Feedback

DrivetestAbarth 500C esseesse

1.4 16V T-Jet 160CP AT5
Test drive Abarth 500C esseesse zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 31.10.2012
Trăznit

V-aţi uitat cu atenţie la sigla Abarth? Să-i facem o scurtă analiză. Avem un scorpion negru, pe roşu şi pe galben. Totul clar până aici. Însă, în planul doi, vedem ceva ce seamnănă cu un fulger, un trăznet dacă vreţi. Aici stă cheia caracterizării maşinii despre care vorbim astăzi.

Dacă-l îmbrăţişezi şi-l iei acasă, o să te coste. Dar dacă-l laşi deoparte şi-ţi alegi alt animal de companie, e posibil să regreţi toată viaţa. Cam aşa e şi modelul care poartă această siglă. Are ceva ce te face să te uiţi la el, să vrei să-l conduci şi să vrei să-l iei acasă. Creierul îţi spune nu, buzunarul plânge, dar simţi că trebuie şi că vrei să-l ai!

Abarth 500C esseesse
1.4 16V T-Jet 160CP AT5

  • Pret de pornire 27.373 €
  • Pret model testat 33.381 €
  • Taxa auto 177 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

160 CP pe un Fiat 500C. Sună a uşoară nebunie, nu-i aşa? Pentru unii poate să fie prea mult, dar, odată ce îţi iei "doza" de adrenalină, nu îţi vei mai dori un Abarth 500, fie el decapotabil sau nu, fără pachetul Esseesse. Încă de la primele modele Fiat modificate, cei de la Abarth au insuflat această nebunie, iar casa de tuning internă a celor de la Fiat respectă în continuare această tradiţie.

Pe lângă reprize corecte pentru un model de clasă mini care se mândreşte cu 160 CP, motorul 1.4 Multiair Turbo oferă ceva ce nu poate fi cuantificat în cifre sau cuvinte. Sunetul evacuării. Cele patru ţevi cu finisaj lucios, integrate ostentativ în bara de protecţie spate, se transformă în mici mitraliere, care "împuscă" la fiecare schimbare de treaptă. Acest lucru se întâmplă doar în modul sport, funcţionarea în modul normal fiind mult mai civilizată.

Ce n-am îndrăgit prea tare la Abarth 500C este transmisia. În loc de o manuală cu cinci sau poate şase trepte, unitate cu care ne-am obişnuit deja în gama Abarth 500, exemplarul testat era echipat cu o transmisie manuală pilotată. Care avea tot cinci trepte. Bine, aveam padele pe volan, pentru o senzaţie sportivă. Teoretic.

Realitatea e diferită. Deşi transmisia lui Abarth 500C este destul de intuitivă, unitatea ştirbeşte din senzaţiile pe care ştim că le poate oferi 500C Esseesse. Diferenţa dintre manuală şi secvenţială pentru Abarth 500C la acceleraţia de la 0 la 100 km/h este de 0.2 secunde. Nu putem cuantifica diferenţa de senzaţii la drum între cele două modele, dar putem să vă spunem cu mâna pe inimă că noi am alege manuala.

Consum

Abarth 500C are un consum mediu de 6.5 litri la sută. Absolut rezonabil. Consumul în mediul urban este declarat la 8.4 litri la sută, pe când consumul extraurban este de 5.4 litri la sută. Rezervorul de carburant penalizează însă destul de tare autonomia, având o capacitate de numai 35 de litri.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban situat între 9 şi 14 litri la sută, care a variat în funcţie de cât de aglomerat era oraşul şi de cât de temperate au fost plecările de la semafor. La rularea pe autostradă cu 120 km/h, Abarth 500C afişează 3.000 rpm şi înregistrează un consum de 8.0 litri la sută. În regim extraurban, valoarea consumului variază în jurul a 7.0 litri la sută.

Din păcate, capacitatea rezervorului vă va da de multe ori senzaţia că maşina are un consum exagerat, dacă vă uitaţi la cât de repede se duce "plinul". Nu există nicio diferenţă de consum între versiunea cu transmisie manuală şi versiunea cu transmisie pilotată, dar credem că am fi obţinut valori mai bune "în lumea reală" alături de o manuală.

Performanţe

0.2 secunde. E mult sau puţin? Depinde despre ce vorbim, bineînţeles. În cazul de faţă, discutăm despre diferenţa de timp de accelerare de la 0 la 100 km/h între versiunea ”secvenţială” şi versiunea manuală a lui Abarth 500C.

Cel mai rapid dintre cele două, cel cu transmisie manuală, are nevoie de 7.4 secunde până la sută. În schimb, versiunea cu transmisie pilotată are nevoie de 7.6 secunde.

Rămâne la latitudinea clientului dacă alege confortul în mediul urban şi în aglomeraţie în general, sau dacă preferă sportivitatea oferită de o manuală de la Abarth în fiecare clipă petrecută la volanul mult-iubitului 500C Esseesse.

Interior

Interiorul acestui model prezintă aceleaşi tuşe sportive pe care le-am găsit şi la bordul lui Abarth 500. Singura diferenţă vine la nivelul plafonului, care poate fi coborât în două faze. Prima formează un fel de trapă imensă, dar păstrează mica lunetă în spate, pe când faza doi strânge micul soft-top deasupra portbagajului.

La fel ca în cazul lui Fiat 500 şi Abarth 500, 500C are scaune cu un reglaj care permite reglarea spătarului şi a şezutului, cu toate că înălţimea efectivă nu se modifică prea mult. Pentru şoferii şi pasagerii ceva mai înalţi, senzaţia este neplăcută, deoarece capul ajunge la nivelul montanţilor laterali destul de groşi, care îţi provoacă o senzaţie constantă de înghesuială. Partea bună este că scaunele respective sunt îmbrăcate într-o piele de calitate şi că oferă un nivel potrivit de susţinere laterală.

Portbagajul este şi el mic (185 litri), dar o ieşire în doi poate fi gestionată uşor, prin amplasarea bagajelor şi în spatele scaunelor din faţă. Bancheta din spate oferă două locuri, dar acestea sunt destul de înghesuite. 

Interiorul lui Abarth 500C este destul de simplu în materie de design, puţine elemente din habitaclu dezvăluind capacităţile "animalului" de sub capotă. Volanul are dimensiuni corecte, iar padelele care i-au fost alăturate par să fie destul de solide la atingere, cu toate că sunt din plastic. Pentru un plus de senzaţie retro, un volan îmbrăcat în alcantara i s-ar fi potrivit de minune lui Abarth 500C.

Preţ de achiziţie

Abarth 500C împreună cu kitul Esseesse pleacă de la 27.373 euro cu TVA inclus. Vorbim despre un model de 160 CP. În cazul versiunii testate, preţul de achiziţie este de 33.381 euro cu TVA inclus. Aici includem un sistem de evacuare "Monza", care costă aproape 1.500 euro, jantele albe din imaginile alăturate, tapiţeria din piele, nuanţa exterioară şi alte artificii de acest gen.

După cum aţi intuit până acum, Abarth 500C nu este o maşină pentru cei care cumpără raţional. Şi nici măcar nu încearcă să fie aşa. Estepentru cei care cumpără un automobil pentru că simt că viaţa lor nu ar mai fi completă dacă nu îl vor avea. 

Altfel, nu putem să ne explicăm achiziţia lui Abarth 500C în condiţiile în care poţi cumpăra un hot-hatch de segment compact sau o decapotabilă de segment compact pentru aceeaşi sumă. Dar, repetăm, Abarth 500C Esseesse nu este pentru toată lumea.

Siguranţă

Fiat 500 este unul dintre puţinele modele din clasa sa recompensate cu cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP. Modelul are ESP, ABS, ASR şi TTC. Cel din urmă, Torque Transfer Control, îmbunătăţeşte comportamentul modelului pe viraje. În cazul în care situaţia nu decurge precum dorea cel de la volan, cele şapte airbag-uri de la bord sunt gata să intervină pentru a păstra integritatea pasagerilor.

Ţinută de drum

Abarth 500C nu cunoaşte termenul de ruliu, chiar dacă şi-a pierdut o parte importantă din plafon. Maşina se ţine de şosea cu toate puterile, iar abilitatea sa de a se lipi de asfalt este cu adevărat impresionantă pentru un model cu o lungime de 3.6 metri. Ampatamentul mic şi ecartamentul generos asigură un comportament jucăuş pe virajele strânse şi în succesiunile de viraje.

Cu arcurile şi amortizoarele sport ale pachetului Esseesse, jantele de 17 inch îmbrăcate cu anvelope de performanţă, garda la sol redusă şi frânele Brembo ventilate, avem o reţetă numai bună pentru distracţie. Însă, dacă nu vrei să te distrezi, s-ar putea să nu te simţi întotdeauna bine la volanul lui Abarth 500C. Ce-i drept, e greu să nu vrei să te distrezi cu această maşină, dar un drum asfaltat în cel mai pur stil mioritic, presărat cu limitatoare de viteză integrate în suprafaţa de rulare, este un argument puternic în această direcţie.

Vizibilitate

Abarth 500C oferă aproape acelaşi nivel de vizibilitate ca un Fiat 500C, ceea ce înseamnă că avem o lunetă ceva mai mică decât cea a unui 500 standard. Ceea ce nu-i deloc rău.

Dacă ridicăm plafonul până la jumătate, situaţia este în continuare clară, iar acum ne bucurăm de o cvasi-senzaţie de cabrio. Însă, dacă vom coborî de tot plafonul din pânză, oglinda centrală va fi complet inutilă.

Oglinzile laterale sunt de dimensiuni adecvate, pe când montanţii A sunt relativ groşi, putând deveni deranjanţi în anumite situaţii.

Tehnologie

Cruise controlşi limitator de viteză. Singurele două elemente care îi lipsesc lui Abarth 500C din punct de vedere tehnologic având în vedere segmentul său. Însă, tocmai am avut o mini-epifanie. Cum să pui limitator de viteză pe un Abarth?

Lista de dotări include elemente precum sistemul Blue&Me, sistem audio Interscope cu subwoofer, blocuri optice cu xenon, comenzi pe volan, aer condiţionat cu reglare automată şi altele. Dar astea contează mai puţin. E decapotabil, are un motor turbo de 160 CP şi italienii au montat o evacuare de 1.500 de euro. Foloseşte-o!

Design

E imposibil să treci neobservat la bordul lui Abarth 500C. Chiar dacă ar fi negru complet sau alb complet, tot n-ai trece neobservat. N-ai cum. Este atât de ţipător încât ne mirăm cum de n-a fost niciodată folosit într-un film cu James Bond.

Are toate atuurile pentru o asemenea apariţie - este excentric, arată de parcă ar fi fost modificat de un geniu nebun, face gălăgie, pare că a scăpat de pe o pistă şi a fost doar adaptat pentru circulaţia de zi cu zi, iar, ca să pună capac, italienii l-au făcut şi decapotabil. Pe jumătate, ce-i drept. Dar tot îţi poţi expune chelia (sau pletele, după caz) la lumina Soarelui cât eşti la volan. Martori sunt cei din trafic, care nu se abşineau să ne întrebe la aproape fiecare semafor cât costă, ce putere are sau, pur şi simplu, cum e. Trebuie condusă.

Nu ne-a placut

  • Senzaţie de ”cabrio” diminuată de montanţii laterali
  • Scaunul şoferului este prea înalt
  • Transmisia pilotată
Date tehnice - Abarth 500C esseesse 1.4 16V T-Jet 160CP AT5
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1368
Lungime mm
3657
Putere maxima CP (rpm)
160 (5500)
Latime mm
1627
Cuplu maxim Nm (rpm)
230 (3000)
Inaltime mm
1485
Viteza maxima km/h
209
Greutate kg
1085
Acceleratie 0-100 km/h s
7.6
Ampatament mm
2300
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
35
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
185
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Abarth 500C esseesse

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • 33000 ? sunt atatea alternative, un A1 de exemplu, ai 180cp si iti mai raman si vreo 5000 litri de benzina!!!
    21 11
  • A1? Ce e cool la A1? E o matza mica uda si zbarlita.
    Nu e cool. E un pic hidos. Au luat un frate mai mare(oricare de la A3 pana la A8, ca oricum arata toate la fel) l-au scurtat un pic si i-au spus A1.
    Si asa spera Audi sa se bata de la egal la egal cu 500 si Cooper.

    500 si Cooper sun pur si simplu COOL ... nu sunt copii nedoriti si nici frati mai mici ai cuiva. Sunt nascuti din dragoste si pasiune.
    Nemtii (mai ales cei de la audi) nu au pasiune si nici nu-s campioni la facut dragoste. Ei fac doar sex.
    51 9
  • Bogdan: Ford focus 1.8 benzina 2000. De la 3000 de ture cade pana la 2000 si un pic... Raspunde
  • cool, cool dar sa stim si noi....realist vorbind pentru timpurile astea pretul e exagerat de mare pentru asa o jucarie. Octavia RS 2.0 si 200 de cai e mult mai ieftina. Nu la fel de cool intradevar.
    13 12
  • andrey_1293
    A1 este cel mai prost exemplu de dat ca si alternativa.

    Exista Megane RS, Astra OPC, Corsa OPC, Clio RS, Golf GTI, Focus ST, chiar si Focus RS se va incadra probabil in 33.300.

    Toate sunt de n ori mai bune si distractive ca buburuza asta si chiar si mai aratoase.

    Are o politica falimentara Fiatu' :))
    18 9
  • andrey_1293
    A si am uitat sa mentionez ca toate au 200+ la cai putere.
    9 7
  • Cosmin
    Pentru "specialistii" de mai sus cu exemplele si comparatiile, pe langa precizarea ca 500C, asa cum foarte bine a mentionat Alex, este o cu totul si cu totul alta mancare de peste, e o chestie de pasiune, nu se adreseaza celor care au 10 lei si se gandesc care e cea mai tare masina pe care mi-o pot lua de banii astia ci celor care au 10 lei si vor Fiat 500C Esseesse, le dau mai jos primul link de pe google.
    http://www.insideline.com/fiat/500/2012/2012-fiat-500-abarth-virtually-sold-out-in-six-weeks.html
    Cica in America Fiat 500 Abarth (22,700 USD - oare cate alte masini nu puteau americanii sa-si ia cu banii astia?!) a fost sold out in 6 saptamani. Si ca 500 s-a vandut in peste 16k exemplare in 5 luni, la anul urmand sa se suplimenteze productia. Falimentar, exact ;)
    20 2
  • Masina nu e destinata celor care dau exemple de alte masini mult mai "bune" la acelasi pret sau chiar mai mic.
    Personal, nu imi place jucaria prea mult, insa nu m-ar deranja o "proba" :)
    7 2
  • LauCalin
    Este o masina care se cumpara cu sufletul. Abarth inseamna ceva pentru istoria Fiat, cam cum este Alpine pentru Renault.
    Cand iti cumperi asa ceva deja ai o situatie fianciara destul de bine pusa la punct, iar pentru carat bagaje si concedii, pentru ca astea sunt principalele avantaje ale masinilor spuse de Andrey, deja exista in garaj ceva de genul unui break de clasa medie.
    Sunt prea sarac sa ma gandesc la slabiciunile unei astfel de masini.
    15 2
  • @mafia
    majoritatea celor care scriu pe aici fac ceva pe japonezele tale anoste si insipide cu tot cu fiabilitatea lor.
    13 6
  • jucarie pentru pasionati. simplu.
    corect cu japonezele! masini mai insipide si cu design mai chinuit sa atraga privirele nu am vazut. cat despre fiabilitate, hai sa fim seriosi. e un mit inutil. toate masinile sunt fiabile in ziua de azi
    7 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru