Parisul se reinventează: traficul rutier de pe două şosele principale, înlocuit cu piste de biciclişti şi linie de tramvai

de Daniel Popescu
Duminica, 15.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Traficul rutier va fi interzis complet pe două şosele principale ale Parisului, pe care vor fi construite piste pentru biciclişti şi o linie de tramvai.

Paris este unul dintre oraşele europene care a luat măsuri drastice pentru a limita poluarea provocată de transportul rutier.

Anul trecut, autorităţile au interzis circulaţia maşinilor mai vechi de 1997 şi au anunţat o legislaţie dură prin care maşinile cu propulsie diesel nu vor mai avea acces în metropolă începând din 2025.

Un alt set de măsuri urmează să fie adoptat în 2017 şi vizează în special interzicerea traficului pe unele şosele aglomerate. Prima pe listă este Strada Rivoli, una dintre cele mai importante artere comerciale ale oraşului, care va fi reconfigurată pentru a avea două piste de biciclete între Piaţa Concorde şi Piaţa Bastille. In plus, pe porţiunea care se afla pe malul drept al Senei, va fi construită o linie de tramvai pentru transport public.

Urmareste Automarket
De asemenea, Piaţa Carrousel, care trece prin dreptul pieţei din faţa Muzeului Luvru, va fi transformat în zona pietonală, iar alte şapte intersecţii au fost reconfigurate pentru a fi potrivite mai degrabă pentru pietoni, decât pentru maşini.

"Ideea este să mergem pas cu pas către un caracter pedestru al centrului oraşului, care va rămâne deschis doar pentru maşinile rezidenţilor, poliţie, salvare sau servicii de curierat.

Anticipăm o reducere majoră a traficului. Trebuie să ne reamintim că, cu cât există mai puţine maşini, cu atât poluarea va fi mai mică", explică Anne Hidalgo, primarul oraşului, principalul motiv pentru acest plan.

Via Fastcoexist

Comentarii (7)

  • Da' cu troienele, cu troienele de omăt ce fac parizienii?
    3 5
  • Oameni care gandesc nu ca la noi la Bucuresti... !
    7 3
  • dieselul trebuia banat de anul asta.
    ideal ar fi sa ofere si biciclete electrice.
    3 5
  • scamel
    ceausescu a fost predecesorul astora , ca se circula o zi cu sotul, o zi cu amantul.
    pentru a fi apreciata bicicleta trebuie sa renunte la excentricitatile scumpe gen suspensie si spe viteze. trebuia sa fie simpla si usoara pentru a fi usor de tranzitat in brate,comoda si lejera la condus, frane bune si max 5 viteze.
    2 5
  • andrei
    Ar fi bine sa se aplice acceasi tactica si la noi. Cum ar fi Bd. Magheru si calea Victoriei complet pietonale?

    @LR: la Paris ninge rar si putin
    3 0
  • Ei, n-am găsit altceva! Se pare că unii iau de bune chiar dacă eu spun că plouă Atacama!
    0 0
  • În Atacama.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru