Constructorul german a dezvăluit o mai multe imagini oficiale noi cu viitoarea generație iX3, primul model din noua familie de modele electrice Neue Klasse. Mai sunt doar 3 luni până când noul model va fi prezentat oficial, cu ocazia Salonului Auto de la Munchen, însă până atunci, BMW a efectuat noi teste cu viitorul model electric și ne oferă, în același timp, noi detalii tehnice.
În primul rând, trebuie să știi că noul BMW iX3 va avea o autonomie de 800 de kilometri în regim WLTP, grație unei baterii noi, în formă cilindrică. Această baterie are o densitate a energiei mai mare cu 20% față de bateriile cu celule prismatice folosite până acum la modelele electrice ale bavarezilor. Arhitectura de 800 de volți permite o încărcare a acumulatorului cu o putere de până la 400 kW. Practic, o încărcare de 10 minute este suficientă pentru o autonomie de circa 350 de kilometri.
NOUL SISTEM DE OPERARE BMW OPERATING SYSTEM X
Noul BMW iX3 va primi sistemul BMW Panoramic iDrive, care integrează un ecran subțire ce se întinde pe toată lățimea bordului și pe care vor fi afișate toate informațiile necesare.
Noul model va fi primul BMW care va introduce sistemul de operare BMW Operating System X, precum și un head-up display cu afișaj 3D.Toate sistemele avansate de siguranță și cele bazate pe inteligența artificială vor fi controlate de către computer-ul inteligent Heart of Joy. De asemenea, noul BMW iX3 va avea încărcare bidirecțională, cu funcții V2L, V2H și V2G. Una dintre inovațiile aduse de noul SUV electric va fi o clapetă pentru priza de încărcare ce se va deschide și închide automat atunci când șoferul se apropie de aceasta și vrea să încarce bateria.
Deocamdată, BMW nu a dat mai multe detalii despre propulsorul viitorului iX3. Lansarea oficială a noului model va avea loc la Salonul Auto de la Munchen, care se va desfășura în perioada 9 – 14 septembrie. Producția noului BMW iX3 va avea loc în Ungaria, la uzina de la Debrecen și va începe la sfârșitul anului.
via BMW
Este clar ca lumina zilei ca nu doar bateriile, dar si gestiunea lor + optimizarea consumatorilor a ajuns la parametri optimi. Daca ai incarcator la casa, si curent la pret de consumator particular, motoarele ice nu mai au nici o sansa.
Mi-am instalat charger-ul de level 2. In 45 de minute am inapoi bateria la 80-85% dupa o zi de umblat normal prin oras si suburban. Daca am o zi grea de condus, incarcarea dureaza maxim 2 ore. La doua masini electrice un level 2 acasa e mai mult decat suficient.
La drum lung de 650km, softul mi-a calculat doua opriri: una de 47 de minute si alta de 10. Iesiri de genul asta am maxim odata pe an, poate si mai rar. In rest, absolut totul e in raza de +500 km autonomie a masinilor.
Cred ca nu are rost sa mai discutam de range anxiety la 800km cu cat vine BMW-ul asta. Si tineti cont ca producatorii in general ofera raza de actiune foarte conservator, pentru a evita procesele la tribunal. Deci ai mari sanse la un condus normal sa treci bine de ceea ce scrie in carte.
Eu cred ca daca Romania isi rezolva reteaua publica de incarcare, gen Tesla Superchargers, adoptia pentru masinile particulare, inclusiv camionete, o sa fie substantiala. Europa de Vest si America de Nord nu mai au problema asta.
Am inceput sa vad foarte multe masini electrice pe strada, de la diversi producatori. Si din ce observ, calitatea materialelor, asamblarii si design-ul incep sa fie la paritate cu (sau peste) masinile clasice pe benzina/motorina.
Felicitari BMW. Macar ei sunt pe drumul cel bun.
Pai nu era BMW marca aia care rupea la vanzari de Diesel? Nu datorita electrificarii se duse industria auto pravale???
Autonomie 800 km cu electric? Nu se poate la alte marci si nici nu vor ajunge NICIODATA masinile electrice sa ofere autonomii comparabile cu diesel!
Hapciu!
Când am luat electrica, acum câțiva ani, o încărcam de la priza normală din garaj. Sigur că era foarte lent, dar pentru majoritatea zilelor era suficient să adauge cât consumam în timpul zilei. Și asta cu programare să încarce doar în intervalul orar în care tariful la electricitate e mic.
Acum am încărcător dedicat de ceva vreme, cu smart tariff. 6h/noapte tariff mic garantat, suficient sa încarce 0-100 dacă e nevoie, plus perioade când furnizorul are surplus.
Rareori încarc altundeva decât acasă, și bateria e relativ mică, nu se compara cu ce are acest BMW.
Ce este mult mai important, încarcă un 350 km range în 10 minute, şi la fel de pesimist, chiar dacă e un 250 km este deja extrem de bine
Practic, tehnologia s-a maturizat (ce să mai spunem de excelentele V2L, V2H și V2G) şi singurul a rămas preţul.
La 20 km zilnici, hai să zicem 30 km umflat (deşi 99% din români fac în medie sub 17 km zilnic) avem 700/30 = 23 zile de mers !!
Deci cel mai pesimist scenariu este că încarci odată la 3 săptămâni (şi încă două zile) !
Real cred că te duce o lună liniştit.
Deci odată pe la 3-4-5 săptămâni să te duci să încarci la mall cât timp faci ceva cumpărături
Şi la drum lung să încarci doar din 350-450 km în 350-450 km și aia doar 10-15 minute
DEMONSTRAZĂ CĂ oricine care stă la bloc poate să folosească această electrică foarte uşor.
Nici nu îţi trebuie parcare subterană cu loc privat şi priza ta, etc.
O sa vanda BMW d-astea ca pe hot cakes
"DEMONSTRAZĂ CĂ oricine care stă la bloc poate să folosească această electrică foarte uşor." - corect doar ca nu demonstreaza si DE CE ar face-o? De ce ar trebui cineva fara acces sigur si facil la o priza de incarcare la tarif casnic sa-si complice viata cu o masina electrica fie ea si cu 800 km autonomie.
Hai că super exagerezi.
Sincer chiar şi VW ID.3 cu bateria de 55 kwh este FOARTE BUNĂ PENTRU 99% DIN ROMÂNI care locuiesc LA BLOC, pentru că trebuie să o încarce odată la 1-2 săptămâni la mall.
Ce o dăm cotită, iar BMW ăsta de 800 km dacă conduci ca în Bucureşti te ajunge FĂRĂ DUBIU şi 40 de zile la o singură încărcare
(bine, poate să nu fie caniculă extremă şi să ai AC la maxim, maxim mereu)
dar dacă cauţi motive să nu, poţi spune... preţul, da, asta aș accepta, dar în rest nu mai multe există motive reale.
Ce tot ne ascundem după deget.