Feedback

Land Rover renunţă la războiul contra clonelor chinezeşti: "Acolo nu există legi"

Publicat Marti, 21.04.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 6
Land Rover renunţă la războiul contra clonelor chinezeşti: "Acolo nu există legi" - Poza 1
Land Rover renunţă la războiul contra clonelor chinezeşti: "Acolo nu există legi" - Poza 2
Land Rover renunţă la războiul contra clonelor chinezeşti: "Acolo nu există legi" - Poza 3
Land Rover renunţă la războiul contra clonelor chinezeşti: "Acolo nu există legi" - Poza 4
Land Rover renunţă la războiul contra clonelor chinezeşti: "Acolo nu există legi" - Poza 5
Land Rover renunţă la războiul contra clonelor chinezeşti: "Acolo nu există legi" - Poza 6
Land Rover renunţă la războiul contra clonelor chinezeşti: "Acolo nu există legi" - Poza 7
Land Rover renunţă la războiul contra clonelor chinezeşti: "Acolo nu există legi" - Poza 8
După ce producătorul chinez Jiangling a copiat fără nicio ezitare Range Rover Evoque şi a prezentat SUV-ul propriu Landwind X7, oficialii britanici spun că nu au nicio soluţie de atac: "În China nu există legi, nimic nu ne protejează".

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Faptul că unele mărci chineze copiază fără niciun fel de probleme modele europene sau americane şi le scot pe piaţă sub siglă proprie nu mai miră pe nimeni de ceva vreme. Iar momentul în care constructorul chinez Jiangling a dezvăluit noua creaţie proprie, SUV-ul denumit Landwind X7, puţini au fost cei şocaţi cu adevărat de faptul că modelul asiatic are un design aproape identic cu cel al lui Range Rover Evoque şi un nume inspirat evident din nomenclatura BMW. Şi totuşi, deşi de obicei marii producători se grăbesc să-i acţioneze în judecată pe cei care-şi permit astfel de copii izbitoare, cei de la Land Rover au anunţat că nu se vor deranja şi că vor lăsa noul Landwind X7 să-şi construiască o carieră de piaţă proprie. 

Recunoaşteţi originalul şi copia.

Motivul este unul intrigant, dar foarte real având în vedere tradiţia maşinilor din China: legislaţia locală este foarte permisivă, iar marii constructori se bat cu morile de vânt. O spune şi Ralf Speth, director executiv al companiei Land Rover Jaguar (LRJ): "Regret că fenomenul copy/paste revine brusc în actualitate. Însă nu există legi care să aibă grijă de aceste lucruri, nu avem nimic care să ne protejeze, iar asta înseamnă că va trebui să lăsăm lucrurile să curgă aşa cum sunt", declară oficialul companiei britanice.

Conform celor de la Automotive News, cei de la Jiangling au anunţat preţurile pentru noul lor SUV compact, acestea pornind de la 150.000 de yuani (aproximativ 22.600 de euro), de aproximativ trei ori mai puţin decât Evoque, care a început să fie produs local, la o fabrică din Shanghai, în luna martie 2015. Deşi oficialii Jiangling nu au putut fi contactaţi pentru declaraţii oficiale, broşura pe care Landwind X7 o prezintă la standul mărcii de la Salonul Auto din Beijing titrează, ironic, "Maşină de import? Nu, e o maşină chinezească!".

Clipul oficial de prezentare al noului Landwind X7

LandWind X7(Director's Cut) from Bitone on Vimeo.

via | Automotive News (înreg.)


Comentarii (6)

  • Daca pleaca de la 22.000 cum ziceti ca de 3 ori mai putin ? Ca si Evoque are pret de plecare de la 36.000.
    3 1
  • @S
    Nu şi în China.
    6 0
  • Slafciu ciprian: Check engine workshop fault. Ma puteti ajuta? Raspunde
  • Firma la care lucrez are produse de la zeci de mii la peste jumatate de million de dolari. Chiar daca sunt armate de ingineri de toate specialitatile, totusi, calculele pentru omologare si certificare sunt facute de profesori de universitate si de partea aia nu se mai atinge nimeni.

    Ei bine, intr-o zi, ne-am trezit ca undeva in china ni s-a copiat produsul pana la ultimul surub. Au modificat ansamblele si componentele principale la o diferenta de 3 mm astfel incat sa nu poata fi dati in judecata pentru patent infringement si gata ... Ai nostril au ramas cu buzele umflate si pur si simplu nu pot face nimic. Iar aia vand in prostie in timp ce firma care a adus produsul pe piata a ramas cu pierderile pe cercetare-dezvoltare, teste, omologari, etc.

    Sincer, nu stiu unde se va ajunge daca lucrurile nu se vor schimba dramatic in anii urmatori.
    15 3
  • zarnesteanu

    nici nu ai idee cata dreptate ai!

    firma mea este in acelasi impas, problema este ca chinezii isi permit sa tina stoc de mii de componente, pe cand noi nu ne permitem nici macar 1

    asa ca.... hai sa ne cumparam teren in china. (si nu glumesc!)
    13 1
  • Nu stiu cum de nimeni din restul lumii nu zice nimic. Aceeasi problema am intalnit-o si eu. O firma (nemteasca) a inceput sa fabrice in china niste accesorii/produse auto, in care se investisera probabil milioane in cercetare. Productia s-a facut in parteneriat cu o firma chinezeasca. Dupa doar cateva luni produsul identic era vandut la jmatate de pret sau mai putin, culmea, de partenerul chinez. Caracterul chinez este cel mai infect. Dai mana cu el pentru o afacere si nu are nici cea mai mica jena sa te fure apoi.
    Lumea nu prea intelege de ce produc chinezii atat de ieftin. Pentru ca ei nu au milioane sau miliarde de euro investiti in cercetare, nu platesc drepturi de autor si nici patente.
    11 0
  • Firma la care lucrez vinde aparatura medicala japoneza. Concurenta chinezilor a facut ca preturile brandurilor de calitate de scada vertiginos pentru a reusi sa mai vanda ceva. In plus, calitatea aparaturii lor a crescut.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru