Carlos Tavares, fostul COO Renault, are planuri ambiţioase pentru PSA Peugeot-Citroen

de Bogdan Mirică
Marti, 25.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares va deveni, oficial, noul CEO al grupului PSA Peugeot-Citroen în data de 31 martie. Tavares vrea modele competitive pentru rivalul Volkswagen, dar şi consolidarea brandului premium DS.

După o plecare controversată din cadrul Renault, Carlos Tavares se pregăteşte să înceapă o nouă carieră în fruntea unuia dintre cele mai puternice conglomerate auto europene.

PSA Peugeot Citroen confirmă: Carlos Tavares, fostul COO Renault, va conduce grupul francez

Tavares se va instala în poziţia de CEO al grupului PSA Peugeot-Citroen începând cu 31 martie, imediat după plecarea lui Philippe Varin, actualul şef al francezilor. Chiar dacă, momentan, priveşte de pe bancă evoluţia viitoarei sale companii, Tavares comentează evoluţia PSA şi anunţă planurile sale de restructurare.

Investiţii de 5.27 miliarde de euro

Esential 5.27 miliarde de euro este suma programată pentru investiţii în cadrul PSA.
31 martie este data în care Tavares devine oficial noul CEO PSA.
750.000 de maşini speră să producă împreună Peugeot-Citroen şi Dongfeng pe piaţa din China în 2015.
Fostul şef al operaţiunilor Renault anunţă un plan de investiţii de 5.27 miliarde de euro, destinat modelării întregii game.
Marea majoritate a investiţiilor va merge către departamentul de dezvoltare şi cercetare pentru a identifica şi exploata cele mai profitabile vehicule.

Planul lui Tavares este acela de a se concentra pe o gamă cu mai puţine modele, dar suficient de puternică pentru a „înspăimânta” competiţia în anii ce urmează. Planul complet al proaspăt unsului CEO vor fi făcute publice la scurt timp după instalarea sa, în data de 4 aprilie.

Modele capabile să se bată cu cele de la Volkswagen

Obiectivul acestui plan va fi reducerea lipsei de competitivitate a modelelor Peugeot în faţa celui mai mare rival european: Grupul Volkswagen. Practic, Tavares va încerca să facă din fiecare model Peugeot-Citroen un rival capabil să se ridice la înălţimea produselor Volkswagen. Va fi o adevărată provocare, având în vedere că VW a avut o cotă de piaţă de 24.8% pe piaţa europeană, aproape dublu faţă de Peugeot, care a adunat doar 11.1 procente.

Această companie are potenţialul de a deveni una cu adevărat globală.

Carlos Tavares
viitorul CEO PSA Peugeot-Citroen

Pe lista de zi a viitorului CEO se mai află şi alte priorităţi.

Printre ele, şi transformarea brandului DS într-unul premium, proces ce ar putea dura aproximativ 20 de ani. De asemenea, Tavares vrea să reconfigureze gama Peugeot pe piaţa din Rusia, acolo unde se vând 27 de modele, dar profitul se încăpăţânează să apară.

Fostul oficial Renault nu a uitat nici de piaţa din China, unde plănuieşte să extindă activitatea PSA cu ajutorul noilor parteneri locali de la Dongfeng, cu care a fost semnată recent achiziţia unui pachet de acţiuni.

Schimbări la Peugeot: chinezii de la Dongfeng şi statul francez au cumpărat 28% din acţiuni

PSA şi Dongfeng vor să crească producţia de tip joint-venture cu două treimi, până la 750.000 de maşini pe an, până în 2015. Până în 2020, Dongfeng speră ca livrările sale anuale, cumulate cu cele ale PSA Peugeot Citroen, să ajungă la 1.5 milioane de maşini.

Comentarii (2)

  • In mare nimic nou, daca nu ma insel profund cam acelasi lucru spunea si pe la Renault: sa bata VW, China, Rusia
    6 2
  • Ai dreptate . Cei de la PSA ar trebui inainte sa se gandeasca la VW, sa-si faca probleme cu cei de la Ford, Renault si nu in ultimul rand cu tripleta premium germana Audi, BMW si Mercedes care au crescut foarte mult in Europa in ultima perioada . Clasament vanzari Top 25 marci auto in Europa in ianuarie 2014 : VW 122.649
    Ford 67.043
    Peugeot 61.411
    Renault 59.155
    Opel/Vauxhall 55.279
    Audi 54.394
    Citroën 50.222
    BMW 48.943
    Mercedes 46.004
    Fiat 45.725
    Toyota 44.497
    Skoda 42.866
    Nissan 32.813
    Hyundai 31.148
    Dacia 28.519
    Kia 24.646
    SEAT 21.665
    Volvo 16.741
    Mazda 14.295
    Suzuki 12.412
    Chevrolet 11.000
    Land Rover 9.563
    Honda 9.373
    MINI 9.221
    Lancia/Chysler 6.883
    5 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru