Viitorul crossover Citroen C4 Cactus va avea banchetă în locul scaunelor individuale frontale

de Mircea Meșter
Marti, 22.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Crossover-ul care va da startul gamei abordabile C-Line a celor de la Citroen va fi lansat în versiunea de serie împreună cu două elemente interesante: banchetă frontală şi panouri de caroserie cu capsule de aer.

Crossover-ul C4 Cactus, pe care Citroen se pregăteşte să-l lanseze pe piaţă în cursul anului 2014 pentru a inaugura gama abordabilă C-Line, va beneficia de două elemente practice care vor fi prezente în exclusivitate pe autoturismele anului 2013. Este vorba de bancheta frontală care ia locul celor două locuri obişnuite pe turisme şi de o caroserie care beneficiază de aşa-numitele Airbumps, elemente care cresc simţitor elasticitatea panourilor şi permit astfel diminuarea riscului de avarii în cazul unor impacturi la viteze foarte mici.


Panourile de caroserie dezvoltate de Citroen au fost prezentate în premieră pe conceptul al cărui nume va fi preluat de modelul de serie şi sunt construite astfel încât să reziste unor lovituri minore şi să evite zgârieturile. Secretul constă în capsulele de aer care atenuează impactul şi care se află dispuse pel panourile de caroserie: "Materialul utilizat este foarte rezistent şi durabil. E similar cu ceea ce găsim pe pantofii sport Nike Air.

'Airbumps' va proteja caroseria de impacturile minore, cum este cel al unui cărucior de cumpărături în parcarea supermarketului", spune Frederic Duvernier, designerul exterior al conceptului C4 Cactus, care susţine că fiecare client îşi va putea personaliza aceste "perne de aer", ele putând fi comandate într-o gamă largă de culori.

Urmareste Automarket
Cealaltă idee interesantă este de fapt o revenire a vechilor banchete auto ale maşinilor dinainte de anii '90.
Bancheta frontală pe care o va monta Citroen în locul clasicelor scaune ale şoferului şi pasagerului din dreapta va avea de asemenea două locuri, dar soluţia a fost aleasă datorită sentimentului de confort pe care îl oferă. Logica acestei alegeri este explicată de Mark Lloyd, unul dintre directorii de design ai celor de la Citroen: "Introducerea unei banchete în locul a două scaune individuale în faţă este o soluţie mai scumpă, dar ea creează un sentiment de confort".

Comentarii (6)

  • Sa inteleg ca daca cel de la volan are 1,50m eu de aproape 2m voi sta confortabil?:))
    18 7
  • Auto S.
    O marca cu motoare bune, confort, distinctie si cu foarte puține probleme la ceea ce au produs dupa 2005. Daca asa va arata si in realitate, cred ca va fi cel mai șic mini -suv.
    19 23
  • mda...
    O alta tampenie "marca" PSA in stilul volanului obstructiv pe noile modele sau a celui cu butuc fix pe masinile vechi.
    22 15
  • Extraordinara idee cu bancheta (ca la cabriloetele vechi americane), cu doar doua lacune majore:
    1. cum reglezi pozititia scaunului soferului fara a afecta pozitia pasagerului dreapta?
    2 lipsa cotiera, care este foarte odihnitoare la drum lung
    17 3
  • Cristi
    Un prim pas pentru in directia fabricarii unui automobil din cauciuc.
    4 5
  • @vlad: Nu mai pare asa extraordinara cu argumentele alea...
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru