Feedback

Așteptare lungă: prezentat în septembrie 2016 la Paris, Hyundai i30 apare în showroom-uri în primăvara lui 2017

de Mircea Meşter
Miercuri, 05.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai nu se grăbește să lanseze pe piață noul i30. Prezentat în septembrie la Paris, prducția începe la finalul anului, iar primele mașini vor fi livrate în primăvara lui 2017.

Noua generație a lui Hyundai i30 este una foarte importantă pentru constructorul sud-coreean, inginerii și designerii confirmând faptul că mașina a fost dezvoltată după chipul și asemănarea clienților europeni, potrivindu-se perfect cu cerințele potențialilor cumpărători de pe Bătrânul Continent. 

Ei bine, producția noii generații i30 va începe la finalul anului la fabrica cehă din Nosovice, acolo unde Hyundai o asamblează încă de la lansarea oficială care a avut loc în 2009.

Ulterior, modelul va putea fi văzut în showroom-uri și cumpărat pe întreg continentul începând cu luna martie a anului 2017.

"Am adaptat noua mașină la cerințele clienților noștri. De la motorizări la șasiu, de la zona de infotainment și conectivitate la design, toate elementele sunt asamblate pentru a fi pe placul europenilor", a declarat la Paris directorul biroului german al celor de la Hyundai.

Schimbări tehnice și tehnologice

Noua generație i30 vine cu suspensie multilink pe puntea spate, cu o grilă frontală care va fi transplantată ulterior pe întreaga gamă de modele Hyundai și cu dimensiuni ușor mai mari în lungime și lățime față de generația precedentă.

Portbagajul noului i30 poate măsura între 395 și 1301 litri, în funcție de configurația celui de-al doilea rând de scaune. 

Gama de motorizări va include trei motorizări pe benzină și un motor diesel disponibil în trei versiuni de putere. Cei care preferă benzina vor primi un motor aspirat de 1.4 litri și 100 de cai putere, dar și noua unitate din valul downsizing-ului, de numai un litru și 120 de cai putere. Cel mai puternic motor pe benzină va fi un agregat de 1.4 litri turbo T-GDI cu 140 de cai putere și 242 de Nm.

Motorul diesel CRDi de 1.6 litri va fi oferit în trei versiuni de putere: 95, 110 și 136 de cai putere.

Acesta din urmă va livra și un cuplu motor generos, de 300 Nm. Cele mai puternice două versiuni diesel și "benzina" de 140 de cai sunt singurele motorizări care vor putea fi comandate împreună cu o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Restul propulsoarelor vor fi oferite cu o transmisie manuală.

Hot Hatch pe baza lui i30

Tot pe noua generație i30 va fi prezentată ulterior și versiunea sportivă i30N, al cărei concept pre-serie a fost dezvăluit de asemenea la Salonul Auto de la Paris din septembrie 2016.

Comentarii (7)

  • Asta e mazda 3 70%
    3 7
  • Spatele arata bine doar pe intuneric, in rest e ok.
    1 5
  • Pana atunci, clientii care nu mai au rabdare isi pot achizitiona un Peugeot 308 :)
    7 5
  • Interiorul este mult mai elegant si HI-TECH decat Elantra, iar pe dedesubt bantuie o suspensie superioara Multi-link, fata de puntea semi-rigida CTBA de pe Elantra pe care ei o descriu foarte ''avansata'' . Dar in acest fel Elantra este de buget, iar i30 dedicat publicului tanar urban, ceva mai excentric. Abea astept sa o testez, pot sa pariez de pe acum ca este una dintre compactele cele mai manevrabile si confortabile din clasa, aici incluzand : Mazda 3, Honda Civic, Toyota Auris si C'eed , toate oferind o suspensie independenta pe spate si cu 5 brate pe fata .
    9 19
  • Noul i30 poate avea si 6 brate ca Shiva, dar tot marcheaza un mare pas inapoi la capitolul stil comparativ cu vechea - adica inca actuala - generatie.

    Repet, poate fi doar o parere subiectiva, dar nu numai eu observ ca P. Schreyer i-a imprimat un aer ce se vrea mai sobru, dar care aduce-n final c-un A3 ceva mai saracutz.
    Pacat... acum nici cei de la Toyota nu mai au ce sa copieze (v. Auris, hehehe.)
    15 6
  • Dacă este să fim răutăcioși mașină este o copie estetică simplă a lui A3. Deci un A3 mai sărac sau un A3 un A3 pentru cei ce nu pot achiziționa adevăratul A3. Dar totuși să nu fim total răutăcioși si să apreciem evoluția modelului si să sperăm că la teste ne va demonstra că la nivelul ei este o mașină cinstită pe care poți să o iei în calcul.
    2 0
  • suspensie multilink pe puntea spate este pe i30 de la prima generatie
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru