Echipele au aprobat renunţarea la prima sesiune de antrenamente începând din 2015

de Daniel Popescu
Vineri, 06.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele sunt de acord cu restructurarea Marilor Premii începând din sezonul 2015 prin renunţarea la prima sesiune de antrenamente libere de vineri şi mutarea celei de-a două sesiuni aproape de seară.

Esential 2 este numarul sesiunilor de antrenamente care vor avea loc incepand de anul viitor
150 de minute de antrenamente vor avea la dispozitie pilotii incepand din 2015
Echipele au luat câteva decizii importante cu privire la regulamentul sportiv al sezonului 2015 al Formulei 1 cu scopul de a reduce costurile. Potrivit unor informaţii dezvăluite vineri de publicaţia Autosport, cele 11 echipe au aprobat în unanimitate o restructurare importantă a formatului Marilor Premii.

Astfel, prima sesiune de antrenamente libere de vineri va fi anulată, în timp ce a doua sesiune va avea loc la ora locală 17:00, în loc de ora locală 14:00, aşa cum se întâmplă în prezent în special la etapele europene.

Prin urmare, piloţii vor avea la dispoziţie doar 150 minute pentru antrenamente (90 vineri şi 60 sâmbătă), în locul celor 240 de minute din prezent.

Decizia a fost luată cu scopul de a permite echipelor să trimită inginerii şi mecanicii la circuit cu o zi mai târziu decât de obicei, ceea ce va reduce costurile echipelor cu cazarea.

În plus, mutarea antrenamentelor de vineri aproape de seară va permite mai multor fani să vină în tribune după ieşirea de la muncă sau scoală.

De asemenea, echipele au aprobat interzicerea testelor în timpul sezonului la numai un an de la reintroducerea acestora după o pauză de cinci ani, dar şi o reducere a testelor premergătoare noului sezon competiţional. Nu în ultimul rând, regula parc ferme, care prevede imposibilitatea echipelor de a lucra la monoposturi intre calificări şi cursă, urmează să fie extinsă. Detaliile noii reguli nu au fost încă stabilite, însă aparent echipele nu vor mai avea dreptul să aducă noi componente la circuit după ziua de joi.

Propunerile vor intra în vigoare după ce vor fi aprobate de Comisia F1 şi Consiliul Mondial al FIA, care se vor reuni în cursul acestei luni.

Via Autosport

Comentarii (10)

  • urmatorul pas e ca inginerii sa nu mai ia deloc contact cu masina in timpul sezonului... doar mecanicii ceva reparatii la nevoie si doar pilotul
    6 0
  • josili
    daca le convine mai mult virtual, mai ieftin, eficace, greu sau imposibil de controlat de FIA
    3 0
  • SImpleFan
    Mda, pentru ei e mai bine?! Ei decid oricum .. Sa renunte la 90 de minute, da le poate reduce costurile si sa amane " a doua sesiune" pene seara .. sa castige mai mult. Oricum cele 90 de minute ale primei sesiuni faceau si ele show. Dar, ei fac regulile nu noi!
    2 0
  • @bradu,esti optimist ,eu zic ca nici macar mecanicii nu vor vor mai veni,daca se strica masinile asta e pa cursa,e mult mai ieftin sa platesi masa si cazare doar pt piloti nu? probabil dupa cate un accdident vor apela la tinichigii si vopsitori,din Romania ca la noi e mai ieftin si merge mi ieftin la negru,ca doar ce sa mai investeasca bani.Cand te gandesti ca prin anii 90',unele echipe aduceau si cate 4 monoposturi la o cursa......
    6 0
  • pablo256r
    Niste netoti! (ca sa nu spun altfel ... ca ma ia la ochi CNA)
    De ce mama ei de treaba se tot reduc cheltuielile in F1?
    Unde poti sa-ti cumperi o masina sport la pret de Trabant?
    Formula 1 ar trebui sa fie cea mai "nebunatica" dintre toate categoriile de curse de masini. Viteza si adrenalina nu se obtin fara bani!
    Nu e bine deloc ce se intimpla!!!!
    4 0
  • andrey_1293
    Nu stiu ce avantaje sau dezavantaje vor avea dupa regula asta, dar - cu o sesiune de antrenamente mai putin (90 min in minus), pilotii vor trebui sa stea aproape tot timpul pe pista ca sa puna masina la punct si sa faca ultimele ajustari - deci aglomeratie pe pista, ceea ce nu prea vedem acum, eu zic ca e un plus.

    Reducerea testelor inainte de sezon - avand in vedere ca este inghetata dezvoltarea motoarelor, nu cred ca va afecta foarte mult echipele. Cand apare totusi o modificare tehnica, vor avea mai putin timp sa se acomodeze. Daca la inceputul anului era o sesiune de teste mai putin, multe echipe nu s-ar fi pus la punct cu fiabilitatea.

    Ce mi s-ar parea ca ar aduce spectacol, ar fi implementarea sistemului de calificari din DTM cu mici ajustari: 3 sesiuni de calificari ca pana acum, dar in ultima, unde acced primii 10 din Q2 sa se desfasoare in formatul unui singur tur de calificare. Astfel pneurile se uzeaza mai putin, iar faptul ca ai un singur tur in care dai totul, este o presiune in plus pe umerii pilotului care poate face greseli => pilotii mai rapizi pot gresi, astfel pleaca mai din spate iar in cursa vom avea si depasiri, pilotii rapizi incercand se recupereze pozitiile pierdute in calificari.
    4 0
  • Reducerea de costuri devine mai importanta decat cursa in sine...
    Incet o sa ajungem la batalii pe statistici dinainte de curse, ca pe triburile.ro...
    - Inovatiile sunt infranate puternic de tot
    - Sunt interzise testele prin care vezi totusi daca functioneaza inovatia permisa, asa ca poti incerca doar la cursa riscand enorm in acest mod pozitia in clasament.
    - pilotii sunt si ei limitati in manevre. Nu mai au voie sa se apere sau sa isi puna in valoare talentele, incet vor trebui sa incetineasca si sa semnalizeze pe unde sa fie depasiti.
    - sa nu uitam ca pilotii participa doar la antrenamente si curse, si sunt curios cum vor ramane ei in forma si oricum unde vor avea sanse de dezvoltare, de exemplu pentru un pilot incepator ca sa aiba sanse totusi sa intre intre cei mai versati ...
    Wikipedia: Formula 1... is the highest class of single-seater auto racing
    De fapt unde mai este ideologia Formula 1 pornita in 1950? Ca nu prea o mai regasesc...
    3 0
  • bernie
    Daca as spune despre astia care fac aceste reguli ca sunt ipocriti as fi prea bland cu ei.De fapt ei fac dovada unui cinism iesit din comun.Aia de la fia si sefii echipelor stiu foarte bine ca in F1 exista si niste bani gri sau chiar negri la fel ca si in alte sporturi.De ani de zile se screm sa adopte o regula a bugetelor plafonate (ei oricum nu au nici un interes in a adopta aceasta regula ptr ca ar face sa dispara tocmai acei bani nedeclarati)si tot ce la trece prin capul lor (nu stiu cu care cap gandesc) este sa distruga pur si simplu F1.Daca o vor mai tine cativa ani in ritmul asta se va alege praful de acest sport frumos si indragit care iata ca inca mai produce pasiuni si chiar patimi nemarginite.
    3 0
  • saab88
    Asta e directia spre falimentul f1! Reducera costurilor e contrara a tot ce inseamna f1. Mai bine cumparau niste sedanuri din anii 90' (seria3, c clase, audi 80, vectra a) ,fac15-20 de tururi,urca masina pe platforma la final si pleaca acasa,Toate astea bineinteles,pe drumuri de piatra sau de ce nu chiar de pamant. In felul asta cu 50000-100000 de euro pe an s-a rezolvat problema si ca bonus putem avea si o echipe romaneasca fara probleme!
    0 0
  • @andrei

    Crad ca sistemul de calificari din anii 90 in care timp de o ora fiecare pilot putea iesi pe pista cand vrea este cel mai eficiet si spectaculos! De ce sa pui presiune pe piloti sa/sa nu greseasca? Asta e scopul? Scopul trebuie sa fie acela ca cel mai rapid dintre ei sa fie in pole... Desigur ca in ultimele minute ar fi aglomeratie mare pe pista si se vor incurca unul pe celalat! Insa asta va garanta spectatorilor faptul ca in orice minut din cele 60 ale calificarilor unul din piloti va putea face timpul de pole...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru