Concret, juriul a acordat daune compensatorii în valoare de 59 de milioane de dolari familiei tinerei și 70 de milioane de dolari iubitului acesteia. De asemenea, juriul a acordat daune punitive în valoare de 200 de milioane de dolari.
Tesla a fost găsită vinovată în proporție de 33% pentru accident, iar compania va fi obligată să plătească o treime din daunele compensatorii. În plus, va fi obligată să achite întreaga sumă stabilită ca daune punitive.
Potrivit raportului, restul vinei a fost atribuit șoferului, George Brian McGee, care anterior a ajuns la o înțelegere extrajudiciară cu familiile victimelor pentru o sumă nedezvăluită. Naibel Benavides, în vârstă de 19 ani la acel moment și studentă la colegiu, a murit pe 25 aprilie 2019, după ce a fost lovită de o Tesla Model S condusă de McGee.
Acesta își scăpase telefonul în timp ce se apropia de o intersecție, având sistemul Autopilot activat. Se pare că el a trecut prin intersecție cu o viteză de peste 80 km/h, izbindu-se de SUV-ul parcat legal în care se aflau Benavides și iubitul ei, Dillon Angulo.
S-a mai raportat că McGee avea piciorul pe pedala de accelerație în momentul în care se apropia de intersecție, ceea ce a dezactivat funcția Autopilot care ar fi putut opri vehiculul în fața unui obstacol.
Avocatul familiei Benavides a declarat că datele și imaginile video ale accidentului au arătat că sistemul Autopilot a recunoscut SUV-ul parcat și cel puțin un pieton înainte de coliziune.
Deși acesta a fost primul caz de accident fatal care a implicat un Autopilot și care a ajuns în fața unui juriu, Tesla a soluționat mai multe astfel de procese în afara instanței. Un studiu realizat în 2023 a arătat că, între 2019 și 2023, sistemul Autopilot al Tesla a fost implicat în 736 de accidente, dintre care 17 au fost fatale.
Sunt multe situații neprevăzute în traficul din localități, am evitat accidente pentru că am fost “pe fază” când alții au greșit și la rândul meu am fost protejat de atenția altora când am greșit și nu de puține ori.
Faptul că mașina în care sunt ca și șofer (cu funcție autopilot activa) este implicată într-un accident cu victime (din vina “celuilalt”), nu schimba nimic din faptul ca o sa ma simt responsabil și cel mai probabil viața mea nu va mai fi la fel după aceea.
Sunt multe tehnologii și sisteme care exista in diferite domenii și rămâne la latitudinea noastră dacă și cat ne lăsăm “pe mâna lor”.
Referitor la amenda pe care a primit-o Tesla, mi se pare o inepție și un precedent care va aduce mari dificultăți in companiile care vor trebuie sa decidă implementarea acestor tipuri de sisteme.
Orice tehnologie trebuie să aducă profit ori dacă exista riscul de a plăti sute de milioane daune, nu văd cum se poate decide în favoarea introducerii acestor sisteme.