Top 50 mașini vândute în Europa în 2016: Volkswagen Golf conduce, Nissan Qashqai rămâne cel mai vândut SUV

de Daniel Popescu
Vineri, 20.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Golf a fost cea mai vândută mașină în Europa în 2016, în timp ce Nissan Qashqai a rămas pe prima poziție în segmentul SUV-urilor. Dacia Sandero este modelul subcompact cu cea mai mare creștere de vânzări.

Scandalul Dieselgate a avut efecte mai degrabă minore în privința vânzărilor înregistrate de Volkswagen în Europa pe parcursul anului trecut.

Chiar dacă a înregistrat o scădere de 7.8%, Volkswagen Golf a fost și în 2016 cea mai bine vândută mașină de pe Bătrânul Continent, cu un total de aproape 493.000 de unități.

Modelul german are în continuare un avans considerabil în fața concurenței, iar lupta pentru locul doi a fost una strânsă între 3 modele. Cu vânzări de peste 315.000 de unități, Renault Clio a urcat pe locul doi după ce a învins un alt reprezentat Volkswagen, și anume Polo, care s-a oprit la pragul de 308.000 de unități.

Un alt model care a depășit borna de 300.000 de unități a fost Ford Fiesta, care ocupă astfel locul 4 în clasament. Opel și-a adjudecat următoarele două poziții prin Corsa și Astra, în timp ce Peugeot 208 a terminat pe poziția a șaptea. Skoda Octavia, cea mai vândută mașină de import în România, ocupă locul 9 în topul european, în fața lui Renault Captur. 

Nissan Qashqai, cel mai vândut SUV

Cu vânzări de 234.000 de unități, Nissan Qasqai și-a păstrat și anul trecut statutul de cel mai bine vândut SUV și ocupă locul 8 la general. Vânzările acestui model au crescut cu numai 0.9%, însă acest lucru nu reflectă nici pe departe situația înregistrată pe plan european.

Vânzările de SUV-uri au crescut cu 21.4%, de la 3.2 la 3.9 milioane de unități, în timp ce segmentele tradiționale au crescut în medie cu numai 2.2%.

Aceste rezultate fac ca SUV-urile să dețină 25.6% din numărul total de vânzări și să rămână astfel principalul segment din Europa, în fața segmentului subcompact (21.2%) și compact (20.2%).

Dacia Sandero și Duster, în topul european

Dacia este reprezentată în topul celor mai bine vândute modele din Europa prin Sandero și Duster. Dacia Sandero ocupă locul 22 cu peste 170.000 de unități comercializate în 2016, în creștere cu 13.9% comparativ cu 2015. De altfel, Sandero este modelul subcompact care a înregistrat cea mai mare creștere de vânzări în ultimul an.

Și Dacia Duster a avut parte de o evoluție poziție, cu vânzări de peste 141.000 de unități, care propulsează modelul de la Mioveni pe locul 30 în clasamentul general, cu o creștere de 11.6%. Dacia Logan, cea mai vândută mașină din România, nu apare în topul primelor 50 de modele comercializate în Europa. 

Top 50 mașini vândute în Europa în 2016

Loc Model Vânzări 2016 Evoluție
1 Volkswagen Golf 492.952 -7.8%
2 Renault Clio 315.115 3.0%
3 Volkswagen Polo 308.561 1.9%
4 Ford Fiesta 300.528 -4.4%
5 Opel Corsa 264.844 -1.9%
6 Opel Astra 253.483 29.6%
7 Peugeot 208 249.047 8%
8 Nissan Qashqai 234.340 0.9%
9 Skoda Octavia 230.255 5.6%
10 Renault Captur 217.105 11.1%
11 Ford Focus 214.435 -8.5%
12 Volkswagen Passat 208.575 -8.4%
13 Peugeot 308 195.653 -9.1%
14 Toyota Yaris 193.969 5.2%
15 Fiat Panda 191.617 10.5%
16 Audi A3 190.660 -4.5%
17 Fiat 500 183.730 1.8%
18 Volkswagen Tiguan 180.198 21.3%
19 Skoda Fabia 177.301 9.8%
20 Mercedes Clasa C 176.551 1.8%
21 Peugeot 2008 176.349 13.5%
22 Dacia Sandero 170.300 13.9%
23 Opel Mokka 164.682 0.5%
24 Audi A4 163.491 31.1%
25 Hyundai Tucson 154.009 304.8%
26 Renault Megane 149.051 20.3%
27 Seat Leon 144.740 1.8%
28 BMW Seria 3 143.945 0.3%
29 Mercedes Clasa A 142.722 18.5%
30 Dacia Duster 141.299 11.6%
31 Kia Sportage 139.097 31.4%
32 Mini 135.875 -0.3%
33 Citren C3 134.560 8.3%
34 BMW Seria 1 132.588 1%
35 Toyota Auris 129.795 -0.9%
36 Renault Kadjar 128.737 161.1%
37 Seat Ibiza 121.423 2.5%
38 Ford Kuga 119.729 16.5%
39 Volkswagen Touran 111.881 51.3%
40 Citroen C4 Picasso / Grand 106.326 -4.8%
41 Fiat 500X 106.226 41.9%
42 BMW Seria 2 / Tourer 102.188 18.5%
43 Hyundai i20 99.785 9.3%
44 Mercedes Clasa E 99.517 17.2%
45 Volkswagen Up 98.222 -7.5%
46 Nissan Juke 98.210 -4.5%
47 BMW X1 97.044 130.3%
48 Audi A1 96.710 5.3%
49 Audi A6 93.805 -2%
50 Audi Q3 92.671 12.4%

Via JATO Dynamics

Comentarii (17)

  • Anonim
    Grupul VW are in top 20, 7 modele asta spune totul . Restul sunt povesti de adormit copiii cu fiabilitatea si lumea proasta care le cumpara . In Romania sunt multe probleme cu masinile din grupul VW deoarece 80 % sunt cumparate la mana a doua cu un nr de km foarte mare de catre personae care nu isi permit sa le intretina . Ca asa este romanul se intinde peste cat ii este plapuma . Cum sa dea el 10.000 de euro pe o Dacie noua cand poate sa cumpere un VW TDI full . Cine cumpara masini noi are infinit mai putine probleme si cele care apar esti acoperit 4 ani sau 120.000 de km de costuri de reparative .
    30 18
  • @@vag

    ''Nu e ca si cum au probleme atat de multe golfuri incat lumea e absolut sado-maso si cumpara doar ca sa se chinuiasca cu ele''

    Pai vorba aluia de sus, e ca si cum ai zice '' nu e ca si cum RO sa aiba probleme politice si de coruptie incat populatia (lumea ) e absolut sado-maso si ii voteaza doar ''ca sa'' se chinuiasca cu cei alesi pe tot mandatul'' ...bullshit ...... cu asa creiere spalate....greu la Romanika.

    Prietene, pe mana mea au trecut numai masini comerciale atat de la VW cat si de la Toyota. Problemele de fiabilitate sunt nenumarate si pur intamplatoare, doar mergi cu masina pe sosea si brusc incepi sa auzi cate un zgomot ciudat fie de la trenul de rulare ( puntea spate care-i cu bara de torsiune fixa ) , fie de la cutie cand schimbi la -15 grade afara, fie de la directie cand aceasta troncane la diferente de soc termic , fie de la motor.
    8 31
  • Volkswagen Tiguan, vanzari in crestere cu 21,3%, generatie noua, pe acelasi segment, Hyundai Tucson vanzari in crestere cu doar ,,304,8%''. O fi oare mai bun, sau incepe sa le placa mai mult europenilor SUV-ul coreean?
    9 13
  • ps: Era vb de VW
    5 24
  • @I.M.

    Tiguan nu are nici macar suspensie semi-independenta , ci doar o bara de torsiune fixa, o fiabilitate de coco si un consum care conduce la niste emisii de NOX exagerate in viata reala ( moderate pe stand ). E ceva firesc ca lumea sa cumpere Tucson care-i superior Tiguanului din multe circumstante.
    12 31
  • VW Polo crestere 1,9% in Europa

    Toyota Yaris crestere de 5,2 % in Europa


    Ce ciudat, asa-i Dan Grecu ?
    11 30
  • Asa este, ma bucur sincer pentru cresterea Toyotei Yaris, dar ma nevoit sa fac unele precizari, cu permisiunea ta, bineinteles, anume Polo s-a vandut cu doar 184.000 exemplare mai mult, ceea ce poate fi un semnal clar ca Yaris il poate depasi, datorita cresterii mai mari, de 3% aproximativ, deci in 14-15 ani il poate intrece categoric. Apoi nu pot sa nu remarc o alta crestere, Auris, cu o crestere negativa de -0.9%, concurentul direct si etern al Golfului, care s-a vandut doar de 3.8 ori mai mult, mai precis cu 363.000 exemplare mai mult, ceea ce-i confera Aurisului o mica speranta, dar ceva mai mica decat la Auris.

    In incheiere, nu pot sa nu amintesc si de produsele premium, unde Lexus este cu doua modele in top, dar in topul largit, IS pe 89 si RX pe 97, cu cresteri importante fata de 2015, cresteri de 3 cifre, IS cu 270%, ajungand la 179 unitati , iar RX cu 327%, la 253 unitati.
    25 7
  • Dan Grecu , inca nu se stie daca din cele 184k exemplare nu fac parte si carnati VW, sau vre un soft magic ;) ....in rest de acord, stiu ca inca-ti curg balele dupa un RX sau IS nou.
    9 22
  • automopilistul
    Ma scuzati, iar mi-a fost o sete grozava pe ziua de azi.
    0 0
  • Ce luptă anti VW duc unele persoane - motivat sau nu. Să fim serioși și să acceptăm realitatea, bună sau rea. Pentru un cumpărător care își permite financiar să țină pasul cu evoluția tehnologică și cu pragul mediu de utilizare cu costuri corecte al unui auto - respectiv 6 ani sau 200.000 km în total - ofertele auto ale grupului VAG pe diferite segmente auto, toate coroborate cu raportul Pret/eficiență la care se mai adaugă și unele elemente subiective ( imagine marca, status, opțiune personală, influență de piață și chiar obișnuință ) și altele obiective ( valoare de revânzare, vandabilitatea modelelor și opțiunea majoritară de achiziție pe o piață ) toate acestea le fac de luat în calcul.
    Restul sunt...Opinii, păreri, optiuni sau simple scrieri...Deci fără relevanță
    17 11
  • Acum să vorbim și de lucruri serioase, doar mie mi se pare că Megane s-a vândut slăbuț, în condițiile în care a fost lansat la salonul de la Frankfurt în toamna lui 2015, având așadar la dispoziție întregul an 2016 pentru vânzări? Chiar și bătrânul 308 s-a vândut mai bine, iar noua Astra l-a depășit cu peste 100.000 unități, asta arată că Renault pierde teren la clasa compactă, fapt observat de la Megane 3, justificările oferite de unii pentru acest lucru fiind creșterea numărului de competitori, ceea ce este adevărat, doar că tradiționalii competitori nu par să fie afectați de acest aspect.

    La clasa medie situația este mult mai gravă, unde este Talisman? În top nu apare nici Insigna, dar are scuza ca de abia au prezentat modelul nou, nici Mondeo ce are o vechime, Peugeot 508 este antic, dar Talisman este un model nou ce se află la vânzare de peste un an. Renault rămâne puternic pe clasa mică, cu derivatele sale, dar în rest pierde teren.
    15 2
  • Talisman are undeva la 35.000 de unitati vandute si nu este oferit pe piata UK
    8 9
  • nu ma deranjeaza cele 2 voturi negative incasate (si probabil ca mai urmeaza) dar pentru limbricii cu manutza rosie:

    1. vanzarile renault (pe marci, piete si modele) le gasiti pe site-ul oficial
    2. lipsa Talisman din oferta pentru piata britanica, la fel, de pe site-ul renault.co.uk
    9 8
  • @viene, iar scapa-si pe matale sarmale moi ?

    @Dan Grecu. Tu mai zii ceva de S class ala care se ''vinde'' in Japonia. Sau ai uitat de aceasta limuzina ? Iti amintesc eu : Este masina aia care concureaza cu Lexus LS si care n-are nici macar scaune din piele in varianta de baza , asta ca sa nu mai zic de farurile doar cu halogen fara lupe . E ''genial'' de tehnologizata si de luxoasa.:)))
    1 13
  • @vianu

    Asta pentru că ai dat cifrele de vânzări, dacă pe continent au vândut 35.000, în UK cât puteau, 15.000 ? Foarte departe de top 50, oricum. Îmi este puțin dor de unii fani Renault, ce vremuri erau, când nu puteai să spui nimic de această marcă, nici cea mai mică observație:).

    Magarescule, te referi la reprezentanta AMG din Tokyo?
    12 0
  • @dan_grc

    daca mi-as fi expus o parere personala i-as fi inteles pe loseri dar asa...sunt doar cifre seci scoase dintr-un fisier .xls si o situatie reala absolut de netagaduit.

    n-am batut campii nu am comentat; a fost doar o "opinie pur constructiva si informativa" cum ar zice sanatosul satului mai sus prezent :))

    in fine, de la Talisman ma asteptam si eu la mai mult, dar e posibil sa asistam la o indepartare completa a preferintelor clientilor pentru acest segment D, premiantul acestuia vanzandu-se inca din inertie chiar daca si el e cu un "-" demn de zona de alarma...-8,4%? Cresterea de aprox 1,7% a segm D s-ar putea pune mai mult pe seama noilor veniti Superb, ori Avensis care au intregistrat procente cu 2 cifre.
    8 5
  • inexorabil
    Automobiliticule (din redacție sau nu – nici că mă interesează de unde), poate catadicsești să-mi explici și mie expresia “este superior din multe circumstanțe”. Te dai cult la cap sau ce? Și, bre, “vre un” (scris ca două cuvinte) ? Atâta vreme cât te imaginezi Kövesi a perfecțiunii nipone care combate strașnic corupția tehnică a “ghermancelor”, n-ai voie să greșești…Chiar deloc! Iar pe Sebi Ghiță zis Dan Grecu degeaba ȋl cauți, că n-o să-l prinzi…Doar uneori vă ȋntâlniți ȋn podgorie, pe șest, adică el se poartă ca unul de teapa ta, dar, repet, din fericire doar când și când.

    On topic: la o primă evaluare a clasamentului din articol, mă declar mulțumit de prestația lui Opel (mânca-l-ar puricii, că General Motors nu mai există de facto, ci totul se reduce la hegemonia din Grup a Blitz-ului). Ȋmi doresc cu ardoare Astra J OPC (nu văd un hot hatch mai frumos ca el), dar, din păcate, generația actuală (K) nu doar că mizează pe cumințenie corectă politic, dar parcă s-a și sluțit un pic, ȋn sensul că nu ȋnțeleg de ce era nevoie de “ascuțime” ca detalii estetice – aș fi preferat să fie menținute rotunjimea și fluiditatea Astrei J. Cât despre WRC, mă aștept ca, din moment ce a plecat VW…Stop! Cred că delirez din cauza oboselii, la ora asta târzie din noapte.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru