Noua generație BMW Seria 3 Touring: break-ul primește în premieră versiune plug-in hybrid de 252 CP și un portbagaj de 500 de litri

de Daniel Popescu
Miercuri, 12.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat primele imagini și informații tehnice despre Seria 3 Touring. Break-ul preia numeroase elemente de la versiunea sedan și introduce în premieră o variantă plug-in hybrid de 252 de cai putere.

Noua generație BMW Seria 3 a fost prezentată oficial în toamna anului trecut cu ocazia Salonului Auto de la Paris, iar începând din luna octombrie poate fi achiziționată și de pe piața din România.

La mai bine de jumătate de an distanță, constructorul german a dezvăluit și versiunea break pentru noua generație, care poartă numele Seria 3 Touring.

Așa cum era de așteptat, noul Seria 3 Touring preia numeroase elemente de design exterior și interior de la Seria 3. De exemplu, inclusiv dimensiunile sunt identice, astfel că noul Seria 3 Touring are o lungime de 4.709 mm (+76 mm), o lățime de 1.827 de mm (+16 mm), o înălțime de 1.470 mm (+8 mm) și un ampatament de 2.851 de mm (+41 mm).

Standard, noul Seria 3 va fi oferit cu faruri full LED, iar opțional, clienții vor putea alege versiunea adaptivă care integrează tehnologia BMW Laserlight. În partea din spate, Seria 3 Touring a primit stopuri mai mici și o lunetă cu 20 de milimetri mai lată, pentru a oferi senzația unei lățimi mai mari.

La interior, Seria 3 Touring se remarcă printr-un spațiu mai generos, astfel că pasagerii față vor avea mai mult spațiu în dreptul umerilor, în timp ce pasagerii din spate vor avea mai mult spațiu pentru picioare. Odată cu lansarea noii generații Seria 3 Touring, BMW introduce un asistent digital care te poate ajuta ori de câte ori rostești cuvintele "Hey BMW". Clienții vor avea la dispoziție un instrumentar digital de bord (12.3 de inch în varianta de top) și un ecran central tactil a cărui diagonală ajunge până la 10.25 de inch (8.8 inch standard).

Noutăți există și în privința portbagajului.

Astfel, capacitatea acestuia este de 500 de litri, cu 20 de litri mai mult decât în cazul sedanului și cu 5 litri în plus față de vechea generație Seria 3 Touring. Bancheta din spate vine într-o configurație 40:20:40, iar rabatarea acesteia conduce la o creștere a volumului portbagajului la cel mult 1.510 litri.

Gama de motorizări este de asemenea preluată de la sedan, cu o excepție majoră. Pentru prima oară, BMW Seria 3 Touring este disponibil și într-o versiune M340i xDrive Touring care mizează pe un motor pe benzină cu șase cilindri în linie care generează 374 de cai putere.

Gama de versiuni cu motoare pe benzină mai include 320i, care integrează motorul de 2.0 litri capabil să ofere 184 de cai putere și 300 Nm, dar și BMW 330i, care folosește tot un motor pe benzină de 2.0 litri, dar care generează 258 de cai putere între 5.000 și 6.500 rpm și 400 Nm (1.550 - 4.400 rpm).

Gama de versiuni diesel include 318d Touring cu motor de 2.0 litri și 150 CP, cu un cuplu maxim de 320 Nm, dar și varianta 320d Touring cu motor de 2.0 litri, 190 CP și cuplu maxim de 400 Nm. Cel mai performant diesel este însă 330d Touring cu motor de 3.0 litri, 265 CP și 580 Nm.

De asemenea, BMW a confirmat că Seria 3 Touring va primi pentru prima oară o versiune plug-in hybrid în cursul anului 2020. Chiar dacă BMW nu a detaliat versiunea PHEV, aceasta va fi similară cu cea de pe sedan. Nemții propun un sistem hibrid care mizează pe un motor pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri care produce 184 de cai putere și pe un motor electric care livrează constant 68 CP.

Puterea totală a sistemului este de 252 CP și 420 Nm.

Standard, noul Seria 3 Touring vine cu o suspensie care integrează amortizoare cu răspuns variabil în funcție de cursă, în timp ce suspensiile sport M opționale reduc garda la sol cu 10 mm și sunt mai rigide cu 20% față de cele utilizate în mod normal.

Noua generație Seria 3 Touring oferă un pachet generos de sisteme de siguranță și asistare. Standard, sedanul producătorului german este echipat cu un pilot automat cu funcție de frânare, iar opțional clienții vor putea comanda sistemul Active Crusie Control cu funcție Stop&Go capabil să funcționeze între 0 și 210 km/h.

Tot standard, BMW oferă Collision and Pedestrian Warning cu funcție City Braking și Lane Departure Warning, în timp ce pachetul Driving Assistant include funcțiile Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention și Lane Change Warning. De asemenea, pachetul Driving Assistant Professional include toate funcțiile amintite mai sus plus Steering And Lane Control Assistant.

Premiera cu public pentru noul BMW Seria 3 Touring va avea loc în perioada 25-27 iunie cu ocazia evenimentului #NEXTGen care se va desfășura la Munchen. Modelul va fi produs la uzina de la Munchen, iar lansarea efectivă pe piață va avea loc în 28 septembrie.

Via BMW

Comentarii (6)

  • Primeste o varianta M340 Touring, nu M3 cum se specifica in articol. Este acelasi motor de pe M340xi Sedan
    1 0
  • Multumesc pentru corectare ;)
    Spor.
    1 0
  • pompieru
    unde e kinku? fara kink, zici ca e hyundai, ford sau alta rapandula
    7 4
  • @pompieru: Se aud voci (deși cam răgușite) care vociferează :-) că Hofmeister kinku l-au scos la cererea acelorași clienți de bază ai mărcii, care au cerut ca asistentul vocal să răspundă nu la *Hey BMW*, ci la...
    ...*Haoileu Beamveu*.

    Ontopic: E reușit noul 3 la modul general -- zic și eu să n-adorm, că să-l cumpăr n-am impulsuri -- deși ușoara umflare-n dimensiuni a dus și la o creștere a greutății (46-58 kg măsurați efectiv mai exact în funcție de versiune.)

    Plus că (în minus după unii :-)) are niște suspensii (și) mai rigide ca până acum. Dar o ținută de drum și mai *tăioasă* ca a fostului.
    ...Era oare nevoie?!.Habar n-am, dar la noi n-aș prea crede.
    13 1
  • Fostul seria 3 a fost criticat pentru suspensia prea moale, acum daca este mai rigida iar nu este bine.

    Cred ca Bmw va da din nou lovitura cu acest model, sunt putine lucruri de reprosat, la modul obiectiv.
    9 6
  • Parere
    "Ba ma vezi" nu a mai lansat ceva interesant de ani de zile. Design-ul este o involutie evidenta. In rest, luminite, LED-uri, gadget-uri etc. care prind la gusteri.
    6 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru