BMW nu intenţionează să folosească transmisii cu nouă şi cu zece trepte în gamă

de Sebastian Toma
Joi, 29.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Klaus Frolich, şeful departamentului de dezvoltare a modelelor de segment C şi D, spune că transmisiile cu nouă şi cu zece trepte nu sunt ultile pentru reducerea consumului de carburant, unităţile cu opt trepte fiind suficiente în acest sens.

BMW nu intenţionează să folosească transmisii automate cu mai mult de opt trepte în viitorul apropriat, cum pregătesc unele companii rivale, spun englezii de la Auto Express. În cadrul unui interviu cu Klaus Frolich, şeful departamentului de modele compacte şi de clasă medie, oficialul consideră perfectă politica actuală de transmisii a BMW Group, care include transmisii manuale cu şase trepte, automate cu şapte trepte şi două ambreiaje şi automate cu opt trepte. Între timp, rivalii de la Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz şi Cadillac folosesc transmisii automate cu nouă trepte pentru unele modele şi iau în considerare dezvoltarea de automate cu zece trepte, lucru la care Frolich se declară sceptic.

ZF a prezentat 9HP, prima transmisie automată cu nouă trepte

În cadrul testelor derulate, diferenţa de eficienţă dintre o cutie de viteze automată cu şase trepte şi o unitate cu opt trepte este de şapte sau opt procente, spune Frolich. Atunci când comparăm o transmisie cu nouă trepte şi o automată cu opt trepte, îmbunătăţirea eficienţei este apropiată de zero procente. Pe deasupra, transmisia aduce complexitate suplimentară, mai multă masă şi costuri nedorite. În plus, spune Frolich, motoarele supraalimentate actuale au o plajă de cuplu suficient de largă încât să nu fie necesară schimbarea atât de frecventă a treptelor, iar şoferii nu ar aprecia o transmisie nehotărâtă, care să schimbe prea des vitezele, în special atunci când nu este necesar.

Şeful ZF: "Nouă trepte de viteză sunt suficiente"

Motoarele turbo le-au permis inginerilor să fructifice transmisiile automate cu opt trepte prin prisma unei plaje largi de cuplu motor, reducând necesitatea schimbării frecvente a treptelor.

Transmisiile cu şapte trepte şi două ambreiaje oferite în cazul modelelor M sunt un compromis, explică Frolich, deoarece nu au reuşit să dezvolte o un convertor de cuplu care să suporte 8.000 rpm şi să fie durabil în acelaşi timp. Respectivele cutii de viteze au doar şapte trepte din motive de masă şi spaţiu limitat, dar acestea se dovedesc suficiente deoarece motorizările sunt optimizate pentru un nivel ridicat de cuplu motor, de unde şi reprizele pe care acestea le furnizează.

BMW a patentat propria sa transmisie manuală cu şapte trepte

Urmareste Automarket
Vestea bună pentru puriştii mărcii BMW, venită de la Klaus Frolich, este că transmisiile manuale vor rămâne o constantă pentru modelele din Munchen.
Explicaţia este simplă, deşi aceste unităţi nu sunt la fel de eficiente precum automatele cu opt trepte sau unităţile DCT cu şapte trepte: experienţa emoţională a transmisiilor manuale nu poate fi înlocuită, aşa că acestea vor rămâne în ofertă chiar dacă vor fi alese de numai 10% dintre clienţii mărcii. Costurile de dezvoltare ale unor transmisii manuale pentru modele care au în standard o automată sunt ridicate, spune Frolich, dar acestea merită dacă le aduc clienţi şi sunt alese de suficienţi doritori.

BMW M3 şi M4: 430 CP şi 500 Nm, transmisie manuală în standard

Via AutoExpress

Comentarii (15)

  • Catalin
    Nu intentioneaza pentru ca Daimler ar folosi cutii cu 11-12 trepte. Ia de aici un spirit de gluma
    4 6
  • Chiar ca o gluma sa compari Daimler cu BMW!
    4 8
  • Suleyman Cunoscatoru
    Pai inca BMW nu intentioneaza sa ne treaca pe camioane cum o fac ceilalti producatori. BMW produce masini.
    10 17
  • cristi
    BMW este cel mai adevarat producator auto premium din toate punctele de vedere.Avand cea mai buna imagine de marca cele mai bune motoare cele mai reusite modele esteic.Mercedes produce camioane autocare Audi =Volkswagen.
    8 18
  • @Cristi
    Si BMW produce masini de mare tonaj. MAN si Neoplan apartin de BMW. Probabil Mercedes nu a dorit sa ofere alt nume utilitarelor si masinilor de mare tonaj tocmai din cauza prestigiului de care se bucura marca Mercedes, atragand astfel clienti.
    6 10
  • @cristi

    Nu ca nu mi-ar placea BMW, dar exemplele tale sunt pur si simplu puerile. Lamborghini produce tractoare, sub acelasi nume si asta n-o impiedica sa produca supercaruri. Sau daca BMW produce si motociclete, influenteaza asta cu ceva calitatea masinilor bavareze?
    9 3
  • @ @Cristi
    Hello !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MAN ( ca de altfel si Neoplan care este o marca MAN ) apartine de VW Group fiind una din cele 12 marci ce fac parte actualmente din grup . Revenind la subiectul de fata, BMW nu prea are de ca-si dea cu parerea la numarul de viteze al cutiilor automate din moment ce NU PRODUCE cutii automate ci le cumpara de la ZF . Daca ZF va produce in viitor cutii automate cu 9 sau 10 trepte, cei de la BMW isi vor schimba parerea . Mercedes este unul din putinii producatori auto din lume care isi produce in-house cutiile automate .
    16 1
  • @ mishazaitev
    Divizia de automobile Lamborghini nu mai are de-a face cu cea de tractoare din anul 1972 cand Ferruccio Lamborghini nemaiputand sa suporte pierderile diviziei auto ( ca fapt divers, divizia auto Lamborghini a devenit profitabila doar sub patronaj VW Group ) a vandut compania unor oameni de afaceri elvetieni . Azi divizia de tractoare Lamborghini face parte din concernul SAME DEUTZ-FAHR . O situatie similara cu Lamborghini o intalnim si in cazul Renault ( divizia de camioane apartine acum de AB Volvo ) , Volvo ( Volvo Cars apartin acum de Geely ) si ar mai fi cazuri similare ca Rolls-Royce sau SAAB .
    6 0
  • @ @Cristi
    Pe langa marca Mercedes, divizia de camioane Daimler Trucks ( cel mai mare producator de camioane din lume ) mai detine marcile Freightliner, Western Star, Fuso ( fosta divizie de camioane Mitsubishi ) si BharatBenz ( un brand creat special pentru piata indiana ) . P.S. MAN nu a apartinut NICIODATA de BMW ! Daca importatorul BMW din Romania importa si marca MAN, nu insemna automat ca MAN ar apartine de BMW .
    7 0
  • Nu am inteles niciodata oamenii care au cate un nod in gat cand aud ca o marca de masini mai prodice si alteceva....asta e capitalismul si economia de piata. Niciodata nu o sa poti rezista pe piata daca nu faci cate un compromis. Daca BMW sau orice alta marca care s edeclara premium produce si sosete, sa fiti siguri ca masinile lor sunt 100% premium si de buna calitate. Daca o alta amrca se declara low cost si produce haine de lux, niciodata nu o sa fie premium ! In concluzie poti produce orice depinde ce vrei sa faci !
    6 2
  • @anonimul

    Nu are nicio importanta cui apartin diviziile respective! Important este ca se produc si tractoare si supercaruri sub acelasi nume, asta nestirbind cu nimic din prestigiul unora sau altora!
    2 0
  • Sa lasam la o parte aberatile legate de camioane, tractoare, masini de cusut, etc., real nu au legatura cu subiectul!

    Prea putin interesant este faptul ca, cutia de viteze este produsa "in-house", real nu are niciun fel de relevanta. Relevanta are cum se comporta cutia si cu toate ca, cutia ZF de 8 trepte este folosita atat de BMW cat si de Audi, Jaguar, Range Rover, etc., ea se comporta diferit la fiecare brand in parte.

    In testele comparative de cutii si in testele auto, cutia de 8 trepte folosita de BMW este cea mai apreciata (chiar daca nu este cea mai rapida), pentru ca, cutiile desi sunt aparent identice, existe mici diferente de fabricatie facute la cererea fiecarui producator auto. Dessemenea softurile cutiilor sunt facute de fiecare producator auto in parte, desigur cu sprijinul specialistilor ZF (in cazul de fata).
    Se pare ca din acest motiv cutia BMW-ului este cea mai apreciata, ei gasind compromisul perfect intre confortul mersului cotidian si comportamentul in mers sportiv avand cea mai buna adaptare a softului de cutie cu motorizarea folosita. De exmplu, stiu ca BMW este singurul care are un sistem de de retrogradare a treptei de viteza in curbe, lucru apreciat de cei care au testat masina!
    Eu am condus BMW cu aceasta cutie si mi se pare exceptionala. Niciodata nu ai lipsa de cuplu, schimbarile sunt rapide dar nici nu le simti (nu in modul sport unde sunt mai agresive), niciodata nu este indecisa (lucru cel mai des reprosat altor producatori care o folosesc), pur si simplu nu ai ce sa-i reprosezi si toate astea tin strict de partea software!
    5 3
  • Sa nu uitam ca de cutia 7 G-tronic a Merceds toata lumea s-a plans de comportament (prin comparatie cu concurenta) fiind lente si indecise, sa speram ca noile cutii ale lor vor fi mult mai bune!
    3 4
  • Nustiu daca asistam la sfarsitul „razboiului numarului treptelor de viteza” dar in mod sigur asistam la o temperare a lui.

    Dupa cate se pare, BMW pt o perioada se va limita la transmisii in 8 trepte, curios lucru este ca Mini este dat ca un potential „musteriu” pt cutia ZF 9HP in 9 trepte, deci pe viitor nu se stie..

    Mercedes a anuntat ca nu isi va echipa modelele cu transmisii ce au mai mult de 9 trepte, in prezent 9G-Tronic este folosita numai pe E350 CDI, in mod sigur pt a castiga experienta si a observa anumite anomalii/defecte/vicii samd.

    Hyundai a facut ceva valva din intentia lor de asi echipa modelele cu transmisii in 10 trepte(probabil odata cu lansarea noului Equus).

    Ford si GM au anuntat ca vor colabora pentru realizarea de transmisii in 10 trepte.

    VAG la fel, ZF anunta ca poate produce transmisii in 10 trepte si mod sigur la cerera unui client chiar si mai multe.

    O continuare a acestei competitii este totusi putin probabila.

    Folosirea unei CV cu multe trepte sa dovedit un bun atu de marketing, mai ales pentru clientii aflati la primul automobil premium, sau utilizatori pt prima data a unei masini cu transmisie automata, lucru foarte intalnit in conditiile cresterilor foarte puternice de pe pietele emergente, situatie care incepe sa se tempereze, chiar si pietele in curs de dezvoltare fiind „mai educate” decat in urma cu 5-10 ani.

    Razboiul treptelor de viteza a fost determinat si incurajat intr-o mare masura de „razboiul eficientei”, o transmisie in 7-8-9 trepte este mai eficienta decat una in 4-5-6 trepte, iti permite sa rulezi in oras cu 1000 rpm iar in afara cu viteze de +100 km/h cu 1500 rpm.

    Urmatorul front in razboiul eficientei va fi cel al scaderii masei automobilului, iar o transmisie cu 12 sau 15 rapoarte va implica o crestere a volumului si a masei transmisiei, ce atrage dupa sine o crestre a consumului, lucru ce se poate estompa doar prin utilizarea unor aliaje mult mai usoare, dar care vor creste foarte mult pretul masinii, lucru putin probabil.

    Si desigur celelalte riscuri ale unei cutii cu multe rapoarte, comportamentul indecis si potentialele probleme de fiabilitate, care pot afecta destul de grav imaginea unui constructor auto, mai ales ca vobim de a doua cea mai complexa si scumpa componenta a unui automobil dupa motor.
    4 0
  • inexorabil
    Apropo de transmisii automate, în toamna acestui an se vor împlini 75 de ani de când Oldsmobile a inaugurat etalonul istoric în branşă, marcă înregistrată GM --- Hydramatic --- care, în unele cazuri, mai spre zilele noastre, a "furajat" şi BMW-ul (mai devreme şi mai consistent, le-a servit şi pe aristocratele englezeşti RR şi Bentley). În mod cert, cât va trăi pământul, mulţi oameni vor folosi --- fără a catadixi să afle de unde provine, adică în mod superficial şi impropriu --- termenul "hidramată", pentru a desemna orice fel de transmisie automată, indiferent de producător. Una peste alta, sunt curios dacă Automarket va dedica vreo retrospectivă momentului aniversar din octombrie a.c. Hm? (adică: hydra-matic). Care era ultima propoziţie a lui @Rik?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru