Test de anduranta Opel Corsa (2014-prezent)
1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Color Edition
Marti, 29.03.2016
- Comenteaza
-
Trimite pe:
De aproape șase luni înverzește diminețile mele sau ale colegilor mei. Le înverzește pentru că are genul acela de culoare pe care o mănâncă vaca și pentru că folosește pentru prima dată un motor pe benzină supus trendului de downsizing.
Opel-ul Corsa verde crud pe care îl găzduim în garajul Automarket este o soluție urbană convenabilă, cu un motor de numai un litru, extrem de fâșneț. Are 115 cai putere și un cuplu motor de 170 Nm, disponibil încă de la 1800 de rotații. Dincolo de energia și dinamismul pe care le degajă, motorul de un litru trebuie să fie și economic.
Dacă în oraș ne-am convins cum stau lucrurile în episoadele anterioare, a venit vremea unui test extraurban pe traseul nostru devenit deja clasic: București-Sinaia-București. În total peste 220 de kilometri parcurși pe un drum cu provocări variate. 220 de kilometri pe care i-am parcurs de multe ori în ultimii ani, cu ocazia unor diferite teste de consum.
Anul testului de consum |
Mașina testată |
2008 | Volkswagen Polo BlueMotion |
2009 | Opel Insignia EcoFlex |
2010 | Toyota Prius |
2011 | BMW Seria 1 |
2013 | Ford Fiesta |
2013 | BMW 520d xDrive |
2014 | Mazda3 |
2014 | Renault Clio |
2014 | Porsche Cayenne |
2015 | Honda CR-V |
2015 | Opel Ampera |
2015 | Honda Civic |
2015 | Renault Kadjar |
2015 | Mini Cooper D |
Am plecat de la Aeroportul Otopeni cu un computer de bord resetat și fără cifre prea mari în primii kilometri. Așadar, premize bune pentru a bate cei 4.3 litri/100 de kilometri, anunțați în fișa oficială a constructorului german.
Cutia manuală cu șase rapoarte avea să ne ajute în ecuație. Flexibilitatea unității pe benzină s-a simțit rapid și, după primele localități înșirate pe DN1, deja eram aproape de consumul oficial. Până la Ploiești am căutat scuze pentru un eventual eșec: motor tânăr, care încă mai are de mâncat kilometri pe pâine pentru a ajunge să devină o pipetă, și consum oficial deja utopic.
Scuze inutile. Pentru că mașina a sărit de 3000 de kilometri, iar computerul de bord indica 3.9 litri/100 de kilometri la intrarea pe centura Ploieștiului.Următorii kilometri sunt de coșmar. În fiecare test de consum. Începe urcarea și asta se simte în pedala de accelerație și în valorile computerului de bord. Cei 3.9 litri s-au pierdut aproape instant. Din fericire, vremea a ținut cu noi, iar soarele a făcut ca ziua de test să fie una de primăvară târzie. Prin urmare, nu aveam nici un motiv să credem că testul nostru de consum va fi meteosensibil.
La începutul virajelor și a pantelor cu procentaj ridicat am menținut o presiune constantă asupra accelerației, chiar dacă presiunea celor din spate creștea proporțional cu grija noastră. Am profitat de faptul că motorul pe benzină nu bolborosește mofturos ca în cazul unui diesel atunci când îi aplici o rulare subturată. La Comarnic nu erau semne de aglomerație, doar câteva încetiniri. Prin urmare, traficul a fost de partea noastră și am ajuns fără probleme de fluiditate la Sinaia.
Am trecut pe lângă celebrul cazino cu un consum de 4.4 litri/100 de kilometri. Urcasem aproape de valoarea din fișa tehnică, iar de aici ne aștepta coborârea. A fost prima mașină care ne-a adus un asemenea sentiment de relaxare încă de la Sinaia. Orice am fi făcut, știam clar că vom bate consumul oficial. Era ca și cum am fi câștigat campionatul încă din tur. Atât de bine jucase noul motor de un litru.
Ne-am luat însă provocarea în serios și ne-am înscris repede la vale, uitând complet de faptul că mașina fusese echipată și cu o pedală de accelerație.
Revenirea pe două benzi a coincis și cu revenirea la acel 3.9 litri înregistrat la dus, la Ploiești.Am continuat să alegem treapta a șasea și o viteză de deplasare care nu a sărit de 80 de km/h. Antifonarea motorului pe benzină ne-a făcut de câteva ori să credem că cineva a oprit propulsorul pentru a ne ajuta. Am trecut agale pe lângă echipajele de poliție amplasate pe drumul național în cascadă, cu cea mai curată conștiință. Un test de consum face oricând bine carnetului de conducere: stă în buzunar și nu acumulează puncte de ”fidelitate”.
București. Sau mai bine zis intrarea în Otopeni. Computerul de bord a ținut cu noi sau mașina asta chiar consumă incredibil de puțin. Am reușit un 3.5 litri/100 de kilometri, cu mult sub cifra indicată de Opel. În plus, viteza medie pe cei 221 de kilometri a fost de aproape 70 de km/h, ceva mai mare decât în testele anterioare.
Prin urmare, Opel Corsa poate obține un consum demn de un motor diesel, asta numai dacă vreți să supuneți la cazne unitatea 1.0 turbo și dacă aveți suficientă răbdare. Altfel, în condiții normale de rulare, Corsa 1.0 turbo va consuma între 4.7 și 5.5 litri/100 de kilometri, în funcție de cât de tare apăsați pedala de accelerație și de cât de lungă e autostrada.
Ştiri despre Opel
-
În cadrul Salonului Auto de la Munchen, germanii de la Opel au prezentat lumii întregi noul Mokka GSE. Tot aici a fost expus conceptul Corsa GSE Vision Gran Turismo, dar și modelul de competiție Mokka GSE Rally. (Luni, 08 Septembrie)
-
Germanii de la Opel și-au regândit strategia de electrificare. Compania din Russelsheim a abandonat planurile de a comercializa numai vehicule cu zero emisii, în Europa, începând din 2028. (Marti, 26 August)
-
Constructorul german de automobile marchează șase decenii de la debutul unui model foarte important pentru marcă. Este vorba despre Kadett B, care a debutat în 1965 cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. (Joi, 21 August)
-
Constructorul din Russelsheim a publicat primele imagini oficiale și informații despre noul concept Corsa GSE Vision Gran Turismo. Debutul este programat pentru Salonul Auto de la Munchen, iar din toamna acestui an va putea fi condus în jocul Gran Turismo 7. (Miercuri, 20 August)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune de top pentru modelul Grandland electric. Oferă 325 de cai putere, tracțiune integrală și o autonomie maximă de până la 501 kilometri. (Joi, 12 Iunie)
- viteza ce nu trebuie sa depaseasca 90km/h
- viteza medie 70km/h (???) e mai mult decat ok
tragand linie _ motorul nu e supus nici unor fel de cazne
clar trebuie sa dati niste cursuri de condus economic pentru ca va cunoasteti lectia la perfectie
PS AC functional? eu cred ca nu.
as fi preferat sa fi facut si voi un valcea-sibiu, de exemplu, un sibiu-brasov, unde nu mai poti merge asa si unde nu ai 2 benzi.
N-o pun oricum din simpla curiozitate abstracta, fiind intr-o faza concreta de ezitare intre cumpararea uneia din astea doua variante de citadina (Corsa 115 CP / Fiesta 100 sau poate 125 CP.)
Nu-s f. lamurit fiindca rezultatul de 5,7 l/100 km (extraurban) obtinut in mai vechiul test cu Fiesta pare sa nu fi fost circumscris vreunei... hai sa-i zicem semi-tentative de "record la minim" cum este actualul.
Nici postarile de pe diverse forumuri nu-s prea elocvente, din cauze evidente tinind de stilurile diverse de conducere.
https://www.youtube.com/watch?v=2mYB6uGE5lE
@hazard, asa si?
@Andy..cert e ca Sandero are si o "aerodinamica" care sa-l ajute :))
motoarele mici consuma rezonabil. Cat timp nu te infingi in ele.
"
motoarele mici consuma rezonabil. Cat timp nu te infingi in ele" e tare asta, putzul gandirii ti-a sugerat-o?
Da si tu consum la 70kmh,dar nu bate prea tare calul!
vorbesc din experienta altfel nu mi-as fi permis
voi posta un consum abia dupa WE, nu ies pana atunci incarcat in afara orasului si pe un drum mai drept
ok?