Masina e foarte draguta ca design, interior/exterior. Conceptul de vehicul urban e deasemenea binevenit si sunt convins ca in Europa e ceea ce trebuie.
Din pacate insa, pe partea tehnica, Renault nu e in pas cu timpurile. Sa vii in 2025 cu 300 km autonomie inseamna sa nu-ti cunosti clientela. Acceleratia e la limita suportabilului, desi la o masina electrica se simte un pic diferit fata de o clasica. Pretul insa e extrem. Viteza de incarcare deasemenea, cam la limita, desi daca ai unde sa incarci acasa, nu mai e o problema.
In opinia mea, doua lucruri pun la pamant masinuta asta: range-ul si pretul. Daca venea cu un 500 km si un pret cu vreo 5k euro mai jos, aveau sanse la vanzari cel putin decente. De ce Mercedes poate 790 km pe CLA iar Renault nici macar 500? Mai ales pe o masina cu un istoric atat de bogat?
@Dutz, deci gata cu Nautilus? Wow. Pareai foarte pornit pe el.
Mazda nu e rea. Eu am avut una fully loaded la rental si nu am avut ce sa comentez la ea (CX-70). Pentru mine, cel putin deocamdata, motoarele pe carburant sunt istorie. Astept sa vad cum o sa fie cand trece luna de miere la electrice.
Bafta la utilizare, fara surprize neplacute. Adevarul e ca Mazda s-ar putea sa-ti fie mult mai fidela decat Ford/Lincoln. Eu am avut acum vreo 16 ani un Ford Freestyle si am amintiri placute de la el. Foarte foarte buna masina pentru ce mi-a trebuit in perioada aia. Din pacate Ford, (ca si GM/Chrysler) continua sa dea rateuri urate cu motoarele ice. Am auzit ca 6.2L de pe Escalade e un dezastru. Nici Ford nu sta prea grozav. Asa ca s-ar putea sa fi facut alegerea corecta.
Deci CLA are 790 km autonomie cu o singura axa propulsoare si 770km cu AWD. IX3 asta are 800km autonomie !!! Eu cred ca "the writing is on the wall".
Este clar ca lumina zilei ca nu doar bateriile, dar si gestiunea lor + optimizarea consumatorilor a ajuns la parametri optimi. Daca ai incarcator la casa, si curent la pret de consumator particular, motoarele ice nu mai au nici o sansa.
Mi-am instalat charger-ul de level 2. In 45 de minute am inapoi bateria la 80-85% dupa o zi de umblat normal prin oras si suburban. Daca am o zi grea de condus, incarcarea dureaza maxim 2 ore. La doua masini electrice un level 2 acasa e mai mult decat suficient.
La drum lung de 650km, softul mi-a calculat doua opriri: una de 47 de minute si alta de 10. Iesiri de genul asta am maxim odata pe an, poate si mai rar. In rest, absolut totul e in raza de +500 km autonomie a masinilor.
Cred ca nu are rost sa mai discutam de range anxiety la 800km cu cat vine BMW-ul asta. Si tineti cont ca producatorii in general ofera raza de actiune foarte conservator, pentru a evita procesele la tribunal. Deci ai mari sanse la un condus normal sa treci bine de ceea ce scrie in carte.
Eu cred ca daca Romania isi rezolva reteaua publica de incarcare, gen Tesla Superchargers, adoptia pentru masinile particulare, inclusiv camionete, o sa fie substantiala. Europa de Vest si America de Nord nu mai au problema asta.
Am inceput sa vad foarte multe masini electrice pe strada, de la diversi producatori. Si din ce observ, calitatea materialelor, asamblarii si design-ul incep sa fie la paritate cu (sau peste) masinile clasice pe benzina/motorina.
Felicitari BMW. Macar ei sunt pe drumul cel bun.
@Dutz, daca te referi la commentul lui @dan sa stii ca a glumit. O gluma amara referitor la atmosfera pe care o face unul pe-aici.
Chiar ma gandeam ce-o sa iasa din gura lui x si y la articolul asta :) Eu cred ca cei care au capul pe umeri au inteles demult ca piata n-o putem controla. Cum vor fi vanzarile maine, nu stie nimeni. C-or fi electrice, c-or fi ice de acum incolo, pe mine nu ma mai intereseaza. Am exact ce-mi trebuie si tot ce pot sa sper este ca si cel de langa mine e la fel de multumit. Cu ce vrea sufletul lui.
Imi place o natura sanatoasa, un aer curat, dar pana sa ma apuc eu sa ma iau de alegerile altuia, pe chestii ecologice, e cale lunga.
PS, Astazi mi-am instalat in sfarsit charger-ul si pentru ce prevad ca necesitati in viitorul apropiat si mediu, e mai mult decat suficient.
Un week end placut tuturor si baterii/rezervoare pline :) Si va mai urez ca benzina/motorina sa se ieftineasca si la voi vel putin ca la mine. Ca mie oricum nu mai imi trebuie :):):)
@Fast&Curious, infrastructura deficitara spre inexistenta din Romania m-au facut sa inteleg reticenta masiva pe care o au romanii fata de masinile electrice. Este absolut de inteles.
Daca nu poti sa incarci acasa, ieftin, la pret de consumator privat, nu ai nici un fel de "impulsionare" sa iti iei electrica. Pai trebuie sa fii batut in cap sa te faci dependent, de buna voie, de o retea publica proasta, scumpa si lenta. E la mintea cocosului. Restul e can-can.
Sunt ferm convins ca romanii nu sunt mai retrograzi sau inapoiati decat oricine altcineva din restul lumii. Dar cand puterea de cumparare e mica, trebuie sa iti faci calculele foarte bine inainte sa te arunci la o cheltuaiala masiva pe o masina de care depinzi ani de zile.
Am spus-o si mai demult: daca as fi in Romania si n-as avea casa, masina electrica ar fi exclusa din discutie. Foarte probabil, nici aici unde stau n-ar fi fezabil financial sa incarc exclusiv la retelele publice. Desi cred ca daca ai abonament la anumiti furnizori, s-ar putea sa ai niste preturi preferentiale.
Am folosit doar de doua ori reteaua publica, la un drum de 650 km. In rest, in trei luni de zile am incarcat doar de-acasa. Combinat, pe amandoua masinile am peste 6000 km, aproape exclusiv city driving iar economiile la carburant sunt semnificative.
Ultimele comentarii
1755 in total