Voteaza:
7 voturi | 12 comentarii

Regula celor două secunde, elementul de siguranţă care le lipseşte multor şoferi din România

Reprezentanţii unei şcoli de pilotaj din Australia ne explică pe larg de ce trebuie să păstrăm distanţa faţă de vehiculul din faţă şi cum funcţionează "regula celor două secunde".

Comentarii (12)

  • someone
    la 13.02.2013, 13:12
    super tare si adevarat. sper ca toti sa invatam lectia din acest documentar
    +30
  • dan
    la 13.02.2013, 13:55
    Si noi avem regula celor 2, dar nu secunde, ci cm fata de bara celui din fata. Plus regula celor 2 flashuri. Si inca una cu secunde, dar la claxonare (minim).
    +28
  • la 13.02.2013, 14:07
    In anglia si in canada am vazut pe unele autostrazi niste sageti pe carosabil (ca sigla citroen care nu stiu daca se traduc in ro chiar bine) si indicatoare care avertizau sa stai la 2 sageti distanta. Probabil tot 2 secunde la viteza maxima admisa dar foarte usor de urmarit.
    +16
  • Super
    la 13.02.2013, 14:42
    Interesant! Solutie buna si pe prevenireaccidente.ro
    +1
  • Mihai
    la 13.02.2013, 18:47
    Si acum intrebare: cati vor vedea aceasta prezentare si vor intelege si comenta si cati vor posta la cele "mai tari" auto de la Mercedes, Audi si BMW care prind 100km/h in 4,5 sau 4,6 sec ? :) Ca acum asta e competitia, nu care franeaza mai bine si care previn accidentele, ci care accelereaza mai tare si face motoare cu mai multi cai putere. Daca Mercedes a scos A45 AMG, eu zic ca trebuie si Audi sa scoata un S3 si BMW un M3 pe masura.
    @calingura: semnele de care vorbesti tu se gasesc si prin alte tari europene (din loc in loc prin Belgia, Austria, Franta) si au diferite forme: unele sunt cum ai spus si tu ca niste sageti direct pe banda de rulare, altele sub forma de semicerc plin pe marginea drumului, iar semnificatia e ca daca vezi 2 semne consecutive pana la cel din fata ta esti la o distanta "de siguranta", iar daca vezi doar unul ar trebui sa pastrezi mai multa distanta fata de cel din fata.
    Din fericire sunt din ce in ce mai multe marci care au adoptat pilotul auto adaptiv, ceea ce inseamna ca atunci cand vrei, il activezi si masina va pastra intotdeauna o distanta de siguranta fata de cel din fata si franeaza singura pentru a mentine acea distanta. Acest lucru nu este foarte util in Romanica, unde se gasesc o multime de smecheri care depasesc aiurea si iti intra constant in fata.
    +11
  • Libelula
    la 13.02.2013, 20:55
    E practic imposibil de pastrat distanta de 2 sec. Daca am mai mult de 3 lungimi de masina intre mine si ala din fata, se gaseste instantaneu unul sa se bage si uite asa nu mai am distanta necesara.
    +13
  • Adi
    la 13.02.2013, 21:36
    E ideal sa avem asa o distanta intre masini, dar, in cazul in care tu mergi pe european, limita de 900km/h, in fata ta apare o Dacie 1300 care merge cu 65km/h (face economie omul, ca de aia are 1300, ca mai mult nu-si permite deocamdata), drumul are doar 1 banda pe sens, ca sa mergi in spatele lui, reduci pana la 63, de aici mai ai pe cineva in spate, care a si inceput sa puna carnea la tine in portbagaj, din fata tot vin masini, ca sa-l depasesti lansat nici vorba, ca pana si nenea cu TIR-ul din spate e pregatit sa-ti ia demarajul, n-ai ce face, te duci mai aproape si in speranta ca soferul de 1300 foloseste oglinzile din dotare si nu franeza de frica vreunui biciclist cu vesta reflectorizanta stai pregatit la 2m de bara lui gata sa-l depasesti...astea-s drumurile de la noi...si inca sunt bune...fata de Kazahstan, Tajikistan, Uzbekistan, Ucraina sau alte tari asemanatoare patriei noastre
    +5
  • @Libelula
    la 13.02.2013, 22:02
    Atunci stai "in fundul" celui din fata si cand el pune frana brusc, intra intre voi doar cei de la descarcerare.
    +10
  • cornel
    la 14.02.2013, 10:01
    multumim. toti ne-am nascut anglofoni, inca de la nastere.
    numai in RO un jurnal putea da un link catre un video anglofon, fara traducere. jurnalism de doi bani.
    -4
  • la 14.02.2013, 13:17
    Cam greu de inteles cu regula celor 2 secunde. Va spun eu practic ce am patit. Mergeam normal pe autostrada cu 120km/h, banda a 3-a, o masina circula in fata. Autostrada avea putina creasta, in varful crestei la masina din fata i se aprind stopurile de frana. Am apasat putin si eu pe frana, dar de fapt ala din fata s-a oprit brusc! Bine ca a tinut la franare si ingerul de bara din spate a masinii ! Cam asa am invatat eu sa pastrez distanta de siguranta ! (am avut timp sa numar pana la 1)
    +3
  • la 14.02.2013, 21:37
    Iei un reper pe langa care trece cel din fata ta si daca ajungi la el in mai putin de 2 secunde esti prea aproape.
    Daca mergi des la drum lung la un moment dat probabil ca o sa inveti cam care e distanta ochiometric.
    +4
  • @Calingura
    la 15.02.2013, 07:17
    Exista astfel de semne si in Ungaria si in Slovenia...Stiu ca sunt ceva de genul sa lasi doua semne distanta intre tine si masina din fata...sau ceva de genul...nu mai retin exact, dar stiu ca in 2011 erau atat pe autostrazi cat si pe drumurile express din ungaria si din slovenia (nu peste tot, dar in mai multe locuri)
    0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru