Nissan va modifica bateria electricului Leaf pentru a creşte durata de viaţă

de Bogdan Mirică
Luni, 09.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a anunţat că va modifica reţeta chimică a bateriei litiu-ion instalată pe modelul Leaf. Nissan speră să rezolve astfel problemele apărute în zone cu temperaturi ridicate, unde durata de viaţă a bateriei scade simţitor.

Nissan Leaf este cel mai vândut model electric al prezentului. Asta nu înseamnă că modelul japonez este străin de probleme. Mai mulţi clienţi din Arizona şi New Mexico s-au plâns că bateria litiu-ion „îmbătrâneşte” mai repede decât a altor exemplare vândute în zone cu temperaturi nu aşa de ridicate.

După ce a investigat situaţia, Nissan a descoperit că temperaturile ridicate şi clima aridă pot influenţa negativ durata de viaţă a bateriei. În această situaţie, cei mai mulţi proprietari vor primi baterii noi.

Pentru a evita astfel de probleme, Nissan promite că va schimba compoziţia chimică a bateriei cu elemente noi, aflate încă în curs de aprobare de către conducerea departamentului de dezvoltare.

Ne străduim să găsim soluţii care să prelungească durata de viaţă a bateriilor în zone în care căldura este un fenomen constant.

Bill Hayes
vicepreşedintele diviziei de vehicule electrice Nissan
Billy Hayes, vicepreşedintele diviziei de vehicule electrice Nissan, a confirmat eforturile inginerilor japonezi.
„Ne străduim să găsim soluţii care să prelungească durata de viaţă a bateriilor în zone în care căldura este un fenomen constant. Suntem optimişti în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiei şi pe viitoare modele”.

Dacă noua soluţie chimică va fi aprobată, Nissan va începe producţia bateriilor modificate în prima jumătate a anului viitor, la uzina sa din Smyrna, SUA.

Acelaşi Hayes a ţinut să precizeze că noua reţetă pentru bateria litiu-ion nu va extinde şi autonomia acesteia, performanţele urmând să rămână aceleaşi.

De la debutul său pe piaţă, Leaf a suferit două modificări importante la nivelul bateriei: una a vizat reducerea greutăţii şi alta a vizat reducerea costurilor de producţie. În următorii doi ani, pe lângă modificarea reţetei chimice menite să prelungească durata de viaţă în zone cu un climat torid, bateria lui Leaf va mai trece prin alte două operaţiuni de îmbunătăţire.

via automotivenews

Comentarii (3)

  • da, poza e foarte "potrivita"...in Norvegia, in fata Casei Operei din Oslo
    13 0
  • solutia este hidrogenul nu bateriile
    6 9
  • @ vianu: eu cred ca este Palatul Regal.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru