Feedback

Acuzaţii din Germania: "Fiat 500X foloseşte dispozitiv de trucare a emisiilor. Modelul emite de până la 22 de ori peste limita legală"

Publicat Miercuri, 10.02.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 8
Acuzaţii din Germania: "Fiat 500X foloseşte dispozitiv de trucare a emisiilor. Modelul emite de până la 22 de ori peste limita legală" - Poza 1
Un grup german susţine că Fiat 500X emite de până la 22 de ori mai multe emisii decât limitele legale, ceea ce indică faptul că utilizează un dispozitiv de trucare a emisiilor. Grupul Fiat-Chrysler a refuzat să comenteze acuzaţiile.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen este singurul constructor care a fost găsit vinovat de trucarea testelor de emisii, însă grupul german DUH care promovează protejarea mediului înconjurător a îndreptat acuzaţii inclusiv către Opel, Renault şi Mercedes.

În această săptămână a venit rândul celor de la Fiat să fie luaţi în colimator cu SUV-ul 500X din generaţia 2015 echipat cu motor diesel Euro 6.

DUH susţine că Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Berna (Elveţia) a efectuat opt teste cu motorul cald pe un dinamometru, iar Fiat 500X a depăşit limitele de poluare în fiecare dintre acestea, de 11 până la 22 de ori limitele legale.

Urmareste Automarket
Oficialii DUH susţin că, prin prisma acestor valori, Fiat 500X utilizează un dispozitiv care maschează cantitatea reală de emisii în timpul testelor de laborator. "Depăşirile extreme ale emisiilor de oxid de azot care au fost detectate pe Opel Zafira, Renault Espace, Mercedes Clasa C şi, acum, pe un SUV Fiat nu sunt plauzibile din punct de vedere tehnic şi indică utilizarea unor dispozitive de trucare a emisiilor", afirmă Axel Friedrich, unul dintre reprezentanţii DUH.

La începutul lunii februarie, Fiat a anunţat prin intermediul unui comunicat de presă că modelele sale echipate cu motoare diesel nu utilizează dispozitive de trucare a testelor de emisii şi că rezultatele testelor de emisii variază semnificativ în funcţie de condiţiile din trafic sau de sistemele de control. Constructorul a refuzat însă să comenteze noile acuzaţii formulate de DUH.

Constructorii auto au admis în mai multe rânduri că maşinile emit mai multe emisii în condiţiile reale decât în cadrul testelor de laborator, motiv pentru care desfăşurarea acestor evaluări se va schimba radical.

Via Automotive News


Comentarii (8)

  • se sparge pana la urma toata buba asta cu emisiile?
    19 2
  • mecanicul vesel
    efectul viagra din reclama cu 500x ...
    12 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • De parca cei de la VW nu au verificat deja cel mai probabil toate modelele concurente din ultimii 10 ani,E o firma imensa cu foarte multe de pierdut.Nu mai fiti naivi.
    9 5
  • TC1900
    solutia e fara diesel pt masini mici
    9 7
  • "SUV Fiat", asta ar fi una dintre glume. Le mai scade si astora vreo 10% la actiuni, si asa sunt varza
    9 5
  • sofer kamikaze
    pe langa ca nu merg mai si polueaza, cazanele de la VAG macar merg
    si merg mai bine decat multe alte masini cu pretentii....
    6 5
  • nemtii, mda... au mai rasturnat ei si loganu', ca nu stiau ce sa gaseasca si acum se vinde la ei acasa f bine... mai bine sa vada de cazanele lor, cu motoare ce crapa la 40-50000 km , sau au recall repetate pe motoare.... in ultimii 10 ani, numai stifturi de motoare au scos... faza cu emisiile e doar cireasa de pe tort...
    2 2
  • stai linistit, am avut fiat si alfa, daca le tii in garaj nu ai nici un fel de problema cu ele, abia astept noua Giulia cu pretentii premium sa vad cat e de fiabila....
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru