Eşecul Prima Maşină continuă şi în 2016: credite cu dobânzi maxime şi vouchere Rabla acceptate ca avans

de Daniel Popescu
Marti, 12.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Programul Prima Maşină va fi continuat şi în 2016, în ciuda faptului că a avut doar 187 de clienţi în primul an de funcţionare. Principalele noutăţi sunt impunerea unor dobânzi maxime şi acceptarea voucherelor Rabla ca avans.

Prima Maşină ar fi trebuit să fie un program care să stimuleze tinerii să cumpere maşini noi prin credite mai avantajoase decât cele obişnuite, în detrimentul achiziţionării de maşini second-hand.

Totuşi, dobânzile foarte apropiate de cele ale unor credite obişnuite de nevoi personale nu i-au convins pe tineri să apeleze la acest program, care în cele din urmă s-a dovedit a fi un eşec: doar 187 de români au accesat anul trecut credite prin Prima Maşină, deşi Ministerul Finanţelor avea un plafon de 350 de milioane de lei, suficient pentru minim 14.000 de credite.

Cu toate acestea, programul va continua şi în 2016 într-o formulă uşor îmbunătăţită, în speranţa că schimbările vor atrage mai mulţi clienţi. Astfel, Ministerul Finanţelor propune impunerea unei dobânzi maxime formată din dobânda ROBOR la 6 luni plus o majoră de cel mult 3% pe an, iar avansul de 5% poate fi achitat inclusiv prin vouchere Rabla.

Urmareste Automarket
În rest, condiţiile programului rămân practic neschimbate: preţul maşinii trebuie să fie de cel mult 50.000 de lei, cumpărătorul este obligat să încheie şi o poliţă de asigurare de tip CASCO, iar statul român va continua să garanteze cel mult 50% din valoarea creditului.

Pentru anul 2016, Ministerul Finanţelor propune alocarea unui plafon de 100 de milioane de lei, care ajunge pentru cel puţin 4.000 de credite.

Anul trecut, valoarea totală a garanţiilor acordate a fost de 3.125 milioane de lei.

Via Agerpres

Comentarii (3)

  • rotila
    batranii au bani mai multi si cumpara mai multe masini pe cand un program ultima masina?
    10 0
  • Am impresia ca-i destul de mica suma de 50.000. Din ce am vazut pe automarket pana la 11.000 euro poti sa-ti cumperi Dacia si masini maxim din clasa mica (Corsa, Fabia), majoritatea din clasa Mini.
    O familie cu cel putin un copil are nevoie de ceva mai mare, de exemplu un break din clasa Compacta (Opel Astra Break). Nu am nimic impotriva Daciei, chiar imi plac masinile, sunt perfecte pentru ce au fost gandite, dar in Romania nu sunt asa populare in randul tinerilor. Prin urmare 50.000 Lei sunt prea putini pentru o masina noua pentru tineri.
    6 0
  • @agoox Romania este totusi o tara relativ saraca cu populatie care realizeaza venituri mici. Faza ca Dacia nu e populara printre tineri e o copilarie. Sincer. Adica vrei sa zici ca ar prefera transport in comun+tren in locul unei Dacia? Poate doar tinerii cu gargauni in cap care viseaza la sute de cai SH. Nu e populara pentru tinerii cu aere din categoria caine raios cu coada pe sus.

    Pentru Romania 50.000 de lei e o suma corecta, mai ales ca dpdv al intereselor, guvernul si statul roman au clar in minte cresterea vanzarilor Dacia, ceea ce nu e un lucru rau tinand cont la contributia companiei si a partenerilor de pe orizontala in economia romaneasca.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru