Feedback

DrivetestRange Rover Sport (2009-2013)

3.0TDV6 HSE 256CP
Test drive Range Rover Sport (2009-2013) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 10.10.2011
Aristrocrat

Range Rover este o marcă de succes. Nu a simţit criza, iar de când Land Rover şi Jaguar au fost cumpărate de către indienii de la Tata Motors, modelele britanice parcă au renăscut. Pentru Range Rover, modelul Sport a fost un succes încă de la lansare. Adoptat imediat de către clienţii care îşi doreau luxul Range Rover pe un model ceva mai compact şi preferat mai ales de clientela feminină, RRS-ul a devenit un simbol al statusului. Modelul actual a trecut printr-un facelift în toamnea lui 2009, când a primit farurile cu lumini de zi LED şi stopurile clare. Este cel mai vândut model ce poartă emblema Range Rover, dar în curând fi martorii unui nou succes. Range Rover Evoque a venit deja pe piaţa românească şi se anunţă a fi un bestseller absolut. Îl vom testa în curând pentru a vedea de ce este atât de special.

Range Rover Sport (2009-2013)
3.0TDV6 HSE 256CP

  • Pret de pornire 66.712 €
  • Pret model testat 83.851 €
  • Taxa auto 1.118 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul de trei litri turbodiesel folosit de Range Rover este deja celebru. Puternic şi omogen, este unul dintre cele mai bune motoare diesel care există pe piaţă la această oră. Numele oficial este TDV6, puterea maximă este de 245 CP la 4.000 rpm iar cuplul maxim atins este 600 nm la 2.000 rpm. Are cel mai mare cuplu dacă îl comparăm cu alte motoare turbodiesel de trei litri folosite de concurenţă. Pe Range Rover Sport este şi extrem de silenţios. Asociat cu cutia automată cu şase trepte, acest motor este preferatul majorităţii clienţilor. Sunt puţini cei care optează pentru versiunea pe benzină de cinci litri V8 supercharged. Pentru versiunile diesel, capacitatea rezervorului este de 84 litri. Nivelul de emisii CO2 este de 243 g/km.

Consum

Motorul de trei litri V6 plăteşte tribut pe frontul consumului de carburant. Este mai gurmand decât motoarele folosite de concurenţă, indiferent dacă acestea sunt V6 sau cu şase cilindri în linie. Motorul TDV6 de 245 CP consumă 11.2 litri/100 kmîn regim urban, 8.1 extraurban şi 9.2 litri/100 km în regim mixt. Pentru un SUV de dimensiunile lui Range Rover Sport şi pentru performanţele oferite cifrele nu sunt mari deloc, însă concurenţa se descurcă mai bine. BMW X5 xDrive 30d, Audi Q7 3.0 TDI, Porsche Cayenne diesel, Mercedes-Benz ML350 CDI şi Infiniti FX30d au consumuri medii mai mici decât cel afişat de Range Rover Sport. În timpul testului nostru consumul mediu înregistrat a fost de 10.2 l/100 km în condiţii de trafic urban moderat şi un drum în afara oraşului. 

Performanţe

La capitolul performanţe, Range Rover Sport nu excelează din cauza greutăţii. La aproape 2.5 tone, RRS-ul este cel mai greu SUV din această clasă. Concurenţa se laudă cu tonaje ceva mai mici, cifrele oprindu-se în jur de 2.000-2.200 de kilograme. Doar noul Jeep Grand Cherokee este la fel de greu ca Range Rover Sport. Viteza maximă pe care Range Rover Sport o poate atinge este 193 km/h iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 9.3 secunde. Chiar şi aşa, sunt de părere că Range Rover-ul Sport nu are nevoie de mai mult. Este suficient de rapid păstrând în acelaşi timp un confort deosibit pentru cei de la bord. Reprizele sunt excelente, indiferent dacă cutia automată este în modul sport sau nu aşa că orice călătorile cu un RRS este o plăcere. 

Interior

Finisările şi calitatea materialelor sunt punctul forte al modelelor Range Rover. Iar Sport-ul nu face excepţie. Deşi nu este la fel de luxos ca modelul de top, Range Rover-ul mare, Sport-ul nu se face de ruşine. Varianta testată de noi era echiparea HSE. Această echipare este cea medie, în tabelul cu versiuni mai existând varianta SE, mai slab echipată şi versiunea de top exclusivistă Autobiography. 

Varianta HSE îţi oferă cam tot ce îţi poţi dori iar dacă nu eşti mulţumit poţi alege din lista de opţionale sistemele care îţi lipsesc. Calitatea şi atenţia la detalii se observă cel mai bine la interior. De la suprafaţa portbagajului căptuşit cu un material asemănător cu pluşul până la inseţiile de lemn şi aluminiu din habitaclul, totul este perfect. Scaunele cu piele premium perforată ivory sunt extrem de confortabile. Sunt mari şi oferă o susţinere bună. Poziţia la volan este înaltă dar îşi oferă o privire de ansamblu asupra traficului. 

Până şi covoraşele de cauciuc sunt personalizate cu elemente de aluminiu şi inscripţia Range Rover. Portbagajul are o capacitate de 958 litri, iar accesul se face printr-un hayon generos. Modelul testat de noi nu avea sistemul electric de acţionare a hayonului dar acesta există ca opţiune.

Preţ de achiziţie

Range Rover Sport nu este un automobil ieftin. Preţul pentru cel mai ieftin RRS este de 53.800 euro fără TVA. Modelul nostru costa 58.800 euro fără TVAe iar după aplicarea opţionalelor preţul final pentru modelul testat a ajuns la 83.851 euro (TVA inclus). În comparaţie cu modelele concurente, preţul este mare. Rivalii de la BMW, Audi şi chiar Porsche se pot lăuda cu preţuri de pornire mai mici decât cele ale modelului Range Rover Sport. 

Siguranţă

Range Rover nu prea a mai vizitat pistele de testare de la EuroNCAP în ultima vreme. Ultimele rezultate sunt pentru Range Rover model 2002 care a înrefistrat 4 stele la impact şi Land Rover Discovery 3 model 2006 care a obţinut tot patru stele. Şi cum Range Rover Sport se bazează pe platforma modelului Discovery, putem să presupunem că ar obţine cel puţin patru stele în cazul unui test EuroNCAP. În rest, lista dotărilor standard la capitolul siguranţă este mai mult decât completă: ABS, ETC (controlul electronic al tracţiunii), DSC/ARM (controlul dinamic şi activ al stabilităţii), EBA (asistare la frânarea de urgenţă), HDC (control la coborârea pantelor), RSC (controlul stabilităţii la răsturnare), GRC (program de ajustare a frânării după eliberarea pedalei de frână). Plus senzori de parcare faţă, spate, cameră pentru mersul înapoi, airbaguri frontale, laterale şi pentru cap, tracţiune integrală permanentă, etc.

Ţinută de drum

Fiind un SUV care cântăreşte aproape 2.5 tone, Range Rover Sport are ceva inerţie atunci când este condus sportiv. Pentru că datorită celor 245 CP şi 600 Nm plus suspensie ajustabilă, se poate merge şi foarte rapid cu această maşină. Mulţimea de sisteme electronice are grijă să te ţină pe şosea, dar e bine să ştim, totuşi, unde este limita. RRS-ul se simte însă cel mai bine în regim de croazieră. 130 km/h pe autostradă şi 100 km/h pe drumuri naţionale. Acolo unde ne permite limita de viteză, bineînţeles, sunt vitezele unde Range-ul se transformă în covor fermecat. Senzaţia de plutire peste asfalt se instalează iar călătoria se desfăşoară într-un confort suprem. Iar când asflatul se termină sau dăm de zăpadă, Range-ul Sport nu are nici o problemă. Selectăm eventual modul de rulare adecvat din selectorul Terrain Respose şi continuăm către destinaţia finală.

Însă Range Rover Sport are un atu. Ca orice alt model din gama Land Rover/Range Rover, este un automobil cu adevărate capacităţi offroad. Deşi probabil proprietarii lor nu le vor scoate prea des de pe asfalt, Range Rover Sport beneficiează de complexul sistem Terrain Response şi de suspensia reglabilă. Astfel garda la sol poate fi reglată automat sau de către cel de la volan în funcţie de condiţiile de drum. În plus din selectorul Terrain Response amplasat lângă levierul cutiei automate putem selecta modul de rulare adecvat pentru terenul pe care rulăm: normal, snow/ice, sand, mud/ruts, rock crawl. În plus avem şi butonul HDC (Hill Descent Control) pentru coborârea pantelor. Tehnologia pentru off-road face diferenţa.

Vizibilitate

Poziţia înaltă la volan ne permite să avem o vedere de sus asupra participanţilor la trafic. Putem aprecia mai bine distanţele, iar vizibilitatea este excelentă. Montantul A din stânga jenează un pic la virajele mai strânse pe stânga, dar aceasta este o problemă universală. La manevrele în spaţii mai înguste trebuie doar să te obişnuieşti cu dimensiunile maşinii iar senzorii de parcare şi camera pentru mersul cu spatele te vor ajuta să nu juleşti vopseaua.

Tehnologie

Pe lângă lunga serie de sisteme electronice de asistare a celui de la volan, Range Rover-ul Sport oferă suficiente gadgeturi şi pentru plăcerea celor din habitaclu. Putem conecta un iPod sau un stick USB pentru a asculta muzica preferată, iar mufele sunt ascunse discret în cotiera centrală. Pentru cei din spate, se poate opta pentru sistemul cu ecrane DVD aşa că la drum lung putem să ţinem copii ocupaţi cu un film de desene animate. Însă preferatul meu este sistemul audio Harman/Kardon Logic 7 Surround. Calitatea sunetului este incredibilă şi adaugă un plus confortului specific modelelor Range Rover. 

Design

Personal, găsesc designul modelelor Range Rover aproape perfect. Faptul că au preferat clasicismul şi au păstrat identitatea mărcii şi caroseriile ceva mai pătrăţoase dovedeşte că marca britanică are un stil aparte. Noul model Evoque păşeşte pe un teritoriu nou din punct de vedere al designului pentru morca britanică dar chiar şi acest model este extrem de frumos. Dovadă este mulţimea de precomenzi şi succesul de care se bucură Range Rover Evoque încă de la lansare. 

În ceea ce îl priveşte pe Range Rover Sport, acesta a fost un hit încă de la început. Liniile de design preluate de la fratele mai mare dar cu un accest sportiv a făcut ca RRS să devină instant un succes. Silueta este inconfundablă astăzi în marea de SUV-uri cu linii rotunjite şi elemente de design futuriste. 

Nu ne-a placut

  • Preţ
  • Greutate
Date tehnice - Range Rover Sport (2009-2013) 3.0TDV6 HSE 256CP
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4783
Putere maxima CP (rpm)
256 (4000)
Latime mm
2004
Cuplu maxim Nm (rpm)
600 (2000)
Inaltime mm
1784
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
2535
Acceleratie 0-100 km/h s
8.9
Ampatament mm
2745
Tractiune
Integrala
Volum rezervor litri
84
Cutie viteze
A8
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Range Rover Sport (2009-2013)

Ultimele teste

Comentarii (13)

  • ****
    Un om cu cap ,rafinat nu va cumpara niciodata un touareg care lati notat cu 4.6
    23 23
  • range rover
    Mai ales unu care da 80 000 euro pe o masina e peste celelalte din site absolut
    7 2
  • Mihai: Testerul depisteaza scurt circuit opel astra G 1.6v? Raspunde
  • Eu as da pe un tuareg cat si pe x5 80k
    13 17
  • @antonny
    Sau nu va cumpara niciodata un SUV, mai ales sa-l foloseasca in oras.
    19 3
  • Sa dai 80.000 euro pe un volkswagen e prostie curata
    24 13
  • MB= mitic bucurestean? Tu ce apreciezi, BMW "ursulet" cu numere de Bulgaria?
    5 10
  • Aristocratul
    @antonny
    Nu vreau sa ratez ocazia sa apostrofez un "om cu cap, rafinat", asa ca tine si sa-ti explic faptul ca "un touareg care lati notat cu 4.6" nu numai ca nu face parte din segmentul premium, dar nota releva mai degraba un raport intre calitatea/utilitatea masinii si pretul acesteia. Asa ca, un om cu GUSTURI RAFINATE va trebui sa faca mai intai o alegere intre o marca premium si una non-premium.
    10 3
  • full-size suv
    @Aristrocratul
    "touareg nu face parte din segmentul premium" , corect ! dar atunci pretul de ce e premium?
    12 3
  • touareg nu e premium
    daca ati trecut Touareg la concurenta trebuia sa treceti si Nissan Murano
    9 1
  • ****
    @Aristocratul .......automarket spune face parte din acelas segment ??? corect !!!pai cum sa dai la Range 4.3 la asa bijuterie si Touareg 4.6 cand Range e peste touareg la orice ora .......chiar e penibil sa faci de ras o asa masina
    10 5
  • Interior
    Tin sa te anunt ca finisarile si calitatea materialelor nu reprezinta intocmai punctele forte ale unui Range Rover Sport. Cine s-a urcat la bordul primei generatii stie despre ce vorbesc.

    Despre facelift nu am nici o informatie, nu l-am incercat inca si nici nu mor de nerabdare.

    Legat de VW Touareg, este SUV-ul cu cel mai bun raport calitate/pret.
    12 7
  • Asta e test-drive?
    Cum se simte directia, cum este suspensia pe denivelari, cum se simte suspensia pe viraje, are ruliu prea mare, nu are? Ofera un compromis destul de bun?
    Cum schimba cutia, schimbarile sunt line, schimba cand trebuie, este indecisa, are momente cand bruscheaza, nu are, cum schimba in modul sport?
    Observatii deosebite, interesante? Cu siguranta sunt.

    Acest articol este orice altceva numai test-drive, nu.

    Pur si simplu sunt prezentate datele tehnice si dotarile masinii intr-un mod mai detaliat si ATAT.

    Asta putem vedea si pe site-ul principal al oricarei masini.
    Pt. un test-drive adevarat este nevoie de mult mai multe completari, pareri si impresii personale.
    9 0
  • Cristi: Ce semnificatie are 25 play la noul TUCSON 185cp? Raspunde
  • Si nici nu are cel mai mare cuplu dintre motoarele comparabile ale concurentei, asa cum spuneti in articol: "Are cel mai mare cuplu dacă îl comparăm cu alte motoare turbodiesel de trei litri folosite de concurenţă."

    MB M-Class 350 Bluetec, cu motorul de 3 litri V6, are 620 Nm la 1600 rpm.
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru