Renault a prezentat oficial motorul V6 Turbo pentru sezoanele viitoare ale Formulei 1

de Mircea Meșter
Vineri, 21.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marea schimbare din Formula 1 a devenit realitate începând de astăzi. Automarket a asistat la Paris la dezvăluirea noului motor V6 turbo care va fi montat pe monoposturile Red Bull începând din 2014.

Esential 24 luni au trecut de la începutul dezvoltării noului motor V6 Renault Energy F1.
33 de luni se vor împlini de la startul dezvoltării noilor motoare în momentul primei curse de Formula 1 în care monoposturile vor primi motoarele V6, în martie 2014.
1989 este ultimul an în care monoposturile de Formula 1 au beneficiat de motoare V6 Turbo.
Renault a prezentat astăzi la Paris motorul turbo V6 de 1.6 litri pe care maşinile de Formula 1 vor fi obligate să îl aibă montat începând cu sezonul viitor al Marelui Circ. Noua unitate de propulsie înlocuieşte actualele V8-uri aspirate de 2.4 litri, scopul modificării radicale fiind legat de încercarea diriguitorilor Marelui Circ de a eficientiza maşinile din Formula 1.

Denumit oficial Energy F1 (în linie cu denumirile clasice ale motoarelor Renault de stradă, Energy dCi şi Energy TCe), noul motor Renault va fi regăsit sub caroseria din fibră de carbon a monoposturilor Red Bull şi Toro Rosso, constructorul francez încercând astfel să continue şirul victoriilor de sezon început acum trei sezoane împreună cu echipa austriacă.

Automarket a fost prezenta la evenimentul prezentării oficiale a motorului Energy F1, cu ocazia căruia Ron White, preşedintele Renault Sport F1, a anunţat că sunetul produs de unitatea de propulsie va rămâne aproape neschimbat, în ciuda modificărilor structurale radicale.

"Sunetul unui motor este reprezentat de suma a trei componente principale: evacuare, admisie şi zgomot mecanic. Toate cele trei surse sunt prezente în continuare pe noul V6. Există mai multă energie implicată în fiecare ciclu de combustie, dar sunt mai puţini cilindri care se mişcă la viteze reduse, iar zgomotele de admisie şi de evacuare sunt atenuate de turbină. Per total, volumul sunetului perceput de ureche este mai redus, iar natura acestui sunet reflectă noua arhitectură a propulsorului nostru", a spus oficialul francez. 

2014 va însemna revenirea la o eră în care pilotul va trebui să ştie strategie şi să fie foarte calculat în modul în care va utiliza propriul monopost pe circuit într-o cursă.

Alain Prost
Cvadruplu campion mondial de Formula 1
"Maşina va continua să accelereze şi să decelereze rapid, cu schimbări instantanee ale treptelor. Motoarele rămân unele de turaţie ridicată, cu puteri maxime ultraridicate. În mod fundamental, zgomotul produs de motor va fi în continuare unui foarte ridicat. Te va trezi din somn, iar cei care stau în apropierea circuitelor se vor plânge în continuare. Dar vorbim de un zgomot turbo, nu de unul aspirat: vei putea auzi turbina când pilotul ia piciorul de pe acceleraţie şi motorul va coborî în ture", a continuat Ron White.

La lansarea noului motor de Formula 1 au fost prezente nume importante care au făcut istorie în Formula 1.

Automarket a reuşit să vorbească cu cvadruplul campion mondial de Formula 1 Alain Prost şi cu Christian Horner, cel care a condus echipa Red Bull la cele trei titluri mondiale consecutive, materialele urmând să fie publicate pe site în următoarea perioadă.

RS27-2013 ENERGY F1-2014
Cilindree 2.4 litri 1.6 litri
Limita superioară turaţii 18.000 rpm 15.000 rpm
Tip Aspirat normal Turbină simplă, presiune nelimitată (tipic 3.5 bari)
Limita de carburant pe cursă Nelimitat, dar aprox. 160 kg Limită de 100 kg
Configuraţie V8 la 90 de grade V6 la 90 de grade
Cilindri 8 6
Cursă/alezaj Max. 98 mm / nelimitat 80 mm / 53 mm
Valve 32; 4 per cilindru 24; 4 per cilindru
Evacuare Două ţevi, una per banc de cilindru O ţeavă, dispusă central
Carburant Injecţie indirectă Injecţie directă
Număr de motoare pe sezon/pilot 8 5

Comentarii (21)

  • 1988 a fost ultimul an al motoarelor V6 Turbo (vezi McLarenurile lui Ayrton si Alain), nu 1986. Get your facts right.
    20 1
  • Citez:

    "Technical and rules changes[edit]
    Turbocharged engines had been banned at the end of 1988, as they were felt to be making the sport dangerous and expensive."

    http://en.wikipedia.org/wiki/1989_Formula_One_season#Technical_and_rules_changes
    14 0
  • Mi se pare cam greu sa scada din schimbul de 8 motoare pe sezon la 5 motoare.
    Deoarece are si cilindree mai mica, este si supraalimentat. Nici nu vreau sa-mi imaginez cum va suna. V8 de 2.4 litrii era extraordinar.
    12 24
  • Marian
    Dar alte detalii legate de motor nu dau? de ex CP si NM ? Ala vechi cat avea?
    10 1
  • @Scorpyon.....V10 de 3L era si mai extraordinar
    care stie care e puterea(aproximativa)a acestor noi motoare
    8 2
  • @Scorpyon ... poate sa scada la 5 motoare pe sezon , daca te uiti e mai jos cu 3k turatii , turatii mai mici ....durata mai lunga

    puterea va fii in jurul valorii de 600 HP
    10 6
  • @tzenu_bmw: cu sezon ce trece, F1 isi pierde farmecul. Nu mai este ce era cand era Mika si MSC. Ferarri era Ferarri, nu se facea de ras cum se face acuma. Asteptam cu foarte mult entuziasm urmatoare cursa, pe cand acuma cu atatea sisteme si atatea bariere, nu mai are nici un farmec.
    @Unul: poate sa scada cu 3k, insa si cilindreea este mai mica si are si turbo. Deci compara in viata reala un 2.4 aspirat vs 1.6 turbo , care sunt folosite intens sa vezi care e mai fiabil.
    18 16
  • Poate vi se pare interesant:

    Cel mai puternic motor din F1
    In "era turbo", intre 1983 si 1988, motoarele au depasit 1.000 de cai-putere. Propulsorul BMW in patru cilindri care i-a adus titlul in 1983 lui Piquet avea aproape 1.500 si o turatie maxima de 11.000 de rotatii pe minut. Cu acest motor s-au depasit 351 kilometri pe ora. Pare aproape incredibil, dar cel mai puternic motor din F1 se baza pe unul de serie. A fost luat de la modelul BMW 2002 lansat in 1969 si i s-a micsorat capacitatea de la 2 la 1,5 litri. S-au ales doar motoarele care parcursesera peste 100.000 de kilometri, pentru a se reduce tensiunile interne. Mai tirziu, BMW a inventat un tratament special pentru a evita folosirea motoarelor uzate. Combustibilul folosit era unul special, pentru a impiedica propulsorul sa explodeze. Era produs de o rafinarie germana pe baza unei retete secrete inventate de nazisti pentru industria de razboi.
    40 8
  • @Unul - Deci masinile de Formula 1 vor avea aceiasi putere ca cele de GP2. Super.
    5 11
  • @noname00

    Prostii ! Masinile vor dezvolta in continuare >750 CP.

    Documentati-va!
    17 4
  • @noname00
    Renault Details 2014 F1 1.6-Liter V6 Turbo Unit: 760 HP, 35% More Fuel-Efficient

    http://www.carscoops.com/2013/06/renault-details-2014-f1-16-liter-v6.html
    13 0
  • @noname00, nu cred ca 600HP, pentru ca in ianuarie cand mercedes a dat publicitatii prima poza cu motorul lor, au spus ca va avea 750HP, iar sistemul ERS va furniza in jur de 161 HP. Cel putin asta anuntau atunci, ramane de vazut daca va fi asa sau nu.(http://www.automarket.ro/formula1/stiri/prima-imagine-cu-noul-motor-mercedes-pentru-sezonul-2014-48974.html)
    10 0
  • dupa ce vi s-a atras atentia (vezi primele 2 comentarii) asupra ultimului an in care s-au folosit motoare turbo in F1 (1988), din 1986 ati schimbat in 1989.
    10 0
  • mi se pare o prostie daca si monoposturile din F1 se vor asocia cu eficienta si consum reduc si etc.
    e Formula 1..........e competitia unde nu ar trebui sa se ajunga la asemenea decizi...........
    in aceasta competitie..........performanta masinii si priceperea pilotului e totu.......
    tare as dori ca toata industria auto si tot sportu cu motor(macar)F1 si WRC sa ramana cum erau acum 10 ani............
    insa se pare ca e imposibil........
    traim intro lume in care nimic nu mai conteaza nimic nu mai e original
    era post-web era de 1000000000000000000 de ori mai buna decat zilele noastre........
    pt. o competitie ca F1 ar trebui sa nu existe reguli sa se foloseasca orice motoare de orice cilindree.................de orice putere.........
    tare frumos o fi fost prin ani 30' cand bentley bugati alfa mercedes ai alti se duelau in putere maxima in capacitati cilindrice in date tehnice.........
    e o placere sa citesti articole despre cum erau odata sporturile cu motor
    11 16
  • Monsieur
    @tenzu_bmw
    Era post-web? Esti sigur?
    6 6
  • Nici eu nu cred 600cp, eu cu vre-un an in urma am citit o stire si acolo spuneau despre 750cp, frumos dintr-un 1,6.
    Dar eu tot cred ca v10 3.0 cintau mai frumos :)
    9 1
  • mare pacat ca totul se rezuma la interese sio la bani mare pacat
    3 2
  • iceman
    motorul 600 + ERS 150 = 750 caluti
    4 1
  • Dezvolta mai exact 760 CP.
    4 0
  • someone
    @ scorpyonVAG si eu am citit exact aceeasi poveste. motoare de pe 2002 ce facusera deja 100.000 m , putere in calificari 1500cai, putere in regim de cursa 1100-1200 si toate astea dintr-un 1.5 litri cu combustibil special
    4 1
  • era era turbo si putine restrictii. Acum daca s-ar da mana libera la dezvoltare sau daca ar fi lasat f1 sa obtina motoare cat se poate de puternice, 1300cp ar fi fost putin pentru ziua de azi. Dar F1 vrea sa cerceteze in alte directii, cum ar fi recuperarea energiei etc., lucruri ce vor folosi mai bine industriei auto din viitor
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru