Marti, 07.10.2008
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ford ataca piata SUV-urilor compacte cu un crossover, Kuga. Acest model a fost lansat pe piata din Europa Centrala si de Est acum trei luni.
Exemplarul testat de noi este echipat cu un motor tdci de 2.0 litri, care dezvolta 136 cai putere si 320 NM. Transmisia este asigurata de o cutie de viteze manuala cu sase trepte, etajata astfel incat acesta poate realiza sprint-ul de la 0 la 100 km/h in doar 10.6 secunde.
Kuga are design-ul inspirat de fratele din clasa medie, Focus, dar si de conceptual Iosis-X. Cum design-ul este un lucru interpretabil, pot spune ca acest model are un aspect robust, care respecta filozofia de design a celor de la Ford, Kinetic.
Fiind un crossover cu tractiune integrala, am dorit sa observam comportamentul suspensiei si transmisiei pe drumuri de calitate inferioara si pe suprafete de rulare alunecoase. Ford Kuga are o suspensie rigida, extrem de placuta, lasand o impresie buna privind tinuta de drum, fara a fi prea rigida pentru gropile de pe drumurile din Romania. Suspensia si directia lui Kuga ofera un raspuns prompt, chiar si la un stil dinamic de condus.
Ruliul caroseriei a fost redus de inginerii Ford la minim.
Normal, nu am pierdut din vedere in niciun moment faptul ca un Kuga nu poate sfida legile fizicii si ca este totusi mai greu cu aproape un sfert de tona decat un Focus. Element care, pe langa inaltimea ridicata, indeamna la calm. Insa avand in vedere aspectul exterior si setarile suspensiei, putem spune ca Ford Kuga are o oarecare valenta sportiva. Interiorul este destul de spatios, putand gazdui cinci adulti, cu mentiunea ca locurile din spate pot deveni incomode pentru persoanele cu inaltimea mai mare de 1.85 metri. Plafonul panoramic din sticla creeaza o senzatie placuta de spatiu, mai ales pentru pasagerii din spate. Singurul inconvenient notabil pe care l-am observat la interiorul modelului testat a fost lipsa reglajelor electrice pentru scaunul pasager – cel al soferului fiind reglabil electric.Insonorizarea este reusita, motorul facandu-se auzit abia la 4000 turatii, un element interesant avand in vedere ca am avut de a face cu un diesel. Sunetul la relanti este aproape insesizabil cu geamul inchis. Mai mult, cei care vor sa acopere orice sunet pot apela cu incredere la sistemul audio care le asigura cu desavarsire doleantele.
Clasicele gropi din eternul asfalt prost romanesc nu ne-au pus nici un fel de problema cu acest model. In ciuda stilului dinamic de condus practicat, masina ne-a lasat impresia ca pluteste peste gropi. Asteptam cu interes lansarea lui Kuga 2.5 Turbo, echipata cu un motor de 2.5 litri turbo, cu cinci cilindri, care dezvolta 197 cai putere.
De asemenea, se preconizeaza lansarea unei versiuni echipate cu un motor turbodiesel de 2.2 litri care dezvolta 175 CP. Automarket a avut in test motorul diesel TDCi de 2.0 litri. Propulsorul incepe sa isi arate coltii incepand cu 1500 rpm. Din acest moment, acul turometrului incepe sa urce vertiginos in primele patru trepte. Acesta se plafoneaza insa in trepta a sasea, la 3000 rpm. Viteza maxima anuntata de Ford pentru Kuga 2.0 tdci este de 180 km/h.
Masina ajunge rapid la viteze de croaziera aflate cu putin peste limitele legale, urcarea in km/h realizandu-se apoi putin mai lent. Puntea Haldex care asigura tractiunea integrala isi face treaba ireprosabil, mentinand aderenta in orice situatie intalnita. Cuplul motor este impartit 50/50 intre punti.
Ne-a placut
- Stabilitate buna
- Cuplu motor suficient
- Feedback al directiei bun
- Design atragator
Nu ne-a placut
- Spatiu insuficient pe bancheta din spate
- Cursa imprecisa a schimbatorului
- Pret mare
- Gama mica de motorizari
Ultimele teste
-
Declarație de forță -
Land Rover Defender
Rock star -
Mazda 3
Universal apreciat -
Mezinul familiei
Ştiri despre Ford
-
Ford anunță debutul pachetului exterior Black Package pentru modelul Kuga. Acesta aduce, printre altele, un set de jante de 20 de inch, vopsite în negru, și un plafon finisat în aceeași culoare. (Miercuri, 07 Mai)
-
Constructorul american de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul cu zero emisii Mustang Mach-E. Lista include și o pompă de căldură, disponibilă acum încă din standard pentru toate versiunile. (Miercuri, 16 Aprilie)
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar din partea reprezentanților Ford Europa, producția modelului Focus va fi oprită definitiv în luna noiembrie 2025. (Joi, 06 Martie)
-
În prima lună din 2025, uzina Ford Otosan de la Craiova a produs cu 5.6% mai multe vehicule, comparativ cu aceeași lună din 2024. Uzina din Bănie are o capacitate maximă, anuală, de 272.000 de unități. (Miercuri, 12 Februarie)
-
A fost lansată o nouă linie feroviară, multimodală, între uzina Ford Otosan de la Craiova și Istanbul. Pe această rută vor fi transportate componente de producție din Turcia în România și mașini produse la noi în țară spre Turcia. (Duminica, 09 Februarie)
Comentarii (1)
Adauga un comentariu