Feedback

Fiat sugerează că va elimina Tipo din gama de modele pentru Europa: "Vom continua să dezvoltăm doar Panda și familia 500"

Publicat Miercuri, 07.03.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 14
Fiat sugerează că va elimina Tipo din gama de modele pentru Europa: "Vom continua să dezvoltăm doar Panda și familia 500" - Poza 1
Sergio Marchionne anunță o restructurare pentru Fiat în Europa prin care va continua să dezvolte doar Panda și familia de modele 500, întrucât nu va mai investi în Tipo din cauza concurentei puternice.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Brandul Fiat va trece în perioada următoare printr-un proces de restructurare a gamei de modele, pe baza vânzărilor înregistrate în Europa și a concurenței din partea rivalilor.

CEO-ul Sergio Marchionne a fost tranșant în această privință și a declarat la Salonul Auto de la Geneva că italienii vor continua să dezvolte doar Panda și familia de modele 500. Prin urmare, este posibil ca modelul compact Tipo să nu primească un facelift sau o generație nouă.

"Nu omor Fiat, cred că are perspective fenomenale în America de Sud. Dar în Europa are un rol mai puțin relevant pentru că ne vom concentra pe familia 500 și Panda. Acestea vor fi modelele pe care vom continua să le dezvoltăm. Sunt mai puțin amorezat de segmentul din care face parte Tipo din cauza concurenței de care avem parte. Nu trebuie să investim sume mari de bani într-un segment suprapopulat", afirmă el.

Marchionne susține că, prin aceste măsuri, Grupul Fiat-Chrysler va continua să adopte măsuri similare cu cele din trecut, prin care prezența brandului Lancia a fost puternic redusă în Europa în favoarea unor branduri premium precum Alfa Romeo și Maserati.

"Înțeleg că Fiat înseamnă foarte mult, dar relevanța sa în piață este greșită. Trebuie să facem loc pentru branduri mai puternice pentru a proteja vânzările. A trebuit să restricționăm operațiunile Lancia. Alfa și Maserati reprezintă calea preferată pentru a ne dezvolta în Europa, pentru că profiturile generate sunt atractive", a adăugat el.

Una dintre explicațiile declinului Fiat este creșterea interesului cumpărătorilor pentru SUV-uri, iar Marchionne consideră că nu are sens ca marca italiană să se concentreze pe un segment în care există și un alt brand al Grupului care obțină vânzări semnificative, și anume Jeep.

Via Auto Express


Comentarii (14)

  • someone
    lancia a murit sub domnia lui sergio. cat credeti ca mai rezista fiat asa? dar alfa, care in afara de cele 2 recorduri pe ring, nu prea are cu ce se lauda zilele astea?
    11 4
  • marian
    ce amuzant e baiatul asta. Cand se va aglomera si segmentul Panda/500 ce va face? O sa arunce prosopul si inchide sandramaua. Eu zic sa nu se mai chinuie, tot acolo vor ajunge in ritmul asta
    10 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Au scos și ei un model care ține loc și de Punto să spunem, mai ales varianta hatchback, și când colo Marchionne, aflat sub influența milioanelor bonus, trasează planurile pentru următorii ani, cu 500 și Panda, dar nu cu generații noi.
    9 1
  • Elimina turcismele din Europa?
    3 2
  • Dacă vor continua să dezvolte doar Panda și familia de modele 500, după restructurarea Fiat vom afla, probabil, că s-a ales praful nu numai de Tipo, ci și de Punto.
    10 0
  • Pai pe Punto tot Marchione l-a eliminat si era singura masina cu ceva relevanta . Cred cu sinceritate ca omul asta e pus chiar de concurenta acolo. Tipo oricum a fost introdusa in piata cu foarte mare discretie si nesiguranta in ceea ce priveste pe cine avea ca si concurent . Chiar ma intrebam ce vor sa faca cu masina asta , fiindca in Italia nu e "prezenta' iar in Europa de Est (pt. care cica a fost gandita) nu a fost deloc promovata .
    8 0
  • Baieti, nu imi vine sa cred. Nu moare nici un fiat sau alfa. Toti il critica pe Marchione ca ce face si ce drege si ca pe ce lume e. E exact in lumea in care isi doreste sa fie. Nimic nu e la intamplare. Chiar nu ati auzit de expresia “spalare de bani” . Se practica si la noi. La italieni a ajuns deja la forma de arta. Pe aatia nu ii mai prinde nimeni. Pana si am enzile sunt planificate.
    1 2
  • Pacat de Tipo. Era chiar un model reusit, cu o gama completa de modele si motorizari. Concurenta principala era formata din 301, C-Elise, Rapid si Toledo. Nici una din ele nu arata extraordinar, si nu era nici pe departe la fel de completa precum Tipo. Pacat ca nu l-au promovat mai mult ca atuuri ar fi avut din plin.
    7 1
  • Să vedem dacă am înţeles corect: de la apariţie, Tipo s-a vândut în Europa cu factor crescător de cca. 60.000 de bucăţi pe an, dar genialul (căruia cred unii că i se datorează supravieţuirea FCA) Fusione vrea să iniţieze un “proces de restructurare pe baza vânzărilor înregistrate în Europa”. Cu alte cuvinte, ceva devine mai interesant de la an la an, dar trebuie oprit fiindcă “nu face faţă concurenţei din partea rivalilor”. Logică câştigătoare (pardon de cacofonie).

    Tipo chiar arată “într-un fel anume”, că doar îl “vizionez” zilnic prin zona mea de acţiune (varianta notchback). Nici la interior n-ar fi de lepădat. Plus că am fost plimbat cu un taxi Tipo şi n-am rămas stană de piatră. Consider modelul maşină tipică de oraş. Şi clar că mi se pare mai atractiv decât consacratul segmentului (Golf, desigur), ba chiar şi decât Astra K (“stricat” la design faţă de generaţia J, la fel Insignia B faţă de superba Insignia A – dar, precizez, strict din punctul meu de vedere).

    Remarc mâhnit că tendinţa din ultima vreme relevă “pensionarea” sau marginalizarea unor modele care înseamnă dacă nu o felie de istorie, atunci un motiv de delectare a ochiului într-o lume tot mai anostă…
    6 1
  • Eu cred ca este o miscare cat se poate de buna pentru Fiat. Modelul nu s-a vandut extraordinar si oricum, nu era chiar ok gandit pentru acest segment din Europa. Cel putin in privinta motorizarilor. Sa oferi 120 CP diesel si sa urci pretul spre 15000 de euro, cand esti apropiat de clasa compacta de volum (aka Ceed, Golf, Focus etc), nu cred ca e o idee prea buna. Inclusiv disponibilitatea acestor dotari inseamna niste costuri pentru constructor.
    Iar in versiunile ieftine, nu prea te poti pune cu Logan. Chit ca nu are airbaguri cortina si nici caroserie galvanizata. Clientii nu cauta neaparat asa ceva la acest nivel de pret (10-11000 de euro). Iar din nou Fiat e in dezavantaj.

    @someone, Lancia nu a "murit" sub domnia lui Marchione. Aminteste-ti ca vanzarile slabe erau inca de acum 10 ani. Iti mai amintesti de Phedra de exemplu? Sau de Thesis? Sau de Ypsilon? Ei bine, aceste modele au fost proiectate inainte ca el sa vina la conducere. Mai mult, hai sa nu ne imbatam cu apa rece: masinile aveau si slabiciuni, comparativ cu concurenta nemteasca... de care Fiat incearca sa se debaraseze printr-o abordare diferita amasinilor lor.
    Pe langa asta, la Fiat a venit o mare criza si s-a intamplat ce se intampla in mod normal oriunde in lume: ce nu e profitabil, se opreste de la productie. Si hai sa nu aruncam cu rosii in Fiat. VW tocmai a spus ca Beetle si a lui Scrirocco nu vor avea urmasi, datorita vanzarilor slabe.
    Fiat a urmat un drum si acela s-a dovedit a fi un succes: designul lui 500 inca prinde la public. Si aici e cheia pe care ei mizeaza. Simplu.
    Si totusi omiteti ceva important: anul trecut Fiat a vandut mai mult decat Skoda, de exemplu.
    3 1
  • Tipo este un model lowcost. Fiat merită mai mult iar politica lor viitoare bazată pe modele cu target larg și profit semnificativ îi va ajuta să fie competitivi că marcă și să aducă bani pentru dezvoltarea proprie precum și a mărcilor premium din grupul FACĂ.
    Cu o Panda modernă și cu o familie 500 diversificată și lifestyle sigur va crește în vânzări. În plus dacă renunță pentru Europa la modelele produse în Turcia vor face o ierarhizare logică a piețelor de desfacere.
    5 0
  • ERATA grupul FCA în loc de FACĂ
    0 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @LauCalin : pai si acum vin eu si te intreb pe tine : acele modele concurente si nu numai (ca de fapt altele sunt concurenta directa) nu erau deja pe piata cand au introdus italienii TIPO ? Marchione se comporta acum de parca au venit cu cine stie ce bomba/noutate pe piata si apoi ..surprizaaa!!.. toti ceilalti producatori s-au luat dupa ei si au scos si ei modele in acelasi segment si nivel de pret ( vezi Peugeot 301, Citroen Elysee, Skoda Rapid, Seat Toledo si poate altii). Cand de fapt a fost exact invers, TIPO a venit pe o nisa/plaja de pret extrem de ingusta ( masini compacte de buget =12-14.000 euro) unde deja era o oferta mai mare decat cererea . In loc sa ramana pe la 10.000 si sa-l concureze pe Logan asa cum a sperat toata lumea la inceput dar de care Fiat a tinut sa se distanteze de la inceput. Cred ca cineva ar trebui sa-si asume acest MARE ESEC ( daca intr-adevar se renunta la Tipo) fiindca vorbim de o masina care se vroia a fi de volum si nu ca cele la care te compari tu (Beetle si Scirocco) care erau doar niste masini de "nisa niselor" pt. VW si nu-i afecteaza cu nimic financiar.
    Oricum cred ca daca chiar ar vrea si daca ar avea rabdare , Fiat ar putea avea succes cu aceasta masina in detrimentul competitiei enumerate mai sus , ca nici-una nu exceleaza la calitate si fiabilitate , poate doar cele de la grupul Vag - Rapid/Toledo- dar astea sunt urate cu spume pe linga Tipo. Cred totusi ca cineva a luat o decizie gresita ( si acesta ar trebui sa fie Marchione) si a cazut in mirajul turcesc al masinilor cu un cost mai mic de productie pt. masini dedicate pietelor emergente. Asa sa intamplat si cu Renault ( vezi Fluence sau Clio Simbol ) dar acestia isi permiteau si aveau o mare experienta in marketingul acestor masini de buget si oricum tot au vandut o groaza.
    2 0
  • @LauCalin - Tipo are 6 Airbag-uri standard pe toate nivelele de dotari, incepand de la cel mai ieftin. Si asta de unde ai scos-o: "nu are caroserie galvanizata"? Caroserie galvanizata avea inclusiv primul model de Tipo de acum 20 de ani, care era o premiera atunci si care a si castigat titlul „Mașina Anului în Europa” in 1989.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru