Subaru WRX STI - imagini oficiale cu noul sedan de performanţă

de Bogdan Mirică
Marti, 14.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Subaru s-a folosit de ediţia de anul acesta a Salonului de la Detroit pentru a dezvălui noua generaţie WRX STI. Modelul japonez dispune de 305 cai putere şi de celebrul sistem de tracţiune integrală Symmetrical All Wheel Drive.

Toţi cei care iubesc mirosul de benzină şi sunetul inconfundabil al unui Subaru dincolo de curbă vor fi bucuroşi să facă cunoştinţă cu noua generaţie WRX STI, expusă astăzi, în premieră, la Salonul Auto de la Detroit. După seria de imagini scăpate pe internet, japonezii îşi răsfaţă fanii cu o serie de fotografii capabile să sugereze performanţele modelului nipon.

Spre deosebire de vechea generaţie, noul WRX STI va fi disponibil doar în variantă sedan. Aspectul sportiv va fi asigurat de un kit de caroserie, deconspirat deja zilele trecute. Acesta include un spoiler faţă nou, o capotă cu priză de aer centrală pentru răcirea celor patru cilindri, praguri laterale, un deflector masiv, din fibră de carbon, şi două perechi de ţevi de eşapament.

Motor turbo de 305 cai putere

Şi pentru a respecta tradiţia, Subaru nu a uitat nici de eleronul supradimensionat, aşezat pe uşa portbagajului. Pachetul estetic este completat de un set de jante aurii cu dimensiuni de 18 inch, pe care au fost montate pneuri de performanţe.

Esential 305 cai putere oferă noul WRX STI.
393 de Nm oferă noua generaţie Subaru Impreza WRX STI.
208 cai avea primul Subaru Impreza WRX lansat în Europa, pe atunci sub numele Impreza GT.
Testat intens chiar şi pe celebrul circuit de la Nurburgring, noul WRX STI este animat de un motor cu patru cilindri, de 2.5 litri, turbo, capabil să producă 305 cai putere la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor de 393 Nm la 4000 de rotaţii. Resursele sunt asistate de o cutie cu şase rapoarte, revizuită, care transmite totul către tracţiunea integrală Symmetrical All-Wheel Drive.
Nu lipsesc sistemul de control al dinamicii (VDC) şi nici funcţia Torque Vectoring Control. În plus, Subaru WRX STI câştigă puncte la capitolul ţinută de drum pentru că beneficiază de un ampatament mai mare cu 25 de mm.

Cum s-a născut WRX STI

După cum mulţi dintre voi ştiu deja, modelul care a născut ideea de WRX şi mai apoi pe cea de STI a fost Impreza. Modelul a fost introdus pe piaţă în 1993, an în care publicul făcea cunoştinţă şi cu primul WRX. Maşina era echipată pe atunci cu 240 de cai putere pe piaţa din Japonia, însă în Europa venea cu doar 208 cai şi un nume diferit: Impreza GT. În 1994 modelul ajunge să ofere deja 260 de cai putere. Şi tot în acelaşi an, alături de WRX apărea logo-ul STI, abrevierea de la Subaru Tecnica International, echipat cu suspensie, transmisie şi motor revizuite. În 1996 japonezii adaugă încă 20 de cai şi urcă totalul la 280.

Urmareste Automarket
A doua generaţie Impreza, înscrisă între anii 2000 şi 2007 a beneficiat de asemenea de o versiune WRX STI, propulsată de un motor turbo de 2.5 litri. A treia generaţie Impreza a adus o noutate greu înghiţită de fanii WRX STI: o variantă de caroserie hatchback.
Maşina venea cu 300 cai putere şi 407 Nm în Europa. Abia în 2011 Subaru răspundea criticilor şi lansa o variantă sedan.

Comentarii (26)

  • Din fata parca seamana putin cu EVO X.
    11 7
  • imi aduce aminte de Ford Escort RS Cosworth si senzatia de masina facuta cu sufletul...impecabil
    9 6
  • Norbert
    In 20 de ani au progresat 45 de cai putere. Trist. Pe vremea cand lansau primul model sunt convins ca era o masina foarte puternica, dar astazi cu un progres atat de slab nu cred ca mai poate fi suficient de competitiva.
    11 24
  • tibranelli
    Tot 300 de cai.......... din 2.5 litrii. In '94 avea 260CP iar la 20 de ani dupa are cu 40 in plus. Usor in urma cu timpurile tinand cont de concurenta.....ma asteptam la o imbunatatire a puterii ceva mai consistenta tinand cont de renumele acestui model
    10 20
  • Da yo zic ca arata bine si la aspect si la substrat tehnic. Voi ce propuneti, sa "evolueze" cu 40 CP/an si in 10 ani sa faca un plus de 400CP ca sa ajunga la 300+400=700CP ???
    Bravo Subaru !
    15 3
  • Un cetatean nervos
    Se pare ca au intrat meseriasii pe regim de noapte, sa boceasca in spatiul virtual. Tinand cont de faptul ca WRX STI este un sedan compact de performanta non-premium ( si care se va vinde de acum numai sub caroseria de tip berlina ), il vad ca pe un concurent direct cu Mitsu Evo X, la fel cum tot EVO X este singurul adversar ''adevarat'' si pe masura. Restul sunt caput copilasi. Sunteti plini de vise. Si cu cine mai exact ''maestre'' @Norbert, nu mai poate fi competitiva ? Cu Octavia RS ? pfffff......patethic.
    19 6
  • @un cetatean nervos
    Skoda Octavia RS este de 2 ori mai ieftina decat actualul Subaru Impreza , uita-te la Audi S3 Sedan care ii da clasa la orice capitol (inclusiv pret mai redus) . In concluzie Subaru fac masini de tot rasul , interiorul va fi penibil pe langa rivalii sai
    11 32
  • cititi`l pe cel de mai sus si va minunati de prostia romaneasca!

    au spus de la inceput japonezii ca targetul lor cu noul wrx sti va fi sa`l faca mai manevrabil ca oricand (ei au folosit porsche ca si inspiratie). daca isi doreau mai multa putere, fiti siguri ca o scoteau din motorul asta. insa ei au considerat ca e de ajuns sa ai 305 cp si o masina mult mai placuta/responsive la condus. 90% din sti uri au motorul modificat la putere/cuplu, putea sa aiba stock 500cp, tot umblai la motor, ca pt asta iti iei subaru...
    au schimbat suspensiile, au schimbat raportul puterii fata/spate, au schimbat sti drive... nu e o masina total noua, e o masina imbunatatita acolo unde sti ul avea nevoie - handling.
    10 2
  • E sedan compact si se lupta, teoretic, cu Octavia RS. Pretul e mult mai mare, totusi. Asa ca o poti pune in lupta cu masini din alte clasa: Insignia OPC, 328i, S3, etc. Pana la urma conteaza ce vrei. STI/Evo sunt masini sport adaptate la viata de zi cu zi, nu masini de familie/lux pe care sa le alergi pe autostrada
    3 5
  • BaditzaEx
    speram ca-n privinta aspectului sa pastreze liniile conceptului, astfel arata mai putin a EVO... in rest, sunt convins ca este o masina exceptional de robusta, manevrabila si de la care poti avea nadejdea ca nu vei avea probleme de ordin tehnic ... poti rula linistit pe autobahn cu 200 la ora ( intr-o vacanta/tur al europei ) fara team ca-ti pica turbina diesel ( octavia rs diesel ). Este o masina pe care o poti pastra o viata, bucurandu-te de ea... Este cu totul altceva fata de TDI-urile de ghermane ( n-o poti compara, cum incearca sa faca unii domni mai sus ).
    Astept raspunsul celor de la Mitsubishi prin Ralliart caci prin Evolution am inteles ca vor sa concureze cu NSX-ul de la Honda.
    6 2
  • intra tu cu m3 sau cu vw r20 prin noroaie...
    comparatii din astea putem face de dragul discutiei, insa nu au rost. nu`s masini de circuit stii bine. se pot compara eventual cu un audi s4...cel mult.
    8 2
  • Dacia Plant
    Ziceti voi ca au progresat 40cp in 20 ani sau nu mai stiu sigur ca nu ma intereseaza, dar v-ati gandit ca in 20 ani au trebuit sa progreseze de la non-euro la euro 5/6 ?
    11 3
  • octavia rs ... te apuca rasu nu altceva :))
    12 2
  • someone
    eu azi doar citesc comentariile :)))))
    3 0
  • Norbert
    Pentru cei care nu pricep ca STI nu mai este suficient de puternica dau exemple: M135i x-drive, RS3, A45 amg. doua din exemple sunt lansate la ani distanta de acest STI. Plus toate sunt mai puternice: 320, 340 si 360 CP. Si ca pret sunt comparabile. Hai cumparativa STi si sa fiti fericiti!
    0 7
  • BaditzaEx
    @Norbert - ai curaj sa mergi cu vreunul din masinile mentionate pe un drum de macadam sau sa o forjezi la maxim
    p.s. asta-i masina de raliu nu doar de autobahn sau de liniute de la un semafor la altul
    5 0
  • Norbert - cu siguranta daca mi`as permite nou, mi1as lua un STI si nu ce ai enumerat tu pe acolo. puterea motorului nu e totul la o masina...
    tu nu pricepi de fapt ca STI si EVO sunt intr`o categorie aparte, doar ele si atat, deocamdata : street rally cars le zic eu.
    4 0
  • http://foundwalls.com/wallpapers/2013/02/Subaru-rally-cars-Racing-car-1080x1920.jpg
    ca sa intelegi...
    0 0
  • Norbert
    BaditzaEx: Tu?! Tu ai curaj? Sa dai aproape 50.000 euro pe un STI nou si sa mergi asa cum zici tu. Iar daca raspunsul tau este da si eu iti spun ca am curaj sa ma tin dupa tine.
    0 3
  • Norbert
    mog: am inteles ca esti devotat STI. Foarte bine. Dar nu cred ca ti-ai dori sa dai aceeasi bani ca si mine pe o masina care in cazul tau ar fi STI iar in cazul meu altceva si la o liniuta sa ramai de caruta. Oare atunci nu ai spune?! Dracu sa il ia de STI de avea 40 cp in plus ce bine era.
    0 3
  • iarasi, nu ne intelegem. eu nu mi`as lua STI sa fac liniute cu ea. mi l`as lua ca sa mai ies si prin namoale , prin nisip, pe la tataia la tara pe unde merg tractoarele etc. cu un rs3 nu poti face asta. ala are un diferential 4x4 haldex, electronic si imi pare tare firav, per total ca masina. nu merci. imi ajung 305 cp aia, din fericire pt mine am mers cu unul stock 2009, si crede`ma, e destul. nu sunt genul care sa ma laud cu 500 cp pe dyno, putea sa aiba si 100 cp daca zambetul pe care`l ai cand mergi blana cu ea, e de 500cp.
    sunt oameni si oameni si oameni. targetul pt evo, sti...e altul. unii care stiu ce e un motor boxer, ce e diferential central mecanic, ce isneamna centrul de greutate mai jos al masinii...
    si repet, 99% din ele vor fi modificate in plus. sunt convins ca motorul acum are rezerve de putere fata de generatia anterioara, care crapa intr`o veselie chiar si stock.
    4 0
  • Norbert
    Bine mog. Vad ca esti documentat. Partea cu boxerul si centrul de greutate coborat o experimentez si eu de curand pe doua roti si este cu adevarat altceva.
    1 0
  • Norbert
    Ar mai fi ceva. O masina noua are garantie. Eu personal nu as sacrifica-o pentru cai in plus, altfel risti sa platesti prea mult.
    0 0
  • leonte
    Multe comentarii de aici, imi amintesc de cand eram in scoala primara si colectionam surprize de la gume Turbo. Fiecare se lauda cu "cat prinde la ora" masina lui si cat de grozava e. Dintr-o poza, stiam care masina e mai buna, eram cu adevarat priceputi, ca si multi dintre comentatorii de aici.
    1 0
  • Norbert: de obicei nu se apuca nimeni la o zi dupa achizitie sa i modifice ceva masinii.mergi cu ea stock, vezi cum o simti si apoi te apuci de modificat daca nevoie.exista soft pe care'l pui, mergi cu el, daca iti crapa ceva pui softul original la loc si te duci la garantie. sunt metode ...
    apropo, daca tot comparam, sti va costa 29 000 lire, deci undeva la 30 000 eur si putin. eu zic ca la banii astia, rupe tot...
    2 0
  • erata...undeva la 34-35000 eur.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru