Land Rover Defender va primi o versiune de performanţă SVR în loc de adio

de Bogdan Mirică
Luni, 20.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Land Rover plănuieşte să ofere publicului o versiune de adio pentru actualul Defender. Pentru a pleca dintre noi triumfătoare, ultima versiune Defender va fi una de performanţă, creată de divizia sportivă SVR.

Noul Range Rover Sport SVR, dezvăluit în premieră mondială la sfârşitul acestei veri, a consemnat debutul unei noi divizii de performanţă în segmentul premium.

Range Rover Sport SVR: 4.5 secunde pe 0-100 km/h pentru versiunea de performanţă a modelului britanic

SVR, o prescurtare a titulaturii Special Vehicle Operations, îşi va găsi loc pe fiecare model din gama Land Rover. Toate SUV-urile pe care va fi aplicată eticheta SVR vor fi versiuni de performanţă ale modelelor standard şi vor avea pretenţia de a se bate cu maşini similare din gamele BMW M, Audi RS sau Mercedes AMG.

Surprinzător sau nu, actualul Defender va fi următorul produs din gama SVR. Asta deşi actuala generaţie este pe punctul de a fi înlocuită anul următor, după o carieră impresionantă, întinsă pe mai multe decenii. Potrivit lui john Edwards, şeful diviziei SVR, versiunea sportivă a lui Defender va fi şi un cântec de lebădă al modelului legendar, va fi o versiune de adio.

Urmareste Automarket
Deşi nu a vrut să ofere prea multe detalii, Edwards a declarat că viitorul Defender SVR va fi un amestec între variantele dedicate competiţiei Paris-Dakar şi cele participante la Camel Trophy.

Divizia SVR însumează deja 500 de angajaţi şi îşi propune să ofere modelelor din gama Land Rover nu doar performanţe sub capotă, ci şi elemente de personalizare, tradiţie şi accesorii special create.

Există surse care vorbesc şi despre extinderea operaţiunilor diviziei SVR şi în interiorul gamei Jaguar, însă Edwards a declarat că o asemenea ipoteză este încă la stadiul de analiză.

Comentarii (14)

  • mishazaitev
    Adio Landy! In sufletele tuturor celor care stiu ce inseamna sa ai o masina care sa te poata duce oriune, tu vei ramae mereu off-roaderul absolut!
    20 16
  • absolut? n-as prea zice la ce probleme de fiabilitate are land rover.
    si cum adica, un nissan patrol, landcruiser, g sau wrangler nu te poate duce oriunde? baaah baiatule...baga-ti mintile-n cap!
    27 14
  • robert
    @ha

    Sa fim seriosi acum.land rover e etalonul suprem in categoria asta.
    Speram acum ca urmatoarea generatie o sa fie la fel de longeviva.
    15 15
  • @robert
    "Etalonul suprem" ...de ce imi suna mie cam cocalaresc? Cat se pricep cocalarii la offroad? Au pus ei vreodata piciorul din masina pe pamant?
    In noroi? Niciodata ! Offroad? Unighiuri de trecere? Notiuni prea abstracte ptr voi !
    18 13
  • mishazaitev
    @ha &@@robert

    Cei pe care-i numesti tu cocalari se pricep cat de cat la off road si mult mai mult ca tine la istoria automobilului. Oricum, atributul principal al cocalarului este acela de a profera insulte ori de cate ori nu e de acord cu cineva, iar din exprimarile voastre, rezulta pe deplin ca VOUA va apartine acest atribut, nu mie si lui robert.

    Sa ne intelegem, Landy este imaginea masinii de off road nu pentru ca ar fi cel mai bun, cu siguranta este insa printre cele mai bune. Este asbolut insa pentru ca se face in aceeasi forma, bazat pe aceleasi principii de circa 60 de ani. Patrol?O masina excelenta, dar in prezent nu se mai afla in fabricatie. Wrangler, motorul 2.8 are probleme cu partea electrica, benzinarele sunt foarte mari si impozitul in consecinta. Land Cruiser si G masini excelente, insa cu preturi de 3 ori mai mari decat ale lui Defender.

    Pana la urma de Defender? Pentru ca masina este destinata efectiv celor care au nevoie de o asemenea masina. S-a produs in zeci de variante de caroserie. A fost conceputa initial pentru fermierul britanic care avea nevoie de o masina buna la toate. Motoarele au fost extrem de bune si as putea spune chiar economice. (primul Landy avea 1600 cmc). O fi avut Land Rover probleme de fiabilitate, dar nu cu motoarele de pe Defender. Prin urmare Defenderul nu este emblematic pentru ca o iau niste baieti, o modifica si pleaca cu ea pe coclauri just for fun ci pentru ca a venit in intampinarea unor nevoi reale ale unor oameni care nu aveau de ce sa de sute de mii de euro pe masini mult mai scumpe si care si-au facut treaba excelent cu ea.

    Daca opinia mea poate fi caracterizata drept una de cocalar, sunt onorat. Pentru ca asta ar insemna sa fac parte din aceeasi tagma cu englezii care folosesc Defenderul zi de zi cu mandire si admiratie. Daca aceasta apreciere vine din partea unor melteni de Dambovita care prin Off Roader intelg exclusiv niste masin vechi si modificate radical, cu atat mai bine!
    11 10
  • @mishazaitev
    Esti pe dinafara ! Cum sa nu se mai fabrice Patrol?! Ba e un globetrotter care se fabrica si o duce foarte bine! Indiferent ca vorbim de peisajul rusesc siberian cu cratere si drumuri uitate de lume, fie ca vorbim de desertul arabesc unde nisipul e fin si foarte inselator. Patrol se descurca in orice situatie! Nu conteaza ca nu-l mai cunosc restul europenilor. Patrol exista si ramane o masina ce poate indura multe.
    Iar aici nu-i vorba de pret ! La un segment atat de particular si pretentios, pretul e ultimul lucru la care s-ar gandi un pasionat al offroaderelor dedicate. Principalul e sa fie un offroader fiabil si competent.

    ia uite aici :

    http://www.youtube.com/watch?v=zGVLjF1F2GI

    Min 8:40

    http://www.youtube.com/watch?v=5-VdFs_tUAI
    12 6
  • robert
    @mishazaitev

    Asta e.e vorba de frustrare.nu poti sa-ti spui o parere,fara sa fi jignit.plus ca unii s-au indepartat de la subiect.
    9 5
  • mishazaitev
    @@mishazaitev

    Caracterul de masina legendara nu-l da pretul si super competentele, ci utilitatea. Off-roaderul deveni doar datorita unor snobi ca tine "un segment atat de particular si pretentios", care, repet, l-au deturnat de la activitatea sa fireasca si anume aceea de a-l ajuta pe om, de a-i face viata mai usoara si nu de a-l distra la niste preturi enorme. Adica, dupa magnifica-ti si competenta-ti opinie, unul care are nevoie de o masina ca sa care echipamente sau orice altceva in zone greu accesibile, trebuie sa de 100 000 de euro pe un G, fiindu-i interzis sa apeleze la un "biet" Defender, nu!

    Defender face asta de 60 de ani asa cum nu o face nici una dintre masinile pe care le-ai dat tu ca exemplu. Dupa logica ta schioapa nici, Ford T, nici VW Kaffer, nici Citroen 2 CV, nici Fiat 500 niu sunt legende, deorece nu costa atat de mult incat sa fie doar apanajul bogatanilor. Masinile aste au pus lumea pe roti, insa! Masinile astea au venit in intampinarea nevoii omului de a se deplasa si de astea au marcat o perioada sa alta!
    9 6
  • @mishazaitev
    Mai bine nu deturna tu sensul cuvintelor mele.
    Pretentios in sensul abilitatilor speciale necesare abordarii unor suprafete cu grad de dificultate ridicat. La asta ma refeream. Nu la interior imbracat in piele si materiale premium. Asta-i doar un bonus.

    Faptul ca insisti pe pret ca ultima reduta mi se pare ridicol si nu face decat sa-mi dea dreptate. Sa fim seriosi, nu-ti cumperi un offroader dedicat ptr a-l utiliza in viata de zi cu zi.
    Inca odata: aici nu discutam de "masina poporului", nu discutam de un clasament al popularitatii, ci al abilitatilor intrisece de top, acele calitati care fac masina sa "gandeasca" pentru tine si sa te descurce pe orice intindere a scoartei terestre. E acea masina care poate face inconjurul Pamantului indiferent de obsacole. Acela e "etalonul suprem" ca sa ma exprim in limbajul pe care poate il intelegeti.
    7 9
  • Post Scriptum
    ...si daca are 30.000euro sa dea pe un defender, nu-i tocmai sarman.
    Sa dai 30.000 euro doar pentru a te catara pe munti (un moft pana la urma) denota un anumit stil de viata nu tocmai accsibil muritorilor de rand. Nu totul se termina cu pretul de achizitie.
    Asta n-o cumperi ca unica masina de familie. O cumperi pentru a-ti satisface setea de aventura. Deci nu-mi vorbi mie de chestii "prohibitive". N-are sens. +Nu vbesc de Defender SVR care probabil va atinge suma rotunda de 100.000 euro.
    7 1
  • mishazaitev
    @@mishazaitev

    Te contrazici singur. Nu la interior imbracat in piele zici ca te refereai? Pai exista vreun G (exceptandu-le pe cele fabricate pentru armatele lumii) sau vreun Land Cruiser (cel putin cele comercializate in Europa) care, in prezent sa se comercializeze fara piele la interior si fara o mie de gadgeturi? Nu ma trimitie in Asia sa-mi iau masina. Si de ce sa nu fie oameni care au nevoie de off-roadere dedicate in viata de zi cu zi? Sunt, dar, in infatuarea ta nu ai timp sa-i vezi! Padurarii, fermierii, oamenii care monteaza echipamente in zone greu accesibile. Astia toti trebuie sa cheltuie zeci de mii de euro pentru sisteme audio cu 9 boxe (dotare standard la versiunea basic a Land Cruiserului) si insertii de lemn in interior, doar pentru ca asa vrei tu, nu? Nu vorbim despre masina poporului vorbim despre o masina menita sa-l ajute pe om, la un cost rezonabil sa-si desfasoare activitatea si nu sa-si exerseze vreun hobby costisitor. Pentru ca pe logica asta, se poate spune ca toate exemplele tale sunt nimicuri in comparatie cu G-ul ala 6X6, iar tu ai sa mergi iute la taticu' sa-i spui sa-si amaneteze viloiu' ca sa-ti cumpere unu'.
    1 4
  • mishazaitev
    @postscriptum

    Vezi tu, de asta zic eu ca Defenderul este mai aproape la origini. A fost gandit in anii de criza de dupa al II lea razboi mondial tocmai pentru ajuta la reconstructia unei tari cu drumurile distruse de bombardamentele germane. Nu intamplator caroseria este alcatuita din panouri de aluminiu, material care exista din belsug dat fiind numarul urias de avioane care trebuiau casate. A fost adoptat iute de fermieri, a intrat in serviciile de posta britanice, a dobandit repede si rol de masina militara. Au fost facute, asa cum spuneam zeci de variante de caroserie de la dube, la camionete cu bena si doua locuri si pana la autobuze menite sa ajunga in zone greu accesibile. E adevarat 30 000 de euro nu e mult. Dar cine are nevoie de o masina cu asemenea capabilitati, macar nu este nevoit sa suporte alti 20 000 in plus ca sa cumpere sistsms audio, scaune recite/incalzite sau alte dotari pe care acum alti producatori ti le baga pur si simplu pe gat.
    1 4
  • @mishazaitev
    Nu ma contrazic deloc. Citeste bine ce am scris. Dai prea multa importanta unor chestiuni care chiar nu conteaza atat de tare. Materialele folosite la interior sunt in undeva in plan indepartat, ceea ce conteaza e capacitatea de trecere a masinii. Abilitatea de a muta oamenii si bagajele lor fara dificultate pe orice suprafata si in orice tip de vreme.
    "off-roadere dedicate in viata de zi cu zi" ?!! O perla mai mare nici ca puteai sa scoti ! Padurarii, fermierii bla bla ... ai auzit de pick-up-uri? De asta au nevoie ei ! Un Navara, un Hilux etc. E cu totul altceva...
    Dar aici nu vorbim de utilitare... Vorbim de offroadere cu specializare stricta pe un anumit tip de exploatare. Vorbim de oameni care-si tin "jucariile" in garaj alaturi de un sedan obisnuit de la un constructor de volum sau premium & care le folosesc ocazional in concedii lungi sau cand vor sa se distreze in offroad. Sa intretii un offroad modern nu-ti treaba usoara, decat daca vorbim de offroadere din alea vechi din anii 80-90. Sunt costisitoare offroaderele moderne crede-ma.
    3 1
  • @mishazaitev
    Iti dai seama ca "post scriptum-ul" tot eu l-am scris, nu? Sau nu-ti dai seama? :)) In fine, o alta perla: "E adevarat 30 000 de euro nu e mult."
    Cum sa nu fie mult prietene, glumesti?!! Pe ce planeta traiesti? Chiar si in tara nababilor, in Emirate sa fi fost, daca conducei un Defender tot ca excentric bogat ai fi fost vazut. Ok, s-o luam altfel, 30k in Franta, 30k in Romania... dap, tot bogat te numesti...ok, poate nu bogat in genul putred de bogat, dar suficient de instarit cat sa nu duci grija zilei de maine.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru