Ricciardo, tentat să plece la Ferrari? Pilotul Red Bull ar fi semnat un acord pentru negocieri exclusive cu Scuderia

de Daniel Popescu
Miercuri, 25.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daniel Ricciardo a semnat un document prin care se angajează ca până în 30 iunie să negocieze un contract pentru sezonul 2019 doar cu Scuderia Ferrari, potrivit unor informații neoficiale.

Daniel Ricciardo a devenit principala țintă a echipelor de top pentru sezonul 2019 al Formulei 1, în condițiile în care contractul lui Kimi Raikkonen cu Ferrari și cel al lui Valtteri Bottas cu Mercedes urmează să expire la finalul acestui an.

Publicația Motorsport Magazin susține că Ferrari este echipa care și-a manifestat cel mai mult interesul pentru pilotul australian și că cele două părți au semnat deja un document prin care Ricciardo se angajează să nu negocieze cu nicio altă echipă până în 30 iunie.

"Se spune că această opțiune limitează ambele părți până la o anumită dată, despre care se crede că este 30 iunie. Până atunci, niciuna dintre cele două părți nu poate negocia cu altcineva. Întrucât pilotul iese de pe piață în acest interval, discuțiile pentru serviciile sale sunt deținute practic de echipă, în acest caz Ferrari", menționează sursa citată.

Între timp, Red Bull a anunțat că așteaptă până în luna august o decizie finală din partea lui Ricciardo cu privire la contractul pentru 2019.

În cazul unui răspuns negativ, echipa are ca prioritate semnarea unui contract cu Carlos Sainz Jr, pilot dezvoltat de Red Bull Junior care în prezent este împrumutat la Renault.

"Ar trebui să existe o decizie cel târziu la pauză de vară din august. Nu vrem să așteptăm pentru totdeauna. Prioritatea noastră este să continuăm cu Ricciardo. Dacă asta nu funcționează, vom alege alte opțiuni. Cea mai evidentă este Carlos Sainz, pentru că este sub contract cu noi, dar exista și alți tineri piloți", a explicat șeful Christian Horner.

Via SkySports

Comentarii (23)

  • AlexRKN
    Cred ca ar fi timpul ca Raikkonen sa se pensioneze....E oke' omu', nimic de zis, pilot bun...mi-a placut mereu de el...dar varsta nu iarta pe nimeni...dar, sincer, mi-as dorii sa il vad pe Ricci la Ferrari...sa vezi atunci echipa competitiva....pentru ca, Vettel stie deja, il are deja la mana pe kimi...dar cu Ricii ar fi altceva, s-ar lupta la cutite...Forzza Ferrari!
    16 11
  • Sper ca Rici sa ajunga la Ferrari, pentru ca merita. Kimi parca da impresia pe circuit ca trage de timp, nu mai este acel pilot "sageata" cum era o data.
    4 5
  • mobius
    Nu cred ca Ferrari va renunta la Raikonen, sau mai bine zis nu cred ca Vettel va fi de acord cu un alt pilot (in nici un caz cu Alonso, Hamilton, dar nici cu Ricciardo si cred ca as putea sa mai enumar). Raikonen este inca un pilot foarte bun (varsta nu are nici o legatura cu evolutia lui), l-ar bate oricand pe Vettel dar nu-i permite contractul. Cred ca pentru orice pilot dorinta suprema este sa concureze pentru Ferrari, inteleg asta, dar Riciardo ar trebui sa fie constient ca la Ferrari sunt ordine de echipa stricte si acolo nu are nici o sansa in fata lui Vettel. Va avea aceeasi soarta cu Raikonen. Daca Raikonen este in varsta are un titlu se multumeste cu el si se complace in aceasta postura, pentru Ricciardo (care a dovedit ca il poate bate pe Vettel), ar fi pacat
    15 9
  • lucky70
    @mobius
    Vettel nu e Schumacher,nu dicteaza el politica Ferrari!Daca echipa il vrea pe Ricci,vor fi iar coechipieri si va fi extrem de interesant!Cei de la Ferrari nu sunt prosti,probabil ii vor lasa la inceputul sezonului sa dovedeasca cine se adapteaza mai bine monopostului si,dupa un anumit nr de curse,cel care va fi in fata,va deveni pilot nr1.Iar ceea ce s-a intamplat la RedBull nu e obligatoriu sa se repete,atunci s-a schimbat regulamentul,a fost o masina noua,cu anumite carente,la care Vettel s-a adaptat mai greu.Ricci venea de la o masina mai proasta(STR) la una calitativ superioara si i-a fost mai usor,nu avea nimic de pierdut...Ar fi interesant daca s-ar materializa transferul!
    13 3
  • Pilotii nu dicteaza la Ferrari. Daca nu le convine au o singura solutie, usa din dos ... Schumacher, Alonso au folosit-o. Regulamentul pe care e facut monopostul e acelasi din 2014 deci nu ar fi o surpriza sa se impuna Ricci. Vettel a excelat, dupa cum s-au exprimat oameni bine integrati in F1, exploatand blown diffuser-ul (montat pe toate masinile).

    Dar are si Vettel sansa lui tinand cont ca e o masina mai finisata dupa pretentiile neamtului, in 2014 au avut toti masini din topor, ce a iesit, netestate de piloti. Cred ca va dati seama ca, chiar daca testele sunt interzise, fiecare cursa reprezinta un test real cu masina.
    6 4
  • Robert
    C Horner stie ca orice echipa care este in frunte trebuie sa faca o astfel de alegere, nu poti sa ai astazi pilotii pe 1-2, prin urmare il alegi pe cel cu sanse mai mari la campionat, in cate curse nu a facut asa chiar el in detrimentul lui Ricci? Vette si-a dorit sa ajunga la Ferrari, Bottas la Mercedes, vedem ce vrea Ricci.
    2 3
  • octav71
    Conteaza mult stilul lui Ricci. Daca este apropiat de Vettel(si s-a dovedit ca este!) atunci e o chestiune de bani. Daca nu, unul dintre ei trebuie sa schimbe stilul. Niciun constructor nu dezvolta un monopost pentru 2 piloti.
    Daca vor lua titlul la constructori, va fi interesant de vazut comportamentul managerial al celor de la Ferrari, stiut fiind ca uneori sunt mai ciudati in alegeri.
    Ar fi tare sa semneze cu Ricci si sa se bata Kimi la titlul pilotilor.
    7 2
  • GrosJan
    Un pilot o sa-si schimbe stilul (si o sa fie mai eficient cu noul stil) atunci cand tu o sa faci calcule in haxadecimal mai bine decat o faci in baza 10. Sper ca ai inteles, dar daca nu, uite cateva chestiuni suplimentare.
    1) Asa cum tu vei gresi iar si iar incercand sa calculezi in alta baza decat 10, pentru ca exista permanenta tendinta sa o faci asa cum esti obisnuit, adica in baza 10, tot asa exista permanenta tendinta pentru un pilot sa comute AutomaT pe stilul vechi.
    2) Asta ar trebui sa-ti dea ceva de gandit, mai ales socotind ca in F1 e apogeul pilotajului de monopost: nu cumva se va descurca mai bine cu noul stil pe care incerci sa ti-l impui cineva care face asta (si o face bine) de cand a inceput pilotajul? E ca si cum tu ai vrea sa il intreci la calcule in baza 33 (sa zicem) pe tipul care face asta deja cel mai bine de pe planeta si o face de cand se stie.

    Deci, e nerealist sa crezi ca poti bate un alt pilot de top pe stilul lui (daca tu ai alt stil). Daca masina favorizeaza stilul lui, nu ai ce face.

    Concluzia: daca iti schimbi stilul de pilotaj cel mai probabil vei obtine mai putin decat o faceai cu vechiul stil si in niciun caz nu vei bate pe unul bun pe stilul lui.
    5 3
  • octav71
    @GrosJan:
    Man, o iei cam ad-litteram!
    Trec peste explicatia numerica, foarte adevarata de altfel, si iti spun ca Ricci a demonstrat elasticitate in stilul de pilotaj. Care ii va fi mai mult decat necesara intr-o eventuala(pentru el) era Ferrari. Monopostul este dezvoltat pentru Vettel, el se bate la titlu. Ricci in calitate de nou-venit va trebui sa se adapteze si asta macar in primul sezon.
    Si da, consider ca Ricci il poate bate, din nou, pe Vettel. Desi sunt fan Ferrari/Vettel, accept asta. Vreau competitie, nu strategie!
    6 3
  • Cam repede i s-a urcat astuia succesul la cap si viseaza cu ochii deschisi. Sunt curios, dupa Baku, tot asa plin de el va fi ? Oricum, ii doresc succes.
    4 10
  • In primul rand, Raikkonen nu trebuia sa revina la Ferrari. In regim de cursa, e mana moarta, e lent ca un tractor. Nu e deloc constant in regim de cursa. Si nici bataios. Un pensionar plictisit.
    Ferrari are nevoie de 2 piloti foarte buni daca vrea titlul la constructori, ala la piloti oricum nu aduce bani.
    Cu o concurenta serioasa, poate si Vettel isi revine si scoate capul de sub plapuma unde tot plange. In 3 sezoane la Ferrari n-a facut nimic. Si potential avea masina aia. Se vede ca e frustrat. Nu stie sa lase totul in urma si sa o ia de la zero si sa scoata totul din el in fiecare cursa. S-a culcat pe o ureche.
    Cu un adversar serios, poate Vettel isi revine sau poate Ricciardo il depaseste. Oricum ar fi, Ferrari are doar de castigat. Iar in regim de cursa, Ricciardo e un pilot fantastic, se descurca cu orice ii dai si scoate totul din masina.
    Marchionne pare un tip care nu sta la discutii, asa ca nu cred ca o sa vedem pilot nr. 1 si nr. 2 daca vor aduce pe cineva de top. Daca o sa vina vreun Perez sau Grosjean, atunci e clar ca vor avea nr. 2. Nu vor arunca o caruta de bani pe un pilot nr. 2.
    Important e sa plece Kimi cat mai repede. E rusinos ca ocupa un loc la o echipa de top cand el nu mai are sange pentru F1, ci doar vine sa-si ia pensia linistit, fara stres, deranj, efort. Cursele trec, leafa curge.
    3 11
  • Subiect nici macar de doi lei, Ricciardo, la conferinta de presa din Baku, tocmai ce a negat categoric orice contact, nu numai contract, cu Ferrari, Mercedes si oricine altcineva, in afara de Red Bull. Mai mult, a aratat ca termenul limita convenit cu actuala echipa, pentru un nou contract, sau nu, este 30 august. Asa ca pana atunci, mai usor cu speculatiile si verdictele date in avans !
    6 2
  • Bernie
    Voi astia care sunteti atat de preocupati de soarta lui Kimi mai taceti dreaq si bagati capul in nisip....De unde dracu stiti voi bai specialistii lu peste ce politica au aia de la Ferrari???Faceti cumva parte din conducerea lor???Kimi bai agaricilor este un simbol al scuderiei Ferrari...Este ultimul lor campion mondial la piloti dar si ultimul dublu campion ce a adus titlul mondial la constructori....Desigur ca asta o stiti si voi, dar ce politica au ei in prezent habar aveti voi mai specialistilor..Asta va deosebeste pe voi niste neica nimeni de Kimi...El a fost primul care a inteles politica echipelor in F1 si se raliaza perfect pe aceasta politica la Ferrari si comentatori de pe mergine turbeaza de ura ca el inca piloteaza destul de bine in F1....Ciocul mic puisori si vedeti va de ale voastre...
    4 3
  • Discutiile sunt interesante cand stim cum sta treaba in realitate, adica in interiorul echipelor.... ceea ce evident nu este cazul aici :P

    Eu personal nu cred ca Ricciardo are nevoie sa negocieze inca, sezonul este inca la inceput, se pot intampla foarte foarte multe pana la finalul sezonului.

    Despre Ricciardo in schimb, il inteleg, Verstappen are toata echipa de partea lui, are un salariu de vreo 9 ori mai mare ca el (sau in jurul), este vazut ca viitorul echipei si probabil masina este gandita/desenata cu o mare atentie pentru nevoile lui. Multa lume discuta despre acel fatidic sezon 2014, cand Ricciardo a avut o prestatie foarte buna, in timp ce Vettel a fost ocupat cu altceva. Fanii in principal vor ignora argumentele si vor incepe prin a debita diferite idei doar doar... o sa fie ceva concret... candva. Nimic mai adevarat. Ricciardo l-a batut pe Vettel si a castigat cateva curse, bravo lui. Dupa care liniste pe toata linia, in ciuda talentului deh era de vreo 2 ori mai valoros ca Vettel... echipele nu prea sunt interesate de el, victorii nu prea are, campioanate nu a castigat, nici salariul nu i-a crescut. In schimb Hamilton si Mercedes au cam luat sters pe jos cu competitia, cateva victorii ale lui Vettel si cateva victorii ale lui Verstappen si cam liniste. De ce? Pentru ca monopostul conteaza foarte mult in F1. Cei de la Red Bull stiau ca Vettel o sa plece la Ferrari (deh nu-s tampiti), nu-l aveau inca pe Verstappen si era normal sa-l bage in seama pe Ricciardo. Aia era 2014, in 2018, nu prea il mai baga in seama pe Ricciardo pentru ca il au pe Verstappen si Sainz vine din urma. Ricciardo... irelevant pentru Red Bull in acest moment, nici nu prea are cu ce negocia. Salariu mic are, atentia echipei nu o are... Verstappen este cel pe care mizeaza cei de la Red Bull.

    Mercedes acuma... Hamilton nu-l doreste pe Alonso, nu-l doreste pe Vettel (s-a ofticat rau cand a aflat ca Mercedes negocia cu acesta si cu Verstappen loooool), si sigur nu-l doreste nici pe Ricciado.

    Ferrari la final... Vettel este ok, Raikkonen n-are nici o treaba cu ce gandeste echipa in acest moment, dar comparativ cu sezoanele trecute parca este mai atent si pare mai motivat. Doar ca dupa ce face bine treaba in calificari... in cursa nu are un rift la fel de bun ca Vettel. Cel putin in primele trei curse din acest sezon, nu mai zic nimic de sezoanele trecute doar Vettel pare ca se lupta pentru Ferrari, iar Raikkonen pare ocupat cu altceva. Si sincer... este platit regeste... cu banii aia pot sa-i ia si pe Ricciardo si pe Magnussen si probabil inca un pilot :P

    Personal nu cred ca Ricciardo isi doreste la Ferrari sau Mercedes, pentru ca Vettel si Hamilton sunt deja acolo. Ca-i mai bun ca Vettel sau ca Hamilton... este irelevant. Cei de la Ferrari il sustin pe Vettel, cei de la Mercedes il sustin pe Hamilton. Iar Hamilton a spus ca daca il doresc pe altcineva... el o sa plece. Vettel in schimb a spus ca este ok cu cine doreste seful, si nu se refera la Arrivabene ci la Marchionne care de anul viitor se va ocupa exclusiv de Ferrrari :P

    Vettel a gresit cu carul in 2017, daca o va face si sezonul acesta nu cred ca o sa mai prinda 2019 la Ferrari cu acelasi Marchionne sef :P
    6 5
  • GTS=minciuni+manipulari
    Discutiile sunt interesante cand intelegem f1 si cand putem sa fim echidistanti.....cea ce este evident nu este cazul amicului GTS -F1.Acesta este cel mai mare sustinator vettel si inventeaza minciuni la greu de dragul neamtului.Desi nu lucreaza pentru nici o echipa,GTS pretinde ca este singurul care intelege cum stau lucrurile.

    Situatia este foarte simpla:
    1.Desi Red Bull au declarat ca Verstappen este viitorul echipei, Ricciardo nu a fost dezavantajat in nici un moment si nu are inca motive sa se planga.Tanarul Max este mai bun in calificari, ritmul de curse este similar dar Verstappen greseste mult si nu prea termina cursele.Afirmatia lui GTS cum ca Verstappen ar castiga de 9 ori mai mult decat Riccciardo imi confirma ca amicul GTS este certat cu matematica.
    Australianul este un pilot bun dar in nici un caz un fenomen.Vergne si Kvtat i-au pus mari probleme din postura de colegi.Cred ca ramane la Red Bull pt. ca vettel nu-l vrea iar pt.Mercedes nu stiu daca este o optiune buna.Nu stim daca este superior lui Bottas.Plus ca Mercedes au in ograda lor cel mai complet tanar pilot:Esteban Ocon.
    2.Anul 2014 a fost singurul in care marele vettel a putut sa-si arate valoarea.Pentru prima data acesta nu a mai avut sluga in echipa.Am vazut cu totii ca neamtul si-a luat-o pe bune de la Ricci si nu se descurca decat cu masini perfecte.
    vettel a plecat de la Red Bull tocmai pentru a fugi de Ricciardo.Nu intamplator a ales unica echipa care-i oferea statut nr.1.
    3.Raikkonen se afla inca la ferrari datorita unui vettel care se teme sa aiba alti colegi.Foarte probabil ca Kimi sa ramana mult si bine.Daca acesta pleaca o sa vina o sluga de la ferrari 2.Favorit este grosjean.
    4.Raikkonen in acest an a fost superior lui vettel dar din pacate strategiile si mai ales gafa de la boxe l-au costat mult.vettel beneficiaza si de volan special pt. handicapati.Asta spune multe despre adevaratul nivel al neamtului.Sincer fanii f1 nu pot garanta ca vettel este mai bun ca Stroll.Cum neamtul a fost mereu ajutat...
    5.Mercedes sustine ambii pilotii iar Hamilton nu fuge de colegi puternici.Probabil este pilotul care a avut cei mai dificili coechiperi.GTS daca are ograda murdara crede ca toate sunt la fel.

    Mi-e mila de vettel si de fanii lui.Saracii au zero constiinta.
    6 7
  • Ricci-ardo nu va ajunge nicioadata la Ferrari pentru ca e un pilot oportunist , nu un campion. Punct. Ricci-ardo sau Max-damage nu vor fi niciodata campioni ptr ca nu au " stofa de campioni ". Asta e realitatea........
    4 4
  • "Stofa de campion" e o inventie gazetareasca. Voi pe de o parte plangeti ca oricine poate deveni campion cu masina potrivita, pe de alta aduceti in discutie globuri de cristal, vrajitoare, ursitoare, mama omida, stofa de campion.

    Daca RBR ar avea un USOR avantaj fata de celelalte echipe, am vedea in fata doar pe Ricciardo si pe Verstappen, asa cum erau Hamilton cu Rosberg. ASTA e realitatea de fapt.
    3 3
  • @ferr1
    Raikkonen in regim de cursa ... nu face cursa lui ci a echipei. Horner ti-a spus deja ca strategia lui Raikkonen avea sens doar ca sa il incetineasca pe Bottas de vreme ce Ferrari l-au tinut multe ture in plus pe circuit. Detaliile astea fac diferenta. De asta s-a plans Alonso la McLaren in 2007. Stia ca detaliile astea conteaza enorm, cand schimbi, unde iesi dupa schimb, etc, etc. Si-a dat seama ca Hamilton are destula valoare incat sa il bata daca lasa detaliile astea la voia intamplarii. De asta a cerut cu inversunare statut de pilot nr. 1 (ca e campionul cica). Numai ca si McLaren aveau habar ca detaliile astea conteaza si au vrut sa vada ce poate Hamilton. Si a putut. Si de asta e fost usor sa renunte la Alonso, erau asigurati pentru anul urmator. Si istoria a atatat ca au avut dreptate.
    3 4
  • GrosJan
    In momentul in care ai un pusti ce isi bate veteranul in calificari te poti considera asigurat pentru viitor. Pentru ca pustiul e deja sus si, fiind tanar, nu poate merge decat in sus ... deci, odata cu experienta care va veni cu siguranta, vei avea un pilot veritabil. RBR au tras lozul castigator cu Verstappen, sunt asigurati, isi permit sa renunte la Ricciardo daca vor.
    4 2
  • GrosJan
    Cam la fel cum si-au permis sa renunte la Vetel pentru ca il aveau pe Ricciardo. Voi trebuie sa intelegeti un lucru: timpii conteaza in F1 nu background-ul. 4 titluri ale lui Vettel nu au contat, l-au pastrat pe Ricciardo. Il vor pastra pe Verstappen daca va trebui sa aleaga la un moment dat.
    3 2
  • @Grosjean nu e neaparat sa fie asa cum spui. Si Kvyat era extrem de rapid, a fost mai rapid decat Ricci in primul an dar degeaba daca nu a reusit sa isi atinga potentialul, nu esti destul de puternic mental si continui sa faci greseli majore in curse/calificari. Ramane de urmarit cum va fi cu Max desi sincer nu cred sa nu se maturizeze chiar daca este ca un berbec. Pe mine mai mult ma incanta Ricci prin faptul ca toata lumea l-a dat uitarii si nu l-a mai bagat in seama in momentul in care a venit Max la echipa mare. A ramas pe pozitii, constant in evolutii in special in ziua cursei si a furat victoria de fiecare data cand a avut ocazia. A facut fata cu brio din punct de vedere mental oricarei situatii si nu s-a lasat mai prejos chiar daca toata media, fanii, paddock'ul si chiar si echipa au pus reflectoarele pe Max. E foarte greu sa reusesti sa stralucesti cand esti pus in umbra de tineretea si potentialul unui posibil viitor mega star al F1. Toata aprecierea mea pentru acest om. Merita un monopost cu care sa aibe sanse medii la titlu si isi merita locul intr-o echipa de top.
    4 1
  • Bernie
    Marele "ricci" va avea soarta marelui "webber" specialiștilor. ..Fac pariu cu toți haterii lui Kimi ca în august va semna și pentru la anul și tot așa pana când termina și Vettel cu Ferrari...Bai deștepților dacă aia de la Ferrari sunt mulțumiți de Kimi nu o sa aducă pe nimeni în locul lui...Totul este diversiune ...Cum face și ciobanul de jiji necalificatul în fotbal ptr ai deturna de la lupta pe pista....
    3 2
  • https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2018/4/-_that_s-not-true--ricciardo-dismisses-talk-of-pre-agreed-contra.html

    Si cu asta cred ca e lamurita problema asta.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru