Feedback

Salonul Auto de la Paris 2018

Noua generație BMW Seria 3: design revizuit, tehnologii de ultimă generație și o gamă generoasă de motoare diesel și benzină

Publicat Marti, 02.10.2018
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 14
Noua generație BMW Seria 3 a fost prezentată în cadrul Salonului Auto de la Paris. Producătorul german a pregătit o mulțime de modificări estetice, îmbunătățiri de ordin tehnologic, dar și o gamă generoasă de motorizări.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat noua generație Seria 3 în cadrul Salonului Auto de la Paris. Noul sedan de clasă medie pregătit de constructorul german va fi produs în trei uzine: Munchen (Germania), Tiexi (China) și San Luis Potosi (Mexic).

BMW Seria 3 are un design nou, integrează cele mai noi tehnologii pe care constructorul german le are în "curte" și promite o gamă consistentă de motorizări.

BMW Seria 3: date esențiale

● Noul Seria 3 are o lungime de 4.709 mm (+76 mm față de vechea versiune), lățimea măsoară 1.827 de mm (+16 mm), iar ampatamentul ajunge la 2.851 de mm (+41 mm). De asemenea, consolele sunt și ele mai generoase comparativ cu vechea generație: +43 mm față, +21 mm spate.

● Standard, noul Seria 3 va fi oferit cu faruri full LED, iar opțional, clienții vor putea alege versiunea adaptivă care integrează tehnologia BMW Laserlight. În partea din spate, nemții au pregătit două terminații pentru sistemul de evacuare. Diametrul acestora măsoară 80 mm sau 90 mm în funcție de motorizarea comandată.

● În momentul lansării, clienții vor putea opta pentru o paletă de culori cu 12 nuanțe. Noutățile sunt consituite de culorile Portimao Blue și Vermont Bronze.

● Special pentru noul Seria 3, BMW a dezvoltat scaune noi care oferă confort sporit pe distanțe lungi. Opțional, clienții vor putea alege scaunele sport care acum vin cu un suport lateral și mai bun.

● Pentru că Seria 3 a crescut, spațiul oferit la interior este și el mai generos. În partea din fațîă, ocupanții se vor bucura de ceva mai mult spațiu în dreptul umerilor, în timp ce pasagerii din spate vor avea mai mult spațiu pentru picioare.

● Designerii producătorului german au pregătit un volan nou pentru Seria 3. Pe lista de opționale apare și un volan M, dar și unul dezvoltat special de divizia BMW Individual. Tot pe lista opționalelor apare și plafonul panoramic a cărui lungime a crescut cu 100 de milimetri.

● BMW spune că a îmbunătățiti spațiile de depozitare de la interior, în timp ce portbagajul are o capacitate de 480 de litri. Bancheta din spate vine într-o configurație 40:20:40, însă nemții nu specifică volumul portbagajului obținut prin rabatarea acesteia.

● Standard, noul Seria 3 va dispune de senzori de ploaie, activarea automată a luminilor și sistem de climatizare automat. Opțional, nemții pun la dispoziția clienților un sistem de climatizare pe trei zone. Tot standard, sedanul de clasă medie vine cu un sistem audio cu 6 difuzoare capabile să ofere 100 wati. În pachetele oferite de nemți există și un sistem audio semnat de Harman Kardon. Acesta integrează 16 difuzoare și are o putere de 464 wati.

● Așa cum deja ne-am obișnuit, BMW oferă o serie de linii de echipare pentru modelele sale. În cazul noului Seria 3, nemții vin cu 4 oferte: Advantage, Sport Line, Luxury Line și M Sport.

● Noua generație Seria 3 oferă un pachet generos de sisteme de siguranță și asistare. Standard, sedanul producătorului german este echipat cu un pilot automat cu funcție de frânare. Opțional, clienții vor putea comanda sistemul Active Crusie Control cu funcție Stop&Go capabil să funcționeze între 0 și 210 km/h. Tot standard, BMW oferă următoarele: Collision and Pedestrian Warning cu funcție City Braking (capabilă să detecteze chiar și bicicliștii) și Lane Departure Warning (funcționează între 70 și 210 km/h). Pachetul Driving Assistant include funcțiile Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention și Lane Change Warning.

● Pachetul Driving Assistant Professional include toate funcțiile amintite mai sus plus Steering And Lane Control Assistant. Astfel, noul Seria 3 va fi capabil să ruleze într-un mod semi-autonom. Tehnologiile moderne oferite de BMW pentru noul Seria 3 continuă cu pachetul Parking Assistant Plus cu funcție Reversing Assistant și un Head-Up Display.

● Odată cu lansarea noii generații Seria 3, BMW introduce un asistent digital care te poate ajuta ori de câte ori rostești cuvintele "Hey BMW". Clienții vor avea la dispoziție un instrumentar digital de bord (12.3 de inch în varianta de top) și un ecran central tactil a cărui diagonală ajunge până la 10.25 de inch (8.8 inch standard).

● Noua generație BMW Seria 3 va fi disponibilă atât cu motorizări pe benzină, cât și cu unități diesel. Nemții oferă transmisii manuale sau automate, dar și un sistem de tracțiune integrală. Începând cu 2019, Seria 3 va putea fi comandat și în versiunea plug-in hybrid 330e. 

● Varianta de bază în gama diesel va purta numele de 318d. Motorul de 2.0 litri cu 4 cilindri oferă 150 de cai putere la 4.000 rpm și 320 Nm între 1.500 și 3.000 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.5 secunde în varianta echipată cu transmisia manuală cu 6 trepte. În cazul versiunii cu transmisie automată cu 8 trepte Steptronic, aceeași repriză are loc în 8.4 secunde. 

● Cea de-a doua variantă diesel oferită de nemți se numește 320d și mizează tot pe un motor de 2.0 litri. De această dată, propulsorul dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm și 400 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Nemții oferă atât o cutie manuală, cât și o transmisie automată cu 8 trepte. BMW 320d echipat cu transmisia Steptronic are nevoie de 6.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. În plus, varianta 320d poate fi comandată și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. 

● Ultimul pe lista motorizărilor diesel este 330d. Motorul cu 6 cilindri de 3.0 litri promite 265 de cai putere și 580 Nm între 1.600 și 3.000 rpm. Standard, versiunea 330d este echipată cu transmisia automată cu 8 trepte. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.5 secunde, iar viteza maximă se oprește la 250 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de producător pentru această variantă este cuprins între 4.8 și 5.2 litri la 100 de kilometri. Valoarea anunțată de producătorul bavarez a fost calculată conform noului standard WLTP, însă a fost transformată într-o valoare conformă cu standardul NEDC, pentru ca o posibilă comparație cu un model aflat pe piață de ceva vreme să fie relevantă.

● În primă fază, fanii motoarelor pe benzină vor avea la dispoziție doar două versiuni. Prima dintre aceastea poartă indicativul 320i și integrează motorul de 2.0 litri capabil să ofere 184 de cai putere și 300 Nm. 7.2 secunde sunt necesare pentru sprintul 0-100 km/h, în timp ce viteza maximă se oprește la 238 km/h. Consumul de carburant este cuprins între 5.7 și 6.0 litri/100 de kilometri, iar emisiile de CO2 ajung până la 137 de grame per kilometru. 

● Vârful de gamă în varianta pe benzină se numește 330i și folosește tot un motor pe benzină de 2.0 litri. Acesta oferă 258 de cai putere între 5.000 și 6.500 rpm și 400 Nm (1.550 - 4.400 rpm). Pentru repriza 0-100 km/h, BMW 330i are nevoie de 5.8 secunde, în timp ce viteza maximă este de 250 km/h. 

● Așa cum afirmam și mai sus, începând cu vara anului viitor, noul Seria 3 va putea fi comandat și în varianta 330e. Versiunea plug-in hybrid va oferi 251 CP, iar mulțumită funcției XtraBoost, resursele cresc până la 292 CP. Pentru moment, nemții nu detaliază acest sistem. Accelerația de la 0 la 100 km/h ar urma să aibă loc în 6 secunde, iar reprezentanții BMW spun că viitorul 330e va fi capabil să parcurgă 60 de kilometri în modul electric.

● Tot din vara anului viitor, fanii lui Seria 3 vor putea comanda varianta M340i xDrive. Motorul cu 6 cilindri pregătit de nemți ar urma să ofere 374 CP și 500 Nm. 4.4 secunde vor fi necesare pentru ca M340i xDrive să accelereze de la 0 la 100 km/h. 

● Pe lista de opționale, clienții lui Seria 3 vor găsi o cutie automată Steptronic Sport cu funcție Launch Control.

● BMW a pregătit un Seria 3 și mai agil. Centrul de greutate este coborât cu aproximativ 10 mm, iar distribuția maselor pe punți este echilibrată (50:50).  Totodată, nemții spun că rigiditatea a crescut cu aproximativ 25%. Masa totală a scăzut cu până la 55 de kilograme, iar coeficientul aerodinamic este de doar 0.23. Doar noul Seria 5 și rivalii Clasa A Sedan și CLA 180 BlueEfficiency oferă o valoare mai bună a coeficientului aerodinamic (0.22). 

● Standard, noul Seria 3 vine cu o suspensie care integrează amortizoare cu răspuns variabil în funcție de cursă. Acestea asigură un răspuns continuu în funcție de cursa arcului. Astfel, nemții spun că au reușit să elimine marea majoritate a vibrațiilor apărute în momentul compensării generate de neregularitățile drumului sau de cele apărute ca urmare a abordării virajelor într-un stil sportiv. 

● Suspensiile sport M reduc gardă la sol cu 10 mm și sunt mai rigide cu 20% față de cele utilizate în mod normal. Clienții vor avea la dispoziție și suspensia adaptivă M. În același timp, nemții spun că au recalibrat sistemul de direcție pentru un răspuns și mai precis și, în același timp, propun un diferențial M îmbunătățit.


Comentarii (14)

  • Bembeu
    Urata rau! De la generatie la generatie se constata o scadere a calitatii design-ului la toate marcile germane.
    20 31
  • Corocsenie Adrian
    Nu am inteles la ce naiba mai pun cutie manuala pe masini premium in 2018 ? E atat de performanta cutia automata a lor incat nu are niciun sens sa strici masina cu o banala manuala ca la e36.
    29 16
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • someone
    @carco: pentru pret, pentru cei ce vor lua flote de 318d. evident ca la noi, ca in germania aia isi respecta angajatii
    8 5
  • Pai si unde e cel mai puternic motor pe benzina de 2 litri pus vreodata pe un BMW?
    6 2
  • @Corocsenie Adrian: perfect de acord

    un repros am, totusi: ca o tot lungesc.
    bine, nu sunt singurii care fac asta.
    5 3
  • @someone
    hai sa fim seriosi...cine ia la noi flote de BMW?
    Aveau cei de la Microsoft Romania cateva BMW si Audi, dar cam atat... poate stii tu mai multe
    10 3
  • @@someone
    Kaufland are flota BMW, au renuntat la Audi.
    6 4
  • someone
    serios? atat ai inteles tu din ironia mea? chiar mai trebuia sa specific "satira" "umor" "cititi printre randuri" ?
    ca o paranteza, in germania aproape orice agent de vanzari de la companii care se respecta are masina cu automata si bluetooth ca sa poata vb la telefon legal in timp ce conduce.
    4 3
  • SIMPLE MINDS
    Ne-au *amenintat* atata timp cu cel mai puternic doi litri din istorie si tocmai la Paris *au uitat * sa-l etaleze !:-)) Nu ca i-ar simti cineva lipsa , mai ales pe infrastructura neaosa , un 320i (184 CP/300 Nm ) reprezentand o alegere cat se poate de potrivita si arhisuficienta. Cresterea in dimensiuni de la o generatie la alta nu reusesc sa o inteleg pe deplin fiindca cine-si doreste mai mult spatiu interior are varianta unui Seria 5 ,bavarezii neconfruntandu-se cu abordarea mai multor branduri non-premium care din ratiuni de costuri si ulterior a vanzarilor *firave* au eliminat doua modele (din clasa medie si mare ) inlocuindu-le cu *doar* unul ! (Renault, Ford, Opel, Peugeot).
    8 1
  • @ SIMPLE MINDS

    Ai dreptate în principiu, dar vânzările te contrazic, seria 3 F30 s-a vândut în peste 2,6 milioane exemplare, seria 5 F10 în 2,2 milioane, deci se pare că există destui clienți pentru cele două modele, chiar dacă par de dimensiuni apropiate, sunt diferențe de confort și izolare fonica, cel puțin până acum.
    5 0
  • SIMPLE MINDS
    @dan grc Nu m-am referit la utilitatea serie 5 .Sustin in continuare ca cresterea de la o generatie la alta (+ 8 cm fata de f30) nu face altceva decat sa anestezieze din atributele care au facut atat de notorie Seria 3 iar unii dintre noi sunt mai greu de convins ca respectivele calitati le gasesti in oferta BMW doar daca privesti mai ales spre Seria1. Ar mai fi si abordatea bavarezilor la un sedan derivat din viitoarea generatie Seria 1 ,iata acum, prin *generozitatea* Seriei 3 :-)) ,mai mult decat necesar in intervalul 4.45-4.55 m.
    11 0
  • andrei
    Arata exact ca un X4 sedan, daca ne putem imagina asa ceva. Volanul M nou este mai urat decat cel vechi si banuiesc ca se va conduce mai putin sportiv decat F30. Dar aici nu e nimic nou, G30 e mai putin sportiv decat F10, care e la randul sau mai moale decat E60. BMW isi pierde valentele pentru care era recunoscut, de la o generatie la alta. Dar aste e in ton cu gama de clienti, din ce in ce mai comozi si mai putin interesati de condus. Urmeaza Seria 1 sa fie ciopartita si din cea mai buna tinuta de drum a clasei sa devina doar o alternativa la un Golf.
    7 1
  • Andreea : Buna, am un x5 si am eroare pe 4×4,pot conduce masina? Raspunde
  • G30 are o direcție mai precisă, este mai agil ca F10, așa va fi și noul seria 3 comparativ cu F30, care a fost criticat pentru direcția mai moale față de E 90, dar plusează și la capitolul confort pentru că aproape nimeni nu mai dorește sedanuri prea sportive și rigide, pentru asta există variantele M. Preferințele se schimbă, Bmw încearcă compromisul optim între sport și confort, uneori le reușește.

    Noul G20 arată mai bine, zic eu, față de G30, mai agresiv cu pachetul sport, din ce-am citit la testele de dinaintea prezentării, jurnaliștii care au condus prototipuri semi camuflate acum câteva luni, au spus la unison că este mai sportiv decât F30.
    7 3
  • Cum era aia cu "Diesel e pe moarte"? :D

    3 (trei!!!) motoare Diesel oferite si doar 2 pe benzina, la un model nou BMW, intamplator, cel mai important model din portofoliu.

    Orice alte discutii sunt aiurea, nefondate si neavenite. :D
    7 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru