APIA: "Rabla 2015 ar trebui să înceapă cât mai repede şi să aibă prime mai mari pentru vehiculele ecologice"

de Sebastian Toma
Marti, 03.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanţii APIA ar dori ca Programul Rabla 2015 să înceapă cât mai repede şi să aibă prime mai mari pentru vehiculele cu motoare Euro 6 şi pentru hibrizi, titrează colegii de la 0-100.ro.

Spre deosebire de anul 2013, Rabla 2014 a fost derulat în condiţii optime şi a fost un factor important pentru creşterea pieţei auto din România. Este nevoie să demareze cât mai rapid ediţia 2015, deşi ne-am pronunţat împotriva continuării sale, pentru ca efectul său să fie favorabil şi în anul curent.

Ernest-Virgil Popovici
Preşedinte APIA
APIA, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, ar dori ca ediţia 2015 a Programului Rabla să începă cât mai repede, titrează colegii de la 0-100.ro. În ciuda faptului că reprezentanţii APIA declarau în 2014 că programul este dăunător pieţei auto şi că trebuie oprit, părere pe care cei de la APIA o păstrează, oficialii asociaţiei susţin ediţia 2015 a programului dacă Guvernul insistă să-l deruleze, dar propun prime mai mari pentru vehiculele hibride, electrice şi cu motoare Euro 6 şi o demarare cât mai rapidă a programului. Printre propunerile celor del a APIA se numără un bonus de achiziţie de patru până la cinci mii de euro pentru clienţii de maşini hibride plug-in, alături de scutiri de taxe şi impozite pentru proprietarii acestor vehicule.

Reprezentanţii APIA solicită Guvernului să realizeze o strategie de dezvoltare a infrastructurii pentru combustibil alternativi şi o strategie de stimulare a achiziţiei a vehiculelor ecologice. Fie că vorbim despre staţiile de încărcare cu energie elctrică sau de alimentare cu gaz natural comprimat, cetăţenii trebuie să fie stimulaţi de Guvern să cumpere acest gen de vehicule prin diferite beneficii fiscale.

Cei de la APIA susţin variante precum scutire de la plata timbrului de mediu şi a taxei de drum, precum şi scutirea de la plata impozitului, încărcarea gratuită de la staţiile publice şi parcarea gratuită pe domeniul public, pe lângă bonusul de până la 5.000 de euro la achiziţie.

Urmareste Automarket
Cei de la APIA propun şi o atenţie mai strictă cu privire la normele de poluare ale vehiculelor al căror acces este permis în centrul oraşelor şi în anumite oraşe mari.
Reprezentanţii APIA au dat exemplul Parisului, care propune să scoată din circulaţie toate vehiculele care nu au norma Euro 4 până în 2020 şi să ofere stimulente celor care îşi cumpără vehicule electrice. De la această propunere până la realitatea din România este cale lungă, după cum ne arată şi statisticile privind salariul minim pe economie, nivelul de trai şi vânzările de automobile ecologice din această ţară.

Via 0-100.ro

Comentarii (1)

  • Suleyman Cunoscatoru
    De cand intra in vigoare norma euro 6 obligatorie ? Sau a intrat deja ?
    In 2010-11 a intrat norma euro 5 obligatorie.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru