Să vină americanii: Franţa propune construirea unei fabrici Tesla pe locul unei foste centrale nucleare

de Daniel Popescu
Miercuri, 06.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Franţa va dezafecta o centrală nucleară şi i-a propus lui Elon Musk să construiască o fabrică Tesla Motors pentru a salva locurile de muncă din zonă.

Tesla este pe punctul de a găsi rapid un loc în care să-şi construiască prima fabrică din Europa, fără măcar să caute un spaţiu potrivit pentru aceasta.

Producătorul american de maşini electrice a primit o ofertă neaşteptată din partea autorităţilor franceze, ca urmare a faptului că la sfârşitul acestui an vor închide cea mai mare centrală nucleară a ţării, amplasată în localitatea Fessenheim din Alsacia.

Prin construcţia unei fabrici Tesla, autorităţile franceze s-ar asigura că locuitorii localităţii nu ar rămâne fără loc de munca după închiderea centralei nucleare. În prezent, la centrala nucleară lucrează 850 de oameni. Informaţia a fost dezvăluită de Segolene Royal, ministrul energiei din Franţa, care susţine că Elon Musk, CEO-ul Tesla, nu a refuzat propunerea.

Urmareste Automarket
"Principala problemă este transformarea locului.
Trebuie să oferim speranţă acestei comunităţi. Ideea mea este să aduc o fabrică Tesla. I-am spus lui Musk că am un loc pentru el, la Fessenheim. Nu a spus nu. Cine îndrăzneşte câştigă"
, a declarat ea.

Tesla deţine în prezent o fabrică în Statele Unite şi o uzină de asamblare în Olanda, însă vrea să construiască o fabrică în Europa pentru a-şi extinde operaţiunile. O întâlnire între oficialii francezi şi conducerea Tesla a fost deja programată pentru sfârşitul săptămânii viitoare.

Franţa este una dintre ţările cu cea mai scumpă forţă de muncă din Europa, însă pe de altă parte oferă şi printre cele mai mari stimulente financiare pentru achiziţionarea unei maşini electrice: până la 10.000 de euro.

Chiar dacă Tesla va decide să construiască o fabrică în Franţa, este puţin probabil ca acest lucru să ajute constructorul în producţia lui Model 3, a cărui lansare este programată pentru finalul anului 2017. Practic, Tesla nu ar avea timp să construiască fabrica într-un timp atât de scurt, mai ales că centrala nucleară se va închide abia la finalul acestui an.

Via Automotive News

Comentarii (11)

  • deceneu
    poate la noua fabrica din franta o sa faca masini electrice cu sursa de energie pe baza de uraniu, un mic reactor acolo jos in podea si gata....
    glumesc si eu nu o luati in serios sunt un ecologist convins :)
    9 3
  • iar sedintele si lansarile private vor fi tinute in fosta sala a reactorului nuclear. Apa proaspata din izvorul local si micile gustari extraterestre cu 10 picioare si 5 perechi de ochi vor fi "meniul zilei" la cantina fabricii.
    13 4
  • La ce salarii au francezii, care-s mai mari decat ale nemtilor, Model S s-ar vinde 200k , in loc de 100k.
    Politicieni populisti... sa ajute Renault si PSA in raspandirea masinilor electrice, pentru ca la ei sta secretul electricelor accesibile, nu la Tesla.
    Sa vina cu solutii economice viabile, nu abureli.
    18 4
  • Mai ieri se întreba cineva pe aici cine ar investi în Tesla. Răspuns: cineva destul de îndrăzneț, hotărât și vizionar. Și cred că sunt destui. Problema Tesla nu e să caute investitori, ci să-i aleagă pe cei cu care merită să împartă succesul.
    9 9
  • @V

    dar stiai ca statul francez are partipatie la PSA si Renault !?

    si mai stiai ca fenomenul concurential duce la progres tehnologic !?

    si mai stiai si ca Franta e promotorul electricelor in Eu !?
    11 12
  • @vianu
    la 06.04.2016, 16:31

    Trebuie sa-ti dezvolti mai intai propria industrie, pentru ca altfel se discuta de destabilizare a regiunii. Investitori in domeniul auto cauti in momentul in care esti zero si n-ai resurse, cum era Romania la sfarsitul anilor 90. Nu-i cazul Frantei. Concurenta este benefica, dar e un fenomen global, nu se rezuma la teritoriul francez.
    10 2
  • Franta n-are industrie?
    De concurenta interna ai auzit?
    De ocuparea fortei de munca?
    De implicatiile ce apar inevitabil dupa investitia regionala?


    Am mai zis-o si alta data....Teslei ii trebuie un "cap de pod" in Eu pentru o reusita garantata. Ce ar putea fi rau ca acesta sa localizat in Franta?
    6 8
  • "Franta n-are industrie?" Tocmai asta e, ca are !
    Cativa muncitori care-si pierd job-ul dintr-o centrala nucleara n-au implicatii economice prea mari, mai mult politice. Deh, voturile populatiei conteaza. Eu nu-i doresc lui Musk decat sa experimenteze pe propria piele ce inseamna sa produci scump. Macar asa are ce replica cand e chestionat de preturile nesimtite. Eu in locul tau n-as "garanta" nimic pentru Tesla. Nici macar proprietarul companiei nu poate s-o faca.
    9 5
  • arogantul
    cea mai mare centrala nucleara franceza nu este cea de la Gravelines care are o capacitate de 5,7 GW, urmata de Cattenom si Paluel fiecare cu 5,4 GW , asta din Alsacia nici 2 GW nu atinge.

    @deceneu, daca ai fi cu adevarat ecologist ai sustine energia nucleara, Franta are printre cele mai mici emisii de CO2 din europa, alaturi de Suedia, Elvetia si Norvegia, cu exceptia norvegiei care are hidro toate celelalte au puternice industrii nucleare civile. la polul opus troneaza Germania si Danemarca unde carbunele este rege.
    2 2
  • De acum, pe langa faimosul bot de cal (Mercedes W114/W115) va exista si Tesla bot de rata.
    5 4
  • Tesla lost money in 2015 – a net $888.7 million, with $716 million being lost on operations.

    Tesla a pierdut bani în 2015 -o valoare neta 888.7 milioane dolari, cu 716 milioane $ fiind pierdute in operațiuni.

    Sursa:hybridcars
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru