POVEŞTI AUTO: De la Playstation la pilot în cursele de anduranţă

de Dragoș Băltățeanu
Luni, 10.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Îţi place să joci Gran Turismo 5 pe PlayStation? Te-ai visat pilot adevărat de curse, înconjurat de faimă, glorie şi maşini adevărate? Nissan şi Sony au creat GT Academy, locul unde aceste vise devin realitate. Automarket vă prezintă povestea acestui proiect fantastic.

Cine nu a visat cu ochii deschişi că ar putea deveni un pilot de curse? Mai ales după ce ai petrecut o zi întreagă în faţa consolei PlayStation, jucând GranTurismo? Unii au dus performanţele obţinute pe pistele virtuale la un alt nivel şi asta i-a inspirat pe cei de la Nissan să se asocieze cu Sony pentru a crea GT Academy.

Ideea este simplă: transformarea unui pilot virtual de GranTurismo 5 într-unul adevărat care poate concura la nivel înalt în orice competiţie GT. Astfel s-a născut GT Academy, un proiect care transformă visele în realitate. Şi a făcut acest lucru de mai multe ori de-a lungul ultimilor ani. Proiectul s-a născut iniţial în Europa, dar a trecut de curând Atlanticul în Statele Unite ale Americii, unde se desfăşoară acum varianta americană GT Academy.

2008, ANUL DE DEBUT AL GT ACADEMY

Nissan GT Academy a debutat în 2008 şi deja există trei câştigători din Europa şi unul din Statele Unite care şi-au îndeplinit visul de a ajunge de la piloţi "de canapea" la un nume respectat pe pistele adevărate de concurs.

Primul câştigător al Academiei GT este şi cel mai celebru: spaniolul Lucas Ordoñez este deja un nume cu rezonaţă în lumea motorsportului. După ce în 2008 era un nume necunoscut care pilota pe circuite virtuale în faţa televizorului, a obţinut locul doi în sezonul 2009 al Campionatului FIA GT4, primul său an complet în lumea adevărată a motorsportului. În 2011 a concurat în Intercontinental Le Mans Cup, unde a devenit campion. De asemenea, s-a clasat pe locul al doilea la clasa LMP în celebra cursă de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans 2011.

Lucas Ordoñez alături de maşina sa de concurs

Al doilea câştigător al competiţiei a fost francezul Jordan Tresson, câştigător deja la clasa sa în Cele 24 de ore de la Spa şi învingător în Campionatul Blancpain Endurance Series. Iar câştigătorul ediţiei de anul trecut, britanicul Jann Mardenborough calcă deja pe urmele lui Tresson fiind unul dintre principalii candidaţi la titlul de campion din Blancpainc endurance series cu un Nissan GT-R Nismo

În 2011, GT Academy a trecut oceanul în America, unde primul câştigător a fost Brian Heitkotter. El participă deja în campionatul Grand-Am cu un Nissan 370 Nismo RC. 

CUM FUNCŢIONEAZĂ GT ACADEMY?

Sistemul este simplu. Oricine are un PlayStation, acces la internet şi un cont PlayStation Network poate intra în competiţie. Mai este nevoie de o copie a jocului GT Academy 2012 Demo, care poate fi downloadată din PlayStaition Store, şi totul este gata pentru concurs. 

Apoi, concurenţii parcurg o serie de teste prin intermediul consolei PlayStation şi a jocului GT Academy.

Mai precis, este vorba de 8 runde în care sunt testate toate aspectele unui viitor pilot profesionist. De la simpla negociere a unor viraje uşoare până la curse complete şi trecând prin mai multe tipuri şi modele de automobile vituale, toţi candidaţii se regăsesc la finalul celor 8 runde într-un clasament din care doar primii 32 merg mai departe. Ulterior, cei 32 aleşi se întrec din nou cu ajutorul consolelor PlayStation în cadrul unui concurs organizat, iar cei mai rapizi 16 primesc şansa de a intra în Academia GT propriu-zisă. Aici, viaţa piloţilor de apartament se termină şi încep visele. Unele care pot ajunge acolo unde puţini ajung: pe circuite adevărate, cu maşini de competiţie adevărate.

Cei 16 călătoresc la Silverstone unde intră într-un program de teste şi evaluări numit Race Camp, pe care Nissan le-a transformat într-un fel de show difuzat în episoade pe canalul de youtube şi pe anumite canale TV. Pe lângă testele teoretice, candidaţii sunt testaţi fizic în mod intensiv, aproape în stil militar. Abia apoi sunt puşi în maşini pentru a vedea dacă pot transpune calităţile de pilot virtual în realitate. Potenţialii piloţi au şansa de a lucra cu nume importante din lumea motorsportului, precum Johnny Herbert, Rene Arnoux, Vitantonio Liuzzi, Sebastien Buemi, Dani Clos, Bas Leinders, Tim Coronel, dar şi cu precendeţii câştigători ai GT Academy. 

2009: Lucas Ordoñez

2009: Lucas Ordoñez

Un student spaniol din Madrid născut în 1985 avea să devină cel mai celebru nume asociat cu Nissan GT Academy. Pasionat de jocurile pe computer, Ordoñez avea să participe la prima ediţie a concursului oraganizat de Nissan şi Sony în 2008. În 2009 era ales drept cel mai bun dintre toţi candidaţii GT Academy şi ajunge să îşi vadă visul devenit realitate: Ordoñez devenea pilot profesionist de curse şi avea să fie promovat de Nissan atât în lumea motorsportului cât şi cea auto. Lucas Ordoñez este un soi de ambasador Nissan şi a fost prezent la numeroase evenimente auto organizate de constructorul nipon. la unul dintre acestea, Automarket a avut şansa să îl întâlnească şi chiar a stat de vorbă cu el, iar interviul realizat anul trecut la Malaga poate fi găsit AICI. Astăzi, Lucas Ordoñez este un pilot cunoscut, deja campion în FIA GT 4 şi cu două participări la activ în cursa de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans.

2010: Jordan Tresson

2010: Jordan Tresson

Urmareste Automarket

Un an mai târziu, a venit rândul Franţei să îşi trimită un reprezentat către Academia GT.

Jordan Tresson avea să fie cel mai bun dintre toţi cei înscrişi în a doua ediţiei a GT Academy. Tânărul născut în 1988 a fost pasionat încă de mic de tot ce însemna automobil, iar în paralel şi-a dezvoltat pasiunea pentru cursele virtuale. Interesant este că Tresson a ajuns printre finalişti la a doua încercare, el concurând şi în prima ediţie a GT Academy. În finala celor 16, a ieşit pe primul loc la egaliatate cu italianul Luca Lorenzini. Cei doi au fost departajaţi prin intermediul unui test final, iar Tresson avea să câştige premiul cel mare: un an în campionatul european FIA GT4 la volanul unui Nissan 370Z cât se poate de real. 

2011: Jann Mardenborough

2011: Jann Mardenborough

Căştigătorul Nissan GT Academy 2011 este britanicul Jann Mardenbourogh. Puştiul de 20 de ani din Cardiff şi-a învins 90.000 de adeversari virtuali pentru a se califica între cei 32 de aleşi ai ediţiei 2011 GT Academy. Apoi, britanicul nu a mai putut fi oprit. Pentru el, trecerea de la conformul canapelei şi al controlerului de PlayStation la metalul rece al maşinii de curse s-a făcut natural, după cum el singur declară. Şapte luni mai târziu după ce a intrat în competiţie, Mardenbourogh era prezent la startul cursei de 24 de ore de la Dubai.

2012: Wolfgang Reip

2012: Wolfgang Reip

Wolfgang Reip sau Wolfie, aşa cum a fost alintat de către colegii săi, este câştigătorul ediţiei 2012 Nissan GT Academy. Tânărul belgian a fost cel mai bun dintre cei ultimi şase candidaţi europeni ce s-au înfruntat în Race Camp-ul de la Silverstone din acest an. Pentru el a început apoi drumul greu de pregătire pentru obţinerea licenţei şi pregătirea fizică pentru cursa de 24 de ore de la Dubai unde va fi prezent ca pilot în ianuarie 2013.

În ianuarie 2013,  Automarket va fi prezentă la startul cursei de 24 de ore din Dubai  pentru a vă povesti cum se simte experienţa Nissan GT Academy pe viu şi despre cum va reuşi cel mai nou campion Nissan GT Academy să devină un pilot complet.

Comentarii (1)

  • O experienta de vis, sunt sigur... E super initiativa Nissan! Pentru cei cu adevarat pasionati !
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru