Voteaza:
15 voturi | 19 comentarii

Audi A5 se înclină pe viraje

Inginerii constructorului german Audi au testat un nou tip de suspensii. Cu ajutorul acestora, maşinile se pot înclina în timpul virajelor asemeni motocicletelor.

Comentarii (19)

  • mda
    la 16.04.2011, 15:35
    parca ar merge pe pana... arata foarte caraghios... Mercedes rade si cu fundul de ei
    -5
  • la 16.04.2011, 16:00
    Era si pana acum sistemul, numai ca se inclina in partea opusa ;))
    +6
  • SERD
    la 16.04.2011, 16:32
    Super siatemul! Smecheria e softul in sine,sa stie exact cat sa o incline! Jos palaria daca o sa le iasa!
    +1
  • bobitza
    la 16.04.2011, 17:05
    Bravo lor, este o idee excelenta.
    Manevrabilitatea si confortul vor fi mult imbunatatite.
    Ar putea sa incerce si ridicarea masinii de fata in cazul unei franari bruste deoarece se stie ca ~80% din forta de franare este pe puntea fata.Astfel masina ar putea frana mult mai bine.

    Jos palaria pt Audi.
    Chiar daca multi ii hulesc pt leduri si TDI, uite ca se mai face si cercetare pe acolo.
    +3
  • meme
    la 16.04.2011, 18:49
    stai ca acum tre sa apara cocalarii care ne anunta ca e ac platforma de acum 10 ani , ca e vw recarosat si ca e naspa
    +3
  • Luci
    la 16.04.2011, 19:00
    foarte tare...dar cand iei o curba in romania si se lasa masina intr`o parte merge dar cand dai de o groapa k de e romania ce mai faci ca o sa ramai fara bara si proiector:)))))... e foarte bun sistemu dar nu ptr romania k avem mult prea multe gropi din pacate:( la noi se lasa masina intr`o parte si cand s-a lasat prea mult apare o groapa si dak dai in ea plangi 3luni langa masina k ti-ai luat`o cu niste suspensii d-astea.
    +9
  • jan
    la 16.04.2011, 19:04
    Sa moara bibi, eu stiam ca este mai normal ca in locuri inclinate tu sa nu simti atat de mult, sa se incline alte lucruri dar nu sasiu, cel putin nu atat de mult. In locuri mult mai inclinate ca cel din video sunt sanse sa faci pana. Ce pot sa zic, naspa.
    -16
  • ALEX
    la 16.04.2011, 19:07
    Poate sa faca inginerii de la Audi multe, tot praf este. Pe o masina cum este A5 nu merge asa ceva, A5 trebuie sa fie sportiv si atat.
    -7
  • la 16.04.2011, 19:57
    Tehnologia asta a aparut acum 20 de ani in formula 1 si s-a dovedit a fi foarte eficienta in stabilirea unor performante superioare in motorsport sacrificand, insa, placerea de a conduce si spectaculozitatea unei masini sport.
    Si rivalii de la bmw au introdus o tehnologie cu efecte similare (4 wheel steering) insa au avut intelepciunea de a-l oferi pe seria 5 gt si seria 7.
    Desi inventate de mult, aceste sisteme nu au fost implementate in masa pana acum din cauza faptului ca vor distruge toate principiile care au stat la baza condusului de la primul automobil si pana in prezent.
    Incercati doar sa va imaginati un derapaj cu o masina care dispune de unul dintre aceste sisteme.
    +4
  • la 16.04.2011, 21:51
    Haide sa refuzam progresul pt ca este realizat de Audi sau haide sa hulim ceea ce nu intelegem. Probail ca daca in clip era un Seria 3, aveam deja 50 de comentarii retardate despre cat de tari sunt bavarezi.
    @valy_budascu: 4 wheel steering nu este acelasi lucru, este chiar al naibii de diferit. Si cred ca virarea cu toate cele 4 roti este cel mai bine implementata pe Laguna Coupe.

    Ce se vede mai sus este clar doar o tehnologie prototip si este cat se poate de clar ca va mai dura ceva timp pana vom vedea asa ceva pe strada, insa ideea pare promitatoare. Cred ca la un astfel de sistem cel mai interesant aspect este legat de senzatia pe care o ai atunci cand iei o curba si daca este sau nu afectat confortul la rulare.
    +2
  • CM
    la 16.04.2011, 22:32
    ma asta seamana un pic cu ABC (active body control) de la mercedes care e cea mai sofisticata suspensie posibila, ce e drept k audi s inclina cotra virajului iar la mercedes pastreaza caroseria dreapta. o sa va las si un link sa vedeti ce stie un mercedes sa faca cu aia, cu toate k aici bmw-u nu avea ARS (active roll stabilization): http://www.youtube.com/watch?v=R0LIau58Hdg
    +3
  • draghi
    la 17.04.2011, 03:41
    ideea in final este ca masina sa nu se mai incline deloc in viraje, suspensiile astea sa compenseze inertia masinii, si tu sa stai mai lejer.
    -2
  • la 17.04.2011, 11:04
    @C-G-C
    Nu stiu unde ai vazut tu in comentariul meu ca sistemul asta e acelasi lucru cu 4WS. Singura asemanare pe care am expus-o intre cele doua este ca ambele cresc performanta masinii insa distrug valorile unei masini sport clasice.
    Sistemul asta de pe audi a fost implemetat in formula 1 in anii '90 de catre williams renault, si cand a fost introdus a distrus ideea de competitie eliminand rolul pilotului in acest sport , deci nu e o tehnologie prototip.
    Cat despre referirea pe care am facut-o la bmw in detrimentul renault, se datoreaza faptului ca bmw a avut intelepciunea sa monteze acel sistem pe modelele din clasa limuzina si nu pe modele sport. Iar asta nu inseamna ca sunt fan bmw, cum probabil ai inteles tu.
    Sincer, ma asteptam la calitati comprehensive din partea ta.
    +2
  • Alexxx
    la 18.04.2011, 14:01
    Desi este interesant nu cred ca e viabil sistemul. Cel putin nu daca este nedecuplabil. La un drum trebuie sa te simti si confortabil iar inclinarea asta stanga dreapta la orice curba dupa cum se vede in filmulet cred ca afecteaza negativ senzatia la volan la drum lung.
    Iar in caz de pericol,la o manevra de evitare stanga dreapta nu vad cum ar putea ca sistemul sa controleze suspensia eficient astfel incat nici sa nu pierzi controlul volanului nici sa nu te dai cu capul de geamul lateral.
    0
  • la 18.04.2011, 19:50
    Am vazut chestie din asta si pe Gloria CP 12
    +3
  • Rares
    la 18.04.2011, 23:05
    @valy_budascu
    "Iar asta nu inseamna ca sunt fan bmw, cum probabil ai inteles tu."

    Spui tu ca nu esti fan BMW insa te-ai dat de gol inca din primul post :
    "Si rivalii de la bmw au introdus o tehnologie cu efecte similare (4 wheel steering) insa au avut intelepciunea de a-l oferi pe seria 5 gt si seria 7."

    Trebuia neeaparat sa aduci vorba si de asta ? Puteai sa te limitezi la ce ai spus , dar tu trebuia sa ne dovedesti ca si BMW are un sistem asemanator , dar este accesibil doar pe unele modele . Din asta se intelege ca vroiai sa ne arati ca BMW s-a gandit mai bine la acest sistem si ca nu l-au implentat decat pe doua modele(limuzine) pentru a nu distruge valoare unei masini sport .
    Dupa cum observi in articol Audi doar testeaza modelul si nu spun ca va fi implentat si pe masinile sport .Ca e A5 nu te intereseaza , personal cred ca pur si simplu asa s-a nimerit sa aleaga . Ai dovezi ca va ramane asa ? De unde stii ca nu se vor "razgandi" (zic asa in cazul in care vei spune ca de ce au testat o masina sport) si acest tip de suspensii nu va fi pus in alte clase ?
    In concluzie "daca taceai, filozof ramaneai " .Adica tu pur si simplu ai adus in discutie sistemul de la BMW (doar ca sa ne arati "ca cei de la BMW sunt cei mai tari,ingeniosi,inteligenti ) , fara sa ai dovezi ca acest tip de suspensii va fi implentat sau nu pe masinile sport (ma refer la cei de la Audi) .
    -2
  • uzibereta
    la 18.04.2011, 23:08
    parca am fi in pimp my ride,sa fim seriosi,adica in curbe trebuie sa-mi mentin orizontala,daca nu,ma duc peste colegul din dreapta.e o aberatie,nu vad rostul.
    +1
  • la 19.04.2011, 14:40
    @Rares
    Get lost!
    Chiar nu pot sa ma cobor la mintea tuturor.
    +3
  • adrian
    la 19.04.2011, 14:52
    e faina da se inclina prea mult.
    0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru