Audi A3 primeşte un facelift: motor turbo de 1 litru de 115 CP, schimbări subtile de design şi ecran Virtual Cockpit de 12.3 inch

de Daniel Popescu
Miercuri, 06.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi A3 beneficiază de un facelift minor care aduce câteva schimbări de design şi un nou motor turbo de 1 litru care furnizează 115 CP. Opţional, poţi alege şi ecranul Virtual Cockpit de 12.3 inch.

Audi a decis să împrospăteze cea de-a treia generaţie a modelului A3 cu un facelift, însă constructorul german păstrează tradiţia recentă şi introduce doar schimbări mai degrabă minore.

La nivel de design, Audi A3 facelift se remarcă faţă de predecesorul său prin forma uşor diferită a blocurilor optice, care în standard sunt Xenon, dar pot fi comandate şi în varianta LED. De asemenea, grila este acum mai colţuroasă, în stilul implementat pe Audi A4, iar barele de protecţie de pe faţă şi spate au fost uşor redesenate.

Faceliftul se aplică în cadrul tuturor versiunilor disponibile pentru Audi A3, de la cea în patru uşi până la hatchback-ul cu trei uşi, Sportback-ul cu cinci uşi şi cabrio. 

Motor turbo de 1 litru şi 115 CP

Urmareste Automarket
Din punct de vedere tehnic, Audi profită de acest fecelift pentru a introduce pe A3 o nouă motorizare de bază: o unitate de propulsie turbo de 1 litru cu trei cilindri care furnizează 115 CP. Nu este însă cazul să fii dezamăgit dacă sperai la mai multă putere, întrucât Audi nu a neglijat nici acest segment prin introducerea unităţii turbo 2.0 cu patru cilindri care generează 190 CP.

Fanii motoarelor diesel au de asemenea de unde alege datorită propulsorului turbo de 1.6 litri şi 110 CP, în timp ce motorul turbo 2.0 cu patru cilindri de pe versiunea de performanţă Audi S3 are 310 CP, cu 10 CP mai mult decât până acum.

Cutia de viteze standard este manuală cu 6 trepte, însă există opţional şi o cutie S tronic cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, iar transmisia este frontală sau integrală.  

Virtual Cockpit ajunge şi pe Audi A3

După ce şi-a făcut debutul pe Audi TT şi a fost "împrumutat" şi de Audi A4 şi Audi A7, Virtual Cockpit ajunge în sfârşit şi pe Audi A3 facelift ca opţional, însă este acompaniat de ecranul standard de 7 inch care joacă rol de sistem multimedia.

În plus, Audi A3 facelift include şi noi sisteme de siguranţă, inclusiv protecţie predictivă pentru pietoni şi o funcţie care te avertizează de apropierea altor maşini atunci când ieşi dintr-un loc de parcare. În plus, pe distanţe scurte, în cadrul sistemului de asistenţă în trafic, este disponibil un sistem care virează maşina în mod autonom până la viteze de cel mult 64 km/h. Audi A3 facelift va apărea pe piaţă în anumite regiuni începând din luna mai.

Via Audi

Comentarii (33)

  • hazard
    Aveti informatii privind preturile pentru Audi A3 facelift?
    5 4
  • @hazard: Deocamdata nu. Cand vor fi anuntate le vom publica si noi.
    10 1
  • superb! arata f bine
    12 13
  • FLORICEL
    Splendid Haudi ! Bravo ! Motorul ala de 1.0 TE SE IU va fi foarte ''performant' in real life :))) ....Daca ii scoate si softul va fi si mai ''performant'' cu norma Euro 6 ....mai mult ca ''perfectul''. DAS AUTO ! Nu don ' Rusu' ?
    17 21
  • 1 litru
    deja nu ma mai pot opri din ras!!! audi cu motor de 1 litru ; astea-s motoare de scutere !! :)))
    19 22
  • @1 litru
    Un Logan 1.6 16v 105 CP sau un Cielo 1.5 OHC 75CP ii va da clasa la semafor ....... asta va fi marea problema a TE SE ISTILOR :))))))
    18 20
  • Motorul pare acelasi cu ceea ce foloseste Opel in momentul de fata pe Corsa. 1.0 115 cp cu 3 cilindri. Bine, doar pare, pentru ca mai mult ca sigur ca GM si VAG nu au facut vreun pact secret pentru folosirea comuna a unor motoare.

    A3 e clasa compacta iar Corsa clasa mica. Teoretic un motor mic pe o clasa mai mare e mai slabut decat pe o clasa mai mica, insa in cazul de fata, A3-ului e mai usor cu mai bine de 60 kg fata de Corsa...deci in final probabil ca performantele si consumul vor fi mai bune.

    Per total cred ca e laudabila investitia tuturor constructorilor in turbo benzinare. Fiabilitatea creste de la generatie la generatie si chiar nu mai exista niciun avantaj in cazul aspiratelor cu capacitati medii si mari. Cel putin nu in Europa.
    15 12
  • Ce a existat inainte de Audi 80?
    9 4
  • nu va luati cu s-tronic este o mizerie de cutie ... sau mai bine nu va luati Automate sau masini VAg :D
    16 13
  • ''Fiabilitatea creste de la generatie la generatie si chiar nu mai exista niciun avantaj in cazul aspiratelor cu capacitati medii si mari. Cel putin nu in Europa'' - Gluma asta ar fi avut haz de 1.Aprile nu acum ;)
    16 11
  • @ bolnăvior:

    Înainte de Audi 80 a fost Audi F103.
    7 11
  • Not So "Premium" After All , huh?
    15 7
  • Știu, nu atât de premium ca Toyota. Îți place? Știu că-ți place! Nu mai da așa din coadă!
    7 13
  • TSI shit
    Pt Andy care a spus o mare magarie mai sus. Se pare ca nu sunt singurul caruia ii atrage atentia. Cineva a facut-o inaintea mea.

    Uite primul Avantaj al unui N/A, :

    1.5 SkyActive 115CP 0-100 in 8,6sec
    1.0 TSI 115CP 0-100 in 10,7sec


    Pe zona de volum D :

    Mazda 6 2.0 145CP entry-level 0-100 in 9,5 sec pret 21.000 euro viteza maxima limitata 208km/h > 8,9kg/CP

    VW Passat 1.4 TSI 125 CP 0-100 in 10,7sec pret 22.000 euro viteza maxima limitata 198km/h > 11,09 kg/CP
    10 7
  • Audi nu se ridica nici macar la nivelul diviziei premium Coreene : Genesis . Acum ciocu' mic si joc de glezne amigos.
    12 11
  • @TSI shit De unde ai luat datele?

    Deocamndata motorul din articolul de sus nu e pe niciun model VAG.

    Hai sa comparam corect:

    Mazda 2 1.5 115 cp 0-100 8.6 sec la o greutate de 1.000 kg
    Polo 1.2 110 cp 0-100 9.3 sec la o greutate de 1.135 kg

    Rezulta o acceleratie cu 8% mai buna in cazul Mazdei 2 insa cu o greutate cu 13.5 % mai mica decat Polo. Avantaj Polo (sper ca iti dai seama de cifre si cum stau dpdv matematic).

    Consumul mixt e 4.9 la Mazda 2 si 4.8 la Polo. Iar, avantaj Polo (mai ales ca motorul e benzinar si nu e masluit).

    La clasa medie compari 145 cp de pe Mazda 6 cu 125 de pe Passat.

    Comparatie mult mai corecta e cu 1.4 150 cp de pe Passat ca sa fie o diferenta de 5 cp nu de 20 cp..

    Mazda 6 2.0 145 cp 0-100 9.5 sec la 1300 kg
    Passat 1.4 150 cp 0-100 8.4 sec la 1387 kg

    Avantaj Passat si nu-ti mai fac calculele procentuale ca se vad cu ochiul liber ca e in fata la acceleratie desi e mai greu.

    De acord cu tine ca Mazda 6 e mai fromoasa si are preturi mai competitive. Personal si eu daca as avea bani sa dau pe clasa medie as alege intre Mazda 6, Kia Optima si Renault Talisman.

    Insa hai sa fim corecti si sa nu incercam sa masluim cifre doar ca suntem fani X marca.

    P.S. Sper sa nu am de-a face cu Madalescu...
    10 9
  • Da madalina este, nu vezi cum sufera? :))
    6 12
  • Nu ai inteles nimic din ce am zis.

    Motorul 1.0 TSI 115 CP se afla deja in gama VAG pe masini de volum . Te sfatuiesc sa cauti . Cifra de 9,3sec este afisata inaintea scandsalului Dieselgate in care sunt implicate si motoare TSI . Conform oficialilor viteza maxima va scade cu 5-10 km/h iar timpul in acceleratie va creste cu aproximativ o secunda. In acest fel, in loc de 9,3 sec Polo va face 10,3 . Care-i avantajul Polo ? Niciunul. Consumul declarat nu este cel real fii sigur de asta.

    In cazul clasei medii, e irelevanta comparatia cu 1.4 TSI 150CP . De ce ? Pai aceasta motorizare are un pret de 25.163 €. Acum pot venii si eu cu o versiune a Mazdei 6 mai scumpa cu vreo 4 mii euro fata de Passat, cum ai facut tu sus . Ce crezi ca va rezulta ? Va rezulta Mazda 6 2.4 192CP 0-100 in 7,7sec . Irelevant sa comparam versiuni mai scumpe cu putere mai mare nu ? Comparatia mea Mazda 6 vs Passat s-a facut in contextul aceluias palier de pret in cazul dat : BASE VS BASE . Concluzia : Mazda 6 bate Passatul care-i mai scump cu 1k euro in variante BASE.
    9 7
  • PS: Din comparativul tau reiese asta :

    Dacia Logan 1.2 75CP 0-100 >14,5sec la o greutate de 1505 kg

    Mini ONE 1.2 Twin-power turbo 75CP 0-100 > 13,4 sec la o greutate de 1150kg

    Avantaj Dacia Logan ca este mai grea :))))))
    8 5
  • Mini Cooper One 1.2 75 cp nu e turbo ci aspirat. 1.2 102 cp e motorul turbo.

    Ma intreb insa de unde iei datele ca e clar ca-s aiurea...

    Mini Cooper One 1.2 75 cp 0-100 13.4 sec la 1225 kg (varianta cu 5 usi)

    Mini Cooper One 1.2 102 cp 0-100 10.1 sec la 1225 kg (varianta cu 5 usi)

    Dacia Logan are 1049 kg. De unde ai scos 1505 kg? Doar nu e clasa medie?!? Stop trolling man!

    Dacia Sandero are 1016 kg!!!

    Compari mere cu pere si mai si pui niste cifre din burta.
    5 7
  • P.S. Te mai si loghezi de pe nspe dispozitive si-ti dai manaute verzi in timp ce pe ceilalti ii "blagoslovesti" cu manute rosii...

    E clar ca esti Mascarescu.
    6 7
  • Greu de inteles ironia nu ? Ultima comparatie reflecta strict bazaconia pe care ai spuso sus. Anume ca o masina mai grea dupa cultura ta auto este ''mai performanta'' ca una usoara cu toate ca cifrele vb de la sine.

    MINI ONE First de 75CP si 1.2 de ultima generatie are motor Twin-power turbo. Iti cer sa te mai documentezi ianinte sa arunci postarile pe website.

    Aici spune totul :

    Tipul turbinei (Turbine) Twin-power turbo

    Masă proprie 1150 kg.

    Sursa :

    http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=21535

    Si ca o incheiere ca tot iti place sa spui masa masinii:

    Mazda 2 1.5 115CP > 980kg/ 115CP = 8,52kg/CP

    VW Polo 1.2 TSI 110CP ( probabil si puterea este manarita , dar sa zicem ) > 1135kg/110cp = 10,31kg/CP ....... Deci trebuie sa care cate 2kg in plus , ceea ce e extrem de mult. Asta in cazul in care sa zicem motorul chiar dezvolta 110CP cu norma de poluare EURO 6 nu EURO4 conform ''softului manipulator'' DAS AUTO , prietene draga DAS AUTO . Succes la achizitia unui Passat. Cu atatia destepti VW va vinde in continuare. Probabil closetele de motoare TDI pe care le vor cumpara de la americani, le vor vinde inapoi europenilor ''impecabile'' cu un ''soft'' care va arata rulaj ZERO ;)
    7 4
  • PS: Am condus Passat 1.4 TSI 125CP si este o masina execrabila comparat pe acelasi palier de pret vs concurenta. In cazul meu 2.0 145CP Mazda 6 . Directia este imprecisa . Ruliu pronuntat in viraje. Puntea fata oscileaza ianinte -ianpoi cand incerci o franare de urgenta . Cand accelerezi brusc, LAG-ul se face destul de simtit. Mai sus, spui ca compara o masina de 125 CP cu una de 145 ? Pai cuplul de 200Nm de la 1400rpm ce face ? Sta de pomana ? Mazda 6 are un cuplu de la 4.000 rpm.
    1 8
  • Si acum inca un ''AVANTAJ'' al unui motor cu turbina. De data asta voi compa niste motoare turbo-benzina care nu sunt manarite precum cele VAG. Doar asa vom fi siguri ca cifrele sunt corecte.

    1.5 EcoBoost 182CP Ford Focus > 0-100 in 8,8

    Mazda 3 2.0 120CP > 0-100 in 8,9sec

    Focusul care 62CP in plus

    Daca il comparam cu motorul 2.0 160CP de pe Mazda 3, atunci cifrele arata asa > 0-100 -8,2sec ..... Deci winner este 3-ul , cu toate ca e cu 22CP mai slab.


    Si ca sa nu zici ca sunt contra motoarelor turbo-benzina uite o alta comparatie unde confirma ca il bate la curu gol pe un aspirat dar si pe un turbo European :

    Honda Civic 1.5 turbo-benzina 174HP CVT ( cutia aia lenta si depasita ) 0-100 in 6,9sec

    Mazda 3 2.5 184HP M/T 0-100 in 7,4sec ( si asta cu cutie manuala ) si mai usoara ca Civic.

    Asta inseamna sa ai un motor turbo performant . Cum este cel de la Honda. Practic tot JAPAN conduce detasat la categoria turbo-aspirate.
    1 3
  • Comparatiile pot continua la nesfarsit.

    Avem si asa :

    Mazda MX-5 Roadster 2.0 155HP 0-100 in 6sec

    BMW Z4 Roadster 2.0 Twin Turbo 184CP 0-100 in 7sec

    Abea motorizarea 2.0 de 245CP de pe Z4 egaleaza MX-5-ul de doar 155HP . Practic BMW are nevoie de inca 100cp in plus ca sa bata un MX-5 ........ tehnologie ''germana'' domle' :))))))))))


    BMW Z4 28i 2.0 245CP 0-100 5,7sec
    1 2
  • Stiu ca doare, dar lucrurile astea trebuia sa vi le spuna cineva in fata .

    Pentru NECUNOSCATORI

    SURSA :

    http://www.caranddriver.com/reviews/2016-mazda-mx-5-miata-club-test-review
    1 2
  • pickelhaube
    da bre mazda e o marca fantastica casi hyunday cu genesisu ala sau cum ii zici tu dar lumea e proasta sau din rea vointa si nerecunoscatoare alege masini germane!
    4 1
  • @vaca cu cabina

    Bah, vezi ca Mazda ajunge la 100 in 7.3 secunde si are 160 de cai. Asta pe langa ca e cu 200 de kg mai usoara decat un Z4 si ofera mai putin spatiu. Vezi pe Mazda.ro.
    Crezi ca numa tu ai internet, depresivule?
    2 2
  • @Cabina vacii

    Da-mi si mie 9 voturi negative te rog. La pachet. Mersi.
    Si vezi sa nu-ti f.. orjezi downloadul de filme xxx cu Sailor Moon in Lexus
    4 1
  • @mowgli
    SURSA : SAU TU NU CITESTI .......... 155HP 0-60mph 5,8sec . E un test oficial.


    http://www.caranddriver.com/reviews/2016-mazda-mx-5-miata-club-test-review
    1 4
  • @pickelhaube
    Da mah pisoiule. Acum du-te si cumpara-ti un doi-zero TE DE IU . Sper sa isi cumpere cat mai multi TE DE IU-ri, nu de alta dar ma binedispun mereu cand se aseaza un meserias langa mine in trafic pe banda ''obligatoriu mers dreapta-stanga'' cu scopul de a lua fata...... pana isi urneste el closetul cu I rosu din loc, eu sunt deja la cealalta intersectie BUAHAHAHAHAH ce sadic sunt ca nu ii las, eu cu o ''amarata'' de masina coreeana ;) . Am dreptate colenele Rusu' ?
    1 6
  • Anonim
    Suntem pe numarul 1 in Europa la decese in urma accidentelor de circulatie ! De ce ? Pentru ca unii se cred pe pista de raliu cand ei sunt intr-un trafic sufocant in oras . Mai vad cate unul ca se pune lanaga mine si ma urmareste daca cumva accelerez la plecare sa ii dea si el talpa infantili . Nu am dat curs la astfel de "" invitatii "" viata este mai pretioasa
    4 0
  • @bolnăvior:
    Amice, ești idiot!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru