Opel Vivaro - noua generaţie a crescut în dimensiuni şi vine cu motor 1.6 diesel

de Bogdan Mirică
Marti, 18.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a dezvăluit astăzi noul Vivaro. Noua generaţie aduce un design apropiat de cel al lui Insignia şi noul motor diesel 1.6 CDTi BiTurbo.

Opel revine în segmentul modelelor utilitare uşoare cu o nouă generaţie a modelului Vivaro. Responsabil pentru aproximativ 50.000 de comenzi anul trecut, chiar şi la final de carieră, Vivaro avea nevoie de un aer proaspăt pentru a putea păstra cota de piaţă europeană de 10 procente.

Cum era de aşteptat, chiar şi modelul utilitar este aliniat filosofiei de design Opel, adoptând un aspect general vizibil înrudit cu modele proaspăt revizuite precum Insignia şi Astra. Este, de altfel, şi cea mai importantă diferenţă între modelul german şi fratele său de platformă, Renault Trafic, dezvăluit şi el tot azi.

Esential 50.000 de unităţi Vivaro a vândut Opel anul trecut.
10 procente din piaţa vehiculelor utilitare uşoare sunt deţinute de Opel.
6 litri/100 de km este consumul pe care îl promite Vivaro în compania motorului 1.6 CDTi BiTurbo.
Blocurile optice frontale vin cu fundal fumuriu, grila nouă adoptă o lamelă cromată, luminile LED diurne nu lipsesc, iar forma sculpturală trasată între oglinzi şi bosajele spate este împrumutată cu succes de la modele ca Insignia şi Astra.

Disponibil cu 11 culori de caroserie, noul Vivaro va fi oferit alături de patru variante de configurare (panel van, combi, crew, bus).

Modelul oferă o caroserie cu o lungime de 5 metri şi una care adaugă alţi 40 de centimetri la aceasta. Creşterea în dimensiuni garantează mai mult spaţiu interior şi noi posibilităţi de depozitare şi transport.

Sub capota noului Vivaro, Opel va oferi două motoare diesel. Ambele au o capacitate de 1.6 litri. Dacă unul este deja cunoscut de public, cel de-al doilea, căruia i s-a alăturat şi nume BiTurbo, este o noutate. Deşi germanii nu au dezvăluit puterea şi cuplul de care va beneficia noul Vivaro, e bine de ştiut că valoarea medie a consumului va fi de aproximativ 6 litri/100 de kilometri.

De producţia modelului utilitar se va preocupa aceeaşi uzină britanică din Luton.

Comentarii (11)

  • Dacia Plant
    Aceste masini parca trebuia sa mearga sute de mii de km fara reparatie la motor, deci motoarele erau de minim 2.000 si cp nu prea multi. Acuma 1.6 bi-turbo ?
    Mai trebuie sa puna 1.0SID sau cum ii zice la motoru turbo de pe Adam.
    6 13
  • iti poti imagina ca oamenii astia cand lanseaza motoarele noi le testeaza in prealabil ?

    :))
    7 4
  • Nissan NV200, Opel Vivaro, Renault Trafic, Chevrolet Express(numai in SUA) sunt toate construite pe aceiasi platforma. Colaborare GM-Renault-Nissan. Si motorul de 1.6 biturbo 160 CP, face parte din aceiasi poveste.
    5 3
  • @Automarket
    Eu nu inteleg cum se poate afirma ca o utilitara poate "duce un design apropiat de cel al lui Insignia"! Ca sunt cateva elemente asemnatoare care definesc noua identitate de marca a celor de la Opel e una, dar sa vorbim de un design apropiat intre cele doua este un pic exagerat, zic eu.

    @ Dacia Plant

    Daca printre sutele de modele pe care te-ai gandit sa le cumperi nu se numara (inca !) si o utilitara, nu inseamna ca ea trebuie privita doar ca o duba pentru carat marfa. In varianta cu scaune si cu ceva dotari ea poate fi o masina extraordinara pentru o familie numeroasa amatoare de calatorii. De ce sa-i fie refuzata unei astfel de familii o motorizare performanta ca cea de 1.6 si 160 cp? Pentru variantele destinate exclusiv transportului de marfuri, stai linistit, vor exista si motorizari mai putin rafinate.
    5 3
  • Dacia Plant
    @vianu: Fix rulaje de peste 200.000km o testat aceste motoare... nu o facut altceva decat sa le puna sa functioneze intr-un spatiu inchis si sa noteze datele care apar in PC. In mediul real este cu totul altceva.
    @mishazaitev: Da tu ce ciudatenie conduci de tot te lauzi ? Eu intreb deoarece sunt curios de x si y sa vad si alte moduri de gandire. Unele dintre ele sunt posibile achizitii. De exemplu la articolul Nissan cand au zis ca doar 10% din vanzari sunt 4x4 (QUASHQUAI) imdieat am zis ca nu ii ok un SUV 2x4, dar vazand un comentariu mai jos, am vazut o perceptie total diferita si mi-am schimbat destul de mult parerea pe care o aveam fata de acest subiect. Asa ca nu stiu ce te incurca pe tine. Daca nu-ti place nu citi si nu raspunde !
    De cand cineva si-ar lua o DUBA ca masina familiara cand exista o gramada de masini facute pentru acest scop (S-MAX, SHARAN, VIANO, etc). Si repet. Nu-i ok un motor mic cu 10 turbine pe o asemenea masina. Trebuie sa reziste multi km.
    1 4
  • @Dacia Plant
    - pai la fel au facut si cu motoarele alea "clasice". Tot pe banc au fost puse si in mediul real te-au satisfacut. Altfel nu le-ai fi pomenit.
    - in vest "DUBA" in versiune transport persoane face vanzari mai bune si decat MPV-urile mari...cam cu 8% mai bune.
    - si Viano tot duba ar fi, nu il vad in categoria MPV-urilor. Mercedes a avut balena motorizata pe nume R. Ala da MPV! Pacat ca nu a avut succes.

    Adevarul e ca, daca ai vreo 2 kids si ai chef de facut un tur de Europa cu dormit prin parcari ori campinguri, o "cutie" de tipul Transporter-ului ori Trafic-ului merge de minune.
    4 0
  • Dacia Plant
    In acest moment, se afla numai bunuri de conusm. De asta nu sunt adeptul anumitor motorizari pe anumite tipuri de masini.
    1 0
  • ma gandesc ca o familie intr-adevar numeroasa, de oameni nomazi sa zicem, cu multi puradei, ar putea la o adica sa-si ia chiar si un autocar nou sau mai sh, nu? mai ales daca-i un bi-turbo
    0 1
  • @Dacia Plant

    Unde ai vazut tu ca ma laud? N-am sa-ti spun ce masina conduc... Oricum, e una de care sun suficient de multumit astfel incat, spre deosebire de tine, sa nu ma gandesc mereu ca mi-as lua si aia si ailalta! Si tot spre deosebire de tine, familiile de tipul celor la care m-am referit eu, nu au nevoie de masini multifunctionale. In asemenea familii, pentru viata de zi cu zi, el are o Astra, ea o Corsa (am dat exemplele astea doar pentru ca e vorba de Ople in articol) si mai exista si o a treia masina, ca cea de mai sus, sau de altflel, pentru concedii, iesiri in natura, pasiuni etc. Citeste si ce am scris mai jos si poate reusesti sa pricepi ca pentru anumite activitati ai nevoie de o masina mai mare decat toate cele mentionate de tine.

    @eu

    Daca la a fi "nomad" inseamna sa stai doua saptamani la Vadu, sau la Corbu, sau pe alta plaja pustie, sa te trezesti dimineata si sa vezi delfinii, in timp ce oamnei ctivilizati ca tine stau la Mamaia ca inghesuiti ca sardelele, s-ar putea sa ai dreptate. Daca a fi nomad inseamna a vizita intr-un concediu 5-6 tari cu masina, iesind de pe autostrazi, vazand cum traiesc oamenii si in mici asezari nu doar in marile orase, s-ar putea sa ai dreptate. Daca ai avea habar ca, spre deosebire de noi romanii, intr-o familie medie occidentala exista cel putin 2 copii, poate ca nu i-ai considera "nomazi" pe cei care doresc sa calatoreasca in conditii de spatiu si daca mai putini romani ar gandi ca tine cu privire la familiile cu mai multi copii, nu am risca ca in cativa ani sa fim dominati de adevaratii nomazi.

    Daca cei dependenti de camera de hotel si/sau de bubuiala din cluburi, carora este evident ca nu le este destinata o asemenea masina, s- ar gandi ca unele familii chiar au alte nevoi si ca, pe langa acestea, exista fundatii, asociatii profesionale si sportive, hoteluri etc., care chiar au nevoie de masini cu mai multe locuri confortabile si performante, dar nu neaparat de autobuze, poate ca le-ar intelege utilitatea.
    3 0
  • @iepure...din nefericire doar un vot (pozitiv) mi se permite sa ofer comentariului tau.
    0 1
  • @vianu

    Spasiva!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru