Land Rover a dezvăluit modelul Defender care va concura în Raliul Dakar

de Silvian Irimia
Joi, 27.11.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Land Rover vrea să facă senzație în campionatul World Rally-Raid din 2026. Trei modele Defender își vor face debutul în competiție la primul eveniment al anului — și este unul important: Raliul Dakar.

Modelul se numește Defender Dakar D7X-R, iar pentru a-i permite să participe în noua categorie „Stock” din Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC), mașina și-a început viața ca un Defender OCTA în specificație de producție.

Asta înseamnă că primește un V8 de 4.4 litri care este mecanic neschimbat față de cel al modelului standard, deși există o răcire îmbunătățită cu ventilatoare de 12V și un singur radiator mare care înlocuiește cele 3 radiatoare ale mașinii de serie.

Mai există și un filtru de particule pentru a împiedica pătrunderea nisipului în prizele de aer și un restricționator pe admisie pentru a limita puterea motorului. În versiunea de producție dezvoltă 626 CP, dar această valoare va trebui redusă pentru a respecta regulamentele FIA. În Dakar va rula pe combustibil sustenabil.

Cutia automată cu 8 trepte este aceeași cu cea de pe modelul OCTA de stradă, deși raportul final este mai scurt pentru cuplu maxim la viteză mică.

Există frâne noi, realizate special, și amortizoare Bilstein, plus un rezervor de combustibil de 550 de litri pentru etapele extrem de lungi ale raliului.

Culoarea caroseriei este inspirată de „tonurile și texturile deșertului”.

De asemenea, mașina primește o nouă unitate de control specifică motorsportului pentru gestionarea electronicii. Ecartamentul a fost mărit cu 60 mm, iar garda la sol a fost și ea ridicată. Sunt montate anvelope de 35 de inch (cu bancheta spate eliminată și 3 roți de rezervă în spate), aripi evazate și modificări de caroserie pentru a mări unghiurile de atac și de degajare.

Pe Defender Rally, inginerii au mai dezvoltat ceva numit „Flight Mode”. Atunci când Dakar D7X-R se află în aer, sistemul ajustează livrarea cuplului către roți pentru a proteja transmisia la aterizare.

În interior găsim o cabină cu roll-cage omologat pentru competiții, un sistem de navigație reglementat de FIA și scaune de curse. Cele 3 mașini vor fi pilotate de Stéphane Peterhansel, de 14 ori câștigător al Dakarului, Rokas Baciuška și Sara Price.

via Land Rover

Comentarii (1)

  • Rezervor de 550 litri ?? Sigur nu-i o gresala aici ?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru