Avancronică F1 2015: Sauber - mai rău nu se poate

de Daniel Popescu
Luni, 09.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sauber mizează pe un motor Ferrari mai performant pentru a reuşi să câştige puncte într-un sezon 2015 al Formulei 1 pe care îl abordează cu doi piloţi puţin experimentaţi: Marcus Ericsson şi Felipe Nasr.

Esential 1993 este anul in care Sauber a debutat in Formula 1
10 este locul ocupat de Sauber in clasamentul constructorilor in sezonul 2014
16 curse este experienta lui Marcus Ericsson in Formula 1, in timp ce Felipe Nasr este debutant
În 2008, Robert Kubica a avut şanse la titlul mondial într-un monopost BMW-Sauber cu două curse înainte de finalul sezonului. Retragerea constructorului german a reprezentat un şoc pentru echipa care deţine în localitatea elveţiană Hinwill una dintre cele mai moderne uzine de Formula 1, iar regresul şi-a atins punctul culminant în anul recent încheiat.

2014 va rămâne în istorie drept cel mai slab sezon pentru Sauber: niciun punct acumulat şi locul 10 în clasamentul constructorilor, în spatele unei Marussia şi la egalitate cu un Caterham care nici măcar nu au reuşit să încheie sezonul.

Obiective: clasarea în puncte

După un sezon precum cel de anul trecut, este de la sine înţeles că mai rău de atât nu se poate, mai ales că Marussia şi Caterham au şanse minime să revină pe grila de start.

Pe de altă parte, întrucât ne îndreptăm spre al doilea sezon al unui regulament relativ stabil, progresele unei echipe de la un an la altul nu pot fi radicale. În plus, alături de Force India şi Lotus, Sauber este una dintre cele trei echipe despre care s-a vehiculat insistent că este în pericol de colaps din cauza problemelor financiare.

În absenţa unor resurse financiare generoase din partea proprietarului Peter Sauber şi a unor sponsori cu adevărat de calibru, echipa elveţiană şi-a stabilit un obiectiv modest, dar realist, care marchează oricum un progres comparativ cu 2014: clasarea cu regularitate în puncte, chiar dacă asta înseamnă doar în zona locului 10.

"2014 a fost un an foarte dezamăgitor. Totuşi, acesta este trecutul, iar acum ne concentrăm pe ceea ce urmează. Ne-am învăţat lecţiile şi suntem încrezători pentru noul sezon. Trebuie să îmbunătăţim rezultatele şi să fim capabili să luptăm pentru puncte", spune Monisha Kaltenborn, şefa echipei Sauber.

Sauber spera ca in 2015 sa revina in puncte

Monopostul C34: miza pe puterea Ferrari

Ferrari va propune pentru 2015 un motor care pare să aibă o fiabilitate mai bună şi performanţe superioare.


Cel puţin pentru moment, noul monopost Sauber nu aduce revoluţii din punct de vedere tehnic, însă principala speranţă vine tocmai de la una dintre cele mai importante componente asupra căreia inginerii echipei nu au prea multă influenţă: unitatea de propulsie.
Ferrari va propune pentru 2015 un motor care, cel puţin după primele teste de la Jerez, pare să aibă o fiabilitate mai bună şi performanţe superioare unităţii furnizate anul trecut.

Fie numai şi acest lucru ar trebui să asigure celor de la Sauber performanţe mai bune, în contextul în care capacitatea echipei de a dezvolta monopostul pe parcursul anului va fi probabil limitată de resursele financiare avute la dispoziţie.

Sauber va ieşi însă în evidenţă la acest capitol datorilor noilor culori adoptate pentru monopost: în locul unor banale nuanţe de gri, elveţienii au mizat pe albastru cu inserţii de galben pe plăcile exterioare ale caroseriei şi pe aripa spate. 

▶ Galerie foto: Monopostul Sauber C34 pentru sezonul 2015

Noul monopost include mult galben in zona laterala

Piloţi cu calităţi... financiare: Ericsson şi Nasr

Felipe Nasr a ajuns în Formula 1 după numai patru victorii obţinute în GP2 anul trecut, însă are de partea sa sprijinul Banco do Brasil.


Echipa care i-a crescut pe Felipe Massa şi Kimi Raikkonen a ajuns în ipostaza de a miza exclusiv pe piloţi care îşi asigură locul în Formula 1 datorită sprijinului financiar. Tendinţa a fost vizibilă de mai mulţi ani, după aducerea lui Esteban Guttierez, însă în 2015 echipa va miza pe doi piloţi cu astfel de veleităţi.

Marcus Ericsson are la activ un singur sezon petrecut în Formula 1, şi acela la Caterham, însă cele aproximativ 20 de milioane de euro cu care a contribuit la bugetul echipei au făcut diferenţa. La rândul său, Felipe Nasr a ajuns în Formula 1 după numai patru victorii obţinute în GP2 anul trecut, însă are de partea sa sprijinul Banco do Brasil, al cărei logo este vizibil proeminent pe monopost. Brazilianul va avea nevoie de acomodare la nivelul unei echipe de Formula 1, iar confruntarea dintre cei doi echipieri se anunţă una palpitantă.

Doi piloti, un singur sezon de experienta: Ercisson si Nasr

Această tactică a fost abordată însă şi din cauza faptului că locul 10 ocupat în clasamentul constructorilor îi asigura semnificativ mai puţini bani din drepturile TV.

Ştiaţi că...

▶ 2014 a fost primul sezon din istorie în care Sauber nu a obţinut niciun punct?
▶ Red Bull a fost sponsorul principal al echipei timp de 10 ani între 1995-2004?
▶ Singura victorie a echipei a fost obţinută de Robert Kubica în Marele Premiu al Canadei din 2008, pe vremea când era deţinută de BMW?

Puncte forte

▶ Ferrari a înregistrat progrese în privinţa motorului.

Puncte slabe

▶ buget limitat din cauza rezultatelor de anul trecut şi a lipsei unor investitori şi sponsori puternici;
▶ lipsa de experienţa a celor doi piloţi ai echipei.

Pregătirea noului sezon într-un tweet

Predicţie Automarket

Sauber va lupta cu Toro Rosso pentru evitarea ultimului loc în clasamentul constructorilor, mai ales că Lotus va înregistra progrese majore datorită trecerii la motoare Mercedes.

Avancronică F1 2015

Avancronica sezonului 2015 al Formulei 1 continuă pe parcursul următoarelor zile cu prezentarea detaliată a fiecarei echipe, a celor trei debutanţi, a noutăţilor din regulamentul tehnic şi sportiv, precum şi cu articole de opinie despre punctele de referinţă ale sezonului 2015.

Comentarii (3)

  • Ce pilot Kubica... probabil ajungea la Ferrari, alături de Alonso, și echipa avea mai multe șanse la titlu, față de Massa. Din 2008 era Kubica în atenția celor de la Ferrari și se vorbea despre transferul său. Păcat.
    11 0
  • Kubica si-a facut-o cu mana lui. Eu am spus din 2008, retine, ca Ferrari cu Vettel si Kubica in echipa ar avea cel putin 5 tituri asigurate. Pacat de Kubica, dar asta-i viata.
    2 9
  • Ferrari
    @91Schumi06, serios, adica Ferrari nu a fost capabila sa construiasca o masina competitiva in ultima perioada dar ar fi avut cel putin 5 titluri, dar de ce nu 7 sau 8 sau 666? si card citit invers inseamna drac dar asta nu imnseamna ca ti se strecoara in buzunar! Poate intr-o cursa de un bou putere (fara nici o aluzie la piloti) ar fi avut multe sanse dar intr-o competitie in care unitatea de propulsie si aerodinamica sunt sfinte ar fi avut exact aceleasi sanse asta doar daca nu ar fi concurat doar impotriva lor insisi! Crezi ca Hamilton sau Vettel sau Kubica ar fi iesitcampioni cu conserva rosie de anu trecut? Daca da....... ti-am raspuns degeaba ca oricum nici nu pricepi si nici nu te straduiesti!
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru