Feedback

Înmatriculări în România: 95.000 de mașini noi în 2016. Topul mărcilor auto este condus de Dacia, Skoda și Volkswagen

Publicat Joi, 12.01.2017
de Daniel Popescu
Comenteaza 14
Înmatriculări în România: 95.000 de mașini noi în 2016. Topul mărcilor auto este condus de Dacia, Skoda și Volkswagen - Poza 1
Înmatriculări în România: 95.000 de mașini noi în 2016. Topul mărcilor auto este condus de Dacia, Skoda și Volkswagen - Poza 2
Românii au înmatriculat aproape 95.000 de autoturisme noi în 2016, dintre care peste 27.000 au purtat sigla Dacia, în timp ce Skoda rămâne principala marcă de import din țara noastră.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Înmatriculările de autoturisme noi au continuat să crească într-un ritm susținut și pe parcursul anului 2016, potrivit unui raport al Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Statisticile arată că, pe parcursul anului trecut, românii au înmatriculat 94.919 autoturisme noi, în creștere cu 16.95% comparativ cu 2015.

Dacia este în continuare marca cu cele mai multe înmatriculări, însă brandul românesc a crescut cu mult sub potențialul pieței. Astfel, înmatriculările Dacia au ajuns în 2016 la 27.597 de unități, în creștere cu numai 2.86% comparativ cu 2015, astfel că producătorul de la Mioveni deține circa 29% din piața românească de mașini noi. Ritmul mai lent de creștere ar putea fi explicat și de îmbătrânirea gamei, care a fost însă actualizată la finalul anului cu Dacia Logan facelift și Dacia Sandero facelift.

Între timp, Skoda se menține pe locul doi cu 8.677 de unități, corespunzătoare unei creșteri de peste 15%, însă avansul față de Volkswagen este unul mic, întrucât principala marcă a Grupului german a înmatriculat 8.339 de unități în țara noastră.

Creștere spectaculoasă pentru Renault

Renault a câștigat la mustață duelul cu Ford pentru locul 4, diferența dintre cei doi constructori fiind de numai 76 de unități în favoarea producătorului francez, care a avut parte de o creștere spectaculoasă cu peste 40% a înmatriculărilor, mult peste cea a constructorului american (19%). 

Cea mai mare creștere procentuală din rândul mărcilor din top 10 a aparținut însă celor de la Opel, care au înmatriculat cu 54% mai multe unități și au ajuns astfel pe poziția a șasea. La polul opus, Toyota a crescut cu aproape 8%, sub media pieței, și ocupă locul 9 în clasament. Ierarhia include 19 mărci care au reușit să comercializeze în România cel puțin 1.000 de unități. Printre ele se numără Peugeot (2.515 unități), Kia (2.11) sau Suzuki (1.995), japonezii ieșind în evidență printr-o creștere de 75%.

Mercedes, lider în segmentul premium

Interesant este faptul că topul primelor 10 mărci din România include și două branduri premium. Mercedes și-a spulberat concurența cu cele 3.695 de unități înmatriculate, în timp ce rivalii de la BMW s-au oprit la pragul de 2.771 unități. Între timp, Audi a înmatriculat doar 1.834 de unități, iar cei trei granzi germani se pot lăuda cu creșteri de peste 30% ale înmatriculărilor anuale. Podiumul din România pentru mărcile premium este similar cu cel de la nivel global, cu mențiunea că avansul celor de la Mercedes este mai pronunțat. Dintre mărcile premium se remarcă și ascensiunea celor de la Jaguar, care au înmatriculat 169 de unități, cu 145% mai multe decât în anul anterior.

Loc Marcă Vânzări 2016 Vânzări 2015 Variaţie
1 Dacia 27.597 26.840 2.82%
2 Skoda 8.677 7.514 15.48%
3 Volkswagen 8.339 7.184 16.08%
4 Renault 6.910 4.900 41.02%
5 Ford 6.834 5.749 18.87%
6 Opel 5.103 3.310 54.17%
7 Mercedes-Benz 3.695 2.742 34.76%
8 Hyundai 3.345 2.742 21.99%
9 Toyota 3.089 2.863 7.89%
10 BMW 2.771 1.973 40.45%

Chiar dacă înmatriculările au crescut constant în ultimii ani, piața din România este încă departe de vârful atins în 2007, atunci când pe teritoriul țării noastre s-au înmatriculat 312.000 de unități, adică de peste 3 ori mai multe decât în 2016.

Via DRPCIV


Comentarii (14)

  • Pana in 2007 era interzis sa introduci in tara, mașini mai vechi de 8 ani.
    15 8
  • Acum cu scoaterea taxei, or sa intre in tara toate cotetele... Sa vezi cum va arata tabelul cu inmatriculari de masini noi la final de 2017... O sa fie cel mult jumatate din ce a fost anul trecut.
    Aduce romanul toate cojile de la nemti, cu sute de mii de km la bord si distruse..
    19 11
  • Marius Cristian: Ulei in vas de antigel. ma puteti ajuta? Raspunde
  • @ABC - sa nu exageram totusi! Sa aduci o masina din Germania te costa cel putin 500 de euro in plus fata de valoarea masinii. Nu va aduce nimeni masina de 1000 E ca sa mearga cu ea cateva luni. Ma rog, or fi si cateva exceptii, dar nu cred ca sunt semnificative. Cand ai doar 1500 E buget pentru o masina o vei lua s-o tii in fata blocului, ca nu-ti vei permite nici macar asigurarea...
    Majoritatea masinilor vor fi cele euro 4 cu ani de fabricatie dupa 2005 care pana acum erau imposibil de inmatriculat din cauza formulei de calcul a timbrului, desi erau inca in stare buna de exploatare.
    12 4
  • la o privire rapida

    1. Renault si-a gasit clienti noi. Pe langa o crestere sanatoasa, in cifre absolute au bifat mai multi cumparatori noi decat concurenta. Innoirea REALA si nu prin lansarea unor asa zise noi generatii este rasplatita.
    2. locurile 2 si 3...procentual, sub cresterea pietei, probabil ca ar fi facut o figura si mai frumoasa daca sefii ar fi ales sa nu isi bata joc. Inertia e mare, cu siguranta multi clienti au preferat sa intoarca spatele magariei puturoase si sa se indrepte catre Renault si Opel care is face loc cu o oferta de bun simt (preturi, design si performante)
    3. Dacia....e la apogeu. Facelifturile numai ajuta, se cere un aer proaspat adevarat. Plus ca, cel mai probabil, segmentul caruia se adreseaza Dacia si-a atins limitele
    4. Toyota...aici ma apuca rasul. Modele putine, fade chiar daca mult diferite de ce se oferea acum cativa ani. De jos merg si mai in jos.
    13 14
  • Top-ul arata cam la fel de multi ani. Interesant insa Suzuki, care acum cativa ani abia vindeau 500 de bucati...
    7 8
  • Dar unde sunt mult laudatele Mazda, Suzuki, Nissan sau Alfa Romeo? Mda....lauda multa si vanzari slabe. Fail!
    6 9
  • johnny
    @Promo
    Alfa Romeo a vandut un singur model compact pe piata noastra, prea scump pt romania pe segmentul respectiv, deci nu avea ce sa vanda.
    Asemanator este si pe alte piete, dar asta nu inseamna ca noile modele lansate nu sunt bune
    5 5
  • 5 11
  • Bai ratatule..... tu in loc sa sustii Dacia, brandul nostru care sporeste cel mai tare economia... Vai de tine cu Seatu tau..
    7 7
  • o fi vrut sa intrebe...unde e halatu'?!!

    baiat bun, dealtfel
    6 3
  • Clique
    Toți cumpără Dacia nouă, dar in același timp Sh-ul crește de Dacii noi, 5000km, 10.000 km etc.. Mă amuză.
    2 2
  • Sa fim realisti si sa mai spunem ca : 1. TVA-ul a si cresut din 2007 de la 19 la 24% care pentru o masina noua inseamna ceva. 2. Pt. ABC = rable s-au adus si pana acum in tara la greu dar erau inmatriculate in Bulgaria sau nu erau inmatriculate deloc, cine a colindat tara stie. Dacia a crescut mult pentru ca multe firme odata cu diminuarea cheltuielilor au preferat-o in detrimentul altor marci, doar pentru cei din conducere s-au gasit bani pt. VW sau altceva. Ar fi totusi de vazut si o statistica pentru masini noi inmatriculate pe firma respectiv pe persoana fizica.
    1 0
  • Cristi: Ce masina de servici sa-mi iau? Raspunde
  • @Iulu 70% din imatriculari sunt pe firma.
    0 0
  • @Andy, adevarat spus si sa mai completam ca firmele schimba flota la 3-4 ani, deci un nou rand de Dacii! Si atunci clasamentul este real dar irelevant.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru