Record mondial: un Ferrari 250 GTO Berlinetta a fost vândut la licitaţie pentru 38.1 milioane de dolari

de Mircea Meșter
Luni, 18.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Unul dintre cele 39 de exemplare Ferrari 250 GTO Berlinetta produse într-o ediţie limitată în 1962-1963 a devenit cea mai scumpă maşină vândută vreodată în lume.

Esential 38.1 milioane de dolari a fost preţul de achiziţie pentru exemplarul Ferrari 250 GTO Berlinetta licitat de casa Bonhams.
Unul dintre foarte rarele exemplare Ferrari 250 GTO Berlinetta rămase în stare de funcţionare în lume a fost cumpărat la o licitaţie din California a casei Bonhams cu suma de 38.1 milioane de dolari, devenind astfel cea mai scumpă maşină cumpărată vreodată în istorie.

Produs în 1962, exemplarul cu numărul de şasiu 3851 GT scos la licitaţie de Bonhams a depăşit astfel recordul anterior, deţinut de monopostul de Formula 1 Mercedes-Benz W196R (1954), care a fost achiziţionat de un colecţionar anul trecut în Marea Britanie contra sumei de 30 de milioane de dolari.

O istorie plină de poveşti

Istoria acestei maşini este una foarte învolburată, poveştile din spatele său fiind hotărâtoare pentru valoarea-record de achiziţie. În primul rând, face parte dintr-o serie extrem de limitată, de doar 39 de maşini, pe care Ferrari a scos-o pe piaţă la începutul anilor '60.

Cumpărată de pilotul francez Jo Schlesser, maşina a intrat direct pe circuit, în ediţia din 1962 a Tour de France Automobile, Schlesser pilotând-o alături de bunul său prieten Henri Oreiller, dublu medaliat cu aur la Olimpiada de Iarnă din 1948 pentru Franţa. La doar a doua apariţia a maşinii pe circuit, Oreiller a pierdut controlul volanului în cursa Coupes du Salon, accidentul fiindu-i fatal sportivului din Hexagon.

Cea mai scumpă maşină din lume în vremea în care participa la curse pe circuit.

Grav avariată, maşina a fost trimisă de Jo Schlesser la fabrica Ferrari, unde inginerii italieni au readus-o la starea iniţială şi au revândut-o lui Paolo Colombo, de unde a fost cumpărată de un pasionat al raliurilor şi al curselor de viteză în coastă, Ernesto Prinoth. După ce şi-a trăit cariera prin curse, maşina a fost achiziţionată de un pasionat italian, Fabrizio Violati, care a păstrat-o din 1965 până în 2010, anul morţii sale. Păstrată în celebra Maranello Rosso Collezione, una dintre cele mai cunoscute colecţii de modele ale Căluţului Cabrat, maşina şi-a găsit acum patru zile drumul spre noul său proprietar, al cărui nume este ţinut secret de casa de licitaţii.

Printre celebrităţile care au fost fascinate de exemplare ale seriei 250 GTO se numără designerul Ralph Lauren, bateristul Pink Floyd Nick Mason şi Rob Walton, moşternitorul lanţului american de sueprmarket-uri Wal-Mart.

Comentarii (2)

  • nu este Berlinetta.
    Seria 250 GT s-a facut (pe langa alte cateva variatii precum "masina de paine") in 3 versiuni mari:
    250 GTO (Gran Turismo Omologato) cea din imagine, facuta in special pt curse.
    250 GTB (Gran Turismo Berlinetta) cea cu botul mai drept, pt strada, fara prizele alea 3 de pe bot)
    250 GTS (Gran Turismo Spider) cea decapotabila.
    Daca GTO avea acelasi sasiu, fiind proiectata pt curse, Berlinetta si Spider au avut pt piata americana inca 2 versiuni de sasiu, denumite SWB (short wheel base) care era cea standard, si o versiune mai lunga LWB (long wheel base).
    3 2
  • mircea
    @costi

    Ei aşa zic: https://www.bonhams.com/auctions/21917/lot/3/
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru