Tesla, acuzată că nu poate dezvolta tehnologia autonomă pentru care cere 3.000 de dolari: "Oamenii nu realizează dificultatea"

de Daniel Popescu
Joi, 19.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mai mulți experți afirmă că Tesla nu poate dezvolta în prezent tehnologia autonomă pentru care clienții pot plăti deja 3.000 de dolari, întrucât refuză să folosească sistemul Lidar în favoarea radarelor și a camerelor video.

Clienții Tesla au posibilitatea de a comanda două sisteme cu funcții autonome atunci când achiziționează o mașină. Autopilot costă 5.000 de dolari, în timp ce opțiunea Full Self-Driving Capability este oferită pentru 3.000 de dolari și presupune instalarea a patru camere video și a 12 senzori.

Tesla susține că echipamentul hardware este suficient pentru a permite un condus complet autonom atunci când legislația va permite acest lucru, însă experții afirmă că tehnologia pe care o instalează constructorul american nu este potrivită pentru dezvoltarea sistemelor autonome.

"Este o problemă mult mai dificilă decât realizează oamenii", afirmă Sam Abuelsamid, fost inginer auto și analist al companiei Navigant Research.

Astfel, camerele video o rezoluție bună, dar nu estimează precis distanțele, în timp ce radarul calculează distanțele cu precizie, însă are o rezoluție foarte scăzută.

Din aceste motive, constructorii auto care dezvoltă tehnologii autonome mizează în special pe sisteme Lidar, întrucât acestea oferă măsurători precise pentru distanțe la o rezoluție bună.

În plus, spre deosebire de camerele video, Lidar funcționează la fel de bine și pe timp de noapte.

Musk a refuzat însă să dezvolte o tehnologie bazată pe Lidar afirmând că poate dezvolta sisteme autonome doar pe baza camerelor video și a radarelor. Pe termen scurt și mediu, Tesla nu va avea probleme, întrucât apariția primelor mașini complet autonome este destul de îndepărtată.

Via Ars Technica

Comentarii (4)

  • Andrey
    Daca nu ma insel Lidar era instalat si pe Volvo XC90 detinut de Uber care a lovit mortal un pieton in urma cu putin timp. Am vazut ce bine a functionat pe timp de noapte...
    6 6
  • Anonim
    Tesla este o mare bula de sapun o companie supraevaluata !
    2 6
  • Da, inca o zi in care sa aruncam cu noroi in Tesla, ca asta stim sa facem cel mai bine.

    Analistul lui peste prajit uita sa spuna ca LIDAR:
    - nu vede culori, ci doar gri in spectrul infrarosu (nu poate detecta culoarea semaforului, nu poate vedea cand se aprind stopurile masinilor din fata, etc.)
    - are rezolutia foarte mica (64px vs peste 3000px pe inaltime pentru o camera video)
    - nu poate fi folosit pe ceata, ploaie, ninsoare
    - vede lucruri de altfel invizibile (gaze de esapament) si drept urmare pot fi confundate cu obiecte
    - afecteaza ochii pietonilor prin laserul folosit
    - are refresh rate foarte mic

    Singurele probleme pe care folosirea camerelor video o are sunt:
    - necesita putere mare de calcul
    - au nevoie de lumina noaptea (farurile aprinse)

    Camerele video sunt solutia cea mai buna pentru partea asta. Dar hai sa aruncam cu noroi in Tesla, mai ales ca habar n-avem ce vorbim. Bla bla bla automarket.ro...
    3 0
  • Cosmin
    Uber a declarat ca sistemele avute de Volvo din fabrica au fost dezactivate pentru a permite instalarea propriilor sisteme "autonome".
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru