Drivetest Mercedes-Benz CLA (2013-2016)

CLA200 1.6 156CP Man
Mercedes-Benz CLA (2013-2016) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 14.01.2014
Clasa de design

Dacă ajungi în Los Angeles trebuie să te opreşti la Red Medicine. E un restaurant cu ferestre mari, la mesele căruia găseşti mâncare cu influenţe vietnameze. Jordan Kahn, un tânăr înalt, cu o tunsoare uşor emo, botezat de criticii culinari „un Salvador Dali al farfuriilor”, promite că nu vei pleca fără o cicatrice pe papilele gustative.

Un muşchi de vită ţinut 32 de ore la cuptor, ale cărui fibre sunt apoi smulse uşor şi răsucite pentru a semăna cu un buştean pe farfuria ornată cu sos de fistic şi muştar va sfărâma orice mit despre cum se găteşte şi arată carnea de vită.

Aşa cum şi Mercedes CLA va dărâma orice idee preconcepută despre un sedan compact derivat dintr-un hatchback.

Aşa cum vita poate lua forma unei lucrări de artă, aşa şi coupe-ul se poate apropia de farfuriile lui Jordan Kahn prin frumuseţe şi complexitate. Am gustat din propunerea făcută de Mercedes cu noul CLA, tentat fiind de savoarea unui design unanim apreciat.

Mercedes-Benz CLA (2013-2016)
CLA200 1.6 156CP Man

  • Pret de pornire 30.008 €
  • Pret model testat 40.107 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

CLA ne-a aşezat pe farfurie un motor pe benzină, ascuns sub indicativul CLA 200. Este vorba despre o unitate pe benzină, de 1.6 litri, cu doar patru cilindri, cuminte şi tăcută. Echipat cu 156 de cai putere la 5300 de rotaţii, coupe-ul cu patru uşi promite să îţi servească devreme, ca antreu, chiar de la 1250 de rotaţii, un cuplu motor decent, evaluat la 250 de Nm.

Consistenţa motorizării nu este chiar pe măsura designului exterior, însă poate părea destul de suculentă dacă forţezi limitele dincolo de 3000 de rotaţii. Motorul sună bine atunci când îl exploatezi la turaţii înalte, însă este departe de baritonul ascuns în evacuarea modelelor AMG. La ralanti lucrurile sunt liniştite, vibraţiile lipsesc, iar antifonarea este excelentă.

Resursele motorului satisfac nevoile oricărui şofer, însă ar putea fi departe de apetitul însetaţilor de adrenalină. Cei patru cilindri vin asezonaţi cu o transmisie manuală cu şase rapoarte şi o timonerie scurtă, precisă, molipsitoare. Chiar şi levierul schimbătorului este molipsitor prin formă. Primele rapoarte sunt scurte şi favorizează acceleraţia, în vreme ce ultimele sunt ceva mai lungi, încercând să mai salveze ceva la capitolul consum.

Consum

Şi fiindcă tot am ajuns la consum trebuie să spunem că arderile lui CLA sunt la fel de intense ca cele ale unui sportiv de performanţă.

În mediul urban am ajuns şi uneori chiar am sărit peste 10 litri/100 de kilometri. E drept şi că nu mi-am înfrânat poftele. În afara oraşului, fără prea multe exagerări ajungi la un consum de 6/litri/100 de km, ceea ce este mulţumitor pentru un motor pe benzină.

Conform fişei tehnice, Mercedes CLA consumă în medie 5.5 litri/100 de kilometri, o valoare ceva mai mare decât a rivalului direct, Audi A3 sedan, care promite 4.8 litri, dar oferă şi cu 16 cai putere în minus.

Performanţe

Noul CLA arată ca un atlet desăvârşit, cu linii sportive şi forme frumos sculptate. Totuşi, nu este suficient să arăţi bine pentru a impresiona. Trebuie să şi convingi clienţii cu performanţele tale. Iar CLA încearcă să facă asta cu un sprint de la 0 la 100 de km/h parcurs în 8.6 secunde şi o viteză maximă de 230 km/h.

Concurentul din Ingolstadt promite o accelerare până la 100 de km/h într-un timp mai scurt, de 8.4 secunde, deşi nu dispune de aceeaşi putere. Cu toate acestea CLA rămâne greu de ajuns la capitolul viteză maximă.

Interior

O farfurie savuroasă are nevoie şi de un context pe măsură, motiv pentru care decorul este un element extrem de important. Iar CLA este decorat frumos. Inserţiile cromate se regăsesc la nivelul întregului habitaclu, însă ele sunt desăvârşit de gurile de ventilaţie. Un rece metalic ce sugerează spiritul premium.

Nu putem spune acelaşi lucru şi despre plasticul regăsit în habitaclu. Sunt zone unde el este plăcut la atingere. Dar sunt şi zone, cum ar fi partea inferioară a planşei de bord, unde el seamănă cu cel de pe maşinile ieftine. Recuperează cu succes pielea nappa care îmbracă volanul, cusută cu aţă albă, asemeni nuanţei caroseriei.

Ergonomia este bună... pe alocuri. Mercedes nu renunţă la amalgamul de butoane adunate în centrul consolei centrale şi poziţionează ceva cam jos comenzile climatizării, departe de câmpul vizual al celui de la volan.

Spaţiul interior nu este dintre cele mai generoase, pe bancheta din spate lucrurile fiind puţin cam înghesuite. Nici suprafaţa vitrată nu ajută prea mult la crearea impresiei de spaţiu. Nu aş cataloga însă ca fiind claustrofob spaţiul pentru pasagerii care stau în spate, pentru că spaţiul pentru genunchi este decent, iar linia de coupe nu pune în pericol atât de mult capul adulţilor.

Spaţiile de depozitare nu sunt atât de frecvente şi chiar se simte nevoia unui loc pentru telefonul mobil la baza consolei centrale. Din păcate, acolo nu mai este loc de nimic. 

Să nu uităm nici de portbagaj. Gura de încărcare este uşor restrictivă, însă dimensiunile sale sunt foarte generoase, aproape cât cele ale unui sedan de clasă medie. La acest capitol CLA bate lejer un A3 sedan cu doar 425 de litri.

Preţ de achiziţie

Pentru o experienţă culinară ca cea de la Red Medicine trebuie să te pregăteşti cu cel puţin 100 de dolari. Plus biletul de avion până la Los Angeles. Pentru o experienţă de mobilitate germană, marca Mercedes-Benz CLA, trebuie să îţi pregăteşti cel puţin 30.000 de euro în cont, valoarea de la care pleacă modelul coupe.

Este ceva mai mult decât s-ar fi aşteptat unii clienţi care au mai fost în vizită şi prin showroom-ul Audi şi au văzut că un A3 sedan porneşte de la aproape 27.000 de euro.

În cazul versiunii testate de noi, socotelile încep de la 33.000 de euro, la care se mai pot adăuga şi opţionale. Numeroase opţionale. Nu e de mirare că la finalul fişei, maşina din parcare a ajuns să afişeze o etichetă de 40.000 de euro.

Comparat cu un Audi A3 sedan 1.4 TFSI de 140 de cai putere, care pelacă de la puţin peste 28.500 de euro, CLA pare o alternativă cam scumpă. E drept că pentru frumuseţe plăteşti extra.

Siguranţă

Mercedes CLA a fost supus testelor EuroNCAP în cadrul sesiunilor din 2013 şi a obţinut cinci stele. Punctajul pentru pasagerii adulţi a fost unul de top, iar scorul obţinut pentru protecţia pietonilor a fost unul dintre cele mai mari înregistrate în 2013.

Comportamentul modelului era previzibil, având în vedere că Mercedes a avut grijă să echipeze maşina cu airbaguri frontale, laterale şi cortină, asistent pentru prevenirea impactului frontal sau Autonomous Emergency Braking. Nu puteau lipsi dotări clasice ca ABS, ESP şi EBD, responsabile şi ele pentru un comportament bun în prevenirea accidentelor.

Ţinută de drum

Este primul Mercedes cu tracţiune faţă pe care îl conduc. Şi trebuie să recunosc că am fost reticent. Şi am întins mult coarda acestei reticenţe. Şi am întins-o până când Mercedes mi-a demonstrat că trebuie să accept schimbarea.

Să vă spun totuşi cu ce m-a tratat Mercedes. Cu o ţinută de drum plăcută. E drept că pachetul Urban, instalat şi pe CLA-ul meu, aduce o suspensie Sport, care îţi cam pune nervii la încercare pe şoselele cu gropi, însă avantajele sale se văd imediat ce nu mai vezi oraşul.

Pe sectoarele de drum virajat, CLA e plăcut plăcut. E plăcut şi molipsitor. Şi de încredere. Parcă nu mai stai mereu cu întrebarea clasică pe buze: „oare când îmi fuge spatele?”.

În termeni generali, trebuie să spun că CLA nu manifestă un ruliu pronunţat, are comportamentul unui hatchback compact şi chiar îşi menţine bine aderenţa în situaţii limită. Poate că tracţiunea faţă nu este o alegere aşa de neinspirată cum mă încăpăţânam să cred la început.

Vizibilitate

Vorbim despre un sedan coupe. Să stabilim asta de la bun început. Aşa că nu vă aşteptaţi la vizibilitate excelentă. Luneta este destul de îngustă şi cu o înclinare mare. Montanţii posteriori nu ajută nici ei foarte mult. Şi dacă ne mai legăm şi de oglinzile laterale decente, dar nu suficiente, atunci putem spune că CLA are nevoie de o acomodare prealabilă. Suprafaţa vitrată nu este foarte mare, dar este compromisul de la care pleci când vrei o maşină frumoasă.

Tehnologie

Pentru un Akaushi Beef desăvârşit în farfuria clientului său, Jordan Kahn a avut nevoie de condimente alese cu atenţie. Pentru un CLA pe gustul publicului tânăr, Mercedes a ales tehnologii noi.

Îmi place afişajul color al computerului de bord, destul de prietenos în utilizare. Nu îmi place însă modul nenatural în care este amplasat ecranul sistemului multimedia în planşa de bord. E ca „nuca în perete”, afişajul său pare unul rudimentar, iar pasagerul din dreapta nu are acces la joystick-ul central decât dacă se strecoară pe sub mâna şoferului.

Despre navigaţie aş putea spune, chiar dacă voi părea maliţios, că oferă imagini desprinse din desene animate mai vechi. Din fericire, hărţile sunt pline de informaţii utile. Poţi să găseşti chiar şi cabinete veterinare. Ca să nu mai zic că ai indicaţii cu direcţia de mers pe străzile cu sens unic.

La capitolul dotări esenţiale în segmentul premium notăm farurile bi-xenon, scaunele încălzite, foarte utile în dimineţile din această perioadă a anului, şi sistemul de spălare a farurilor. Climatizarea pe două zone şi sistemul audio cu magazie de 6 CD-uri sunt şi ele elemente obligatorii.

Design

Nu ştiu dacă pot spune foarte multe la acest capitol. Cred că fotografiile vorbesc de la sine. Mercedes a înţeles că orice maşină trebuie să arate bine. Aşa cum orice deliciu gastronomic trebuie să fie aşezat într-un mod creativ pe farfurie.

O să îmi asum subiectivitatea cuvintelor redactate aici şi o să spun că CLA este produsul cu care biroul de design Mercedes trebuie să se laude. Este cel mai frumos produs al lor de la supercarul SLS AMG încoace. Un produs care îţi atrage mereu atenţia ori de câte ori eşti în trafic. Un produs cu care întorci capul trecătorilor şi în care toţi vor privi dincolo de geam, să vadă proprietarul.

Nu ne-a placut

  • Anumite materiale folosite în interior
  • Spaţiile de depozitare
  • Preţul piperat
Date tehnice - Mercedes-Benz CLA (2013-2016) CLA200 1.6 156CP Man
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1595
Lungime mm
4630
Putere maxima CP (rpm)
156 (5300)
Latime mm
1777
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (1250)
Inaltime mm
1432
Viteza maxima km/h
230
Greutate kg
1395
Acceleratie 0-100 km/h s
8.6
Ampatament mm
2699
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
470
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz CLA (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (24)

  • Oricat mi-ar secreta papilele gustative nu pot sa nu ma gandesc... cum sa dai 40 de mii pe un 1,6 de 156CP?... :) Nu ca tanjesc dupa o cilindree mai mare ci dupa o putere de macar 200CP...
    36 8
  • Un lucru e cert: Mercedes, prin noile modele lansate vine foarte puternic din urmă.
    O maşină completă, poate mai puţin pentru infrastructura românească.
    27 12
  • BaditzaEx
    4 stele din 5 , acordate la cat. Pret de achizitie, pt un hatch-coupe de 35-40k ??? in ce tara traiti ?! aici nu suntem in Arabia Saudita sau Elvetia, si chiar daca am fi, voi ar tre sa fiti aia SPECIALISTII

    p.s. n-o sa-mi publicati comentul nu?! ;-)
    21 14
  • Cam scumpa in acesti bani.
    24 6
  • 4-7 zile fara niciun test..2 zile consecutive (aproape) 2 teste.
    Sper sa nu renuntati niciodata la comparatiile de la inceputul testelor.
    7 1
  • BaditzaEx
    acestui CLA ii acordati 4 din 5 ( cat pret )stele avand, disponibil motorul diesel de pe Logan la un pret de la 32k iar unui V40 ii dati 3 din 5 stele (cat pret), unde V40 ofera un 1,6 diesel cu 115cp la 23k

    Specialistilor Hauto
    18 13
  • Treaba cu frumusetea unui automobil e relativa, depinde muuult de gust. Eu pe un audi a3 as da 40.000, un cla nu mi-ar trebui nici gratis. Insa apreciez ca mercedes a inceput sa-si schimbe interioarele, care sunt din ce in ce mai reusite, si nu mai au interiorul acela care pana acum atragea doar un anumit public, mai diversificat coloristic.
    11 18
  • Masina are calitati incontestabile....sincer un pretul de 30-35 de mi se pare normal (nic mare nici mic) la cum arata si ce ofera masina. 40 -43 de mii e drept ca e cam mult si poti lua un E class mai ,,chel''' de banii aia.
    Intre A3 Sedan si CLA diferenta de pret este mica. Iar CLA mi se pare mai rafinat la orice capitol ca A3. Asteptam si concurentul de la BMW care probabil va fi seria 2 Grand coupe. Am o banuiala ca o sa fie nr.1 in clasa asta. E doar parerea mea....posibil sa ma insel.
    15 8
  • @Dumitru
    Dumitre, la cum scrii si cum te exprimi (suparat rau, dobitoci/nesimtiti, multe semne de exclamare, etc ) eu te-as bana pe site-ul asta.

    Noroc ca nu sunt eu adminu' :)

    Poate daca te exprimi intr-un mod mai linistit ramane comentariul tau pe site.
    Incearca.
    12 7
  • @slvw_83
    vinde sub sigla mercedes niste jafuri la preturi nesimtite...ma rog,daca-si gasesc fraierii bravo,lor!vorba domnului de mai sus ,,cum dracu sa dai 40000 pe motorizarea asta?!''
    10 22
  • Unu care a incercat CLA
    Bajetei de gradinita, platesti 40000 nu pentru motorizare, daca te uiti la ce pot face cei 156 de caluti ii dai seama ca pentru Romania nu ca sunt suficienti, dar sunt cam multi! Pentru Germania in schimb masina se cumpara pentru sigla si nu pentru ce poate, cu toate ca poate rula cu 230 de Km pe ora pe autobahn si la capitolul comfort e greu de batut! Pana la urma cand mergi 7-8 ore pe autostrada degeaba ai 200 - 300 de cai daca nu ai unde sa ii folosesti!
    15 8
  • @@slvw83

    S-au gasit clienti si pentru masini de peste 60.000 de euro cu motoare de 2200 diesel ca: S250 cdi, ML 250 cdi sau CLS 250 cdi. Toate acestea sunt niste masini de snobi. La dracu, dai o caruta de bani pe o masina si nu poti lua macar un 3 litri diesel? Ehh, macar consuma putin( ca na, cand dai 60.000 de coco pe o masina te intereseaza consumul, nu?).
    10 15
  • @Gelu
    Da Gelu ! Poate ca pe tine nu te intereseaza consumul.....dar pe majoritatea ii intereseaza ! Iti dau dreptate cu 3 litri...la masini mari gen limuzine si SUV-uri e nevoie de un V6/L6. La cele mici nu e nevoie neaparat de motor mare. Indiferent cat dai pe masina, daca mergi mult cu ea, nu iti convine sa stai toata ziua sa alimentezi si sa risipesti o gramada de bani degeaba. Ce sa faci cu motor mare la noi ? Sau daca nu esti pasionat de viteza ce iti trebuie multi cp ? Ala e snobism...cand pui motor mare si mergi cu maxim 100 km/h.
    17 6
  • @Scorpionul.Negru

    Pe o masina gen S, ML, CLS un motor mai mare nu trebuie neaparat pentru viteza. La urma urmei, nu-ti iei ML sau S pentru viteza, ci pentru comfort, rafinament, pentru statut. Ok, nu vrei sa mergi de 3 ori saptamana la pompa ( daca iti iei s500), ia-ti un 3 litri diesel. E compromisul perfect. Mie mi-ar fi rusine sa ma dau jos dintr-un s250 cdi.
    6 16
  • @Gelu
    Daca citesti mai bine, ti-am dat dreptate la masini din categoria limuzine, suv-uri si altele mai mari ca este nevoie de un 3 litri. Dar pe compacte, crossover si alte nise nu isi are rostul un motor mare.
    8 5
  • Brembo
    Pretul realist ar fi cu 10 000 Euro mai mic.Dar de fapt atat costa steluta de pe capota.
    11 7
  • Mercedes inca are motoare si cutii de viteza manuale depasite moral. Sa nu se supere nimeni. Conduc un C200 cdi din 2008.
    6 7
  • xedos6
    Este superb , mai ales cu pachetul sport dar , din pacate, in spate oamenii de peste 1.80 cm nu vor sta confortabil si vor da de fiecare data cu capul de plafon cand vor intra in masina, pentru ca linia geamurilor e mai joasa decat plafonul. Deja se bate cu c classe la pret si ar fi trebuit sa fie intre a si c...ma rog, daca ar fi plecat de 20000 de oiro pretul ar fi fost un mare succes!
    1 1
  • Highlander
    Pai consum de 6 litri extern e multumitor ??? Pai..suntem in 2014 .. daca auzeam de 3 la extern atunci da dar asa ? Pai o masina de 1.6 de acum 10 ani scoate atata . unde e progresul tehnologic plus ca masina mai si costa 40 k Euro ? sau face parte din strategia americana de crestere a consumului prin devalorizare morala ?
    5 2
  • @sher - subscriu :) (A160cdi din 2007) dar sunt si ei acolo "sus" cand vine vorba de motoare pe masini scumpe.

    Nu uita ca Audi oferea minunatul 1.6i pe A4 pana de curand, si minunatul 1.9tdiPD ... si cred ca gasim si la bmw mici relicve
    3 1
  • Catalin
    in weekendul 25-26 ian am condus A klasse 180 cdi // 130 km am parcurs si am alimentat 11 litri. Cum vi se pare aceasta informatie ?
    0 0
  • M-Star
    se plangea un neamt, fost coleg ca-i cam fluturau oglinzile la peste 100 nu stiu cat..si ca prefera acum AUDI, poate e cam ieftin la interior si a scazut calitatea unor accesorii, dar iti confera o senzatie de robustete pe care nu o au alte masini. Dpdv al sigurantei ramane peste BMW si AUDI
    Am avut un C si pot sa spun ca simteam senzatia de siguranta.
    Prefer un C sh de 2-3 ani decat un rahatzel de Golf nou la aceiasi banutzi
    1 0
  • M-Star
    si parerea mea e ca un A3 Sedan sau ne, e o alegere proasta pe langa acest Merq, nici nu incape comparatie, sa nu exageram...poate de la A4 in sus, dar nici asa. AUDI = masini pt femei, sau feminini
    3 1
  • Stefan
    TÂNJEȘTI DUPĂ 200CP AI FACI UN SOFT DE 200EUR STAGE 1 SI PRIMEȘTI 195CP CU O MAȘINA DE 1350KG RUPE ORAȘUL CREDE-MĂ
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru