Pentru ca la cateva astfel de masini, datorita lungimii de putin peste 3,5 metri, se mai poate castiga un loc de parcare, pentru un model asemanator.

    Si cum in capitala masinile sunt cam de 5 ori mai numeroase decat locurile de parcare existente, masinile de dimensiuni mai mici devin foarte utile.


    Mai este si aspectul ca o masina de acest gen este folosita preponderent in oras. De fapt, cred ca multi folosesc masina cel putin 80% din luna, mai mult in oras.


    Personal, mai conduc si un Ford Ka si masinuta este excelenta cand am nevoie sa gasesc un loc de parcare in aglomeratie. Iar acum ceva ani mai aveam si un Renault 5, care s-a dovedit foarte fiabil, in ciuda celor 19 ani pe care-i avea de la fabricatie. Pe vremea aceea, masinile erau construite sa reziste mai mult. De asemenea, o masinuta foarte utila in oras. Mi-as dori ca Renault sa reia povestea de succes a modelului. Chiar daca am aproximativ 1,88 metri inaltime, am constatat ca aceste masinute sunt bine gandite pentru sofer, in asa fel incat spatiul rezervat acestuia sa fie suficient. Sunt masini care consuma destul de putin si ar mai fi un aspect, vad destul de des in traficul din capitala multe masini care transporta numai soferul.
    Alt avantaj ar fi acela ca aceste masini, daca ar fi majoritare, poate ar scadea rata accidentelor mortale, atat in oras cat si in afara acestuia. Pentru ca impactul s-ar produce intre autoturisme din aceeasi clasa, care au lonjeroanele situate cam in acelasi plan, ceea ce ar reprezenta o disipare mai buna a fortelor. Nu in ultimul rand, aceste masini mai scad viteza si tentatia de a goni a unora, cand se deplaseaza in afara orasului. Ceea ce poate avea tot rezultate pozitive, pentru ca fiecare stim ca nu avem drumuri si nici macar autostrazi decente pentru asa ceva. Mai bine se ajunge la destinatie ceva mai tarziu decat deloc...
    Sa revin la subiectul testului, respectiv Up!, cred ca ofera anumite avantaje. Este spatioasa si nu cred ca a primit degeaba acel premiu prestigios. Si constat ca portbagajul ofera o valoare buna. Asa cum spuneam, cred ca viitorul apartine masinilor de mici dimensiuni. Insa aspectele care ma atrag la acest model se cam opresc aici. Am auzit motorasul acestei masini si mi se pare cam zgomotos. Nu am o parere prea buna despre motoarele in trei cilindri, cu foarte mici exceptii. Poate noul motor al celor de la Ford, disponibil deja pe Focus, sa se prezinte mai bine. De asemenea, cred ca era bine ca motorul 1.0 benzina in 3 cilindri al lui Up! sa ofere macar cativa cai putere in plus. La capitolul design, consider masinuta fada, terna, nu ma atrage si nu imi spune nimic deosebit. Inteleg scopul unei astfel de masini, insa nu ma atrage sa o testez, asa cum se prezinta. Din punctul meu de vedere, alegerea unei masini din aceasta clasa, ar fi necesar sa insemne si o alegere emotionala. Sa exprime mai multa veselie si design indraznet, atat la interior cat si la exterior. Unii constructori au reusit acest lucru, de exemplu Chevrolet cu Spark si Fiat cu noul Panda. Sau Renault cu Twingo. Poate unii considera ca exista diferente de calitate intre Up! si aceste modele, insa lucrurile au evoluat si in cazul acelor constructori amintiti anterior. Iar motorasul in doi cilindri de pe Panda, chiar daca este la randul lui zgomotos, cel putin a primit un premiu important si poate sa ofere mai multa putere.
    Un motor in 3 cilindri care ofera 60 CP mi se pare o ''solutie'' atat de veche... cred ca se putea mai bine, macar 5 CP in plus. Iar dotarile ridica destul de mult pretul acestei masini.
    Cat priveste tripletii, C1, 107 si Aygo, au dezavantajele lor. Am vorbit cu multi proprietari de astfel de modele si chiar la un service foarte mare, pentru ca ma gandeam la un moment dat la un astfel de model, ca o a doua masina, de folosit de catre familie in oras. Toti mi-au spus acelasi lucru: problema la aceste modele este ambreiajul, care cedeaza destul de repede si necesita inlocuire. Au spus cei de la Top Gear ca aceste masinute se repara usor, pentru ca bara fata este prinsa doar in doua suruburi, insa costurile reduse isi au preturile lor ulterioare.
    Cum spuneam la inceputul comentariului, nu exista masina perfecta. Si cred ca aceste masinute mici este cazul sa castige cat mai mult teren, ca o varianta pana mai exista combustibili fosili si o solutie pentru aglomeratiile din marile orase si nu numai. Uitandu-ma insa in curtea concurentei si testand modelele oferite de acestea, am constatat progresele pe care le-au realizat. Fara sa fac reclama, prefer un motor cu 4 cilindri de cilindree redusa si ceva mai silentios, distributie pe lant, care ofera ceva mai multa putere, la un pret apropiat de Up! si cu dotari cel putin la fel de ok. Sau chiar un motoras in doi cilindri, premiat si cu o putere mai buna. Acestea cred ca ar insemna solutiile in cazul masinilor mici, pentru viitorul apropiat. Atata vreme cat masinile din aceasta clasa mai sunt realizate sa consume combustibili fosili.
    11 4
  • Salut, Octav!
    Maestre, ori de câte ori apari pe firmament, pot să-mi declar ziua reuşită, indiferent de starea mea de spirit.

    Da, ai mare dreptate: în condiţiile atât de draconice şi haotice ale traficului metropolitan de astăzi, este nevoie capitală de aceste "maşinuţe", care însă necesită, într-adevăr, mai multă putere, fiindcă altfel te cam calcă pe bombeuri, deplasându-se de obicei în dorul lelii prin faţa ta...

    De aceea, eu susţin cu fermitatea reeditarea vechiului 900 turbo.

    Ar părea maşina ideală pentru abordarea furnicarului auto hiperfluu din oraşe...Iar eu nu pun accentul pe consum redus.

    Până la urmă, de ce să fac economie, chiar amărăştean fiind? Viaţa actuală duduie de atâtea porcării cărora le închinăm totul, începând cu cardinalul Ban şi sfârşind cu neînsemnatul Suflet :D
    4 7
  • o fi ea mica utila in oras nimic de zis..insa designul ma face sa vars!! cum sa dai 10 mii pe o asemenea masina care ca majoritatea suratelor ei arata ca un cub? dar sa fie destui care o sa creada ca sigla aia ii face mai potenti si o sa dea banii pe ea....
    9 9
  • AndreiRN
    Prea mica
    Dar in oras nu exista autobuz?
    Sau orasele europene sunt suficient de mici ca sa poti merge pe jos si sa mai faci si ceva miscare.
    De fapt a aparut o noua generatie care nu se inghesuie in autobuz sau nu merg decat pana la frigider si inapoi la TV sau computer.
    Personal nu am nevoie de asa "masina".
    Daca vreau sa evit traficul ma sui pe motor.
    3 9
  • lollll
    cave lupum=Beware the she-wolf. The term 'shewolf' (lupa) since Roman times has been a slang term for a prostitute.
    3 4
  • dc nu aparea duetul edi andrei comentariile de mai sus ar fi fost degeaba! edi cu al sau geam escamontabil "fix" si cumparatorul de piese vw made in china stoc limitat din targ (ca la reprezentanta sau la dealeri autorizati defel e inchis) si-au dat intalnire!
    7 1
  • Octav, ai dreptate cand zici de problemele lui 107. Si eu stiu cateva cazuri carora le-au picat ambreiajul pe la 50-60000 de km. Pe de alta parte cica la Aygo ar rezista mai mult. Nu stiu daca este un zvon sau e adevarat. In privinta asta se spune ca Toyota a facut ceva. Nu intamplator Aygo e ceva mai scump, inclusiv sh. Japonezii au mai facut cateva modificari minore fata de francezi. cat despre spoiler, da, am vazut si eu ca e prins in niste cleme sensibile. Dar vorbim totusi de masini ieftine... undeva trebuie sa se faca si compromisuri. Nu m-as mira ca si la Up! sa fie chestii de genul asta. Defapr unele sunt la vedere (finisari nu prea bune de exemplu). Nu este o masina care se te dea pe spate. Insa pentru ce a fost gandita eu zic ca se descurca bine. Iar in privinta motoarelor consider ca e suficienta puterea de 60, 70, 80 CP... nu au fost proiectate ca masini de viteza sau de cursa lunga, iar in oras se descurca bine. As vrea sa mai spun ca nu prea sunt adeptul motoarelor supraalimentate in general (mai ales ale celor de la VAG) si poate veti rade, insa consider ca in acest moment 1.0 este unul dintre cele mai bune motoare VAG... un motor simplu, aspirat, care se pare ca are un consum redus si face fata usor pe o asa caroserie. Nu stiu insa daca este un motor pe lant... daca stiti voi...
    Ramane de vazut cat de fiabil este motorul de pe Up!, cel de pe tripleti timp de 8 sau 9 ani castigat titlul de Motorul Anului la cilindreea lui.
    Andrei, dar si in afara exista tren sau avion... atunci de ce sa mai avem masini? ;)
    15 0
  • AndreiRN
    Dupa nevoie
    Pai avionul nu aterizeaza unde am eu nevoie si nici nu pot cara butoaie cu miere cu el.
    Nici cale ferata nu am pe aproape.
    Asa ca pt mine tot camionul pica cel mai bine.
    2 8
  • Cu bucurie, maestre !
    @SaabCuantic

    Maestre, ma bucur sincer cand citesc comentariile frumoase pe care le postezi! Sper ca nu este tarziu ca raspund acum, in ultima vreme am deschis ceva mai rar aici. Si sper ca pe viitor sa am ocazia mai des sa raspund gandurilor bune, care imi aduc multa bucurie.

    @LauCalin

    Motorizarea aceasta de numai 60 CP nu imi spune mare lucru. Sunt in continuare retinut in privinta anumitor motoare in 3 cilindri. De aceea spuneam, ca daca tot este sa fie de cilindree mica, macar aceste motoare sa dezvolte mai multa putere. Cum este motorul de 85 CP de la Fiat. Prefer in general un motor cu 4 cilindri si ceva mai multa putere, cum este de exemplu 1.2 benzina 81 CP de pe Chevrolet Spark, la care ma refeream in ceea ce priveste distributia pe lant.
    De acord cu aspectele de care spui, legate de scopul pentru care a fost gandit Up!, precum si faptul ca fiecare model are plusurile si minusurile sale.
    1 0
  • nicudm
    posed un peugeot 107 de aprox 7 ani masina din gama mini si vreau sa spun ca as schimba 107 cu wv up pe simplul motiv ca up ofera mai multe din toate punctele de vedere si nu cred ca as regreta disparitia peugeotului motorul in trei cilindri este un motor bun dar pretentios care necesita o ingrijire atenta plus ca tripletii francezi sint foarte scumpi l apiese in comparatie cu wv care in timp ai posibiltatea achizitonarii unor piese after market destul de bune fata de cele originale cea ce la tripletii francezi ai un soc dpdv financiar ce sa mai vb wv up ma cucerit oricum p[t 2 pers cite exista in familia mea un up ar fi suficient sa mi rezolve problemele de tot genul
    1 0
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • nicudm
    apropo la 107le meu am schimbat ambreiajul la 74 mii si ma costat 14 miloane cu manopera cu tot 10 mil fiin numai ambreiajul .sint facute special sa cada fiind singurul lor punct slab
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru