Ogier a câştigat Raliul Monte Carlo desfăşurat pe gheaţă, zăpadă şi ploaie

de Daniel Popescu
Luni, 20.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier a obţinut victoria în Raliul Monte Carlo la capătul unei etape în care ploile şi ninsorile au îngreunat semnificativ evoluţiile piloţilor. Robert Kubica a abandonat după ce a fost lider în primele două probe.

Este un sentiment incredibil să câştig Raliul Monte Carlo în aceste condiţii dificile, mai ales dacă luăm în considerare revenirea pe o ploaie extremă şi apoi haosul pe zăpadă de pe Col de Turini.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
Sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Raliuri a început cu tradiţionala etapă programată la Monte Carlo, iar gheaţa, ninsorile abundente şi ploile torenţiale au determinat în bună măsură performanţele piloţilor.

Sebastien Ogier s-a descurcat cel mai bine în aceste condiţii dificile şi a reuşit să câştige Raliul Monte Carlo în ciuda unui debut modest. Pilotul echipei Volkswagen a ocupat doar locul nouă, la un minut şi 20 de secunde de lider, la finalul primelor probe speciale de joi, însă a progresat constant în pluton şi a devenit lider la jumătatea celei de-a două zile.

Ulterior, francezul a trecut cu bine peste o zi de sâmbătă afectată în unele zone de ploi torenţiale şi în alte regiuni de ninsori abundente.

A fost o schimbare bruscă de aderenţă. Ştiam că trebuie să fim precauţi pentru că am marcat asta în notiţe, dar din păcate nu am judecat corect cât de mare va fi schimbarea.

Robert Kubica
Pilot M-Sport
Ogier nu a fost însă la înălţime în primele probe speciale, atunci când Robert Kubica a impresionat prin stabilirea celor mai buni timp în PS 1 şi PS 2. Pilotul echipei M-Sport a coborât ulterior pe locul patru după ce a greşit strategia pneurilor pe probele cu zăpadă, ceea ce i-a permis lui Bryan Bouffier (Ford Fiesta RS WRC) să urce pe prima poziţie.

Francezul, aflat la singura sa prezenţă în WRC în acest an, nu a reuşit să-i facă faţă lui Ogier, însă s-a menţinut pe locul doi în clasamentul general până la final.

În schimb, Kubica a fost nevoit să abandoneze în a doua zi în urma unui accident suferit într-un moment în care lupta pentru un loc pe podium.

Nu am întâlnit niciodată astfel de condiţii la un raliu.

A fost incredibil de dificil, dar ne-am atins obiectivul.

Kris Meeke
Pilot Citroen
Citroen şi-a trecut în cont locurile trei şi patru prin Kris Meeke şi Mads Ostberg, în timp ce Jari-Matti Latvala a terminat pe cinci pentru Volkswagen şi a obţinut cele trei puncte bonus acordate învingătorului din Power Stage. M-Sport a obţinut şi locul şase prin Elfyn Evans, care la debutul în Raliul Monte Carlo a terminat în faţa lui Andreas Mikkelsen (Volkswagen). Principalul său rival a fost însă Mikko Hirvonen, care a avut un parcurs relativ modest şi a fost nevoit să abandoneze în ultima probă specială din cauza unei defecţiuni la alternator.

Raliul Monte Carlo a marcat şi revenirea în WRC a celor de la Hyundai, însă ambele exemplare i20 WRC au abandonat. Thierry Neuville, liderul echipei, a avut parte de un accident în chiar prima probă specială, în timp ce coechipierul său Dani Sordo s-a retras din competiţie în aceeaşi zi din cauza unei defecţiuni la baterie într-un moment în care concura pe locul trei.

Raliul Monte Carlo - Clasament final:

 1.  Sebastien Ogier      VW                3h55m14.4s
 2.  Bryan Bouffier       M-Sport Ford        +1m18.9s
 3.  Kris Meeke           Citroen             +1m54.3s
 4.  Mads Ostberg         Citroen             +3m53.9s
 5.  Jari-Matti Latvala   VW                  +6m08.3s
 6.  Elfyn Evans          M-Sport Ford        +8m37.4s
 7.  Andreas Mikkelsen    VW                 +11m42.3s
 8.  Jaroslav Melicharek  Slovakia Ford      +21m56.2s
 9.  Matteo Gamba         Balbosca Peugeot   +23m50.7s*
10. 
Yuriy Protasov M-Sport Ford +25m43.1s** * S2000 car ** WRC2 WRC retirements: Mikko Hirvonen M-Sport Ford SS15 Robert Kubica M-Sport Ford SS9 Dani Sordo Hyundai SS5 Thierry Neuville Hyundai SS1 Francois Delecour M-Sport Ford SS1 Martin Prokop Czech Ford SS1 Leading power stage times: Pos Driver Team/Car Time/Gap 1. Jari-Matti Latvala VW 10m41.5s 2. Sebastien Ogier VW +0.2s 3. Kris Meeke Citroen +4.9s 4. Bryan Bouffier M-Sport Ford +17.9s 5. Andreas Mikkelsen VW +19.7s

Raliul Monte Carlo - rezumat PS 1- PS 3:

Raliul Monte Carlo - rezumat PS 4 - PS 6:

Raliul Monte Carlo - rezumat PS 7 - PS 8:

Raliul Monte Carlo - rezumat PS 9 - PS 11:

Raliul Monte Carlo - rezumat PS 12 - PS 13:

Raliul Monte Carlo - onboard cu Kris Meeke (Citroen DS3 WRC) în PS 3:

Raliul Monte Carlo - onboard cu Sebastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC) în PS 3:

Comentarii (1)

  • gun cometa
    multumim pentru clipuri!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru