De anul viitor, România va avea o nouă marcă auto venită din China. De această dată este vorba despre Nio, un constructor chinez de mașini electrice, fondat în 2014. Marca chineză a anunțat că se va extinde și pe alte 7 piețe din Europa până la finalul acestui an, inclusiv în Ungaria, Austria, Belgia și Luxemburg. Tot anul viitor, Nio își va face prezența și pe piețele din Polonia și Cehia.
Primele modele Nio care vor fi aduse în țara noastră vor fi două SUV-uri, o berlină, un break și un model de oraș, toate electrice. Mai exact, este vorba despre modelele EL6 (SUV electric), EL8 (SUV electric), ET5 (sedan electric), ET5 Touring (break electric) și Firefly.
În România, Nio va fi disponibilă prin rețeaua de dealeri AutoWallis, cea care a preluat în acest an drepturile de distribuție pentru Nissan. Aceeași rețea de dealeri este și importatorul oficial al mărcii sud-coreene KG Mobility, fostul SsangYong.
via Nio
Romania are nevoie de DIZAL-uri si cat mai multe SH!
Deci mai bine isi vad cei de la NIO da treaba prin Norvegia, Olanda si alte tari care inca nu stiu cum sta treaba cu "electrocasnicele".
E curios totusi ca inca mai vin chinezii dupa atatea taxe aplaudate de unii pe aici.
Ai impresia ca daca esti sarcastic o sa captezi atentia?
Nu, copile.
Sub nicio forma.
Sistemul imunitar ICE a demonstrat in atatea randuri ca este capabil nu doar sa lupte, ci sa respinga definitiv acest agasant agent patogen, identificat de virusologi ca EV.
Cum merge treaba in Romania? In cateva zile am injurat statiile de incarcare din toata inima. La Kaufland nu poti incarca daca nu ai aplicatia lor, la Lidl de asemenea, la Plugpoint merge doar cu aplicatia lor. Astea de la Plugpoint sunt si schema. Promovate ca au viteza de incarcare de 60 kW, cand de fapt statia nu mergea mai mult de 11,7 kW. Ce naiba de infrastructura este asta!? Cum sa vrea lumea sa migreze la electrice cand pentru fiecare retea de incarcare iti trebuie aplicatie?
Astia de la Renovatio au statii multe, dar sunt slab intretinute si pur si simplu nu merg.
Eu inteleg ca vrei sa iti fidelizezi clientii, dar de ce nu e lasat la liber sa poti incarca doar cu cardul (debit, credit, Fleet management) chiar daca ar fi mai scump. Ajungi sa ai nu stiu cate aplicatii si sa mai si incarci bani in ele. Absolut cretina solutia.
Un plus pentru EON unde pe langa viteza de incarcare mare a functionat exact asa cum ma asteptam, simplu, eficient, modern.
Am fost pe A3 de la Tg. Mures la Gilau, cca 105 km, niciun punct de incarcare nu exista! Nu am avut nevoie, dar e o constatare trista.
Romania este in UE si Schengen, dar suntem departe de lumea buna. Iar atunci cand facem o treaba, o facem in stilul nostru neaos. Adica fiecare in patratica lui, nu colaboram cu nimeni, nu facem sa fie simplu ca nu ne place. Mai bine sa incurcam si sa le facem viata grea utilizatorilor.
Trist, foarte trist.
PS: de ce nu am vazut pana acum niciun articol care sa spuna cu adevarat lucrurile de care eu m-am lovit in doar cateva zile si care m-au scos din sarite.
intreaba Calafatul despre tine cum evoluezi?, cand vii acasa? hai fii bun si risipeste-le grijile, scrie-le scurt sa-si ia gandul.
Deci cum bine ai observat si tu, din experienta,problema nu sunt masinile electrice ci sta prin alte parti.
Ca sa mearga treaba bine pe afara, ei nu le-au injurat si huiduit si respins, ci le-au cumparat si au dezvoltat pentru ele infrastructura de incarcare.
Daca vesticii pot, atunci de ce romanii nu pot? Si alta intrebare: de ce masinile electrice merg la aia mai culti si evoluati si nu prin la est-europeni? Au aia ceva special de isi vand troacele obosite diesel in est si ei merg cu electricele?
De ce olandezii care fac cei mai multi km anual in medie au cea mai faina infrastructura pentru incarcat masini electrice? Ei nu au frica de autonomie si vreme rea?
In concluzie, altii pot si romanii nu din cauza culturii! Cand ai melteni multi, nu poti avea si pretentii prea mari.
Ceva îmi spune ca te aprobi singur, dureros dar adevărat.
Ca sa vorbesc doar de UK, unde locuiesc. Pe toate autostrăzile sunt încărcătoare rapide, de la 50 la 350 de kWh. Asta toate sunt private. Adică niște firme au considerat că e pâine de mâncat în zona asta.
De curând am avut nevoie de un top-up ca sa ajung acasă. Mai aveam 17% baterie și mi-ar fi trebuit minim 30. Am oprit pe autostradă la un service foarte popular. Sunt vreo 10 încărcatoare Ionity cu 350kWh și 6 Gridserve care au AC și două tipuri de DC cu max 50kWh. De obicei merg la astea pentru ca mașina mea nu accepta 350 kWh și nu are sens sa le blochez pe alea. Dar 4 din 6 nu erau funcționale și celelalte doua erau ocupate. Se mai întâmplă.
In zonele de reședință multe încărcătoare sunt în instalate cu bani publici, din taxele locale. Sau consiliile oferta ceva ajutor unor firme, discount-uri, terenul, acces la rețeaua electrică etc.
In orășelul mic in care locuiesc erau de mult niște încărcătoare AC in centru. Acum au montat mai multe, atât AC cât și DC (50 kWh) in cartierul unde locuiesc, lângă un Co-op. Momentan sunt mai multe decât e necesar, mai ales că marea majoritate a locuințelor sunt case. Nu le-am folosit niciodată dar am văzut mașini care încarcau. Majoritatea sunt libere mai mereu.
Deci romanii sunt huliti pentru ca sunt prosti ca tine care nu inteleg diferenta intre masina si troaca, din cauza ca sunteti marlani si parcati ca boii, din cauza ca dati peste biciclisti, din cauza ca nu respectati limitele de viteza, din cauza ca sunteti handicapati. Un neuron ai tu daca te mai intalnesti cu inca 10 posesori de BMW-uri.
https://www.goodnewsnetwork.org/electric-ferry-boat-makes-historic-first-crossing-from-europe-to-africa-cutting-energy-use-by-80/
Daca ti-ai baga evacuarea in interiorul masinii ne-ai ajuta mult.
Articol din UK:
https://www.autocar.co.uk/car-news/advice/800-miles-week-electric-car-12-things-i-learned
Cand ai prosti cu BMW-urile care ocupa locurile de incarcare pentru masini electrice, e mai greu si prin UK. Pentru a evita prostia, am ales PHEV si incarc mereu cand e disponibil. Prostii cu BMW-urile sunt peste tot prin Europa, sunt multe cazuri si am vazut personal retarzii cum parcheaza unde vrea muschiul lor. Nu degeaba toate studiile despre marleti cu BMW-urile.
Daca nu poti sa incarci acasa, ieftin, la pret de consumator privat, nu ai nici un fel de "impulsionare" sa iti iei electrica. Pai trebuie sa fii batut in cap sa te faci dependent, de buna voie, de o retea publica proasta, scumpa si lenta. E la mintea cocosului. Restul e can-can.
Sunt ferm convins ca romanii nu sunt mai retrograzi sau inapoiati decat oricine altcineva din restul lumii. Dar cand puterea de cumparare e mica, trebuie sa iti faci calculele foarte bine inainte sa te arunci la o cheltuaiala masiva pe o masina de care depinzi ani de zile.
Am spus-o si mai demult: daca as fi in Romania si n-as avea casa, masina electrica ar fi exclusa din discutie. Foarte probabil, nici aici unde stau n-ar fi fezabil financial sa incarc exclusiv la retelele publice. Desi cred ca daca ai abonament la anumiti furnizori, s-ar putea sa ai niste preturi preferentiale.
Am folosit doar de doua ori reteaua publica, la un drum de 650 km. In rest, in trei luni de zile am incarcat doar de-acasa. Combinat, pe amandoua masinile am peste 6000 km, aproape exclusiv city driving iar economiile la carburant sunt semnificative.
Dar calitatea educației e aceeași, cea de unde au primit-o.
Nu vreau sa generalizez, dar probleme exista si vor exista si in cazul electricelor.
https://piataauto.md/Stiri/2025/04/Olandezii-au-descoperit-stupoare-ca-masinile-diesel-emit-mai-putine-particule-decat-cele-plug-in-hibrid-iar-electricele-sunt-aproape-la-egal-benzina/
https://piataauto.md/Stiri/2025/05/O-publicatie-norvegiana-avertizeaza-ca-masinile-electrice-care-azi-inca-mai-par-moderne-nu-vor-putea-fi-vandute-la-mana-a-doua-peste-5-ani/
https://piataauto.md/Stiri/2025/02/Norvegienii-au-dezvaluit-preturile-revoltatoare-au-ajuns-unele-piese-si-componente-masini-bateria-model-electric-ajungand-sa-coste-86000-euro/
...deci 86000 euro o baterie, 51700 euro o bancheta spate...
https://piataauto.md/Stiri/2025/02/Dupa-ce-au-cumparat-masini-electrice-chinezesti-norvegienii-au-descoperit-preturile-revoltatoare-la-piesele-acestora/
https://piataauto.md/Stiri/2025/02/Un-norvegian-se-plange-costul-exorbitant-piese-mici-Audi-e-tron-electric-si-arata-cum-a-economisit-70prc-cautandu-si-singur-componente/
P.S.1. Nu s-a gasit inca solutia perfecta, prietenoasa cu mediul si cu buzunarele cumparatorilor.
Nu suntem in stare sa facem un fir de iarba. Si asta este un fapt.
Certurile despre care solutie este mai buna nu isi au rostul.
P.S.2. Nu cred ca reteaua de incarcare pentru electrice va cunoaste la noi un avant deosebit.
La noi exista o tendinta de a complica inutil lucrurile.
P.S.3. Pana se va gasi cea mai buna solutie de propulsie, unii care chiar cunosc despre masini aleg modele care au scris istorie.
https://piataauto.md/Stiri/2025/06/Desi-conduce-o-companie-care-produce-hypercar-uri-Mate-Rimac-seful-Rimac-Bugatti-si-a-cumparat-un-VW-Golf-R32-clasic/
https://piataauto.md/Stiri/2025/04/Seful-Koenigsegg-a-dezvaluit-ca-merge-la-munca-dimineata-cu-o-Toyota-cu-motor-de-3-cilindri-iar-in-week-end-mai-conduce-prima-sa-Mazda/